Strumbali 28.09.2012 17:08:03 (muokattu 28.09.2012 17:09:13) | |
---|
Speedy: Jaa, enpä ole koskaan kuullutkaan (varsinkin jos liittyy treenaamiseen).. Kuten sanottu, pitää kokeilla. Kunhan kerkiän treenikselle toiselle pedaalille, siitä saa jousen nostamalla irti.. Tuosta ellusta en uskalla alkaa irrottelemaan, kun se on sitten kuinkin väärässä kohdassa.. tai ehkä tämä vaivaa kuitenkin niin paljon että kokeilen.. Ei ole sitten ihan helppoa. Olen kyllä nähnyt, että näinkin voi pedaalilla tehdä. : ) Eli pompottaa basarinkalvolla ilman jousia. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
markkuliini 28.09.2012 17:15:12 | |
---|
Ehkä vaihetta 6 toistaen voisi viikon treenamisella päästä pallon pomputus fiilikseen, mutta jo muutaman polkasun jälkeen säärilihakseen alkaa sattua, mitä ei normaalisti koskaan tapahdu. Siellähän se asian ydin alkaakin jo erottua. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 28.09.2012 17:22:56 (muokattu 28.09.2012 17:28:56) | |
---|
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
markkuliini 28.09.2012 17:28:50 (muokattu 28.09.2012 17:31:29) | |
---|
Kailis: Osaako markkuliini ja epis tämän tekniikan? Mä en viitsi B.O.A:lla kokeilla koska täytyisi irrottaa koko board. Joskus ehkä 10 vuotta sitten treenailin tuolla tavalla kans, mutta en "osaa tätä tekniikkaa". Mutta en mä mun mielestä osaa mitään muutakaan tekniikkaa. :) En ole pitkään aikaan edes kokeillut, kun ei mua hirveästi bassarissa nopeat jutut kiinnosta ja soundiinkin olen aika tyytyväinen, eli nuoja tulee kyllä tarpeeksi nopeasti irti kalvosta. Tehokkaasti tuo kyllä osoittaa ne kohdat missä jalka taistelee pomppua vastaan ja tehokkaasti tuo myös aktivoi säären lihaksia, kuten kantapää maassa soitto muutenkin. Edit: Ei hitto tuon videon "puheääntä"... :D Pitäiskö katsojalle tulla sellainen olo että oho, robotti puhuu, joten asian on pakko olla pelkkää timanttia? Edit: Katos vaan, jengi käyttää tuota heel-toen kanssa.... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 28.09.2012 17:55:22 | |
---|
Katos vaan, jengi käyttää tuota heel-toen kanssa. Siitä tulikin mieleen, että tietyillä malleilla ja säädöillä toi onnistuu varmasti paremmin. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
moderndrummer88 28.09.2012 20:11:37 | |
---|
Speedy: No ei tietenkään.. En sano mitään ennen kun testaan.. Mutta kantapää maassa soittamisesta uskon tietäväni, sillä soitan lähes 90% juuri näin..=I .... Nyt speedy se hiekka pois pimpistä ja harjoittele. Musta tuntuu, että teet kaiken mitä täällä neuvotaan puolitein ja paskalla ennakkoasenteella, oli kyse musiikin kuuntelusta tai soittotekniikasta. Ja tosta pomputtelusta... Toi ei kieli muusta kuin tosi huonosta basaritekniikasta jos et sitä nuijaa saa pomppimaan, kaikki mun oppilaatkin joille tota oon demottanu on sen nuijan saanu pomppimaan vaikka ovatkin erittäin alussa rumpalin taipaleella. |
Kailis 28.09.2012 20:44:40 (muokattu 28.09.2012 20:45:37) | |
---|
Tää nyt on taas tätä. Väitän että aika isokin osa tuntemistamme arvostetuista rumpaleista eivät ole tuota treenanneet. Nyt niitä videoita vaikka kehiin! pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
JGroover 28.09.2012 21:09:51 | |
---|
