Aihe: Fender Custom Shop kitarat
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
stratomaster
04.10.2012 22:49:42

slapvete: "I'm terribly partial to the sunburst, boys."

Juuri näin.

http://i1244.photobucket.com/albums/gg566/Gregsguitars1/2010-61-1.jpg
p130
05.10.2012 09:53:52

AngieRainbow: Hitto kun olisi LPB tai Fiesta Red ostaisin pois. Mä olen värien mies niin kuin mun keltaisesta Missikisojen JEMistäkin voi päätellä.

Silloin kun kirjoittelin Robert Cray stratosta, niin joku heitti pikaviestin, että voi myydä mulle sellaisen ja ostinkin sen sitten kuleksimasta, mutta myin sittemmin taas pois. Se oli just tommonen Sunburst, mikä on kyllä hieno, mutta ei se mun ihanneväri. Tässä on käynyt mielessä myös sellaisen custom shopin violetin Crayn hankkiminen, kun en kuitenkaan käytä kampea juuri koskaan. Se on JEMissäkin blokattu.

Täytyy kyllä kysyä, että missä kitarassa on enemmän mojoa kuin sun 60s relicissä?

Mulle bursti on "ainoa oikea" väri stratoon, makuja on erilaisia ja onneksi eri värejä on tarjolla. Sen enemmän mojoa omaavan kaulassa on leima DEC 64, sunburst sekin (onneksi se väri miellyttää, olisi muuten käynyt vielä kalliimmaksi...).

Meidän kylän Pajalla on muuten tällainen: http://www.kitarapajaoulu.com/pics/f60sheavyrelic081_1024_768.JPG (FENDER 1960 STRATOCASTER HEAVY RELIC: 2008, Candy Tangerine, 3.68kg ... 2190e)
http://www.kitarapajaoulu.com/usvi.htm

Kama kulkee kuulemma tarvittaessa toimipaikkojen välillä ja jos tosissaan kiinnostut, niin voin käydä koeajamassa. Mun ois kyllä vähän halvempi kuin tuo...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
PIM
05.10.2012 14:06:20
AngieRainbow: Hitto, tossa alkaisi olla jo specsit kohdallaan. Ulkonäkö ja radius just eikä melkein http://www.guitarguitar.co.uk/elect … ars_detail.asp?stock=10072917202629

Muuten aika kiva, mutta ihan kun mielenkiinto olis lopahtanut vähän kesken lavan kohdalla. Lapa on kuin uudesta kitarasta ja verrattuna siihen miten paljon plexin väri on tummunut kaulan väri on unohdettu tummentaa kokonaan. Ellei tietysti kyse ole niin heavy relicistä, että koko kaula on jouduttu vaihtamaan uuteen joskus 10 vuotta sitten.

Ja se kaikkein tärkein yksityiskohtahan tuosta puuttuu kokonaan.
Sergei Fallinen
05.10.2012 14:41:25
PIM: Ellei tietysti kyse ole niin heavy relicistä, että koko kaula on jouduttu vaihtamaan uuteen joskus 10 vuotta sitten.

En ihmettelisi vaikka ideana olisikin ollut juuri tämä.
blues guitar
05.10.2012 15:14:39

PIM: ?...Ellei tietysti kyse ole niin heavy relicistä, että koko kaula on jouduttu vaihtamaan uuteen joskus 10 vuotta sitten....

Niin ja sitten kun mennään vielä heavympään reliciin, niin kaikki osat on jo jouduttu vaihtamaan, ja kitara näyttää ihan uudelta. : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Sergei Fallinen
05.10.2012 15:37:50 (muokattu 05.10.2012 15:38:32)
Nää on muuten ehkä makeimpia kitaroita ikinä missä on maalattu "uudestaan" vanhojen maalien päälle.

http://www.musicstore.de/fi_FI/FIM/ … -over-Dakota-Red/art-GIT0023686-000

Melkein huvittais myydä kaikki kitarani ja ostaa vain yks tollanen. Ainut huono puoli on, etten paskana soittajana luultavasti soittomielessä huomaisi mitään ratkasevaa eroa.
svilo
05.10.2012 17:25:49
Vähän erikoisempi ;)

Fender Custom Shop 1961 Stratocaster CC LTD Rosewood Neck Oil Finish

http://www.kitarapaja.com/pics/fen60oil1_576x768.JPG

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" - Knowledgeable people rarely hang out with idiots -
AngieRainbow
05.10.2012 17:48:28 (muokattu 05.10.2012 17:49:06)
Sergei Fallinen: Melkein huvittais myydä kaikki kitarani ja ostaa vain yks tollanen. Ainut huono puoli on, etten paskana soittajana luultavasti soittomielessä huomaisi mitään ratkasevaa eroa.

Tolla periaatteella mäkin olen rahoittanut kalliita kitaroita. Ajan saatossa kaappiin kertyy ainakin mulla kaiken laista paskaa pedaaleita, halpis kitaroita jne. Sitten ne romut ja vähän paremmatkin laitteet myyntiin ja panostus yhteen kunnon kitaraan/vahvistimeen on toiminut itselleni tosi hyvin. Mielestäni yhdestä todella hyvästä kitarasta on enemmän iloa kuin kymmenestä ihan ok/melko hyvästä kitarasta.

