Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 585 86 87 88 89202 203 204 205 206
Gabe
29.09.2012 23:34:06
Muovinen: Minä tykkään jo ton Modern Player Thinline telen (kiinaritsa!) P90-soundista todella paljon. Entä jos haluaisin kattella vielä astetta parempaa P90-teleä, niin mitä malleja mun kannattais testailla? Onko joku vaihtanut mikkejä tollaseen, paraneeko soundi vielä tosta oleellisesti (joo, aika subjektiivista)? Mulla on semmonen tunne, että tuo yhdistelmä vaahterakaula + P90 on se avain tohon soundiin, mutta aika mutua tosiaan.

Tässä perjantai-illan höyryissä täytyy vielä hehkuttaa kuinka hieno kitara tele on. Pyyteetön, koruton työjuhta, joka hoitaa hommat mukisematta. Tele on niinku tyhjä canvas, jonka soittaja täydentää siveltimellään :D

Tuommoiseen La Carbonitaan kaks humbuckerin kokoista P90:sistä.. vois olla aika sympaattinen :) Jeps, kyllä tele on hieno soitin. Olen jotenkin kasvanut siihen :)

http://www.thomann.de/fi/fender_cabronita_telecaster_3tsb.htm

http://www.thomann.de/fi/fender_la_cabronita_ltd_2_pu_blk.htm
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
niemepet
30.09.2012 11:27:32
Tulipa ostettua Select Telecaster:

http://www.sweetwater.com/store/detail/TeleSLMGAVB

Laatu on ihan Custom Shopin tasoa. Yllätyksenä tuli compound-radius kaula. Enpä edes tiennyt moisesta ennen tätä kitaraa. Sopii meikäläisen räpylään tosi hyvin.

Lisäksi yllätyksenä tuli, että laukusta löytyi kullatut hihnalukot. Kaiken kaikkiaan yksi parhaimmista kitaroistani.
elsewhere
30.09.2012 19:40:52
Tänään tuli kotiin musta vm 2006 MIM Tele. Pikaisen testin perusteella varsin mukava vekotin ja yllättävän erihenkinen kuin jenkkiteleni. Mikit tuntuvat kuumemmilta ja kitara jotenkin kevyemmältä soittaa. Seuraavia bänditreenejä odotellessa...
~ Love broke out and I forgot it's war.
rosberg
01.10.2012 21:08:46
ihailin tollasta selectiä deluxella. aikamoinen vastaus suhr-kuumeeseen varsinkin strato-puolella.
Battaya Love Machine
p130
01.10.2012 21:23:19

elsewhere: Tänään tuli kotiin musta vm 2006 MIM Tele. Pikaisen testin perusteella varsin mukava vekotin ja yllättävän erihenkinen kuin jenkkiteleni. Mikit tuntuvat kuumemmilta ja kitara jotenkin kevyemmältä soittaa. Seuraavia bänditreenejä odotellessa...

Meksikolainen on Standard? Ne keraamiset mikit ovat oikein kivat varsinkin särörymistelyyn, vaikka kaikki eivät niistä tykkää (koska ovat "vääränlaiset" eivätkä soundaa perinnetelelle).
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
niemepet
01.10.2012 21:33:56
rosberg: ihailin tollasta selectiä deluxella. aikamoinen vastaus suhr-kuumeeseen varsinkin strato-puolella.

Arvasin että tänne tulee vastinetta Selectille. Kiitoksia tästä. Oli niin mageita keppejä, että piti äkkiä laittaa selain ikkuna kiinni, ettei ala GAS... ;-D
elsewhere
02.10.2012 01:31:58
p130: Meksikolainen on Standard? Ne keraamiset mikit ovat oikein kivat varsinkin särörymistelyyn, vaikka kaikki eivät niistä tykkää (koska ovat "vääränlaiset" eivätkä soundaa perinnetelelle).

Jep, Standard. Tänään tuli soiteltua basistin kanssa kahdestaan muutamat jamit, oikein tyytyväinen olen. Kaulamikki on ehkä vähän tuhnu puhtailla, mutta säröillä tosiaan toimii mainiosti. Vähän perinnetelempi soitin löytyy jo, joten tällä mennään.

Tuo kaula on muuten aivan järjettömän paksu verrattuna siihen, mihin olen tottunut. Tuntuu jännältä. Ja hyvältä.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Joees
02.10.2012 23:03:42
Tästä on aivan varmasti höpisty jo aiemminkin moneen kertaan mutta oon laiskalla tuulella.

