Aihe: Mackie DL1608 - Ipad mikseri
1 2 3 4 5 6
Tami
19.09.2012 23:46:28

Huom! Olet kirjoittamassa yli 238 päivää vanhaan aiheeseen!

Joo joo....

Onkos kukhan päässyt tätä tämmöistä jo kokeilemaan?

Soundtoolissa noita luemma jo on mutta semmoisia käyttäjän kokemuksia hiljakseen kaivataan...

Ostetaan 01v96.... ;D
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Krisse82
20.09.2012 22:52:53
Tami: Joo joo....

Onkos kukhan päässyt tätä tämmöistä jo kokeilemaan?

Soundtoolissa noita luemma jo on mutta semmoisia käyttäjän kokemuksia hiljakseen kaivataan...

Ostetaan 01v96.... ;D

Pari vetoa tollasella miksasin. Pikkujuttuihin mitä mainioin vehje. Todella pienikokoinenhan tuo on, menee reppuun helposti ja hoitaa homman varmaankin suunnitellusti. Käyttölogiikka tuntui varsin loogiselta. Myyntiin asti noita ei käsittääkseni vielä Suomessa ole ehtinyt, ensimmäisiä odotellaan meille aivan näinä päivinä.

Joka jampallahan tuollainen täytyisi olla!
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
T-caster
27.09.2012 20:49:31
Joka jampallahan tuollainen täytyisi olla!

Nyt on! Sain mikserin tällä viikolla ja täytyy sanoa, että erittäin lyhyen kokemuksen jälkeen se on aivan loistava. Voin suositella. Lähiverkko toimii, kaikki efektit on laitteessa, 16 kanavaa jne. Mahtuu naurettavan pieneen tilaan.
T-caster
28.09.2012 22:36:30
Tami: Näin...

Itse astelin kanssa Soundtoollsiin jonoon ja nyt sitten odotellessa. TUo pieni koko on oikeasti hyvä asia ja jos/kun muutkin ominaisuudet ovat kohillaan niin miksipä ei.

Mikä verkkosovitin on käytössäsi ja oletko kokeillut "toimintasädettä"?.

Mielenkiintoista onkin notta mikä on tuosta seuraava askel...lisää kanavia, lisää kaikkea... Tuolla foorumilla on hyvä osio käyttäjien toiveille ja saas nähdä miten yhtiöt noihin vastaavat.

Käytössä on vanha Linksys, joka toimii hyvin. Toimintasäde on testaamatta, sunnuntain jälkeen sekin on kokeiltu.
T-caster
30.09.2012 21:49:25
T-caster: Käytössä on vanha Linksys, joka toimii hyvin. Toimintasäde on testaamatta, sunnuntain jälkeen sekin on kokeiltu.

Nyt on testattu treeneissä. Hyvältä soundaa ja langaton toimii pikällä toimintasäteellä. Opettelua vielä homma vaatii, mutta käyttö on helppoa.
Dugeroow
03.10.2012 22:56:17 (muokattu 03.10.2012 23:35:05)

T-caster: Nyt on testattu treeneissä. Hyvältä soundaa ja langaton toimii pikällä toimintasäteellä. Opettelua vielä homma vaatii, mutta käyttö on helppoa.

Luin laitteesta tuon SoundOnSoundin artikkelin, mutta siinä ei oikein selkeästi käynyt ilmi, että onko laite rajoittunut siten, että yhtä aikaa käytössä voi olla vain yksi efekti ja yksi delay?

Eli käytännössä jos rummuille haluaisi käyttää kaikua, ei laululle saa omaa kaikua mitenkään? Ei edes delayn pois vaihtamalla? Ilmeisesti näitä efektejä ei myöskään saa ajettua kuin main mixiin. Ei siis mitenkään keskenään ristiin tai auxeihin?

Toinen jutttu joka jäi mietityttämään oli tuo Eq. Kuvista päätellen käytössä olisi siis vain kaksi täysin parametristä ja niiden lisäksi ylä- ja alaäänien hyllykorjaimet? Onko nuo tosiaan lukittu noin ettei noita kahta jälkimmäistä saa parametrisiksi?

Siitä olisi kiva kuulla myös kommetteja miltä tuo värkki käytännössä kuulostaa efekteineen jne.

Edit. Toisia kuvia katsomalla selvisi että kyllähän tuon Eq:n saa valjastettua neljällä täysparametrisella toimivaksi.
T-caster
04.10.2012 20:55:02
Dugeroow: Luin laitteesta tuon SoundOnSoundin artikkelin, mutta siinä ei oikein selkeästi käynyt ilmi, että onko laite rajoittunut siten, että yhtä aikaa käytössä voi olla vain yksi efekti ja yksi delay?

Eli käytännössä jos rummuille haluaisi käyttää kaikua, ei laululle saa omaa kaikua mitenkään? Ei edes delayn pois vaihtamalla? Ilmeisesti näitä efektejä ei myöskään saa ajettua kuin main mixiin. Ei siis mitenkään keskenään ristiin tai auxeihin?

Jokaiselle kanavalle saa säädettyä haluamansa kaiun ja delayn, eli laululle esim. nauhakaiun ja medium room kaiun. Lisäksi rummuille valinnainen kaiku ja delay. Jokaiselle auxille myös vastaavat. Kaiken tämän voi tallentaa, eli joka bändille tai keikkkapaikalle omat säädöt. Kaiken tämän lisäksi gate ja kompura jokaiselle kanavalle omansa. Main mixille on graafinen eq ja kompura. Aika tavalla ominaisuuksia pienessä koossa!
Dugeroow
04.10.2012 21:30:59

T-caster: Dugeroow: Luin laitteesta tuon SoundOnSoundin artikkelin, mutta siinä ei oikein selkeästi käynyt ilmi, että onko laite rajoittunut siten, että yhtä aikaa käytössä voi olla vain yksi efekti ja yksi delay?

Jokaiselle kanavalle saa säädettyä haluamansa kaiun ja delayn, eli laululle esim. nauhakaiun ja medium room kaiun. Lisäksi rummuille valinnainen kaiku ja delay. Jokaiselle auxille myös vastaavat. Kaiken tämän voi tallentaa, eli joka bändille tai keikkkapaikalle omat säädöt. Kaiken tämän lisäksi gate ja kompura jokaiselle kanavalle omansa. Main mixille on graafinen eq ja kompura. Aika tavalla ominaisuuksia pienessä koossa!

Enää pitäisi siis keksiä mistä tuon hommaisi edullisimmin.
jars
04.10.2012 22:44:29

T-caster: Jokaiselle kanavalle saa säädettyä haluamansa kaiun ja delayn, eli laululle esim. nauhakaiun ja medium room kaiun. Lisäksi rummuille valinnainen kaiku ja delay. Jokaiselle auxille myös vastaavat. Kaiken tämän voi tallentaa, eli joka bändille tai keikkkapaikalle omat säädöt. Kaiken tämän lisäksi gate ja kompura jokaiselle kanavalle omansa. Main mixille on graafinen eq ja kompura. Aika tavalla ominaisuuksia pienessä koossa!

Tässähän on siis 2 efektiprossua, kaiku ja delay. Et saa esim. snarelle hallikaikua ja laululle platea samanaikaisesti. Ainakin mitä minä olen ymmärtänyt.
Dugeroow
04.10.2012 23:05:22

jars: Tässähän on siis 2 efektiprossua, kaiku ja delay. Et saa esim. snarelle hallikaikua ja laululle platea samanaikaisesti. Ainakin mitä minä olen ymmärtänyt.

Jos tilanne on siis tämä, mitä pahoin pelkäsin, niin tuo on melkeinpä jo se ns. deal breaker. :/ Varsinkin jos edes tuota delayta ei voi vaihtaa halutessaan toiseksi kaiuksi.
jars
04.10.2012 23:48:36

Dugeroow: Jos tilanne on siis tämä, mitä pahoin pelkäsin, niin tuo on melkeinpä jo se ns. deal breaker. :/ Varsinkin jos edes tuota delayta ei voi vaihtaa halutessaan toiseksi kaiuksi.

Ei saa vaihdettua.
Tami
04.10.2012 23:58:14

Dugeroow: Jos tilanne on siis tämä, mitä pahoin pelkäsin, niin tuo on melkeinpä jo se ns. deal breaker. :/ Varsinkin jos edes tuota delayta ei voi vaihtaa halutessaan toiseksi kaiuksi.

