rintapek 05.10.2012 21:21:35 | |
---|
welho: Oi saakeli! Tosta zildjianin saatiinirotsista vois kyllä kirjoittaa kirjan! Pikkupoikana aina ties että nyt on kova seppä kun zildjiantakki oli jollain päällä=) Suo anteeksi jos murskaan unelmasi, mut en tosiaankaan ole "kova seppä". Sain vaan ton aikanaan lahjuksena. One kind of music only - the good kind |
Jucciz 06.10.2012 02:47:41 | |
---|
Ei varsinaisesti kirpputoreilta, mutta lähinnä tommosta vanhaa 60-luvun roinaa on kertynyt vahvistinkatraaseen viime aikoina. Ehkä niillä jotain surinaa saa aikaiseksi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
baron 06.10.2012 16:45:46 | |
---|
Mä ostin joskus kirppikseltä puoliakustisen itäsaksalaisen bassokitaran ja mun poikani joka siihen asti oli innokas klasari piano/viuluopiskelija sai "herätyksen" ja siitä tuli rockbasisti. Pitää varoa mitä kamaa himaan roudaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KoskPaavo 06.10.2012 22:18:22 | |
---|
baron: Mä ostin joskus kirppikseltä puoliakustisen itäsaksalaisen bassokitaran ja mun poikani joka siihen asti oli innokas klasari piano/viuluopiskelija sai "herätyksen" ja siitä tuli rockbasisti. Pitää varoa mitä kamaa himaan roudaa. Jos sun pojalla on vielä se "ossi"basso voisi olla jo arvokaskin. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
baron 07.10.2012 00:55:23 (muokattu 07.10.2012 00:58:21) | |
---|
KoskPaavo: Jos sun pojalla on vielä se "ossi"basso voisi olla jo arvokaskin. On se sillä. Se on hyvännäköinen vaikka ei sillä oikein soittaa voi. Mun tuttuni toi aikoinaan pojalleen Neuvosto-Eestistä sähkökitaran, joka oli hyvän näköinen ja mä ostin sen kun poikaa ei kiinnostanut, mutta ei sillä voinut soittaa kun sitä ei saanut vireeseen. Sillekin löytyi käyttö kun mun pojan rokkibändin videossa se lyötiin paskaksi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron: On se sillä. Se on hyvännäköinen vaikka ei sillä oikein soittaa voi. Periaatteessa sillä toimiiko vai ei tuossa "ossi"-jutussa lienee ei olekaan merkitystä. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
EP 07.10.2012 06:35:13 | |
---|
baron: ..Mun tuttuni toi aikoinaan pojalleen Neuvosto-Eestistä sähkökitaran, joka oli hyvän näköinen ja mä ostin sen kun poikaa ei kiinnostanut, mutta ei sillä voinut soittaa kun sitä ei saanut vireeseen. Sillekin löytyi käyttö kun mun pojan rokkibändin videossa se lyötiin paskaksi. Nään aina punaista kun soittimia rikotaan. :/ |
Prophet 07.10.2012 09:50:15 (muokattu 07.10.2012 09:50:41) | |
---|
|
mack the knife 07.10.2012 13:03:03 | |
---|
EP: Nään aina punaista kun soittimia rikotaan. :/ Eihän se ollu soitin. Vain soittimen näköinen. Vähän niin ku itäsaksan haitarit. COVS n:o 1. |
EP 12.01.2013 17:22:53 (muokattu 12.01.2013 17:29:18) | |
---|
Ei aivan kirpputorilta, mutta "alehyllystä". Dallape: Jälleen soittaa Dallape 5 ¤ Pyhäinhäväistys! E: Samasta hyllystä Matti Ijäksen Tuulikaappimaa! 6¤ ..häväistys! :D |
KoskPaavo 12.01.2013 19:42:24 | |
---|
Onkos tuo se "UusioDallape"? "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Prophet 12.01.2013 20:22:13 | |
---|
Outi Popp - Poppologia, 5 e Jukka Lyytinen - Lapinlahden Linnut, 5 e Simo Rantalainen - Hyvät, pahat ja munat, 5 e |
EP 12.01.2013 21:29:44 (muokattu 12.01.2013 21:44:57) | |
---|
KoskPaavo: Onkos tuo se "UusioDallape"? Juu juu, pistettiin justiin pyörimään. E: mä kyllä tykkään "rautalangasta" mut, yhtäkkiä tuntuu oudolta kuulla se humpassa ..jaa enpä tiedä? |
KoskPaavo 13.01.2013 00:17:14 | |
---|
