Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Deluxe Reverb vai Vibrolux Reverb?
1 2
WBBC
25.09.2012 08:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta autotallivahvistinta.
Käytetty Re-issue versio jommastakummasta laitteesta tulee kysymykseen.
 
Mutta onko tuo Vibrolux liian äänekäs tallivahvistimeksi? Se on kuitenkin tuplasti tehokkaampi wattimäärissä. Soiko se kuitenkin nätisti hiljaa jammaillessa?
 
Olisi muutama käytetty ehdokas molemmista, ja hintaluokkakin on sama.
 
Kumpi siis parempi?
 
penatuna
27.09.2012 07:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WBBC: Olen hankkimassa uutta autotallivahvistinta.
Käytetty Re-issue versio jommastakummasta laitteesta tulee kysymykseen.
 
Mutta onko tuo Vibrolux liian äänekäs tallivahvistimeksi? Se on kuitenkin tuplasti tehokkaampi wattimäärissä. Soiko se kuitenkin nätisti hiljaa jammaillessa?
 
Olisi muutama käytetty ehdokas molemmista, ja hintaluokkakin on sama.
 
Kumpi siis parempi?

 
Suurimmat erot lienevät:
Deluxe reverb 6V6 putkilla vs Vibrolux 6L6 = tosiaan se n. 20 wattia eroa. Deluxeen saa myös laitettua 6L6-putket, mutta ilmeisesti ei ihan samoihin tehoihin noin päästä.
 
Vibroluxissa on 2x10" kaiuttimet, Deluxessa 1x12. Jälleen kerran myös deluxeen saa käsittääkseni mahtumaan 2x10 kombinaation.
 
Vibroluxista ei omakohtaista kokemusta, käytössä tällä hetkellä Bluetonen modattu Deluxe reverb, jossa ainakin riittää tehot mainiosti normikäyttöön.
 
Lisätietoja löytyy:
http://fenderguru.com
 
Imper
27.09.2012 14:20:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Headroomissa on se ero. Deluxe Reverb humbuckereilla on säröllä jo reilulla puhevolyymillä.
 
Everyone is a per-son
Volle
27.09.2012 17:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imper: Headroomissa on se ero. Deluxe Reverb humbuckereilla on säröllä jo reilulla puhevolyymillä.
 
Puhutpa sä kovaa. Tai sitten mä hiljaa ja mulla on lussut mikit.
 
No eniveis, yllättävän hiljaisella alkaa jo tulemaan säröä mukaan DR:llä. Stratolla varmaan jossakin nelosen vitosen kohdalla alkaa olemaan maksimivolyymit ja sen jälkeen kasvaa lähinnä särö. Vibroluxilla en ole ikinä tainnut soittaa, mutta twinillä (joka on vielä VR:ää vähän isompi) kyllä ja erona siinä on juuri tuo imperin mainitsema headroom.
 
Riippuu ihan minkälaista autotallimusaa pitäisi soittaa onko säröytyminen sitten toivottavaa vai ei.
 
LaMotta
27.09.2012 17:38:23 (muokattu 27.09.2012 17:42:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon ollut molemmat. Selvin ero on headroomissa. Vibroluxista irtoaa ääntä melko lailla, ja sit se taitaa vakiona kohista, ellen väärin muista. DLX sitä vastoin on Fendereistä soundiltaan paras. Omilla steelpole-Fendereillä - siis kitaroilla - ainakin pystyi soittelemaan suht puhtaalla soundilla tuonne vol 3-4 asentoon saakka, sitten alkoi säröytymään. Soundin puolesta 65 DLX Rev on ainoa Fender, jonka pois myyminen on hiukan harmittanut jälkeen päin.
 
Vuonna 1984 - NYT
RKoo
27.09.2012 21:10:17 (muokattu 27.09.2012 21:12:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vibroluxin "iso" cleani soundi ja tanakka alakerran toisto ovat sen vahvuudet, kuin myös loistava reverb ja tremolo, myös 2x10 kaiuttimien napakkuus on itselleni miellyttävä asia.
 
DeluxeReverb on luonteeltaan kirkkaampi, nuotin ätäkki ei ole niin tuhti kuin Vibroluxissa, myöskään alakerran toisto ei ole samanlainen - Deluxe säröytyy aiemmin ja sen huomaa varsinkin alakerran toistossa, menee mutaiseksi nopeasti. Myös tremolo ja reverb ovat mielestäni Vibroluxissa paremmat. 1x12 konfiguraatio on middleltään scoopatumpi kuin Vibroluxin 2x10. Deluxen säröytyminen ja se, miten se toimii boosterin kanssa taas on todella hienoa, sitä ei saa Vibroluxista millään.
 
