Aihe: Fender Custom Shop kitarat
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
Kuha
04.10.2012 10:18:22

Gabe: Jos rahaa on käyttää tuon verran niin miettisin ehdottomasti myös ihan mieleisen soittimen teettämistä jollain kotimaisella rakentajalla. Saisit ainakin juuri sellaisen kuin tahdot.

Ottia tuota, kysyjä tahtoo Fenderin CS Straton.
AngieRainbow
04.10.2012 10:18:37
Gabe: Jos rahaa on käyttää tuon verran niin miettisin ehdottomasti myös ihan mieleisen soittimen teettämistä jollain kotimaisella rakentajalla. Saisit ainakin juuri sellaisen kuin tahdot.

Tämä oli erittäin varteenotettava vaihtoehto jo silloin kun ostin Gibson cs LP:tä, mutta jotenkin se LP piti olla Gibson... Tässä on vähän samaa fiilistä straton kanssa.

Kaverilla on Juha Lottosen tekemä puoliakustinen ja se on kyllä ihan timangia. Vahvistimissa olen jo siirtynyt täysin Bluetoneen, mutta kitaroissa on varmaan vähän sellasta fiilistä, kun on pikkupoikana haaveillut cs Gibsonista ja Fenderistä, niin on sitten kiva toteuttaa näitä unelmia.

Vaikka Thomann ei ole se kaikista halvin paikka hankkia kitaroita, niin siinä on puolensa. Ensinnäkin siellä on hyvin laaja valikoima kitaroita. Tompalta saa monesti juuri sellaisen kuin haluaa ja 30 päivän palautusoikeus on erittäin hyvä, vaikka siihen ei ole ikinä tarvinnutkaan ryhtyä.

Luultavasti käytän jonkin verran aikaa Torin silmäilyyn ja jos sieltä ei meinaa löytyä, niin ehkä se menee sit tilaamiseksi. Tämä on vähän vaikeampaa, kun ei ole niin laajaa kokemusta kuin Les Pauleista. Fenderillä on noita tm kitaroita tosi paljon erilaisia.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
04.10.2012 10:21:54
jyrkalt: Saksalainen Thomann myy myös. Sähköpostilla saa selvitettyä radiuksia ja nauhojen kokoa jos myynti-ilmoituksessa ei ole mainittu.
Tuolta jos tilaa niin kannattaa ottaa yhteys sinne custon guitarspuolelle ja sopia siellä setuppit valmiiksi ennen tilauksen lähettämistä.
Thompalta saa vielä maninsa takaisin jos kitara sattuu olemaan "iha paska".

Siis voiko Thomannilta pyytää kitaraan säädöt tietylle kielten paksuudelle? Eikö se vaikuta palautusehtoihin? Mun R9 tuli sinetöidyssä custom shopin laatikossa, eli vissiin sitä ei oltu edes avattu Thomannilla.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
blaekie
04.10.2012 10:28:22 (muokattu 04.10.2012 10:31:37)

Miksi ?, jos halutaan kerran Custom Shop Fender ? , miksi aina ehdotetaan jotain muuta tauhkaa.

EDIT: Kuha: Ottia tuota, kysyjä tahtoo Fenderin CS Straton.

Hih, samat ajatukset :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Harris
04.10.2012 10:44:20
AngieRainbow: Mun R9 tuli sinetöidyssä custom shopin laatikossa, eli vissiin sitä ei oltu edes avattu Thomannilla.

Ehkä parempi niin... Itse kyllä mieluummin veisin kepin täälä kotimaassa sitten jollekkin pätevälle teknikolle, joka viilaa kepin säätöihin sun mieltymysten mukaan.
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
MadMatt
04.10.2012 11:32:35

Harris: Ehkä parempi niin... Itse kyllä mieluummin veisin kepin täälä kotimaassa sitten jollekkin pätevälle teknikolle, joka viilaa kepin säätöihin sun mieltymysten mukaan.

CS kitaroiden kanssa pelatessa kannattaisi jo viimeistään ottaa homma haltuun säätötoimien osalta. Kyse kun ei todellakaan ole mistään rakettitieteestä, eikä kukaan osaa loppupeleissä säätää kitaraa paremmin itselle sopivaksi kuin sinä itse.

