hvinnamo 05.10.2012 17:39:02 | |
---|
Tope2:lle : 700 mk 90-luvulla oli pikkuisen isompi raha ostovoimaltaan kuin 200 euroa tänään. Ei niitä tietenkään voi verrata suoraan, muuten kuin nimellisarvoiltaan. :) |
tope2 05.10.2012 17:51:43 | |
---|
hvinnamo: Tope2:lle : 700 mk 90-luvulla oli pikkuisen isompi raha ostovoimaltaan kuin 200 euroa tänään. Ei niitä tietenkään voi verrata suoraan, muuten kuin nimellisarvoiltaan. :) No oli oli tottakai. En mä sitä kiistänyt. Palkkakehitys ei oo menny eteenpäin suhteessa "elintasoindeksiin". Onhan sosiaalialankin palkat noussu periaatteessa ihan huimasti. Esim. hoitaja tienas 90-luvulla n. 7000 markkaa kuussa perusbruttopalkkana. Jos joku ois väittänyt että 2010-luvulla tienaa sosiaalialan työllä 4-5 vuodessayli miljoona markkaa, ni sitä ois pidetty hulluna. Tämä on kuitenkin totuus tämän päivän Suomessa. |
Ukko 05.10.2012 20:15:24 | |
---|
tope2: Onhan sosiaalialankin palkat noussu periaatteessa ihan huimasti. Esim. hoitaja tienas 90-luvulla n. 7000 markkaa kuussa perusbruttopalkkana. Jos joku ois väittänyt että 2010-luvulla tienaa sosiaalialan työllä 4-5 vuodessayli miljoona markkaa, ni sitä ois pidetty hulluna. Tämä on kuitenkin totuus tämän päivän Suomessa. Yökkönä perustehtävissä menee helposti ylikin tuon. COVS jäsen nro 6 |
tope2 05.10.2012 20:45:56 | |
---|
Ukko: Yökkönä perustehtävissä menee helposti ylikin tuon. Joo, mä oon tehny enimmäkseen iltavuoroa ja sit tietty vkonloppuja. 3000-3300 euron kuukausipalkkoja. Yökkönä ja täysillä ikälisillä (meidän töissä on näitäkin pari) brutto nousee ihan helposti 4500 euroon kuussa. Kyse on pk-seudusta ja yksityissektorista sosiaalialalla. |
Mitäs vikaa on konemusiikissa? Musiikin tärkein tehtavä on auttaa ihmisiä ilmaisemaan ja ymmärtämään tunteitaan, hakemaan tasapainoa sitä kautta. Ihminen alkaa luonnostaan heilumaan jos kuulee hyvää rytmiä, tai hyräilemään mukana jos kuulee kauniin melodian. Joku on hienosti sanottu, että musiikki tuottaa nk. spatiaalisen esteettisia kokemuksia, joita on vaikea mitata tai määritellä. Näin just. Turhaa hommaa romantisoida että ei ku pitäis ihan itte soittaa aina joka ääni. COVS n:o 1. |