Laulava Kylätohtori 27.09.2012 16:55:53 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1041 päivää vanhaan aiheeseen! Olen vertaillut MP:n Sky Blue OD:tä ja Mi Audion Blue Boy Deluxea, enkä osaa päättää kumpi on parempi. MP on selkeämpi, mutta soundi on "löysä". BBD taas on tiukempi, mutta ehkä muuten vähemmän parempi. Ajattelin ratkaista asian ostamalla uuden pedaalin, joka kumpaakin parempi. Vaihtoehtona olisi MP:ltä Little Green Wonder tai Sweet Honey OD. Onko kellään kokemuksia, mitä eroa noissa on? SKOD on selkeä, mutta vähän riipivä ja gainia on yli oman tarpeen. Toimii hienosti kitaran volumesta, mutta saisi olla kaikkiaan vähän tiukempi ja smoothimpi... MP:n RRB-boosteri on loistava. Vertaillut sitä Timiin ja näyttäis siltä, että Tim on se, ketä jatkaa matkaansa kohti uusia seikkailuja... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Bluesmies 28.09.2012 23:57:04 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olen vertaillut MP:n Sky Blue OD:tä ja Mi Audion Blue Boy Deluxea, enkä osaa päättää kumpi on parempi. MP on selkeämpi, mutta soundi on "löysä". BBD taas on tiukempi, mutta ehkä muuten vähemmän parempi. Ajattelin ratkaista asian ostamalla uuden pedaalin, joka kumpaakin parempi. Vaihtoehtona olisi MP:ltä Little Green Wonder tai Sweet Honey OD. Onko kellään kokemuksia, mitä eroa noissa on? SKOD on selkeä, mutta vähän riipivä ja gainia on yli oman tarpeen. Toimii hienosti kitaran volumesta, mutta saisi olla kaikkiaan vähän tiukempi ja smoothimpi... MP:n RRB-boosteri on loistava. Vertaillut sitä Timiin ja näyttäis siltä, että Tim on se, ketä jatkaa matkaansa kohti uusia seikkailuja... Itellä on LGW. Mun mielestä peruspedaali. Ei mitenkään ihmeellinen. Mutta ihan kiva. Muutaman vuoden olen omistanut, eikä ole ollut tarvetta myydä poiskaan. Löytyy myös Boss SD-1, joka kyllä mielestäni pieksee LGW:n, tosin olen tämän mielipiteeni kanssa varmastikin melko yksin. :D |
Illu 29.09.2012 09:49:51 (muokattu 29.09.2012 10:02:07) | |
---|
|
oiva tumpeloinen 29.09.2012 10:06:24 (muokattu 29.09.2012 10:07:55) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ajattelin ratkaista asian ostamalla uuden pedaalin, joka kumpaakin parempi. Vaihtoehtona olisi MP:ltä Little Green Wonder tai Sweet Honey OD. Eroja on kohtuullisen reilusti. Kun SHOD on enemmänkin stand alone -päristin, toimii LGW parhaiten ihan mietona od:na tai boosterina. SHOD:sta taasen irtoo vähän räimivämpääkin rokkia itsekseen. Eli ensin pitäisi selvittää, mitä haluaa, sitten valita. Jos multa kysytään, niin molemmat on oikein toimivia purkkeja (olen siinä porukassa, joka pitää hulluna semmoista, joka väittää SD-1:ä KGW:tä paremmaksi), jos multa kysytään. |
|
Illu 29.09.2012 12:05:34 (muokattu 29.09.2012 12:18:52) | |
---|
|
MadMatt 29.09.2012 12:30:21 (muokattu 29.09.2012 12:39:35) | |
---|
Illu: Pedaalin nimellä on katetta, on se sen verran makian kuuloinen. Makia on.... Hommasin Sweet Honeyn aikanaan juurikin Herra Kuhan suosittelemana enkä ole päivääkään katunut. Dynamiikkaa ja erottelevuutta arvokkaan jalostuneella soundilla. Täydet pisteet! |
Kuha 29.09.2012 12:37:55 (muokattu 29.09.2012 12:39:11) | |
---|
Sweet Honeyta löytyy nykyään myös halvempana "Factory"-mallina - onkohan tuolla paljon eroa siihen kalliimpaan versioon - siis muuta eroa kuin 68,- |
Illu 29.09.2012 12:40:38 | |
---|
Kuha: Sweet Honeyta löytyy nykyään myös halvempana "Factory"-mallina - onkohan tuolla paljon eroa siihen kalliimpaan versioon? Mulla on tuo edullisempi versio, hyvin tuntuu toimivan sekin, pitäis päästä kokeilemaan rinnakkain ptp:n kanssa, ei noista klipeistä eroa kuule, ainakaan mun korvilla. |
Laulava Kylätohtori 29.09.2012 12:52:03 | |
---|
Illu: Mulla on tuo edullisempi versio, hyvin tuntuu toimivan sekin, pitäis päästä kokeilemaan rinnakkain ptp:n kanssa, ei noista klipeistä eroa kuule, ainakaan mun korvilla. Samat komponentit ja kytkennät niissä on, joten luulisi soundierojen olevan pelkkää psykoakustiikkaa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 29.09.2012 13:01:12 | |
---|
oiva tumpeloinen: Eroja on kohtuullisen reilusti. Kun SHOD on enemmänkin stand alone -päristin, toimii LGW parhaiten ihan mietona od:na tai boosterina. SHOD:sta taasen irtoo vähän räimivämpääkin rokkia itsekseen. Eli ensin pitäisi selvittää, mitä haluaa, sitten valita. Jos multa kysytään, niin molemmat on oikein toimivia purkkeja (olen siinä porukassa, joka pitää hulluna semmoista, joka väittää SD-1:ä KGW:tä paremmaksi), jos multa kysytään. Boostina mulla on Ruby Red Booster, joten en hae boosteria, vaan od:tä. Ja juuri sellaista, joka toimisi ihan itsekseen puhtaan kanavan päälle. Ja soolon kohdalla voisi polkaista RR-Boosterin päälle ja se olisi siinä. Lisäksi vaatimuksena olisi selkeyttä, erottelevuutta ja dynamiikkaa... Eli näiden kirjoitusten perusteella se olisi Sweet Honey OD? Ja kiitän soundinäytteistä... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
oiva tumpeloinen 29.09.2012 16:42:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Boostina mulla on Ruby Red Booster, joten en hae boosteria, vaan od:tä. Ja juuri sellaista, joka toimisi ihan itsekseen puhtaan kanavan päälle. Ja soolon kohdalla voisi polkaista RR-Boosterin päälle ja se olisi siinä. Lisäksi vaatimuksena olisi selkeyttä, erottelevuutta ja dynamiikkaa... Eli näiden kirjoitusten perusteella se olisi Sweet Honey OD? Ja kiitän soundinäytteistä... Kyllä tuo ihan SHODilta kuulostaa, jos MP:n purkki halutaan. |
Ziggy Bubba 29.09.2012 17:00:18 | |
---|
SHOD tuo tosi hyvää kirkkautta ja pirteyttä soundiin. Spedu on tosiaan erittäin dynaaminen, eli volapotikalla voi säätää soundia tosi hyvin. Ite asiassa oon käyttänyt tuota myös boosterin korvikkeena komppauksessa. Soundiin tulee vähän enemmän rapeutta ja räyhää kuin perus tubeskriimerillä tms. Jännä muuten, että omat suosikkisäädöt on näköjään kaikki potikat about klo 10:ssä. |