Asiallisia opuksiakin löytyy aiheesta. esim. tämä:

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=0760329834
AngieRainbow
04.10.2012 12:19:11
jniska: Angie:
Tossa sulle yksi hyvä kauppa englannista. Hinnatkin on aika jees.
Onnea fenkun metsästykseen :-)

http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars.asp?brandname=Fender Custom Shop

Hitto, tossa alkaisi olla jo specsit kohdallaan. Ulkonäkö ja radius just eikä melkein http://www.guitarguitar.co.uk/elect … ars_detail.asp?stock=10072917202629
Harris
04.10.2012 12:27:23
Huh! Toi on namu.
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
Kuha
04.10.2012 12:55:31

AngieRainbow: Hitto, tossa alkaisi olla jo specsit kohdallaan. Ulkonäkö ja radius just eikä melkein http://www.guitarguitar.co.uk/elect … ars_detail.asp?stock=10072917202629

Tässä kokolailla samanlainen:

http://www.guitars4you.co.uk/fender … elic-strat---lake-placid-blue+++189
McNulty
04.10.2012 12:59:15
AngieRainbow: Hitto, tossa alkaisi olla jo specsit kohdallaan. Ulkonäkö ja radius just eikä melkein http://www.guitarguitar.co.uk/elect … ars_detail.asp?stock=10072917202629

Liian sininen ollakseen '62 relic LPB :)
Nitron olisi pitänyt tuossa ajassa kellastua ja kääntää LPB vihreämmän sävyiseksi. Ts. tuollainen "murrettu" LPB on magee.

Tässä '62 Jaguaari: http://www.nealsvintage.com/images/fender/62jaglpb-page.jpg
FastEddie
04.10.2012 16:02:48

AngieRainbow: Mun R9 tuli sinetöidyssä custom shopin laatikossa, eli vissiin sitä ei oltu edes avattu Thomannilla.

Sori offtopic. Ootko punninnut sun R9iä. Paljonko painaa?
"Rehab is for quitters"
I3enjam1n
04.10.2012 16:18:41
AngieRainbow:

1) Onko relic startoilla ja "ei-relic" stratoilla muuta eroa kuin ulkonäkö? Viittaako siis termit closet classic, nos, relic, heavy relic on vain viimeistelyyn?

Kerran, kun käväisin Kitarapajalla ja testailin paria CS-stratoa, niin myyjä siinä kertoi, että enemmän relicoidut kitarat olisivat soinniltaan parempia. Syynä tähän on, että relicoitavaksi meneviin kitaroihin valkataan parhaat yksilöt, ettei tuhlata sitä suurta työmäärää huonompiin yksilöihin.

En sitten tiedä pitääkö tuo paikkaansa, mutta ajattelin mainita. Epäilen, ettei pidä...
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
AngieRainbow
04.10.2012 16:32:52
FastEddie: Sori offtopic. Ootko punninnut sun R9iä. Paljonko painaa?

Virallinen paino on 3,76 kg, mikä ilmoitettiin kitaran tiedoissa.

Itselläni ei ole kovin tarkkaa vaakaa, mutta joka tapauksessa se näytti mullakin alle neljä kiloa. Olisko ollu 3,8-3,9, mutta mun vaaka on mikä on.

Kun ostin R9:ä niin kaikki eivät olleet yhtä kevyitä. Osa oli yli neljä kiloa, mutta ei missään nimessä paljoa. Kun valitsin omaa yksilöäni useiden joukosta, niin erottaviksi tekijöiksi tuli paino ja itseä miellyttävä ulkonäkö. Laitetaan se nyt kerran vielä tähän, vaikka mä olenkin elvistellyt sillä jo tarpeeksi. Ekan kuvan DB on Jucciczen vastaava. https://www.dropbox.com/sh/2ixmiajc0iqfbff/ADkHgWk9hs

Käytettyjä kitaroita saa välillä aika halvalla, niin täytyy olla hetken aikaa kärsivällinen jos jokin itseä miellyttävä cs fender relic tulisi torille. Tollasia 3k euron fendereitä näyttää saavan käytettynä noin 2k eurolla ja 3000 eurolla saa jo käytössä olleita master build yksilöitä, niin siinä mielessä yritän nyt hetken vielä malttaa.
Gabe
04.10.2012 17:08:28 (muokattu 04.10.2012 17:08:49)
AngieRainbow: Tämä oli erittäin varteenotettava vaihtoehto jo silloin kun ostin Gibson cs LP:tä, mutta jotenkin se LP piti olla Gibson... Tässä on vähän samaa fiilistä straton kanssa.

Kaverilla on Juha Lottosen tekemä puoliakustinen ja se on kyllä ihan timangia. Vahvistimissa olen jo siirtynyt täysin Bluetoneen, mutta kitaroissa on varmaan vähän sellasta fiilistä, kun on pikkupoikana haaveillut cs Gibsonista ja Fenderistä, niin on sitten kiva toteuttaa näitä unelmia.