Nuo relicit on tosiaan mielenkiintoisia, jotka on maalattu ikään kuin uudestaan vanhan värin päälle, jolloin sitä vanhaa väriä näkyy vähän. Tuo Kitarapajan Sonic Blue Over Sunburst on aika hauska

http://www.kitarapaja.com/pics/frsbos2_1024_768.JPG
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Morri
05.10.2012 18:24:21
AngieRainbow: Tolla periaatteella mäkin olen rahoittanut kalliita kitaroita. Ajan saatossa kaappiin kertyy ainakin mulla kaiken laista paskaa pedaaleita, halpis kitaroita jne. Sitten ne romut ja vähän paremmatkin laitteet myyntiin ja panostus yhteen kunnon kitaraan/vahvistimeen on toiminut itselleni tosi hyvin. Mielestäni yhdestä todella hyvästä kitarasta on enemmän iloa kuin kymmenestä ihan ok/melko hyvästä kitarasta.

Tähän pitäisi itsekin pyrkiä, mutta kun se ei tunnu millään onnistuvan... :( Yksi KUNNON keppi ja se on siinä. Mutta oma mieltymykseni Custom Shopin tekeleisiin olisi valkoinen (olympic white relic?) strato isolla lavalla ja mielellään vaahteraotalaudalla, torilla sellainen (ei relic?) taisi pikaisesti käydäkin taannoin, mutta missasin.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Sergei Fallinen
05.10.2012 18:27:45
Morri: Tähän pitäisi itsekin pyrkiä, mutta kun se ei tunnu millään onnistuvan... :( Yksi KUNNON keppi ja se on siinä.

On siinä kuitenkin aina huonot puolensa. Jokin hajoaa just silloin kun huvittais soittaa eikä huoltaa, varkaus vituttaa tuplasti...
PIM
05.10.2012 18:56:29
Morri: Yksi KUNNON keppi ja se on siinä.

Kuka tollaseen BS:iin uskoo? Edesvastuutonta edes levitellä tollasta kun kaikki tietää, että hetken päästä sitä sitä kuitenkin alkaa tekeen kuitenkin mieli "vähän jotain uutta". Usko mua, minä tiedän;)
I3enjam1n
05.10.2012 19:05:17
PIM: Kuka tollaseen BS:iin uskoo? Edesvastuutonta edes levitellä tollasta kun kaikki tietää, että hetken päästä sitä sitä kuitenkin alkaa tekeen kuitenkin mieli "vähän jotain uutta". Usko mua, minä tiedän;)

Ja sitten se on onkin jo MONTA kunnon keppiä ja se on siinä (ehkä). :D
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
AngieRainbow
05.10.2012 19:24:03 (muokattu 05.10.2012 19:30:46)
PIM: Kuka tollaseen BS:iin uskoo? Edesvastuutonta edes levitellä tollasta kun kaikki tietää, että hetken päästä sitä sitä kuitenkin alkaa tekeen kuitenkin mieli "vähän jotain uutta". Usko mua, minä tiedän;)

Juu, kyllä mullakin niitä useampi on... Ei se GAS sillä parane, mutta itselleni on iloa enemmän kun panostan laatuun enkä määrään. Kummassakin tapauksessa tähän menee kaikki rahat :)

Lopputuloksena on vain, että tavaraa on vähemmän, mutta se on laadukkaampaa. Pankkitilissä se ei näy sillä kunnon kamarunkkari törsää tietty kaikki.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
PIM
05.10.2012 19:41:17
AngieRainbow:

Lopputuloksena on vain, että tavaraa on vähemmän, mutta se on laadukkaampaa.

No emmä ny tiiä, tuskin niitä halpiksiakaan pariakymmentä enempää jaksaa nurkissa kattella.
p130
05.10.2012 19:43:32

MadMatt: Itselläni kaasut loppuivat siihen kun viides CS reliikki tuli taloon. Nykyisin kykenen jopa vähän harventamaankin Fender metsää. Jossain se GAS raja tulee vastaan... No joo, ehkä vielä joskus joku kiva master built ;)

mulla loppui kuusneloseen...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Morri
05.10.2012 19:56:10

No kyllä minä sen tiedän myös, noin 20-30 kitaran jälkeen... ;) Mutta tuohon yhteen, korkeintaan kahteen pitäisi pyrkiä=enemmän soittoa kuin runkkausta.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
blaekie
05.10.2012 20:45:02

svilo: Vähän erikoisempi ;)

Fender Custom Shop 1961 Stratocaster CC LTD Rosewood Neck Oil Finish

http://www.kitarapaja.com/pics/fen60oil1_576x768.JPG

/sv

Täh ? Kaikenlaista. Siis onkos toi body vedetty jollain ölperillä ? Onko tää ehkä jonkun oma "Custom Shop" (En jaksanut hakea netistä)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
blaekie
05.10.2012 20:48:15 (muokattu 05.10.2012 20:49:40)

MadMatt: Itselläni kaasut loppuivat siihen kun viides CS reliikki tuli taloon. Nykyisin kykenen jopa vähän harventamaankin Fender metsää. Jossain se GAS raja tulee vastaan... No joo, ehkä vielä joskus joku kiva master built ;)

Mutta, sinähän jopa soitat niitä, eikö vain ? , et osta niitä vain omistamisen vuoksi, toisin kuin jossain näitä vain kerätään ja vaikka ostaisitkin, kenelleppäs se kuuluu ..
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
2randpo
06.10.2012 08:54:44

blaekie: Mutta, sinähän jopa soitat niitä, eikö vain ? , et osta niitä vain omistamisen vuoksi, toisin kuin jossain näitä vain kerätään ja vaikka ostaisitkin, kenelleppäs se kuuluu ..

Jos soittaa pääasiallisesti stratolla, vähintään kolme spekseiltään erilaista on ihan kiva omistaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)