Kyllä se näin on. Mä latailin tuon softan ipadiin mikseriä odotellessa. KEhitysehdotus tuolle värkille olisi juurikin se, että ne efektiprossut oisivat samanlaisia ja kukin saisi valita mitä efektiä tahtoo käyttää. Niin ja kyllähän sitä efektiä olisi mukava ajella sinne auxeihin....
Kovasti tuolla foorumeilla on kehitysehdotuksia laitteeseen ja monet just niitä mitä itsekin olen ajatellut..... Toisaalta pitää muistaa, että vekotin on suhteellisen edullinen, eikä se kaikkeen pysty...
Tulis jo niin pääsisi ruuvailemaan..
jars
05.10.2012 14:42:27

Tami: Kyllä se näin on. Mä latailin tuon softan ipadiin mikseriä odotellessa. KEhitysehdotus tuolle värkille olisi juurikin se, että ne efektiprossut oisivat samanlaisia ja kukin saisi valita mitä efektiä tahtoo käyttää. Niin ja kyllähän sitä efektiä olisi mukava ajella sinne auxeihin....
Kovasti tuolla foorumeilla on kehitysehdotuksia laitteeseen ja monet just niitä mitä itsekin olen ajatellut..... Toisaalta pitää muistaa, että vekotin on suhteellisen edullinen, eikä se kaikkeen pysty...
Tulis jo niin pääsisi ruuvailemaan..

Kyllä mä näkisin sen silleen, että ne tilanteet missä pärjään tollasella pikkulaudalla, pärjään myös noilla kahdella efektillä. Olisihan se mukava jos olis samat ominaisuudet kuin Venuessa mutta tonnilla saa tonnin koneen. Vähän jännittää tuon kestävyys, gaineja kun ruuvaili niin ei tullut kyllä ihan jämerä fiilis. Ei voi silti dumata tuntuman perusteella.

Käyttöliittymä on jees ja houkuttelee tuo langattomuus, aika paljon tulee tehtyä keikkoja joissa miksaaja/tiski on oltava näkymättömissä ja musiikki ei saa häiritä asiakkaita.
kkallio
12.10.2012 07:13:51
Tami: Joo joo....Onkos kukhan päässyt tätä tämmöistä jo kokeilemaan?

Oli pakko nostaa tätä keskustelua uudelleen framille. Lisäkokemukset olisivat kovin tervetulleita. Sen verran tuo laite kuumottaa. Jos mahdollista itse itseään "miksaavien" tanssimusiikkia veivaavien näkövinkkelistä.
Tumppi38
12.10.2012 08:58:08
kkallio: Oli pakko nostaa tätä keskustelua uudelleen framille. Lisäkokemukset olisivat kovin tervetulleita. Sen verran tuo laite kuumottaa. Jos mahdollista itse itseään "miksaavien" tanssimusiikkia veivaavien näkövinkkelistä.

Saivat 16 kpl maahan joten jonon ensimmäiset 16 onnellista voisi kommentoida ;-) Oma jonotusnumero tuntuu olevan käsittelyssä vasta parin viikon kuluttua...
A happy accident of fingering
Krisse82
12.10.2012 15:23:04
Tumppi38: Saivat 16 kpl maahan joten jonon ensimmäiset 16 onnellista voisi kommentoida ;-) Oma jonotusnumero tuntuu olevan käsittelyssä vasta parin viikon kuluttua...

Kävin isyysloman tuoksinnassa työmaalla, näytti olevan hyllyssä ostajaansa odottamassa yksi kappale. Jos jollain on kova hätä, laittakoon vaikka pikaviestiä:D
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Tami
12.10.2012 15:32:08

Tumppi38: Saivat 16 kpl maahan joten jonon ensimmäiset 16 onnellista voisi kommentoida ;-) Oma jonotusnumero tuntuu olevan käsittelyssä vasta parin viikon kuluttua...

Niin itsekin jonottelen soundtoollssin jonossa, tiädä sitten koska tulee ja mitä... ;D
jakeyrola
22.10.2012 16:38:23

onko kellään kokemuksia tuosta tallennus jutusta eli kuinka se pelittää ja miten tallennus paikan voi ipad:ssä valita.
t-j
Stratoblaster
08.11.2012 18:49:57 (muokattu 08.11.2012 18:51:09)

jakeyrola: onko kellään kokemuksia tuosta tallennus jutusta eli kuinka se pelittää ja miten tallennus paikan voi ipad:ssä valita.
t-j

On pari viikkoa mulla nyt ollut ja yhdet treenitkin jo äänitetty, Loistava peli! Soundaa hyvältä. Tottakai joitakin juttuja pitää Mackien vielä viilata, mutta sehän onnistuu softapäivityksillä. Mackien foorumilla saa esittää ideoitaan softan kehittämisen suhteen. Vielä ei toimi esim. kahden kanavan niputtaminen pariksi, kanavakohtaisten ikonien ja kuvien tallentaminen ja tallennusten toistaminen suoraan iPadilta ynnä monta muuta käyttäjien himoamaa parannusta. Odotellaan.... Mutta ehdottoman positiivinen kokemus tämä on ollut. Langattomana en ole vielä kokeillut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)