Ymmärrän oikein hyvin :) Kunhan heitin ajatuksen ilmoille, itse painiskelin saman kanssa joku aika takaperin ja päädyn hyvin todennäköisesti teettämään suomalaisella rakentajalla.

Kannattaa pohtia mahdollisuutta teettää ihan oman näköinen CS master built kitara.

Tässä infoa siitä:

http://www.fendercustomshop.com/index.php/master-built/

Vähän kaulaprofiileista:

http://support.fendercs.com/downloads/FCS%20Neck%20Profiles%20I.pdf

Vaihtoehtolomake:

http://support.fendercs.com/downloa … 2012%20FCS%20Quote%20Guide%20II.pdf
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Rämppy
04.10.2012 17:31:30
I3enjam1n: Kerran, kun käväisin Kitarapajalla ja testailin paria CS-stratoa, niin myyjä siinä kertoi, että enemmän relicoidut kitarat olisivat soinniltaan parempia. Syynä tähän on, että relicoitavaksi meneviin kitaroihin valkataan parhaat yksilöt, ettei tuhlata sitä suurta työmäärää huonompiin yksilöihin.

En sitten tiedä pitääkö tuo paikkaansa, mutta ajattelin mainita. Epäilen, ettei pidä...

Itse kyselin kerran samaa Kitarapajalla, ja vastaus oli että ovat täysin samaa laatua. Ainoa ero on kulutuksen asteessa. Kaikkien time machine -fenkkujen pohjana on NOS, joita sitten raavitaan eri asteisesti. Sitäpaitsi kitarat eivät ihan tehdastuoreena ole soinnillisesti parhaimmillaan. Sointi muuttuu (yleensä paremmaksi) pienen käytön jälkeen. Fender Custom Shop on kuitenkin sen verran isoa teollisuutta, että tuskin alkavat hirveästi valikoimaan, mitä NOS-yksilöitä laittavat relikoitavaksi.
En sitten malttanut olla sanomatta.
MadMatt
04.10.2012 19:16:20 (muokattu 04.10.2012 19:29:13)

Rämppy: Fender Custom Shop on kuitenkin sen verran isoa teollisuutta, että tuskin alkavat hirveästi valikoimaan, mitä NOS-yksilöitä laittavat relikoitavaksi.

Tai toisin päin. NOS bodyista on löytynyt myös Relic leimoja.

En tiedä missä vaiheessa tuo stamped bodyyn isketään mutta ilmeisesti varsin varhaisessa työvaiheessa. Jotain valikointia voi puiden osalta siis olla mutta kyse saattaa yhtä hyvin olla vain puutavaran ja tuotannon kappalemäärien hallinnasta tms.
p130
04.10.2012 20:51:30

AngieRainbow: Käytettyjä kitaroita saa välillä aika halvalla, niin täytyy olla hetken aikaa kärsivällinen jos jokin itseä miellyttävä cs fender relic tulisi torille. Tollasia 3k euron fendereitä näyttää saavan käytettynä noin 2k eurolla ja 3000 eurolla saa jo käytössä olleita master build yksilöitä, niin siinä mielessä yritän nyt hetken vielä malttaa.

Pitää mainostaa tähän väliin, että mun 1960 Relic on tulossa myyntiin ei parempaan, mutta mojovampaan siirtymisen johdosta. Sunburst väriltään ja erittäin uskottavasti relicoitu. Saa päräyttää pikaviestiä jos siltä tuntuu.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
AngieRainbow
04.10.2012 21:45:58 (muokattu 04.10.2012 23:45:06)
p130: Pitää mainostaa tähän väliin, että mun 1960 Relic on tulossa myyntiin ei parempaan, mutta mojovampaan siirtymisen johdosta. Sunburst väriltään ja erittäin uskottavasti relicoitu. Saa päräyttää pikaviestiä jos siltä tuntuu.

Hitto kun olisi LPB tai Fiesta Red ostaisin pois. Mä olen värien mies niin kuin mun keltaisesta Missikisojen JEMistäkin voi päätellä.

Silloin kun kirjoittelin Robert Cray stratosta, niin joku heitti pikaviestin, että voi myydä mulle sellaisen ja ostinkin sen sitten kuleksimasta, mutta myin sittemmin taas pois. Se oli just tommonen Sunburst, mikä on kyllä hieno, mutta ei se mun ihanneväri. Tässä on käynyt mielessä myös sellaisen custom shopin violetin Crayn hankkiminen, kun en kuitenkaan käytä kampea juuri koskaan. Se on JEMissäkin blokattu.

Täytyy kyllä kysyä, että missä kitarassa on enemmän mojoa kuin sun 60s relicissä?
slapvete
04.10.2012 22:09:46 (muokattu 04.10.2012 22:10:37)
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)