Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Signaalin splittaaminen / kitaravahvistin särönä?
1
SnowCrow
16.05.2012 12:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä tällainen olisi mahdollista? Onko siinä edes järkeä?
Eli käyttäisi siis molempia, bassovahvistinta ja kitaravahvistinta, ja ottaisi jälkimmäisestä säröä soundiin.
 
Kallekorvola
16.05.2012 13:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On mahdollista ja on tuota tehtykin jo aika kauan. Onko siinä järkeä, riippuu saavutetusta lopputuloksesta. Splittaamiseen kelpaa melkein mikä tahansa laite, joka osaa tehdä yhdestä kaksi.
 
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
2541
16.05.2012 13:28:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Mitenkä tällainen olisi mahdollista? Onko siinä edes järkeä?
Eli käyttäisi siis molempia, bassovahvistinta ja kitaravahvistinta, ja ottaisi jälkimmäisestä säröä soundiin.

 
Tuossa on ns. helvetisti järkeä ja on tehty toki jo maailman sivuun. Rohkeasti vaan kokeilemaan ja tosiaan signaalin saa splitattua millä tahansa stereolähtöisellä efektipedaalilla, Bossin TU-2:lla tai toki voit tehdä yksinkertaisen splitterboxin, rakennussarjat tuskin maksavat kovinkaan paljon. Katso esim. uraltone.fi.
markus16
16.05.2012 20:01:30 (muokattu 16.05.2012 20:04:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/lehle_dual_sgos.htm
vaikkapa tämmöinen väliin ja eiku menox. Voit ajaa vahvistimia erikseen tai yhtäaikaa.
Hurinat aiheuttaa ongelmia jos ei oo galvaanisesti erotetut kanavat.
 
Edit: mä voin myydä kyseisen kikottimen vähänkäytettynä. Toiminut juuri topicin mukaisessa käytössä, mutta totesin etten mä tarvii sittenkään.
 
Kirka saatana!
Mr.Sit.com
17.05.2012 14:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on passiivinen jakosuodin bassonupin efektilenkissä, matalat taajuudet tulee takas nuppiin ja korkeet taajuudet menee 5w putkinuppiin, ja hyvää jälkeä tulee.
 
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara - '"Heh heh juum", sanokaa minun sanoneen.' - Skywriter
Antti1
17.05.2012 15:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaravahvistimeen syötetystä signaalista voi olla edullista leikata aivan alimmat taajuudet pois, sillä vahva alapää signaalissa puurouttaa säröytymistä helposti. Joskus se voi olla haettukin juttu, mutta usein lienee selkeys oleellisempaa. Sit taas siitä bassovahvarista mä en kyllä leikkaisi suotimella mitään pois, vaan sovittaisin eq:lla soundit toisiinsa.
 
Imo kitaravahvareista lähtee _aina_ vieläkin ne parhaimmat särösoundit, jopa bassolla. Sikäli tää on erinomainen tapa, jos vain jaksaa roudata kamoja edestakas, sekä löytää sopivan purkin säristimeksi.
 
With socialization comes disease!
SnowCrow
29.09.2012 15:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostanpa nyt kun taas rupesin miettimään tätä.
 
Eli periaatteessahan signaalia ei tarvitse splitata, kun laittaa vaan bassovahvarin line outputista piuhan kitaravahvariin, right?
Minkähänlainen kitaravahvistin ois hyvä bassosäröksi? Joku pieni putkivehje?
 
Antti1
29.09.2012 15:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Eli periaatteessahan signaalia ei tarvitse splitata, kun laittaa vaan bassovahvarin line outputista piuhan kitaravahvariin, right?
 
Line outista tulee linjatasoista signaalia, joka ei ole kitaravahvarin inputiin optimaalinen signaali lainkaan ja kaiken kukkuraksi se lähtö on oletettavasti myös bassovahvarin etusen jälkeen, jolloinka kaikki eq:t yms. vaikuttavat kitaravahvarinkin soundiin. Tämän lisäksi on hyvin todennäköistä, että tuolla virityksellä saa pirunmoisen hurinan aikaan ja väliin tarvitaan sitä poistamaan ylimääräistä palikkaa. Imo ei kauhean hyvä idea, vaikka toimiikin kyllä. Kokeilemalla selvinnee lopullinen luonne.
 
Minkähänlainen kitaravahvistin ois hyvä bassosäröksi? Joku pieni putkivehje?
 
Yleensä kitaralla hyvältä kuulostavat vahvarit soundaavat myös bassolla hyviltä ja päinvastoin.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Dropped C
29.09.2012 18:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metallican Trujillolla on Boogien Dual Recto särönä SVT settien lisäksi, eli isot pojat ainakin vetelee tälläsillä seteillä.
 
Dropped C
29.09.2012 18:47:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ja signaalin saa yksinkertasimmin splitattua vaikka Bad Monkey overdrive pedaalilla. Itekkin soitin huvikseen aikanani kahella styrkkarilla, tosin kummatkin oli bassovaffareita. Nykyään ei moisia jaksa säätää.
 
Antti1
29.09.2012 18:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Niin, ja signaalin saa yksinkertasimmin splitattua vaikka Bad Monkey overdrive pedaalilla. Itekkin soitin huvikseen aikanani kahella styrkkarilla, tosin kummatkin oli bassovaffareita. Nykyään ei moisia jaksa säätää.
 
Eikö tuossakin tapauksessa toisessa lähdössä ole jatkuvasti päällä jonkinmoinen kaiutinsimulaatio? Ei sillä, löytyyhän noita vastaavia purkkeja ilman ko. ominaisuuttakin. Saattaa vaan maalenkki koitua ongelmaksi, tai sit ei. Riippuu tähtien asennosta.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «