Strumbali 30.09.2012 16:58:01 (muokattu 30.09.2012 17:07:47) | |
---|
Kefiiri: Jaa? Mulla ylimääräisiä pökötyksiä kuuluu silloin, kun yritän haudata nuijan kalvoon. Yleensä tuikkaan nuijalla sen verran nopeasti, että rumpu jää kyllä soimaan (ellei sitä ole vallan dempattu). Mutta onko siis väärin, jos päkiä (ja kantapää) käytännössä ovat koko ajan kontaktissa pedaaliin? Miksi olisi, jos pidät siitä soundista mikä sieltä tulee ja pystyt näin soittamaan ne jutut, jotka kulloinenkin musiikkiesitys bassorummultasi kaipaa? Enpä lähde neuvomaan tuossa basarisoitossa, its not my expertise. What is? : ) Sen verran edittiä, että en usko pystyväni koskaan soittamaan yhtä napakkaa tuplaiskua kantapää pedaalilla, kuin kantapää (hivenen) ilmassa, vaikka treenaan nykyään jonkun verran myös kantapää pedaalilla soittoa. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Kefiiri 30.09.2012 17:52:10 | |
---|
Strumbali: Miksi olisi, jos pidät siitä soundista mikä sieltä tulee ja pystyt näin soittamaan ne jutut, jotka kulloinenkin musiikkiesitys bassorummultasi kaipaa? Näin kai se on nähtävä :) Tuo jousispektaakkeli vaan pisti miettimään, että nostavatko varsinaiset neropattirumpalit päkiän aavistuksen irti pedaalista polkaisujen välillä. Itse kun en nosta, niin se nuija hiukan väpättelee hölmön näköisesti polkaisujen välillä. Tuntuisi että juutuubirumpaleilla moista epämääräistä väpätystä ei näy, vaan nuija jököttää jämäkästi odottamassa seuraavaa survaisua :D Ehkä en vaan ole kiinnittänyt huomiota. |
Laakstr 30.09.2012 20:29:47 | |
---|
Kefiiri: Näin kai se on nähtävä :) Tuo jousispektaakkeli vaan pisti miettimään, että nostavatko varsinaiset neropattirumpalit päkiän aavistuksen irti pedaalista polkaisujen välillä. Itse kun en nosta, niin se nuija hiukan väpättelee hölmön näköisesti polkaisujen välillä. Tuntuisi että juutuubirumpaleilla moista epämääräistä väpätystä ei näy, vaan nuija jököttää jämäkästi odottamassa seuraavaa survaisua :D Ehkä en vaan ole kiinnittänyt huomiota. Olen aikaisemminkin kiinnittänyt huomiota tuohon Tommy Igoen basari tekniikkaan joka on kait jotain hautaamisen ja nuija irti soiton väliltä: http://www.youtube.com/watch?v=BejC … mp;feature=player_detailpage#t=120sNäyttäisi että tuossa kosketus ja sitä kautta kontrolli säilyy koko ajan vaikka isku lähteekin nuija kalvosta. Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
Speedy 30.09.2012 20:59:11 | |
---|
Niin siis jos hautaamisesta puhutaan, niin en hautaa koskaan silloin kun soitan kantapää alhaalla - silloin tulee "ylimääräisiä" iskuja helposti.. Toisaalta, en välttämättä hautaa silloinkaan kun soitan kantapää ylhäällä. Mutta jos hautaan, niin nimenomaan soitan kantapää ylhäältä. Saundi ero riippuu kalvosta ja vireestä, mutta tulee esiin parhaiten mikitettynä.. Kaikkien iloksi voin nyt todeta, että olen taas asteen parempi soittaja - osaan pomputtaa..=) Vielä kun joku kertoisi mitä tuolla taidolla teen.. Pomputus on varmasti helppoa verkkokalvolla 10" pädiin, mutta 18" phonicin lätkälliseen power stroke 3:een normaalilla vireellä ei mitään toivoa.. Kyllä se onnistuu, kun kiristää kalvoa tarpeeksi. Ehä siitä on sitten hyötyä siellä jazz keikalla.. hyvähän se on osata, jos joskus pääsee jazzia veivaamaan..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Epämuusikko 30.09.2012 22:50:25 | |
---|
Sehän on vain semmoinen indikaattori. Taidolla tekee sen, että voi olla varma että halutessasi nuija palaa niin pikaisesti takaisin kuin mahdollista. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
marktark 30.09.2012 23:14:57 | |
---|
...ai niin, oikea vastaus otsikkoon : katso nimimerkin taakse. Myyn sen. Play that song, not the instrument. |
tomboarmageddon 01.10.2012 00:03:49 | |
---|