EP: Juu juu, pistettiin justiin pyörimään. E: mä kyllä tykkään "rautalangasta" mut, yhtäkkiä tuntuu oudolta kuulla se humpassa ..jaa enpä tiedä? Just mietittiin tuota "uus-Dallapee"-juttua , on se ongelmallinen projekti kaupallisesti, pitäis saada myyvä juttu jostain 30-luvun legendasta, teknisesti ja taidollisesti täysin mahdollinen, vaan miten tehdä se uskottavaksi. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Epämuusikko 13.01.2013 11:34:41 (muokattu 13.01.2013 11:35:10) | |
---|
KoskPaavo: Just mietittiin tuota "uus-Dallapee"-juttua , on se ongelmallinen projekti kaupallisesti, pitäis saada myyvä juttu jostain 30-luvun legendasta, teknisesti ja taidollisesti täysin mahdollinen, vaan miten tehdä se uskottavaksi. Kenelle sen pitäisi olla uskottava? Hyvä bändi, oikeudet on laillisesti siirretty, tämä asia on loppuunkäsitelty ajat sitten :D "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
WanhaWetäjä 13.01.2013 13:09:37 | |
---|
EP: Juu juu, pistettiin justiin pyörimään. E: mä kyllä tykkään "rautalangasta" mut, yhtäkkiä tuntuu oudolta kuulla se humpassa ..jaa enpä tiedä? Kuuntelin tuon koko lätyn Spottarista, toki pieninä pätkinä mutta kuitenkin... jälleen kerran hieno havaita että vain 9 eurolla/kk löytyy vaikka mitä, ei tarvi erikseen hakea kirppareilta;-) Humpassa "Ilta Oulunjoella" on tosiaankin pieni pätkä joka on lähes rrrrautalankaa, lienee tarkoituksella soitettu vielä aika lailla ylitulkiten ja kulmikkaasti, muuten varsin maltillista ja tyylinmukaista komppausta kitaralla. No joo, "ikkunaesassa" on taustalla sellasta "briansetzer" -tyyppistä riffittelyä, ei suoranaista rrrautalankaa siis. Ei tuo mikään pyhäinhäväistys ole, vai onko originaali Dallape tai ylipäätään vanha huttu sulle jotain elämää suurempaa? Hyvin toimivaa ja toteutettua perinnemusaa hyvällä meiningillä ja vähän modernimmalla otteella mitä originaali oli. Saaren ja Sorsakosken tulkinnoista voi tietty olla montaakin mieltä... |
EP 13.01.2013 13:44:56 | |
---|
WanhaWetäjä: Kuuntelin tuon koko lätyn Spottarista, toki pieninä pätkinä mutta kuitenkin... jälleen kerran hieno havaita että vain 9 eurolla/kk löytyy vaikka mitä, ei tarvi erikseen hakea kirppareilta;-) Humpassa "Ilta Oulunjoella" on tosiaankin pieni pätkä joka on lähes rrrrautalankaa, lienee tarkoituksella soitettu vielä aika lailla ylitulkiten ja kulmikkaasti, muuten varsin maltillista ja tyylinmukaista komppausta kitaralla. No joo, "ikkunaesassa" on taustalla sellasta "briansetzer" -tyyppistä riffittelyä, ei suoranaista rrrautalankaa siis. Ei tuo mikään pyhäinhäväistys ole, vai onko originaali Dallape tai ylipäätään vanha huttu sulle jotain elämää suurempaa? Hyvin toimivaa ja toteutettua perinnemusaa hyvällä meiningillä ja vähän modernimmalla otteella mitä originaali oli. Saaren ja Sorsakosken tulkinnoista voi tietty olla montaakin mieltä... No jos alehyllyssä on hyvää musaa/ elokuva mistä pidän niin kyllä mä siitä muutaman euron maksan huolimatta siitä, että olisin kuullu/ nähny aiemmin. |
EP 13.01.2013 13:48:36 | |
---|
KoskPaavo: Just mietittiin tuota "uus-Dallapee"-juttua , on se ongelmallinen projekti kaupallisesti, pitäis saada myyvä juttu jostain 30-luvun legendasta, teknisesti ja taidollisesti täysin mahdollinen, vaan miten tehdä se uskottavaksi. Eihän tuossa mun mielestä muuta ole mutta suuri osa soittajista on muutenkin hyvin työllistettyjä (siis useita projekteja), päällekkäisyyksiä varmaan on tullu ja keikkoja on pitänyt järjestellä sen mukaan. |
rintapek 13.01.2013 13:52:59 | |
---|
Epämuusikko: Kenelle sen pitäisi olla uskottava? Hyvä bändi, oikeudet on laillisesti siirretty... :D Tarttis löytää yleisönsä? Maailma on täynnä hyvää musaa, jota kukaan ei kuuntele. One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 13.01.2013 20:39:51 | |
---|
rintapek: Tarttis löytää yleisönsä? Maailma on täynnä hyvää musaa, jota kukaan ei kuuntele. Niinpä, ei ne vahingossa ole siihen alehyllyyn joutuneet. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |