Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stadista pätevä teknikko?
1 2
Izer
17.10.2010 21:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kannattaapi Oeschilta varata huoltoaika etukäteen. Saapi pitää kitaran kotosalla (jos on käynyt herran pajalla, ymmärtänee myös miksi niitä kitaroita saa mielellään pitää kotosalla odotusajan), ja viedä sovittuna aikana. Sen jälkeen se tulee siinä viikon aikana. Jos vain jättää sen sinne, saa kyllä varautua kuukauden tai vähän reilun venttaan.
 
Toki, tämä on hyvä vinkki. Ja ei minuakaan siis haittaa, jos joku ammattimies menee jonossa ohi, kyllä tuo sängynlaita tuossa sen hetken odottaa.
 
Got a six-string heartbeat
pekurides
18.10.2010 01:16:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fc89konkari: Moro!
 
Jo
Onko kellään muuten vikkiä että mistä tietää kuinka paljon pitäis olla kaarta saavuttaakseen medium-low/low actionin? Ajattelin että sillon ois paksu E kieli 12 nauhasta vajaa 1,5mm.
 
Joonatan

 
Paina kieltä 1.nauhasta ja vaikka 15.nauhasta samaan aikaan.
 
jossain 5-7.nauhan kohdalla "relief" pitäisi olla suurimillaan , ite oon tykänny että joku about milli tai puolikas suht sopiva.
 
Action taas aika pitkälti makukysymys, korkempi soi paremmin mutta raskaampi soittaa ja voipi nopeat jutut tökkiä ja taas matalalla kielet särisee ja muutenkin peli soi huonommin mutta nopea tilutella:=)
 
Kaipa se jonkinmoinen kompromissi pitäisi olla, nopeassa metalliriffittelyssä matala nopeampi ja rouheassa blussissa taas korkealta saapi isommat ja paksummat saundit.
 
Aloitteleva soittaja ei välttämäti vielä osaa teknikolle kertoa minkälaiset säädöt hänelle sopii parhaiten ja sitten ehkä soittelee vuosikausia teknikon omilla
säädöillä kun ei itselle paremmasta tiedä sekä ihmettelee miten on hankala peli soittaa vaikka maksanut näinkin paljon.... kaverin pacifica paljon kivempi vaikka halpis...
 
Pitkä tiehän tuo "erehdysten" kautta opettelu on mutta onneksi on näitä saitteja mistä saapi aika nopeasti apuja pienen asiaankuuluvan kuittailun kera:=)
 
They see me rollin, they hatin.
Dropped C
18.10.2010 10:12:35 (muokattu 18.10.2010 10:12:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei se muakaan haittais jos ammattimiesten pelit huolletaan ekaks. Eli sinällään jauhoin turhaan. Kun on vaan harrastus.
 
Rämppy
18.10.2010 10:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liljeströmillä ja Guitarvorxissa en ole asioinut. Kertokaapa kokemuksia korjaus- ja huoltotyön ja asiakaspalvelun laadusta. Mä olen asioinut eniten Lottosella ja Erkki Tolsalla. Molemmat hyviä. Ensin mainittu tekee mitä vaan, kun on soitinrakentaja, jälkimmäinen on perinteisempi korjaaja.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Kipander
18.10.2010 20:21:19 (muokattu 18.10.2010 20:22:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottonen on parasta mitä voi toivoa, herttoniemen pajansa muutenkin mielenkiintoinen, Liikanen Guitarsin ollessa liki samassa osoitteessa. Kristian Oesch toki hyvä, mutta järkyttävät pitkillä jonoilla mennään, itse odotin yhtä kitaran korjausta kuukausitolkulla, yhteydenpitokin oli niin ja näin. Ammattilaisia toki molemmat.
 
Harris
28.09.2012 23:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 711 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Just!
 
Stadissa ehdottoman suositeltavia pajoja on Kristian Oesch ja Lottonen. Oeschillä on aika pitkät jonot, mutta hinta/laatu suhde on priimaa. Ollut monta keppiä sielä perushuollossa.
 
Viime viikolla kompastuin ongelmaan, minkä johdosta JEM:in tallan ruuttausta piti avartaa noin yhden millimetrin verran. Kaveri suositteli Lottosta. Vein kepin pajalle ja tänään hain pois. Aikataulu piti, tarkkaa aikaa eivät antaneet, mutta sanoivat työtä vastaanottaessa että suunnilleen viikko menee. Naispuoleinen henkilö joka otti kitaran vastaan oli varsin asiantunteva ja erittäin mukava. Hän selosti tarkkaan mitä kitaralle tehdään, minkä johdosta minulle jäi varsin hyvä fiilis jättää rakas JEMi sinne :) Tänään kun hain kepin, oli itse Lottonen työtä luovuttamassa (hän oli myös itse työn tehnyt). Jälki oli täydellistä! Hinta-arvio piti, eikä se ollut todellakaan paha! Mukava mies vielä kaiken lisäksi!
 
