Tuomo_ 26.09.2012 16:33:56 | |
---|
jos johonkin pitäisi rajoituksia saada niin ennemmin divari rootsieen liian hyvien soittajien esto, niin saatettaisi saada joskus niitä aidosti alottelevia (muitakin kun minä) muusikoita messiin. Joo, perustetaan vielä uusi skaba. Sinne voi sitten tulla kaikki, jotka kokevat näissä karkeloissa tavalla tai toisella olevansa väärässä paikassa skabaamassa. Nimeksi voisi laittaa vaikkapa "Syrjittyjen roots-skaba". Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus." |
BigPapa 29.09.2012 20:39:50 (muokattu 29.09.2012 20:42:40) | |
---|
|
Tuomo_ 29.09.2012 21:15:03 | |
---|
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus." |
BigPapa 29.09.2012 21:25:48 (muokattu 29.09.2012 21:33:15) | |
---|
|
Tuomo_ 29.09.2012 21:36:34 | |
---|
Tossa oli laulu enemmän kaiutettu kuin kitarasoolo. ja viittaan edelleen noihin edellisiin esimerkkeihini, joku harva poikkeus saatta olla jos oikein kaivelee, mutta ei se mikään sääntö ole se kaiku, enemmäkin poikkeus. Ainakin tollanen mitä sulla on, liiallinen. Ihan sama, oliko liikaa tai liian vähän, hyvä fiilis oli soittaa ja sehän on pääasia tällä puolella. Samalla voi nyt kuunnella http://open.spotify.com/track/2YzRDrt6qXtvl23NlWY3PZ, vähän kaikua tässäkin. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus." |
BigPapa 29.09.2012 21:38:21 (muokattu 29.09.2012 21:40:25) | |
---|
Bluestumppi: Ihan sama, oliko liikaa tai liian vähän, hyvä fiilis oli soittaa ja sehän on pääasia tällä puolella. . Jospa sen fiiliksen vielä kuulis, niin se olis aika hyvä juttu. |
Tuomo_ 29.09.2012 21:44:12 (muokattu 29.09.2012 21:45:34) | |
---|
Jospa sen fiiliksen vielä kuulis, niin se olis aika hyvä juttu. Sittenhän se olisi täydellistä. Valitettavasti nyt jää vähän vajaaksi :( Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus." |
BigPapa 29.09.2012 21:49:15 (muokattu 29.09.2012 21:56:12) | |
---|
|
En tiedä mistään edmundeista tai oikeestaan mistään muustakaan ehkä mitään, mut mun mielestä noi bluestumpin soundit on ok.... itekkin hain tommosia melkein överi jousikaikusoundeja, että sai just sen oikeen fiiliksen kyseiseen taustaan.... tosiaan kuulijan korvissa tää homma, mut mul menee tällä kertaa näin. It's getting dark, too dark to see... |
Tuomo_ 29.09.2012 22:00:38 | |
---|
Kyllä sen soitonkin pitäisi olla sillälailla kuosissa, niinkuin on ollut puhetta, venytyksien sävelpuhtaus, vibrat ja niiden sävelpuhtaus, fraasit, yms. Fiilis ei ole selittävä tekijä, eikä puolustus virheille ja epäpuhtaalle soitolle. Mulla on tällänen kokoelma mm Davelta, aika kattava: http://www.discogs.com/Dave-Edmunds arly-Works-19681972/release/3236339 Joo, hyvähän se olisi, jos olisi, mutta kun ei ole. Mulle itselleni riitti toi veto saamaan hyvän fiiliksen. Muut sitten voivat arvioida sen teknisen puolen. Tossa on upea kattaus Daven musasta sun kokoelmassa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus." |
BigPapa 29.09.2012 22:02:04 (muokattu 29.09.2012 22:02:19) | |
---|
piper: En tiedä mistään edmundeista tai oikeestaan mistään muustakaan ehkä mitään, mut mun mielestä noi bluestumpin soundit on ok.... itekkin hain tommosia melkein överi jousikaikusoundeja, että sai just sen oikeen fiiliksen kyseiseen taustaan.... tosiaan kuulijan korvissa tää homma, mut mul menee tällä kertaa näin. Eipä sulla noin överiltä kuullosta, ja kyllähän se joihinkin juttuihin ja vetelyihin sopii, riippuu vähän muustakin tekemisestä siinä biisillä, vaikkapa tässä: http://www.youtube.com/watch?v=lVZgX5jkIBg ja Piper takas normiskabaan. Siellähän sun pitäis vedellä. |
karik 29.09.2012 22:07:15 | |
---|
Bluestumppi: Ihan sama, oliko liikaa tai liian vähän, hyvä fiilis oli soittaa ja sehän on pääasia tällä puolella. Näinhän se on täällä divarissa. Ei anneta pipon kiristää. |
BigPapa 29.09.2012 22:11:48 (muokattu 29.09.2012 22:12:11) | |
---|
Kyllähän se on hyvä fiilis soittaa tuolla toiseskii skabassa. Ehkä se pipa sit kiristää joitakin divarilaisia siellä, ei tosin kaikkia, sekin on huomattu. |
piper 29.09.2012 22:13:38 | |
---|
BigPapa: Eipä sulla noin överiltä kuullosta, ja kyllähän se joihinkin juttuihin ja vetelyihin sopii, riippuu vähän muustakin tekemisestä siinä biisillä, vaikkapa tässä: http://www.youtube.com/watch?v=lVZgX5jkIBg ja Piper takas normiskabaan. Siellähän sun pitäis vedellä. Mulla ehkä sen verran lujemmin säröllä kuin edellä mainitussa esimerkissä, että kaiun määrä ei eroitu samalla tavalla, kuin kunun vedossa... Mitä tohon oikeeseen skabaan tulee, niin haluun pikkusen reenata enemmän, tyyliin madmatt, kuha... joilla on melkein virtuoosimainen ote soittimeen... Toinen mitä yritän rankasti reenata on wanhanwetäjän ja juccizen tyyliä, jossa blendaillaan kaikenlaisia blues, jazz, rock.. mitä nyt löytyy tyylejä yhteen sillä tavalla, että nousee niskavillat pystyyn kun kuuntelee... It's getting dark, too dark to see... |
karik 29.09.2012 22:16:28 | |
---|
BigPapa: Kyllähän se on hyvä fiilis soittaa tuolla toiseskii skabassa. Ehkä se pipa sit kiristää joitakin divarilaisia siellä, ei tosin kaikkia, sekin on huomattu. Harva tuollaiseen kiinnittää huomiota. Ei sen luulisi olevan oleellista näissä amatöörikuvioissa. |
poppamies 29.09.2012 22:17:00 | |
---|
BigPapa: Kyllä sen soitonkin pitäisi olla sillälailla kuosissa, niinkuin on ollut puhetta, venytyksien sävelpuhtaus, vibrat ja niiden sävelpuhtaus, fraasit, yms. Fiilis ei ole selittävä tekijä, eikä puolustus virheille ja epäpuhtaalle soitolle... Tuoko on sinun määritelmä bluesista? Eikö blues oo nimenomaan tunnepuolen juttu? Voit venyttää vaikka kuinka helevetisti mut jos ei siinä oo bluesia mukana niin se on vain tyjää helinää. G strings are for strippers |
BigPapa 29.09.2012 22:21:24 | |
---|
piper: Mulla ehkä sen verran lujemmin säröllä kuin edellä mainitussa esimerkissä, että kaiun määrä ei eroitu samalla tavalla, kuin kunun vedossa... Mitä tohon oikeeseen skabaan tulee, niin haluun pikkusen reenata enemmän, tyyliin madmatt, kuha... joilla on melkein virtuoosimainen ote soittimeen... Toinen mitä yritän rankasti reenata on wanhanwetäjän ja juccizen tyyliä, jossa blendaillaan kaikenlaisia blues, jazz, rock.. mitä nyt löytyy tyylejä yhteen sillä tavalla, että nousee niskavillat pystyyn kun kuuntelee... No kukin tyylillään tietty. Mulla ei kyllä noi kaksi viime mainittua aiheuta mitään tuollaista. Yleensä. Joskus on ihan asiallistakin kuultu sieltä. Enemmän kyllä sit mun makuun liika jazzia ja fuusiota ja kaikkee sellaista mikä varsinaisesti bluesissa menee mun makuun yli. Jonnekin muualle, vaikkapa jazzskabaanhan se olisi aivvan omiaan. Sen sijaan MadMatt ja Kuha jees. Sieltä yleensä tulee aina helevetin makeita vetoja. |
BigPapa 29.09.2012 22:21:58 (muokattu 29.09.2012 22:27:47) | |
---|
poppamies: Tuoko on sinun määritelmä bluesista? Eikö blues oo nimenomaan tunnepuolen juttu? Voit venyttää vaikka kuinka helevetisti mut jos ei siinä oo bluesia mukana niin se on vain tyjää helinää. Kyllähän mä sun tietämyksen tiedän, että ei tästä enempää. Tai no senverran, että onks se oikein soitto jotenkin vitun huono juttu noin fiiliksen kannalta. Mun mielestä noi hyvät jätkät soittaa oikein ja fiiliksellä. Fiiliksellä ja oikein soitettu: http://www.youtube.com/watch?v=PkulcvRkd4I |
Illu 29.09.2012 22:31:36 | |
---|
BigPapa: No kukin tyylillään tietty. Mulla ei kyllä noi kaksi viime mainittua aiheuta mitään tuollaista. Yleensä. Joskus on ihan asiallistakin kuultu sieltä. Enemmän kyllä sit mun makuun liika jazzia ja fuusiota ja kaikkee sellaista mikä varsinaisesti bluesissa menee mun makuun yli. Jonnekin muualle, vaikkapa jazzskabaanhan se olisi aivvan omiaan. Sen sijaan MadMatt ja Kuha jees. Sieltä yleensä tulee aina helevetin makeita vetoja. Hitto kun minä olen näitä skaboja tahkonnut ihan ekasta rootsskabasta alkaen ja paras sijoitus pallisskabassa taitaa olla neljäs, mutta niin sitä vaan on hiipunut tonne divarin häntäsijoille, ei vaan riitä paukut, mutta sellaistahan se on. Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee, pallisskabassa nollakerhon kunniapuheenjohtajan titteli sentään on ja pysyy... ;) |
karik 29.09.2012 22:32:12 | |
---|
BigPapa: No kukin tyylillään tietty. Mulla ei kyllä noi kaksi viime mainittua aiheuta mitään tuollaista. Yleensä. Joskus on ihan asiallistakin kuultu sieltä. Enemmän kyllä sit mun makuun liika jazzia ja fuusiota ja kaikkee sellaista mikä varsinaisesti bluesissa menee mun makuun yli. Makuasioitahan nämä ovat, toinen tykkää ja toinen ei. Mutta yleensä kuuntelen nöyrästi ammattilaisia, jotka soittamalla maksavat vuokransa ja täyttävät jääkaappinsa. Vaikka eivät työkseen soita rootsia niin näillä viime mainituilla on annettavaa tällekin alueelle. Minun mielestäni on rikkaus, että tuodaan erilaista näkemystä ja annetaan haastetta. |