Mikähän olis bueno sinkkukoon hummeri telen tallaan? Mielellään sitä kolinaa, spänkkiä ja purevuutta sais olla. Mulla ei ole moisista mikeistä hajuakaan kun ei ole aiemmin ollut, eikä periaatteessa tekis mieli nytkään moista laittaa mutta uudella reeniksellä tuppaa yksikelaiset pitämään härskiä meteliä. Rupesin sit funtsimaan jotta vois kokeilla tällaista ratkaisua.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
juici
02.10.2012 23:45:59

Methis: Tästä on aivan varmasti höpisty jo aiemminkin moneen kertaan mutta oon laiskalla tuulella.

Mikähän olis bueno sinkkukoon hummeri telen tallaan? Mielellään sitä kolinaa, spänkkiä ja purevuutta sais olla. Mulla ei ole moisista mikeistä hajuakaan kun ei ole aiemmin ollut, eikä periaatteessa tekis mieli nytkään moista laittaa mutta uudella reeniksellä tuppaa yksikelaiset pitämään härskiä meteliä. Rupesin sit funtsimaan jotta vois kokeilla tällaista ratkaisua.

Mie tykästyin heti Seymour Duncanin STK-T2B:hen eli Hot Stackiin. Ripaus tuhtiutta tuli mukaan ja kierto-ongelmat katosivat saman tien.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Strutsi
02.10.2012 23:59:24
Tulin ostaneeksi Squierin Classic vibe custom -telen. Soittanut nyt kaksi keikkaa sillä ja olen kyllä ollut sangen tyytyväinen. Saa nähdä meneekö mikit vielä vaihtoon mutta noin muuten yllättävän asiallinen soitin hintaansa nähden (344e thomannilla). Kielet kun sai vaihdettua hieman paksumpiin niin tatsikin on kohdallaan.

http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm
Liittykää kuvataidehuoneeseen!
Kuvataide
"Music, most of the time has a rythm. So it's handy to have one" -Paul Gilbert tiluttamisesta
Painajaismainen
03.10.2012 06:29:00
Strutsi: Tulin ostaneeksi Squierin Classic vibe custom -telen. Soittanut nyt kaksi keikkaa sillä ja olen kyllä ollut sangen tyytyväinen. Saa nähdä meneekö mikit vielä vaihtoon mutta noin muuten yllättävän asiallinen soitin hintaansa nähden (344e thomannilla). Kielet kun sai vaihdettua hieman paksumpiin niin tatsikin on kohdallaan.

http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_telecustom.htm

Itse en kyllä vielä ainakaan ole huomannut laadussa muuta eroa Baja Teleen, kuin että viimeistely on CV:ssä todella paljon ohuempi. Bajassa kun on melko muhkea lakkakerros rungon päällä. Meikäläisen Classic Vibeen on sattunut vieläpä nättiä tiikeriloimua kaulan taakse. =) Aika näyttää, tuleeko teknisiä ongelmia.

Loistava kitara. Enemmän tulee tuolla Squierilla soiteltua nykyään, jos Telecasteria tarvitsen.
Ziggy Bubba
03.10.2012 17:14:25 (muokattu 03.10.2012 17:16:19)

Painajaismainen: Meikäläisen Classic Vibeen on sattunut vieläpä nättiä tiikeriloimua kaulan taakse. =)

Ite asiassa noi taitaa olla aika yleisiä, omassa butterscotch blondessa on tommosta myös.

Tämä CV on yksi kolmesta telestä mitä on viime vuosina tullut taloon. Ekana hommasin näistä mex Stankun Lontoon reissulta. Halpa punta tiputti mukavasti vielä hintaa ja kerrankin pääsi vasurina testaamaan kapulaa ennen ostoa. Erittäin passeli perus-tele on tuo. Mikitkin oli ihan ok:t, suht kuumat kyllä. Nykyään kepissä on Twang King -setti kiinni.

Toisena tuli sattumalta torilta bongattu (ja aika reilusti tuunattu) Tokain japsi Breezysound. Kaula on kaiketi perus-C, joka hiukan stydimpänä sopii omaan käteen vähän tuota Stanun kaulaa paremmin. Mikkeinä oli valmiiksi Toma Andersonia tallassa ja Twang King kaulassa. Satulaan oli myös vaihdettu Graph Techin kolme tallapalaa. Viimeistely ja jämäkkä tuntuma vetää kyllä tämän selkeästi ykkös-Teleksi mulla. Japsit Fenderit ja Tokait on kyllä aika suosikkeja itellä, varsinkin kun noitaa saa niin usein käytettynä halvalla.

Ja tosiaan, tuo CV tuli myös hommattua. Viimeistelyssä ei ole sanottavaa, eikä mikeissäkään isoa vikaa ole. Vähän samalle osastolle menee tuntuman osalta tuon Stanun kanssa, eikä vähiten saman moisen kaulan takia. CV:n vintagempi & tuhdimpi lakkaus on kyllä enemmän mieleen.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Imper
03.10.2012 21:19:17

Methis: Tästä on aivan varmasti höpisty jo aiemminkin moneen kertaan mutta oon laiskalla tuulella.

Moro!

Ei oo muista kokemusta ku Hot Railsista. Puolitettuna soundi on todella hyvä - tykkään siitä jopa enemmän kun Nocaster-tallamikistä, joka oli ennen suosikkini telen tallaan. Hot Rails molemmat kelat käytössä on taas aika överitehokas... Toimii rankempaan musaan hyvin komppiin, mutta poppirockiin ei musta toimi muuta kun sooloboostina, jona sitä ite käytän.

Ei oo ollut kuitenkaan tarvetta vaihtaa, sillä puolitettu soundi on niin hyvä.
Everyone is a per-son
Gabe
03.10.2012 21:22:05

Seymour Duncan little 59
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
htomperi
12.10.2012 11:41:04
Telepäivityksiä

Mus......set, aurinko ja raha on luotu kiertämään, siksi törsäsin aivan törkeän paljon ebay-dollareita ja ostin amerikan pojalta uskomattoman hienon luonnollisen loimukuvioisen Fenderin Hot Rod 52 tellun kaulan (vm2007).

Aikoinani hankin telekuumeessa bajan sikana säkissä, kaulan piti olla kuulemma tuhti ja V-profiili. Mielestäni Bajan kaulaa on hypetetty hieman liikaa. Omassa yksilössäni oli vielä nauhatyökin vähän niin ja näin. Lisäksi satulan kohdilta kaulaa oli mielestäni ohennettu melko ronskisti.

Tämä Hot Rod sen sijaan sopii lapaseen täydellisesti. Ja ennen kaikkea - Tele SOI! Kerran olen tyypittänyt aivan uskomattoman kevyttä AVRI 52:sta, jonka sustaini ja heleys oli kokemus. Nyt tämä Bajan runko soi lähes yhtä hienosti.

.... vielä jäi kaihertamaan, jos jostakin löytys yhtä kevyt body kuin mitä tuo AVRI oli...niin avot! Vinkkejä?
McNulty
12.10.2012 11:46:48
Gabe: Seymour Duncan little 59

Anteeksi mainos, mutta minulla olisi täysin turhana laatikossa jemmassa moinen. Ei ole luuttua johon sen laittaisin kiinni, joten jos joku moista kaipailee niin saa ottaa yhteyttä.
PIM
12.10.2012 12:11:40
Imper: Moro!

Ei oo muista kokemusta ku Hot Railsista. Puolitettuna soundi on todella hyvä - tykkään siitä jopa enemmän kun Nocaster-tallamikistä, joka oli ennen suosikkini telen tallaan. Hot Rails molemmat kelat käytössä on taas aika överitehokas... Toimii rankempaan musaan hyvin komppiin, mutta poppirockiin ei musta toimi muuta kun sooloboostina, jona sitä ite käytän.

Mulla on Esquiressa ainoana mikkinä Litlle 59, jossa toisen kelan osuutta soundiin voi säätää tonepotikan paikalla olevalla potikalla portaattomasti täyden humbuckerin ja puolitettun välillä. Tuo laajentaa aika kivasti soundipalettia verrattuna perinteisiin humppari tai puolitettu vaihtoehtoihin verrattuna.
Joees
12.10.2012 12:17:36
PIM: Mulla on Esquiressa ainoana mikkinä Litlle 59, jossa toisen kelan osuutta soundiin voi säätää tonepotikan paikalla olevalla potikalla portaattomasti täyden humbuckerin ja puolitettun välillä. Tuo laajentaa aika kivasti soundipalettia verrattuna perinteisiin humppari tai puolitettu vaihtoehtoihin verrattuna.

Miten sulla on tuossa esquiressa kytkennät muuten?
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
McNulty
12.10.2012 12:21:26
Callaham näköjään viritellyt Tele-miehille ja -naisille kilpailevan Bigsby-viritelmän (osittain varmaan myös Vibramaten ansiosta/takia):
http://www.callahamguitars.com/index.html#whats_new
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)