Aihe: Economy picking
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jucciz
28.09.2012 04:15:27 (muokattu 28.09.2012 04:21:44)
Meitsi otti Sandelsin. Carlsberg yritti sen sijaan ottaa mut. Hämmentävää.

Mun heviaiheiset kirjoitukset pitäisi kerätä kaikki ensin yhdeksi niteeksi ja laatia niistä vaikkapa parin sivun mittainen referaatti jonkun kokonaisuuksia hallitsevan ja hätiköityjä päätelmiä vierastavan ihmisen toimesta. Näin muutkin ihmiset ymmärtäisivät, mitä mieltä kyseisestä musiikin lajista todella olen ja miksi. Asia kun ei ole niin yksiselitteinen eikä tosiaan selviä yhden tai viidenkymmenen valikoidun kirjoituksen perusteella.

Bottom line, eli pyllyviiva on kuitenkin se, että ihan turha tuomita kaikkea hevimusiikkia huonoksi sen perusteella, että järkyttävän suuri osa siitä onkin sitä. Mun mielestä se on täysin epäreilua, vaikka ymmärrän, että niin on helppo sanoa - näytöt on sen verran vahvat.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Ambitus
28.09.2012 05:54:26

Mielipideasioita. Vetäkää käteen! Jatkakaa aiheesta. Kiitos.
Karipiirto
28.09.2012 09:25:31

Tällä palstalla tavattiin ennen puhua kitaransoitosta mutta nyt aina kun tulen katsomaan, täällä tapellaa. :(
"If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up." Hunter S. Thompson
Arkka
28.09.2012 11:46:08

Karipiirto: Tällä palstalla tavattiin ennen puhua kitaransoitosta mutta nyt aina kun tulen katsomaan, täällä tapellaa. :(

Ja nimenomaan jäsenistä enemmän ku asioista :) Alueen nimeks vois vaihtaa "Ad hominemin kehto".
Ianuarius
28.09.2012 11:59:21 (muokattu 28.09.2012 12:08:50)

Karipiirto: Tällä palstalla tavattiin ennen puhua kitaransoitosta mutta nyt aina kun tulen katsomaan, täällä tapellaa. :(

Siitä on varmaan tosi pitkä aika ku en mä ainakaan tollasta muista. :D

E||------------------------------------------------------------------------------------------||
B||---------------9-11-----------------------11-12-------------------------12-14-------------||
G||-------------9------13-11-9------------11-------15-13-11-------------13-------16-15-13----||
D||-----------9----------------9-------11-------------------11-------14-------------------14-||
A||--(7)-9-11--------------------11-13-------------------------13-14-------------------------||
E||------------------------------------------------------------------------------------------||

Kehittelin vähän tollasta economy/sweeppitreeniä. Ei legaattoja, kaikki pitää soittaa plektrala. Tonhan voi alottaa kuinka alhaalta vaan ja jatkaa sit koko ajan ylöspäin millä soinnuilla haluaa, mut itellä on kyllä tossaki tekemistä. Ton ekan seiskan heitin seku mukaan. Muutenhan toi menee vaikka kvintoleina soittaa.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Carlsberg
28.09.2012 12:09:54
Jucciz: Meitsi otti Sandelsin. Carlsberg yritti sen sijaan ottaa mut. Hämmentävää.

Mun heviaiheiset kirjoitukset pitäisi kerätä kaikki ensin yhdeksi niteeksi ja laatia niistä vaikkapa parin sivun mittainen referaatti jonkun kokonaisuuksia hallitsevan ja hätiköityjä päätelmiä vierastavan ihmisen toimesta. Näin muutkin ihmiset ymmärtäisivät, mitä mieltä kyseisestä musiikin lajista todella olen ja miksi. Asia kun ei ole niin yksiselitteinen eikä tosiaan selviä yhden tai viidenkymmenen valikoidun kirjoituksen perusteella.

Bottom line, eli pyllyviiva on kuitenkin se, että ihan turha tuomita kaikkea hevimusiikkia huonoksi sen perusteella, että järkyttävän suuri osa siitä onkin sitä. Mun mielestä se on täysin epäreilua, vaikka ymmärrän, että niin on helppo sanoa - näytöt on sen verran vahvat.

Mä otin pullon Retsinaa, koska halusin tukea Theodore Zirasta ja tilulilua :)

Mutta joo, asiaa puhut.
Aalimupina
28.09.2012 13:02:23
Jucciz: Bottom line, eli pyllyviiva on kuitenkin se, että ihan turha tuomita kaikkea hevimusiikkia huonoksi sen perusteella, että järkyttävän suuri osa siitä onkin sitä. Mun mielestä se on täysin epäreilua, vaikka ymmärrän, että niin on helppo sanoa - näytöt on sen verran vahvat.

Järkyttävän iso osa kaikesta musasta on huonoa. Miksi hevimusiikki tekisi siinä kohtaa poikkeuksen?
tender.insanity
28.09.2012 13:18:00 (muokattu 28.09.2012 13:18:31)

Ei noiden tiettyjen idioottien tekstejä jaksa enää edes lukea. Tänne m.nettiin pitäisi saada joku filtteri, että saa haluamiensa tiettyjen nimimerkkien kirjoitukset näkymättömiin.
Aalimupina
28.09.2012 14:22:25
Funkonaut: Mutta tiettyjen genrejen kohdalla altistuminen huonolle musiikille on huomattavasti todennäköisempää. En ole koskaan huonoa bebopia kuullut, mutta ehkä julkaisu/esiintymiskynnys on kyseisen tyylisuunnan kohdalla korkeampi. Mene ja tiedä.

Vaikea sanoa. Kyllä mä olen huonoakin beboppia kuullut ja huonoa taidemusiikkia.

Kyllä tuo altistuminen huonolle populäärimusiikille on varmaankin paljon todennäköisempää, koska sitä tuotetaan niin paljon enempi.
Jucciz
28.09.2012 14:37:26
tender.insanity: Ei noiden tiettyjen idioottien tekstejä jaksa enää edes lukea. Tänne m.nettiin pitäisi saada joku filtteri, että saa haluamiensa tiettyjen nimimerkkien kirjoitukset näkymättömiin.

Tai sitten ongelma hoidetaan jo lähtöpäässä: yksinkertaisesri lopetat kirjoittelun. Ei kuormiteta serveriä ja ylläpitoa turhaan.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
28.09.2012 14:39:55
Aalimupina: Kyllä tuo altistuminen huonolle populäärimusiikille on varmaankin paljon todennäköisempää, koska sitä tuotetaan niin paljon enempi.

Valtavirtahevihän on ollut poppia(tai iskelmää) jo yli 20 vuotta. Eri soundimaalima vain. Nothing Else Matters voisi aivan hyvin olla Yön kappale.
tender.insanity
28.09.2012 14:45:40 (muokattu 28.09.2012 14:51:10)
Jucciz: Tai sitten ongelma hoidetaan jo lähtöpäässä: yksinkertaisesri lopetat kirjoittelun. Ei kuormiteta serveriä ja ylläpitoa turhaan.

Itsepä kuormitat serveriä vastaamalla kahdessa viestissä kahteen eri juttuun. Nuo edellisethän olisit voinut sisällyttää yhteen viestiin.
kekkuliheikki
28.09.2012 16:18:36
Tappelu-rinkia!! Tappelu-rinkia!! Tappelu-rinkia!! Tappelu-rinkia!! Tappelu-rinkia!!
Arkka
28.09.2012 16:33:43

Jucciz
28.09.2012 16:49:15
tender.insanity: Itsepä kuormitat serveriä vastaamalla kahdessa viestissä kahteen eri juttuun. Nuo edellisethän olisit voinut sisällyttää yhteen viestiin.

Olin kännykällä liikenteessä. Sen kanssa copy-paste-pelleily ja usean viestin yhdistely on tympeän hidasta puuhaa.
tender.insanity
28.09.2012 17:13:54 (muokattu 28.09.2012 17:14:50)
Jucciz: Olin kännykällä liikenteessä. Sen kanssa copy-paste-pelleily ja usean viestin yhdistely on tympeän hidasta puuhaa.

No eihän kaikki-mulle-heti-tänne-nyt ihmiset jaksa nähdä vaivaa, vaikka lopputulos olisi siistimpi.
Neponen
28.09.2012 21:29:35

tender.insanity: No eihän kaikki-mulle-heti-tänne-nyt ihmiset jaksa nähdä vaivaa, vaikka lopputulos olisi siistimpi.

Köyhällä ei taida olla varaa kännykkään, millä voi käyttää mnettiä?

Aiheeseen.
Ite en oo sen kummemmin miettinyt vedänkö alternatella, economyllä, legatoilla vai sweepillä. Menee kaikki sekaisin sujuvasti. Erityisesti licklibraryn videoita seuranneena huomannut, että tämä oma "sekatyyli" toimii varsin hyvin, vaikka esimerkiksi andy james monissa videoissa opettaa alternate pickingiä.
Tämä on vain esimerkki. Yhdessä videossa hän kertoo, että olet pikannut väärin jos pikkaat viimeisen äänen ylöspäin. Perusteluna on, että viimeisen äänen pikkaaminen alaspäin helpoittaa seuraavaan likkiin siirtymistä. En oo huomannut vaikeutta tässä, vaikka viimeisen äänen pikkaan ylöspäin kyseissä opeusvideossa.
Attew
28.09.2012 22:39:17

Neponen: Yhdessä videossa hän kertoo, että olet pikannut väärin jos pikkaat viimeisen äänen ylöspäin. En oo huomannut vaikeutta tässä, vaikka viimeisen äänen pikkaan ylöspäin kyseissä opeusvideossa.

Väärin on väärin, älä kyseenalaista sitä.
Funkånaut
29.09.2012 00:55:39

Attew: Väärin on väärin, älä kyseenalaista sitä.

Tosi on. Kitaraa voi soittaa oikein vain yhdellä oikealla tavalla. http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk

Ja se on tämä.
Miehet jotka menevät, tekevät ja näkevät, vetävät ne väkevät. Kuuntelen tämmöist
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)