Ite soitan aina kantapää alhaalla. Joskus juniorina tuli se tapa valittua, en tiedä miksi... No jossain vaiheessa kun ei kiinnostanut harjoitella, aloin syyttämään tekniikkaani vääräks ja kaikkia pedaaleja huonoiksi kun homma ei oikein luonnistunut. Neljä vuotta sitten päätin ottaa härkää sarvista ihan toden teolla ja alotin kamalan treenin (joka on siis edelleen kesken). Ei auta muu kuin järjetön määrä toistoja (esim. rudimentteja), intervallia, välillä kunnon hapotustreeniä ja lihakset rentona. 30-60 min kerralla on kova sana. Niinä hetkinä kun alkaa itkettää, niin kannatta ajattella, että big one John Robinsonkin soittaa samalla tekniikalla ja HYVIN. :) Nyt alkaa itsellä luonnistumaan pikkuhiljaa, voimaa ja tarkkuuttakin on jokseenkin. Pedaaliksi on päätynyt DW 9000, joka on kyllä omaan jalkaan ylivoimaisesti paras kaikista. Mutta halvemmallakin pärjäilee aivan mainiosti, esim DW 5000-sarjalaisella. Kaiken kaikkiaan tuosta kantapää alhaalla soittamisesta täytyy sanoa, että se tekniikka on kyllä pitkä ja kivinen tie. Palkitsevakin toki sitten myöhemmin. :) |
Strumbali 28.09.2012 22:35:13 | |
---|
moderndrummer88: ... En viitti toistaa sitä tekstiä tähän. Älkääkä tulko palstalle keskustelemaan, ennen kuin osaatte pompottaa sillä pedaalilla? Jos nyt aloittajakin huomioidaan, niin kyllä saa kysyä ja keskustella ongelmastaan. Rohkeasti vaan. Tavallisia Taunoja täällä. Toisekseen minusta tuntuu keskustelijat jollain etäyhteystasolla tietäen, että jotkut astuu varpaille tietämättään ja toiset tietoisesti. Toiset oppii ja toiset jää tietämättömiksi. Mutta kaikkien helpotukseksi olen vapaaehtoinen ilmoittamaan, että en osaa pompottaa basarin pedaalilla vielä ensi vuonnakaan. : ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Speedy 28.09.2012 23:47:33 (muokattu 28.09.2012 23:49:39) | |
---|
markkuliini: Edit: Katos vaan, jengi käyttää tuota heel-toen kanssa.... Joo sieltä se asian ydin alkaa hahmottua..;) moderndrummer88: Nyt speedy se hiekka pois pimpistä ja harjoittele. Musta tuntuu, että teet kaiken mitä täällä neuvotaan puolitein ja paskalla ennakkoasenteella, oli kyse musiikin kuuntelusta tai soittotekniikasta. Ja tosta pomputtelusta... Toi ei kieli muusta kuin tosi huonosta basaritekniikasta jos et sitä nuijaa saa pomppimaan, kaikki mun oppilaatkin joille tota oon demottanu on sen nuijan saanu pomppimaan vaikka ovatkin erittäin alussa rumpalin taipaleella. No mitä sviideä taas? Ihan aikuisten oikeasti en ole tuosta kuullut, epäilin sen toimivuutta, kunnes itse testasin, en osannut en usko olevan sillä mitään hyötyä omaan soittooni koska: A) en soita heal-toe tekniikalla, B) en soita tuplilla (nopeasti tukutukua), C) olen soittanut niinkauan kuin muistan, eli ainakin 20 vuotta kantapää maassa 80-90% kaikesta ja D) ei ole ollut mitään ongelmia kipeytyvien lihaksien, tarkkuuden, voiman tai kimmoisuuden kanssa. Joten en näe mitään syytä että käyttäisinkään aikaani siihen että opetteleisin pomputusta.. Se jousi on siellä siksi, että se tekee sen minun puolesta, miksi tehdä asioista vaikeampia kuin ne onkaan? Tuossa aiemmassa linkissä sitä paitsi pedaalissa oli joku härpäke jatkeena, jota kantapäätä painamalla pedaali meni alas (heal-toe-appsi?), näkyy videon lopussa. Nuijan pituudella ja laudan säädolläkin on vaikutusta.. Ja okei, en irrottanu jousta kokonaan, löysäsin vaan sen säätöruuvin, ehkä siinä oli sitten kitkaa.. Varmennan asian toisella pedaalilla myöhemmin.. Ainiin, ja minunkin oppilaani osaavat monia asioita, joita minä en osaa.. Mutta ei se mitään, minä osaan enemmän semmoisia asioita mitä he eivät..=D Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