Koen itseni hyvin onnekkaaksi kun asun Helsingissä mistä löytyy näin hyviä pajoja, ja varmasti vielä moni muukin paja mistä minulla ei ole kokemusta. Vielä :)
 
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
Laiskiainen
01.10.2012 12:21:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia on Oeschilta, Lottoselta ja Ruokankaalta.
 
Ruokangas oli nopein ja asiakaspalvelu pelaa. Hyvä tyyppi! Bussirahtiin toki menee vähän rahaa ja aikaa ellei lähellä asu.
 
Oesch on ollut ok, mutta vähän flegu. Ei mielestäni kauhean 'kiinnostunut'. Lottosella meni törkeän pitkään ja laatu vähän alle odotusten.
 
- The late bird catches a nap -
Kuha
01.10.2012 13:18:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Guitarworxia; nopea ja hyvä palvelu ja skarppia työtä.
 
Savu
01.10.2012 13:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan! Pelkästään hyviä kokemuksia lafkasta. Nopea palvelu!
 

 
Kuha: Suosittelen Guitarworxia; nopea ja hyvä palvelu ja skarppia työtä.
 
2randpo
01.10.2012 13:28:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Kokemuksia on Oeschilta, Lottoselta ja Ruokankaalta.
 
Ruokangas oli nopein ja asiakaspalvelu pelaa. Hyvä tyyppi! Bussirahtiin toki menee vähän rahaa ja aikaa ellei lähellä asu.
 
Oesch on ollut ok, mutta vähän flegu. Ei mielestäni kauhean 'kiinnostunut'. Lottosella meni törkeän pitkään ja laatu vähän alle odotusten.

 
Kyllä Oesch on ihan yhtä paljon "kiinnostunut" kuin vaikka Lottonenkin; ovat vaan eri tyyppisiä ihmisiä. Oeschan jutustelee ihan mielellään kun sen oppii tuntemaan. Lottosta kyllä tullut käytettyä viime aikoina kun se on lähempänä.
 
the-Antero
01.10.2012 13:47:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottosesta vain hyviä kokemuksia. Ammattitaitoinen ja reilu. Ei veloita liikaa. Vein säädettäväksi kitaran sinne ja homma oli ohi puolessa tunnissa ja Lottonen laskutti vain puolen tunnin mukaan.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Ilelee
01.10.2012 14:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse harjoittelisin sitä säätöä ihan itse, yritys-erehdys perjaatteella. Netti on täynä ohjeita ja videoita miten kitaroita säädetään. Näin ainakin itse olen opetellut, ei todellakaan huvita maksaa ja nähdä vaivaa jotta saisin ammattilaisen tekemään tämän puolestani.
 
Sitten kun tulee ongelma vastaa jota ei itse osaa/kykene ratkaisemaan perussäädöillä kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen.
 
Toki aloittelijalla, joka tiedä miltä sen kitaran pitäisi ylipäätään tuntua tuo voi olla aluksi vaikeaa. Silloin siitä varmasti on apua jos jokin kokeneempi pystyy auttamaan alkuun.
 
Lunnu
01.10.2012 17:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apua voi joskus löytyä jelppikerhonkin kautta.
 
Itselläni oli mystinen mikkiongelma straton kanssa jonka ratkaisi hienosti eräs m.netin jäsenistä. Hintakin oli erittäin kohtuullinen. Terveisiä vaan, jos satut lukemaan - mikki on toiminut siitä lähtien moitteetta.
 
Mainittakoon vielä että tätä ongelmaa olin yrittänyt ratkoa kolvin kera itse että myöskin eräälllä ammattikorjaajalla tuloksetta.
 
Nostalgy is not what it used to be
slapvete
03.10.2012 01:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Ruokangas oli nopein ja asiakaspalvelu pelaa. Hyvä tyyppi! Bussirahtiin toki menee vähän rahaa ja aikaa ellei lähellä asu.
 
Ruokankaan pajan miehet on kovimmat ammattireiskat mitä on tullut vastaan. Jos omat kepit tarvitsee mitään isompaa, niin Harvialaan lähtevät. Luottolafka!
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «