madcow2 24.09.2012 19:21:37 | |
---|
Möö. Koti on mun stage. |
madcow2 25.09.2012 12:26:14 (muokattu 25.09.2012 14:15:55) | |
---|
UltimateGuitarDude97: Mikä on "paras" ja monipuolisin mikitys Telecasteriin? Jos vastaan myös vähän vakavammin, ettei mene hieno teleketju ihan rölöksi. Laadukkaat mikit on aina laadukkaat mikit, vaikkei monipuolisimmat olisikaan. Sinuna katselisin Bare Knuclen tai vaikkapa Lollarin mikkejä. Toriltakin voi saada kärkkymällä. Ja tietty monipuolisuutta saa laittamalla P90:n kaulaan. Möö. Koti on mun stage. |
rrroope 26.09.2012 10:09:19 | |
---|
käyttääkö kukaan telecasterissa sitä nk. tuhkakuppi-tallansuojaa? esim. niinkuin tuossa kuvassa: http://www.wnymusic.com/viewtopic.php?f=5&t=100216 näytäisi kyllä lähinnä hankaloittavan soittoa ja varmaan ihan syystäkin se on jätetty pois useimmiten. mietin vaan, että onko jotain koulukuntaa joka näkee tuon olennaiseksi ja miksi? jostain luin, että useimmiten tuo vaan kiskaistiin pois ja laitettiin sitten vahvistimen päälle ylösalaisin toimimaan kätevänä tuhkakuppina... |
McNulty 26.09.2012 10:13:52 | |
---|
rrroope: käyttääkö kukaan telecasterissa sitä nk. tuhkakuppi-tallansuojaa? esim. niinkuin tuossa kuvassa: http://www.wnymusic.com/viewtopic.php?f=5&t=100216 näytäisi kyllä lähinnä hankaloittavan soittoa ja varmaan ihan syystäkin se on jätetty pois useimmiten. mietin vaan, että onko jotain koulukuntaa joka näkee tuon olennaiseksi ja miksi? jostain luin, että useimmiten tuo vaan kiskaistiin pois ja laitettiin sitten vahvistimen päälle ylösalaisin toimimaan kätevänä tuhkakuppina... Tuhkis oli muodissa "silloin 50-luvulla" kun kitaraa ei haluttu juurikaan dempata. Silloin sai lepuuttaa kättä "kielten/tallan päällä" ilman että lähdettiin sointia tappamaan. Mm. rautalangan, surffin ja silloisen pop ja kitaramusiikin puolella monesti näin. Se oli siis aikakautensa ilmiö. Se on siis comfort-varuste soittajalle, samoin kuin Stratocasteriin tulleet käden ja mahan viisteet sekä reilummat reunapyöristykset, joita Telessä ei ole. |
Gabe 26.09.2012 11:17:45 | |
---|
McNulty: Tuhkis oli muodissa "silloin 50-luvulla" kun kitaraa ei haluttu juurikaan dempata. Silloin sai lepuuttaa kättä "kielten/tallan päällä" ilman että lähdettiin sointia tappamaan. Mm. rautalangan, surffin ja silloisen pop ja kitaramusiikin puolella monesti näin. Se oli siis aikakautensa ilmiö. Se on siis comfort-varuste soittajalle, samoin kuin Stratocasteriin tulleet käden ja mahan viisteet sekä reilummat reunapyöristykset, joita Telessä ei ole. Näinpä juuri. Minusta tele on esteettisestikin miellyttävämpi ilman tuollaista :) " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Sergei Fallinen 26.09.2012 11:28:26 | |
---|
Gabe: Näinpä juuri. Minusta tele on esteettisestikin miellyttävämpi ilman tuollaista :) Minustakin, mutta jos vaikkapa Keith Richards ja Prince käyttäisivät tuollaista niin luultavasti estetiikkani sanoisi päinvastaista. |
Gabe 26.09.2012 11:51:53 | |
---|
Sergei Fallinen: Minustakin, mutta jos vaikkapa Keith Richards ja Prince käyttäisivät tuollaista niin luultavasti estetiikkani sanoisi päinvastaista. Hyvin mahdollista :D " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
Stone 26.09.2012 12:37:05 (muokattu 26.09.2012 12:39:33) | |
---|