markkuliini 29.09.2012 00:19:49 (muokattu 29.09.2012 01:21:39) | |
---|
Speedy: Joo sieltä se asian ydin alkaa hahmottua..;) Tuo jazzarien vanha treenikikka, NIINKUIN TUOSSA JO AIEMMIN SANOIN. :) Jos sitä joku heel-toehenkin soveltaa niin mitä sitten? Minusta tuntuu (nyt monen muunkin keskustelun jälkeen) että olet päättänyt että et halua enää uutta tietoa rumpujen soitosta ja että haluat kehittää osaamistasi olemassa olevan tietosi pohjalta. Se on ihan ok, mutta se kannattaa myöntää itselleen, eikä myöskään väittää sitten sitä itseltään ulkopuolista tietoa harhaopiksi tms. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 29.09.2012 00:46:19 | |
---|
markkuliini: Tuo jazzarien vanhatreeni kikka, NIINKUIN TUOSSA JO AIEMMIN SANOIN. :) Jos sitä joku heel-toehenkin soveltaa niin mitä sitten? Minusta tuntuu (nyt monen muunkin keskustelun jälkeen) että olet päättänyt että et halua enää uutta tietoa rumpujen soitosta ja että haluat kehittää osaamistasi olemassa olevan tietosi pohjalta. Se on ihan ok, mutta se kannattaa myöntää itselleen, eikä myöskään väittää sitten sitä itseltään ulkopuolista tietoa harhaopiksi tms. Ai sori, missasin tuon jatsi osuuden.. Muista keskusteluista en tiedä, mutta en ole vielä vakuuttunut mikä hyöty tuosta jousettomasta pomputtamisesta on? Miksi minun pitäisi kehittää itseäni sillä saralla? Olen sen myöntänyt itselleni ja voin myöntää muillekkin että mulla on muutakin tekemistä kuin opetella jotain turhaa.. Kaikkeahan olisi kiva toki osata, mutta asioita pitää priorisoida.. Mutta sitä en ymmärrä miksi muut siitä ottavat nokkiinsa..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Epämuusikko 29.09.2012 00:52:00 | |
---|
Hienoa että tuostakin toisen käden tiedosta (kaveri kerto että Hahto oli sanonu että...tjsp) saatiin iso haloo aikaiseksi. Toivottavasti olin avuksi. Jani. What's up? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 29.09.2012 01:22:28 | |
---|
Epämuusikko: Jani. What's up? No eipähän täsä.. kuuntelin biisejä huomiselle keikalle ja treenailin pomppuutusta.. Jos kerkeis oppimaan että pääsee pätemään, jos vaikka pääsisi uudestaankin keikalle..=I Mitäs ite, onko ilmoja pidelly vai pysyykö ihan pitämättäkin..? (oulussa taitaa kyllä "pysyä" joten tyhmä kysymys sinänsä) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
markkuliini 29.09.2012 01:56:11 | |
---|
Speedy: No eipähän täsä.. kuuntelin biisejä huomiselle keikalle ja treenailin pomppuutusta.. Jos kerkeis oppimaan että pääsee pätemään, jos vaikka pääsisi uudestaankin keikalle..=I Mitäs ite, onko ilmoja pidelly vai pysyykö ihan pitämättäkin..? (oulussa taitaa kyllä "pysyä" joten tyhmä kysymys sinänsä) Ja ei mulla ole tarkoitus ollenkaan ilkeillä. Mutta halusin vain herättää ajatuksia tuosta (mahdollisesta) kokemuspiirin paikalleen jämähtämisestä. Jos veikkaukseni osui osui oikeaan, niin sitten on hyvä että sanoin siitä (ja kuten sanoin, mun puolesta on ok keskittyä harvoihin asioihin kunhan sen tekee tietoisesti). Jos taas olin väärässä, niin tiedät sen itsekin enkä usko että pahastut siitä. Haluan vain loppujen lopuksi aina sitä että rumpalit kehittyisivät mahdollisimman hyviksi. Se on tämä opettajan rooli (minkä olen osittain omaksunut) tällainen, että joskus tulee sanottua rajustikin jos tuntuu että tilanne vaatii ravistelua. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy: No eipähän täsä.. kuuntelin biisejä huomiselle keikalle ja treenailin pomppuutusta.. Jos kerkeis oppimaan että pääsee pätemään, jos vaikka pääsisi uudestaankin keikalle..=I Mitäs ite, onko ilmoja pidelly vai pysyykö ihan pitämättäkin..? (oulussa taitaa kyllä "pysyä" joten tyhmä kysymys sinänsä) Ilmat on huonot ja keikkakelit on vaihtelevat. Stay strong, stay focused! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 30.09.2012 08:40:11 | |
---|
No mites, kun testasin tuota jousettomuuskikkaa. Niinhän siinä kävi kuin Speedylläkin, nuija jösähti kalvoon ja sitä sai kaivaa sieltä käsin. Kun nuijan laittoi alkuasentoon riittävän takakenoon, niin kyllähän se sitten jo takaisinkin pomppasi. Mutta tavallista lujempaa sai polkaista. Normaalisti kun soitan hiljaa, yritän polkaisun jälkeen nostaa poljinta vain sen verran että nuija palautuu muutaman sentin päähän kalvosta. Tämähän tyssää nuijan paluuliikkeen, ja ilman jousta se jösähtää auttamatta takaisin kalvoon eikä irtoa ilman käsien väliintuloa :( Onko kuvailemani lähestymistapa jotenkin väärä? Eikö nuijan paluuliikettä saisi jarrutella lainkaan edes jousellisessa soitossa? |
jazzmies 30.09.2012 09:39:27 | |
---|
Kefiiri: Onko kuvailemani lähestymistapa jotenkin väärä? Eikö nuijan paluuliikettä saisi jarrutella lainkaan edes jousellisessa soitossa? Hassua on, etten ole koskaan aikaisemmin kuulluut moisesta tekniikasta ja itsellänikään asia ei ole tullut kuuna päivänä mieleen tyhmä kun olen. Oli ihan pakko irrottaa jousi eilen ja tunnustella asiaa. Heti pompahti noin fifty-sixty, mihin varmasti auttaa pitkäaikainen seikkailu jazzrummutuksen ja kantapää-massa -soittotekniikan parissa. Itse soitan kantapää-ilmassa -tekniikallakin siten, että nuija pompaa jousen avulla heti pois ja jalka jää lepäämään kantapään varaan. Muutoin saundi ei vain sovi korvaani. "Läpsinikin" on "läpsboom" eikä "läpspök". "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Strumbali 30.09.2012 10:59:48 | |
---|
Yritin kerran treenikämpällä basistilta kysyä kuuleeko eroa basarisoundissa, kun polkaisin ensin niin, että nuija jäi kalvoon kiinni ja sitten niin, että se palautuu lyönnin jälkeen. Ei kyllä oikein eroa tuntunut kuulemma kuuluvan. Tämä 22x18 Z-custom basarilla, joka on semmoisessa "rock-vireessä". Vähän dempattukin. Itse kyllä kuulen eron, kun minulla on se basari mikitettynä luureihin. Tuo nuijan hautaaminenhan on alun perin varmaankin lähtenyt siitä minulla, että basarista on kuulunut jotain turhia iskuja ja niistä on pikimmiten pitänyt päästä eroon. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Kefiiri 30.09.2012 13:41:01 | |
---|
Strumbali: Tuo nuijan hautaaminenhan on alun perin varmaankin lähtenyt siitä minulla, että basarista on kuulunut jotain turhia iskuja ja niistä on pikimmiten pitänyt päästä eroon. Jaa? Mulla ylimääräisiä pökötyksiä kuuluu silloin, kun yritän haudata nuijan kalvoon. Yleensä tuikkaan nuijalla sen verran nopeasti, että rumpu jää kyllä soimaan (ellei sitä ole vallan dempattu). Mutta onko siis väärin, jos päkiä (ja kantapää) käytännössä ovat koko ajan kontaktissa pedaaliin? |