Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5154 155 156 157 158497 498 499 500 501
blues guitar
29.09.2012 11:01:20 (muokattu 29.09.2012 11:02:16)

Voisiko joku selittää mistä johtuu että toiset kielet paskaantuu nopeammin kuin toiset?
Sen ymmärrän että jos kielissä on jokin likaa hylkivä pinnoite ( Elixir? )
Niin ja tietenkin kielen pinnan "karheus". Ehkä hiotut kielet eivät likaannu niin helposti mutta soundaakin myös erilaisilta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
krk
29.09.2012 11:52:23

blues guitar: ... Ehkä hiotut kielet eivät likaannu niin helposti mutta soundaakin myös erilaisilta.

Soundaa ja varmaan tuntuu sormiinkin erilaiselta... pitäis varmaan joskus oikein kokeilla, Jimmie Vaughanhan käyttää hiottuja stratossa.
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
Krice
29.09.2012 13:43:30 (muokattu 29.09.2012 13:43:41)

blues guitar: Voisiko joku selittää mistä johtuu että toiset kielet paskaantuu nopeammin kuin toiset?

Eikö niissä käytetä aika erilaisia metalliseoksia, ehkä jotkut ottaa enemmän likaa kuin toiset.
blues guitar
29.09.2012 15:45:39

Krice: Eikö niissä käytetä aika erilaisia metalliseoksia, ehkä jotkut ottaa enemmän likaa kuin toiset.

Ehkä myös tästä johtuu kielten erilainen soundi. Addariota ja Ernie Ballia olen käyttänyt juurikin niiden soundin takia. Joskus on tullut kokeiltua GHS:ää ja DR:ää mutta aina olen palannut takaisin Addarioihin tai ErnieBalleihin.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Swan
29.09.2012 15:57:55
blues guitar: Ehkä myös tästä johtuu kielten erilainen soundi. Addariota ja Ernie Ballia olen käyttänyt juurikin niiden soundin takia. Joskus on tullut kokeiltua GHS:ää ja DR:ää mutta aina olen palannut takaisin Addarioihin tai ErnieBalleihin.

Liekö tuossa syy myös siihen, minkä takia mulla ei D'Addariot ja EB:t kestä kuin viikon pari, ennen kuin ensimmäinen katkeaa. Jälkimmäisiä käytin intissä, kun valtio oli liian laiska/pihi muita kustantamaan, mutta aina sai keikoilla jännätä kestävyyden puolesta, ja vaihtaa setin about viikon välein. Dean Markleyn ja Elixirin kanssa ei ole samanlaisia luotettavuusongelmia ollut, ja yleensä ne katkeaakin vasta sivuleikkureilla kieltenvaihdon yhteydessä.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
blues guitar
29.09.2012 16:04:48

Swan: Liekö tuossa syy myös siihen, minkä takia mulla ei D'Addariot ja EB:t kestä kuin viikon pari, ennen kuin ensimmäinen katkeaa. Jälkimmäisiä käytin intissä, kun valtio oli liian laiska/pihi muita kustantamaan, mutta aina sai keikoilla jännätä kestävyyden puolesta, ja vaihtaa setin about viikon välein. Dean Markleyn ja Elixirin kanssa ei ole samanlaisia luotettavuusongelmia ollut, ja yleensä ne katkeaakin vasta sivuleikkureilla kieltenvaihdon yhteydessä.

Miksenköhän mä saa kieliä poikki?
Swan
29.09.2012 16:11:56
blues guitar: Miksenköhän mä saa kieliä poikki?

Joko olen poikkeuksellisen väkivaltainen soittaja, tai sitten käteni erittävät kemiallisesti erilaista mähmää kuin omasi.
>-)))>
S.M.A.K.
blues guitar
29.09.2012 16:21:41

Swan: Joko olen poikkeuksellisen väkivaltainen soittaja, tai sitten käteni erittävät kemiallisesti erilaista mähmää kuin omasi.

Varmaankin juuri näin. Onneksi on olemassa erilaisia kieliä mistä valita.
Jyrken
29.09.2012 16:31:38
Jos kielet katkeaa kahden viikon välein olet Malcolm Young, tai kitarassa on jotain vikana mikä sahaa kielet herkästi poikki.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Swan
29.09.2012 21:35:45
Jyrken: Jos kielet katkeaa kahden viikon välein olet Malcolm Young, tai kitarassa on jotain vikana mikä sahaa kielet herkästi poikki.

Jos merkin vaihto yksinään korjaa ongelman, jälkimmäinen skenaario on mahdoton, tai sitten kielimerkeissä on huomattavia eroja myös mekaanisen rasituksen kestävyyden suhteen.
>-)))>
S.M.A.K.
komero
01.10.2012 09:04:35
Krice: Mutta olisikohan edelleen niin, että halvemmissa kielissä on enemmän laadullista vaihtelua?

D'Addaroissa oman kokemuksen on todella vähän huonoja yksilöitä (tai itseasiassa yhtään huonosti soivaa kieltä ei ole tullut 2000-luvulla vastaan, saatan muistaa väärinkin), eivätkä katkeile turhaan, ei kerää paskaa herkästi. En tiedä tarkoititko nyt just noita.
calluna
01.10.2012 11:05:52
Bald Anus: http://muusikoiden.net/dyn/articles/1282.jpg

Tältä näyttää nykyään vahvistinkattaukseni.

Eli Laney Lionheart tuli taloon. Mahtava vahvistin! Miinuksena se, että kaiku tulee laittaa melkein täysille, ennen kuin sen huomaa edes olevan päällä.

Miten suhteutuu kuvan viereisiin Marsuun ja Voxiin? Sillä vaan kysyn kun sekä Marshall että Vox omaavat mieleisiä soundeja, niin saisiko Laneystä molempia soundeja? Välillä aina joku arvioi Laneytä vähän Marsumaiseksi ja taas joskus vähän Voxmaiseksi...

Jos hankkis tollaisen Laneyn niin vois sit selvitä yhdellä vahvistimella.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
tommium
01.10.2012 12:05:02
Tänään pitäisi koti-Siwaan tulla tämä

http://www.soundstore.fi/ibanez-rg2xxv-fpk.html

Vähän väriä noiden mustien keppieni joukkoon :)
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
Bald Anus
01.10.2012 13:42:18

calluna: Miten suhteutuu kuvan viereisiin Marsuun ja Voxiin? Sillä vaan kysyn kun sekä Marshall että Vox omaavat mieleisiä soundeja, niin saisiko Laneystä molempia soundeja? Välillä aina joku arvioi Laneytä vähän Marsumaiseksi ja taas joskus vähän Voxmaiseksi...

Jos hankkis tollaisen Laneyn niin vois sit selvitä yhdellä vahvistimella.

Paha noita on mennä vertaamaan, tässä on kuitenkin ihan omat soundinsa. Säröä lähtee enemmän kuin Marsun Bluesbreakerista. Ehkä sitä Voxin riipivyyttä saa säätelemällä. En osaa vielä oikein sanoa, kun vasta yksi soittoilta takana ja soitin pääasiassa yhdellä soundilla.

Mainiot "boutique" -soundit tästä lähti, juuri sitä mitä olen hakenut. Soundi on kuitenkin Voxia ja Marsua monipuolisempi, kun on enemmän valinnanvaraa.
sääh
Krice
01.10.2012 13:58:27

Bald Anus: Eli Laney Lionheart tuli taloon. Mahtava vahvistin! Miinuksena se, että kaiku tulee laittaa melkein täysille, ennen kuin sen huomaa edes olevan päällä.

Onko tuo 4x10 malli? Joka tapauksessa mun Lionheartista meni melkein heti kaiku rikki, accutronics ei ole mikään erityisen luotettava kapistus. Siinä voi siis olla jotakin vikaa jos kaikua ei kuulu. Taisi muuten ollakin niin, että aluksi kaikua ei kuulunut niin paljon kuin ennen ja nyt se ei toimi lainkaan.
Bald Anus
01.10.2012 14:30:34

Krice: Onko tuo 4x10 malli? Joka tapauksessa mun Lionheartista meni melkein heti kaiku rikki, accutronics ei ole mikään erityisen luotettava kapistus. Siinä voi siis olla jotakin vikaa jos kaikua ei kuulu. Taisi muuten ollakin niin, että aluksi kaikua ei kuulunut niin paljon kuin ennen ja nyt se ei toimi lainkaan.

4x10, juum.
sääh
Laiskiainen
01.10.2012 18:18:47
- The late bird catches a nap -
jyrkalt
01.10.2012 18:46:16
Laiskiainen:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ui jumalauta nää on herkkuja!
Onnea!
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
AngieRainbow
01.10.2012 21:28:28
Laiskiainen: http://muusikoiden.net/dyn/users/104090.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/104089.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/104088.jpg

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Miltä vuodelta??? 70-luvun alusta kenties?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)