Sergei Fallinen: Minustakin, mutta jos vaikkapa Keith Richards ja Prince käyttäisivät tuollaista niin luultavasti estetiikkani sanoisi päinvastaista. Olen yrittänyt hakea '72 custom teleeni tuollaista Richards tyyppistä takamikki klangia tai sivuten sitä ja nyt sisuksissa duncanin STL-1 ('54 lead vintage). Tosin en tiedä onko se sillä perinteinen telesoundi, mutta onpahan passeli vrt. alkuperäiseen mikkiin ainakin. Se orggis oli melkoinen kirskuva jääpiikki ;) Minkähän tyyppinen 'Fender CS broadcaster' olisi vrt. tuohon duncaniin? Sellaista olen tässä vähän sihtaillut. Ohuempi, fatimpi, hotimpi? Suositeltiin myös duncanin STL-3 quarter pounderia tuon tyyppiseen toneen, mutta olen käsittänyt, että se on aika räyhäkkä mikki ja kitarassa on jo nyt outputtia aikalailla. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" - Keith Richards |
rosberg 26.09.2012 14:50:02 | |
---|
mistä saisi telecasterin volume-tone-pellin, missä oliskin kolmelle säätimelle paikka? Battaya Love Machine |
Gabe 26.09.2012 15:28:47 | |
---|
rosberg: mistä saisi telecasterin volume-tone-pellin, missä oliskin kolmelle säätimelle paikka? Kysy vaikka heiltä: http://www.callahamguitars.com/contact.htm ei ole valikoimassa mutta kun noita tekevät niin varmaan yksi ylimääräinenkin reikä onnistuu. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |
rrroope 27.09.2012 11:06:25 | |
---|
Sergei Fallinen: Minustakin, mutta jos vaikkapa Keith Richards ja Prince käyttäisivät tuollaista niin luultavasti estetiikkani sanoisi päinvastaista. Tää on kyllä niin totta :D |
Freewheeler 27.09.2012 12:18:31 | |
---|
Stone: Olen yrittänyt hakea '72 custom teleeni tuollaista Richards tyyppistä takamikki klangia tai sivuten sitä ja nyt sisuksissa duncanin STL-1 ('54 lead vintage). Tosin en tiedä onko se sillä perinteinen telesoundi, mutta onpahan passeli vrt. alkuperäiseen mikkiin ainakin. Se orggis oli melkoinen kirskuva jääpiikki ;) Minkähän tyyppinen 'Fender CS broadcaster' olisi vrt. tuohon duncaniin? Sellaista olen tässä vähän sihtaillut. Ohuempi, fatimpi, hotimpi? Suositeltiin myös duncanin STL-3 quarter pounderia tuon tyyppiseen toneen, mutta olen käsittänyt, että se on aika räyhäkkä mikki ja kitarassa on jo nyt outputtia aikalailla. Toi '54 Duncan on soundiltaan aika lähellä 70-luvun alun Teletallamikkiä. Ne oli silloin vahaamattomia ja aika mikrofonisia, mutta siksi niissä oli aika kirkas ja avoin soundi. Jopa botnea oli mukavasti. Oletko laittanut treble bleedin volapotikkaan? Se voi myös auttaa löytämään sen Keef-helinän :-) Etumikki noissa on ihan käyttökelvoton tumppu. Siihen auttaa tämä: http://www.at-the-creamery.co.uk/cu … cker-replacements.html#.UGQZubSpXSc Siellä on hyviä tallamikkejäkin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Imper 27.09.2012 16:45:37 (muokattu 27.09.2012 16:58:37) | |
---|
Quarter pound toimii kaulamikkinä ihan pöljän hyvin! Nocaster-setti vaihtunut omassa telessäni nyt talassa Hot Rails ja kaulassa Quarter Pound. Hot Railsille oon laittanut potikoiden väliin mikrokytkimen puolitusta varten. Hyvät telesoundit aika isolla ulostulolla. Kuva rumiluksesta! https://dl.dropbox.com/u/20269725/telecaster.jpg Ei oo alkujaan relic, mutta parikytä vuotta soittoa on tehnyt tehtävänsä. Everyone is a per-son |
jii.haanpaa 27.09.2012 17:18:42 | |
---|
Imper: ...Ei oo alkujaan relic, mutta parikytä vuotta soittoa on tehnyt tehtävänsä. Voe velejet, kun on hieno kitara! Ei mulla muuta... |