Niin tässähän oli kai ideana sellainen ns eristävä treeni, eikä se ,että noin pitäis soittaa kokoajan. Mulla on auttanu huonoon basaritekniikkaan tuo kantapää alhaalla sillointällöin treenaaminen. Pitää tätä pomputtelua heti kyllä testailla huomenna.. |
nakit 01.10.2012 09:34:54 | |
---|
Strumbali: Miksi olisi, jos pidät siitä soundista mikä sieltä tulee ja pystyt näin soittamaan ne jutut, jotka kulloinenkin musiikkiesitys bassorummultasi kaipaa? Enpä lähde neuvomaan tuossa basarisoitossa, its not my expertise. What is? : ) Sen verran edittiä, että en usko pystyväni koskaan soittamaan yhtä napakkaa tuplaiskua kantapää pedaalilla, kuin kantapää (hivenen) ilmassa, vaikka treenaan nykyään jonkun verran myös kantapää pedaalilla soittoa. Juu noi tuplaiskut kantapää pedaalilla,veit sanat suustani. |
nakit 01.10.2012 09:40:02 | |
---|
nakit: Juu noi tuplaiskut kantapää pedaalilla,veit sanat suustani. Päkiätekniikkaan vois porukat heittää tänne joitakin simppeleitä treenijuttuja,, |
nakit 01.10.2012 09:54:17 | |
---|
Olly: Aloittajalle, tuntumaa saat tuossa P-120 muutettua myös Power Shifterillä, eli sillä säädöllä siinä kantapään kohdalla. Sori jos kerroin itsestään selviä, mutta kaikki eivät tätä tunnu tietävän... Kävin reeniksellä,kantapäänkohdalla oli kaks pientä kuusiokoloruuvia,säätelin niitä mut en huomannu mitään vaikutusta,mul on varmaan ihan joku perus p-120 malli,liekkö näitä sitten paremmilla säätöjutuilla varustettuja malleja? |
Speedy 01.10.2012 10:22:48 | |
---|
nakit: Kävin reeniksellä,kantapäänkohdalla oli kaks pientä kuusiokoloruuvia,säätelin niitä mut en huomannu mitään vaikutusta,mul on varmaan ihan joku perus p-120 malli,liekkö näitä sitten paremmilla säätöjutuilla varustettuja malleja? Ei kai siinä semmosta säätöä ole? Ne oli varmaan vaan sen nivelen ruuvit.. Mutta se mikä on siinä keskellä kantapalaa, säätää pohjalevyllisissä (joissakin) polkimen "syvyyttää", eli voi työntää eteenpäin tai taakse päin - vaikuttaa poljinlevyn kulmaan Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Speedy 01.10.2012 10:25:21 (muokattu 01.10.2012 10:27:15) | |
---|
tomboarmageddon: Niin tässähän oli kai ideana sellainen ns eristävä treeni, eikä se ,että noin pitäis soittaa kokoajan. Näin minäkin ymmärsin. Mutta mulle tuputettiin sitä muusinetin opettajien toimesta niin että pakko osata, jos et niin olet paska paskalla tekniikalla.. Itse en ole huomannut mitään ongelmaa missään, niin en ymmärtänyt miksi ehyttä pitäisi korjata..=I Ja kun se nyt on niin hieno metodi, haluaisin ymmärtää siitä enemmän, jotta voisin sitä tarjota vaihtoehtona omille oppilaille. Minun ajatuksen mukaan opettajan tulisi itse osata ja ymmärtää mitä opettaa, jotta voi uskottavasti opettaa. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Vallu-Veke 01.10.2012 11:47:07 (muokattu 01.10.2012 11:48:46) | |
---|
nakit: Päkiätekniikkaan vois porukat heittää tänne joitakin simppeleitä treenijuttuja,, Sivuilta 24... http://users.edu.turku.fi/olkrma/rumpuopas/osa2.pdfSiinä sivussa, kun komppeja opettelee, niin jalat hermottuu. (E. dafry:n sivuilla oli linkki. Mielestäni hyvä opetuskirja) |
Kailis 01.10.2012 12:31:18 | |
---|
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
nakit 01.10.2012 12:43:30 | |
---|
Speedy: Ei kai siinä semmosta säätöä ole? Ne oli varmaan vaan sen nivelen ruuvit.. Mutta se mikä on siinä keskellä kantapalaa, säätää pohjalevyllisissä (joissakin) polkimen "syvyyttää", eli voi työntää eteenpäin tai taakse päin - vaikuttaa poljinlevyn kulmaan Jep,ei oo pohjalevyy minun pedaalissa:( |
nakit 01.10.2012 13:03:45 | |
---|
|
|
Kailis 01.10.2012 14:14:31 (muokattu 01.10.2012 14:23:04) | |
---|
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
moderndrummer88 01.10.2012 14:19:49 | |
---|
|
dumbass 01.10.2012 14:20:17 | |
---|
|