RautiSa 28.09.2012 11:19:21 | |
---|
McLeach: Minkäslaisista on sitten on hyviä kokemuksia? Ihan harrastusnäkökulmasta kyselen ja kokemattomana näistä jutuista Omatekemistä ja pääasiassa muidenkin tekemistä custom-kaapeleista, kunhan muistaa käyttää tarpeeksi kutistesukka viuhkoissa ja tarpeeksi pitkiä pop-niittejä rasiassa. Ja laadukkaita liittimiä, kuten neutrikia. Cordialin valmiskaapeleista osa on ihan käyttökelpoisia, osa hajoaa viim. viidennellä keikalla. Tosin niitä voi sitten parannella ite niin johan toimii. |
McLeach: Minkäslaisista on sitten on hyviä kokemuksia? Ihan harrastusnäkökulmasta kyselen ja kokemattomana näistä jutuista Tuo ylläoleva on asiaa. Sen allekirjoitan myös. Kun minulta on aina välillä kyselty halvinta toimivaa kaukoa, niin tuota Cordialia olen päätynyt suosittelemaan. Niihin vielä saa sitä virallista kantokassia, joka on must-ostos siihen kylkeen. Pikkasen kalliimpia on T-kaupan rullalla olevat Pro-snake -kaukot. Ne on hintaisekseen hyviä, mutta niitä joutuu (viuhkan roikkumisen takia) roudaamaan vähän varovaisemmin. Oikein käsiteltynä nekin kuitenkin kestää melkoisen hyvin. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Katti 03.10.2012 10:08:22 | |
---|
RautiSa: Mutta asiaan, suosittelen myös jotain 25-30m kaapelia, kelan kanssa kivampi työstää. Ja kanavamäärä mieluiten vähän ylimitoitettu. Tähänkin sopis 20ch kaapeli, jossa olis 14/6 -jako. Kaupasta löytyy valmiina monenmoisia, erilaisia ja -kokoisia versioita aiheesta, ja jos ei löydy, ni vaikka mulle voi laittaa viestiä ja opastan eteenpäin semmoiseen suuntaan jossa noita tehdään, jos ei itseäni just sillon kiinnosta alkaa tusaamaan (eli ei ole semmoista sopivaa luppoaikaa). Itse suosittelen aina sitä vähintään 6, mieluummin 8 paluuta. Tarvitsi niitä nyt tällä hetkellä eli ei. Samoin input puolelle suosittelen usein 24 putkea, tarvitsi niitä nyt eli ei... Toi on vielä semmoinen määrä et sen saa jopa oikeasti omilla mailla olevana ilman isompia kikkailuja ja erikois multsariliittimiä (joita myöskin suosittelen ihan vaan sen takia että noi XLR-viuhkat kaapelien päässä on melko helposti rikottavissa, toisin kun kansi kiinni oleva VEAM esimerkiksi. Mitä tulee kelaan, siihen on kahta koulukuntaa, ja mä olen sitä mieltä että kelat kuulu 80-luvulle ja 8-lenkki fiksussa laatikossa on se mikä rokkaa nykyään... ...vaikka kelallakin olen paljon tehnyt... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
KariS 03.10.2012 10:37:39 | |
---|
Einherjar: Pikkasen kalliimpia on T-kaupan rullalla olevat Pro-snake -kaukot. Ne on hintaisekseen hyviä, mutta niitä joutuu (viuhkan roikkumisen takia) roudaamaan vähän varovaisemmin. Oikein käsiteltynä nekin kuitenkin kestää melkoisen hyvin. Ja pikku vinkki tuon viuhkan hengissä pitämiseen. Lidlistä tai muusta puodista eko-kangaskassi eurolla, viuhka pussiin ja kahvoista solmu kaapelin ympärille. Ei jää liittimet kuljetellessa mihinkään kaniin ja letku pelaa kun enkeli... /Kari Make it idiot-proof and someone will make a better idiot |
Katti 03.10.2012 11:12:57 (muokattu 03.10.2012 11:14:03) | |
---|
KariS: Ja pikku vinkki tuon viuhkan hengissä pitämiseen. Lidlistä tai muusta puodista eko-kangaskassi eurolla, viuhka pussiin ja kahvoista solmu kaapelin ympärille. Ei jää liittimet kuljetellessa mihinkään kaniin ja letku pelaa kun enkeli... /Kari Tai sit kaapeli poikki ja VEAMit (tai hartingit... ...mieluummin VEAMit) tilalle... Jääpähän viuhka jo valmiiksi kiinni tiskiin, niin nopeutuu se pystytys/purkukin... Hiemanhan tuo työtä teettää, mutta kannattaa... Edit: siis jos asian haluaa tehdä ammattimaisesti... ...joskin maksaa enemmän kuin euron, muttei kohtuuttomasti... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
pitk 07.10.2012 13:36:29 (muokattu 07.10.2012 13:37:33) | |
---|
McLeach: Minkäslaisista on sitten on hyviä kokemuksia? Ihan harrastusnäkökulmasta kyselen ja kokemattomana näistä jutuista Hyviä kokemuksia: Cordial, Neutrik, VEAM, Link, Ten47, Gotham.... Noissa halpiksissa käytetty metalliseos on sen verran surkeaa, että mikserin gainia saa kiertää hyvinkin neljänneksen kovemmalle. Sähkö ei siis kulje kunnolla. Toinen on liittimien ja liitosten laatu. Kyllä näiden kanssa saa paljon murhetta aikaan. Kerralla kunnon kaapelit, niin homma pelittää vielä viidentoistakin vuoden päästä. Ihan anekdoottina, aika monta popparia olen tavannut, joilla on hienot monen tonninvintagesoittimet ja styrkkarit, sitten niiden väliin laitetaan jotain kelvotonta kuraa. Just se kohta on säästön paikka... Pitk. |