kimmmmo 28.09.2012 00:19:19 | |
---|
Kysytäänpä täältäkin, eli tehdäänkö American Standardit käsin? |
McNulty 28.09.2012 08:23:47 | |
---|
kimmmmo: Kysytäänpä täältäkin, eli tehdäänkö American Standardit käsin? Ei ja kyllä. CNC-koneet jyrsivät rungot ja mahdollisimman moni työvaihe on toki automatisoitu. Vähintään kuitenkin tuo assembly-osio tehdään käsin, eli kaula liitetään runkoon, hardwaren kiinnitys, tsekkaus yms. Custom Shop työstää sitten enempi käsipelillä valmistettavaa soitinta (mm. kaulaprofiili yms.) |
Jimi 28.09.2012 13:55:53 | |
---|
Huomenna kun krapulalta keretään niin pistetään 2011 american standard telestä sähköt kokonaan uusiksi. Pistän tänne vaikka vähän soundinäytettä sitten mitä kävi. luin, että siinä telessä on no-load tone mod, joka varmasti vaikuttaa paljon ohueeseen soundiin. poistan modin samalla ku pistän kaiken uusiksi! To be continued... www.facebook.com/coloryband |
http://s1003.photobucket.com/albums … 505A9334F-4121-0000042D06956AB6.jpg Tuommosta sain tänään aikaiseksi. Tyttöystävälle telecasteria :) Runko sunsmilelta ja kaula DR partsilta, mikit sain kaverilta toisen telen huoltoa vastaan. Virittimet Klusonia, talla muistaakseni wilkinsonin, myöskin jostain vanhasta kitarasta. Kokonaishintaa taisi tälle projektille tulla n.50€ Työtunteja tietysti muutama päälle. |
Stone 29.09.2012 15:57:14 (muokattu 29.09.2012 16:00:57) | |
---|
Freewheeler: Toi '54 Duncan on soundiltaan aika lähellä 70-luvun alun Teletallamikkiä. Ne oli silloin vahaamattomia ja aika mikrofonisia, mutta siksi niissä oli aika kirkas ja avoin soundi. Jopa botnea oli mukavasti. Oletko laittanut treble bleedin volapotikkaan? Se voi myös auttaa löytämään sen Keef-helinän :-) Treble bleed on volapotikassa kyllä. Ja en ole mitenkään tyytymätön tuohon tallamikkiin, mutta kävi vaan mielessä, että vieläkö sen kanssa kannattaa urheilla "keef" klangin perässä joillakin mikkihifistelyillä ;) Etumikki noissa on ihan käyttökelvoton tumppu. Siihen auttaa tämä: http://www.at-the-creamery.co.uk/cu … cker-replacements.html#.UGQZubSpXSc Siellä on hyviä tallamikkejäkin. Kiitos vinkistä! Mulla kaulamikin tonepotikka päivitetty 250k-->1000k kokoiseksi ja volumepotikka yhä orggis (250K ?). Kävi mielessä, että volumepotikankin vaihtaisi 1000K avaamaan lisää kaulamikin soundia, mutta jos sinne oikein heittää kokonaan uuden asiallisen "widerange" humpparin, niin näinköhän olisi paras toistaiseksi pitää vaan ennallaan toi orggis volumepotikka? "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" - Keith Richards |
Muovinen 29.09.2012 22:31:34 | |
---|
Minä tykkään jo ton Modern Player Thinline telen (kiinaritsa!) P90-soundista todella paljon. Entä jos haluaisin kattella vielä astetta parempaa P90-teleä, niin mitä malleja mun kannattais testailla? Onko joku vaihtanut mikkejä tollaseen, paraneeko soundi vielä tosta oleellisesti (joo, aika subjektiivista)? Mulla on semmonen tunne, että tuo yhdistelmä vaahterakaula + P90 on se avain tohon soundiin, mutta aika mutua tosiaan. Tässä perjantai-illan höyryissä täytyy vielä hehkuttaa kuinka hieno kitara tele on. Pyyteetön, koruton työjuhta, joka hoitaa hommat mukisematta. Tele on niinku tyhjä canvas, jonka soittaja täydentää siveltimellään :D -General Petrovsky |