Laulava Kylätohtori 29.09.2012 16:32:54 | |
---|
Krice: Tuo mun viesti oli oikeasti ensimmäinen järkevä vastaus tähän ketjuun. Ikävä kyllä täällä tuntuu, että järkevät viestit katoaa valtavaan viestimassaan. Siis nostin tämän ketjun pitkän hiljaiselon jälkeen, koska otsikko oli hyvä. Eli tässä mennään ikään kuin toista kierrosta ja ainakin itse koen saaneeni useita erittäin järkeviä ja hyödyllisiä vastauksia kysymykseeni. Kiitos niistä... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 29.09.2012 17:09:17 | |
---|
Kehtaako sitä edes tunnustaa? Säädöthän ne oli taas pielessä. Miksi yritinkään tunkea mukaan liikaa bright-kanavaa? Luulin varmaan olevani nokkela, kun osasin yhdistää molemmat kanavat. Mutta pelkkä normal-kanava käytössä, ennakkoluuloton (muille varmaan normaali) eq-räpläys ja räikeys oli melkolailla kadonnut. Sain jopa tumppua soundia aikaiseksi. Vastaan itse, kyllä pitäisi. Siis keskittyä säätämään enemmän nykyisiä laitteita kuin runkata romuja torilla... Toisaalta tämä yllättävä positiivinen käänne soundillisissa seikkailuissani ei poistanut vähääkään kasvavaa himoani Bluetonea kohtaan.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Krice 29.09.2012 17:15:07 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Siis nostin tämän ketjun pitkän hiljaiselon jälkeen, koska otsikko oli hyvä. Varastit ketjun aiheeseen sopimattomalla tavalla. Onnittelut! |
Laulava Kylätohtori 29.09.2012 17:19:05 | |
---|
Krice: Varastit ketjun aiheeseen sopimattomalla tavalla. Onnittelut! Ammuttakoot minut aamunkoitteesta tästä hirvittävästä rikoksestani ihmiskuntaa vastaan... Ei viddu, Krice, ihan totta siis..... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
calluna 29.09.2012 19:53:38 | |
---|
Krice: Varastit ketjun aiheeseen sopimattomalla tavalla. Onnittelut! Aloittaja varmasti toipuu tästä vääryydestä, näin puolen vuoden jälkeen ekasta viestistä... "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
wilo 29.09.2012 22:16:09 | |
---|
Krice: Varastit ketjun aiheeseen sopimattomalla tavalla. Onnittelut! Mun mielestä tää oli ihan fiksu nosto eikä mikään ketjuvarkaus. Hyvää keskusteluahan tässä on ollu. Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi. |
Gabe 29.09.2012 23:35:28 | |
---|
wilo: Mun mielestä tää oli ihan fiksu nosto eikä mikään ketjuvarkaus. Hyvää keskusteluahan tässä on ollu. Näinpä juuri. Ennemmin tämmöistä ketjujen fiksua uudelleen kierrätystä kuin uutta ketjua joka kerta :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Arkka 30.09.2012 00:02:17 | |
---|
Krice: Halvempi ratkaisu: Heitä Boss ME-70 pois välistä ankkalampeen pilaamasta soundia, Spideristä löytyy varmasti tarpeeksi gainia. Vaihda kitaraan aktiivimikit. Ainakin JB/Jazz-yhdistelmä SD:ltä on kauhea: korostaa älyttömästi bassoa ja löysä jazz-soundi. Tilalle kunnon aktiivit niin se tiukentaa soundia kivasti. Kalliimpi ratkaisu: Hanki joku hevivahvistin tyyliin Engl. Ei mallintavaa, vaan putkivahvistin. JB:ssä löysä jazz-soundi? Millasta jazzia kuuntelet ;) |
svilo 30.09.2012 00:03:44 | |
---|
...joka kerta, mulla on täydellinen soundi....ainakin omasta mielestä /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
- Knowledgeable people rarely hang out with idiots - |
svilo: ...joka kerta, mulla on täydellinen soundi....ainakin omasta mielestä /sv .. Kunnes löytyy seuraava täydellinen soundi? |
Jucciz 30.09.2012 01:07:39 | |
---|
tommi m: Onks tossa 30 sekunnin kohalla taas joku hieno sointu, mikä juntin korvaan kuulostaa epävireiseltä kitaralta? Ei tietoakaan hienosta, vaan ihan rehellinen epävire. Toivottavasti pätkästä sai silti muutakin irti. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
svilo 30.09.2012 12:40:49 | |
---|
Illu: .. Kunnes löytyy seuraava täydellinen soundi? ...joka kerta kun menen kämpille ;) "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
- Knowledgeable people rarely hang out with idiots - |
s8na 30.09.2012 13:44:08 (muokattu 30.09.2012 13:45:39) | |
---|
Onhan toi soundinmetsästys vähän joskus turhaa hommaa. Kohtuullinen putkivahvari joka on musatyyliin suunniteltu ja vastaavasti kohtuullinen kitara oikean tyyppisillillä mikeillä. Kyllä sillä pitäis lähteä jos on lähteäkseen ollenkaan. Sit vielä tähän se, että ei hinkuteta sitä stäkkiä makkarissa vaan vetästään urku auki pändikontekstissa. When the drummer kicks in, who... Onhan tuota soundirunkuttelua itekkin tullu harrasteltua aika roimasti ja yleensä se jatkuu kun koittaa jotain epämääräsiä monimutkaisia juttuja ja poppakonsteja. |
Gabe 30.09.2012 14:05:25 | |
---|
s8na: Onhan toi soundinmetsästys vähän joskus turhaa hommaa. Kohtuullinen putkivahvari joka on musatyyliin suunniteltu ja vastaavasti kohtuullinen kitara oikean tyyppisillillä mikeillä. Kyllä sillä pitäis lähteä jos on lähteäkseen ollenkaan. Tuli tuosta mieleen yks Bonamassan haastattelu kun se sanoi että voisi kuullostaa ihan omalta itseltään yhdellä hyvällä combolla ja kitaralla, mutta show bisnes on show bisnestä. Ja toisaalta se kamarunkkaus on harrastus siinä missä itse soittaminenkin ;) Eikä tuo kai ole keltään pois mihin kukainenkin rahansa käyttää. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
s8na 30.09.2012 14:49:41 | |
---|
Gabe: Tuli tuosta mieleen yks Bonamassan haastattelu kun se sanoi että voisi kuullostaa ihan omalta itseltään yhdellä hyvällä combolla ja kitaralla, mutta show bisnes on show bisnestä. Ja toisaalta se kamarunkkaus on harrastus siinä missä itse soittaminenkin ;) Eikä tuo kai ole keltään pois mihin kukainenkin rahansa käyttää. Juu, kyllä mäki tykkään kokeilla juttuja ja joskus venkslata ihan venkslaamisen ilosta. Kuitenkin jos siitä hommasta tulee sellasta pakonomaista ja mikään värkki ei kuulosta oikeelta, kannattaa ehkä vähän mietiskellä tarkemmin et mikä siinä oikeesti mättää. |
Gabe 30.09.2012 15:28:17 | |
---|
s8na: Juu, kyllä mäki tykkään kokeilla juttuja ja joskus venkslata ihan venkslaamisen ilosta. Kuitenkin jos siitä hommasta tulee sellasta pakonomaista ja mikään värkki ei kuulosta oikeelta, kannattaa ehkä vähän mietiskellä tarkemmin et mikä siinä oikeesti mättää. Näinpä juuri :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
B-tone-flat 30.09.2012 17:02:22 (muokattu 30.09.2012 17:02:48) | |
---|
s8na: Onhan toi soundinmetsästys vähän joskus turhaa hommaa. Kohtuullinen putkivahvari joka on musatyyliin suunniteltu ja vastaavasti kohtuullinen kitara oikean tyyppisillillä mikeillä. Kyllä sillä pitäis lähteä jos on lähteäkseen ollenkaan.
Sempä takia tätä kamanysväystä harrastetaan kun ei saa**li lähe pelkästä kitara, kädet ja vahvistin kombinaatiosta. Apulaitteiksi on otettava kaikenlaista säksätintä. Puhun nyt omasta puolestani, saattaa olla totta muillakin. Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone |
Spike 30.09.2012 19:03:49 | |
---|
Krice: Tuo mun viesti oli oikeasti ensimmäinen järkevä vastaus tähän ketjuun. Ikävä kyllä täällä tuntuu, että järkevät viestit katoaa valtavaan viestimassaan. No, hyvä jotta on itsetunto ainakin kohdillaan. |
Laulava Kylätohtori 30.09.2012 22:52:49 | |
---|
Pakko se on toisaalta jotenkin harrastaa, kun soittoaikaa on elämäntilanteellisista syistä väkisinkin rajatusti. Ja mikä se olisikaan parempi tapa kuin testailla eri kamoja. Toisaalta välillä tuntuu, että järkevyyden rajat tulevat ajoittain vastaan, mutta ei se soitto vielä ole kuitenkaan kamojen takia väliin jäänyt. Hyvää soundia tuosta Bassmanistakin lähtee, kai siihenkin voisi olla tyytyväinen, mutta uteliaalla lapsen mielellä kun olen varustettu, niin pakko se on kokeilla, jos ruoho sittenkin olisi aidan takana vihreämpää - viisaampien varoitteluista huolimatta. Ja toisaalta omiin kamoihinsa tyytyväisillä on yleensä tai ainakin usein melko pitkä ex-kamalista. Enkä itse ainakaan ole niin perillä vahvistimista tai siitä, mitä haluan, että pystyisin tai uskaltaisin suoraan ostaa mitään kallista vahvistinta. Kun kokeilee eri vehkeitä, niin siitähän sitä oppii, mistä pitää ja mistä ei. Ja sitten, kun todella tietää, mitä haluaa, voi ostella vähän arvokkaampiakin laitteita. Rahamiehet tietysti ostelevat, mitä vain, mutta se on eri juttu se. Sanoisin, kuten monet muutkin, että kamarunkkaus on tiettyyn pisteeseen hyvvä harrastus, mutta voi senkin vetää yli. Itse en saa sielulleni rauhaa, ennen kuin olen Deluxe Reverbiä kokeillut. Sitä seuraava vahvistinkin on jo tiedossa, mutta se vaatii hieman säästämistä... Ehkä tämä tästä selkeytyy vähitellen... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
iec 30.09.2012 23:06:23 | |
---|
Ja jos on nykyisin tyytyväinen omiin kitarakamoihinsa, niin elä kokkeile muiden kamppeita... Viimeksi meni itellä kitara vaihtoon yhden viattoman kokeilun jälkeen. Eräs tuttu tarjosi juuri yli tonnin kitaraa kokeille, mutta en suostunut yllämainitusta syystä ;) Komppaan lekuria kylä siinä että on tuo laitehifistely kyllä hauskaakin tiettyyn rajaan saakka. Ja siitä selviää yleensä rahalla - toisin kuin soittotaidosta... Se nimittäin vaatii aikaa ja paljon paljon harjoitusta. -iec |