Anyway, kumpi tahansa tulee vastaan, kannattaa ostaa pois. Erilaisia ovat mutta loistavia kummatkin.
 
EDIT : Vibrolux re-issuella ei muuten ole "oikean" Vibrolux Reverbin kanssa juuri muita yhtäläisyyksiä kuin 2x10 kaiuttimet, kytkentä ja sen myötä soundi täysin erilainen kuin originaalissa.
 
WBBC
28.09.2012 12:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvistä analyyseistä.
 
Ok. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa musaliikkeessä molempia.
 
Niin ja me soitetaan pienessä autotallissa äijäporukan suosikkibändejä vuosien varrelta. Aika laidasta laitaan soundien suhteen, joten särösoundiakin saa olla.

Esim. CCR, Springsteen, Beatles, Agents, Hurriganes, Tom Petty, Eppu Normaali.
 
Illu
28.09.2012 12:43:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WBBC: Kiitos hyvistä analyyseistä.
 
Ok. Täytyy varmaan käydä kokeilemassa musaliikkeessä molempia.
 
Niin ja me soitetaan pienessä autotallissa äijäporukan suosikkibändejä vuosien varrelta. Aika laidasta laitaan soundien suhteen, joten särösoundiakin saa olla.

Esim. CCR, Springsteen, Beatles, Agents, Hurriganes, Tom Petty, Eppu Normaali.

 
Deluxe Reverb suorastaan huutaa ja vaatii soittamaan CCR:ää!!!
 
aristoteles666
28.09.2012 14:06:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illu: Deluxe Reverb suorastaan huutaa ja vaatii soittamaan CCR:ää!!!
 
CCR huutaa käyttämään Kustomin transistori vahvistimia.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Illu
28.09.2012 14:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: CCR huutaa käyttämään Kustomin transistori vahvistimia.
 
No joo, sattuipa vaan itelläni tosta DRRI:stä löytymään niin hiton hyvät tsaundit muutamaan CCR:n biisiin, että piti oikein alkaa opetella soittamaan niitä... ;)
 
WBBC
28.09.2012 19:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä vaan. CCR toimii aina!
 
Tuossa yksi suosikki coverbändi.
http://www.youtube.com/watch?v=3CLYq_iJZSo
 
Fenderin vahvistin näkyy vilahtavan tuolla taustalla.
 
Jucciz
28.09.2012 19:21:59 (muokattu 28.09.2012 19:22:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villinä korttina Princeton Reverb, vai onko 12-15 wattia riittävästi?
 
Soundissa löytyy, ja CCR:kin onnistuu uskottavasti. ;)
 
https://dl.dropbox.com/u/4302688/princeton_reverb_65.mp3
 
Älyttömän näppäräkokoinen ja kevytkin, mainio grab'n'go -vehje. Reverb ja tremolokin talon puolesta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kimurantti1
28.09.2012 19:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukka on Vibrolux Reverbin Reissuesta? Ite oon sellaisella aina välillä soitellut, ja pakko sanoa, ettei ihan hirveästi vakuuta..
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
I3enjam1n
28.09.2012 20:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mitäs mieltä porukka on Vibrolux Reverbin Reissuesta? Ite oon sellaisella aina välillä soitellut, ja pakko sanoa, ettei ihan hirveästi vakuuta..
 
Vibrolux Reverbistähän ei tietääkseni ole olemassa varsinaista reissueta, vaan se on se Custom Vibrolux Reverb, joka ainakaan foorumipuheiden perusteella ei ole lähelläkään oikeaa Blackface Vibroluxia kytkennän tai saundinkaan osalta. Omaa kokemusta ei ole Customista eikä oikeastaan Vibroluxista.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
kimurantti1
28.09.2012 21:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Vibrolux Reverbistähän ei tietääkseni ole olemassa varsinaista reissueta, vaan se on se Custom Vibrolux Reverb, joka ainakaan foorumipuheiden perusteella ei ole lähelläkään oikeaa Blackface Vibroluxia kytkennän tai saundinkaan osalta. Omaa kokemusta ei ole Customista eikä oikeastaan Vibroluxista.
 
Juurikin tota meinasin, unohtui vaan oikea nimi. Olisi kiva kokeilla alkuperäistä Vibroluxia, kuten myös jotain alkupään Vibroverbiä.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
WBBC
28.09.2012 21:48:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohdetaan tekniikka perjantai illan kunniaksi, ja laitetaan soimaan musiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=JB4Lp1DYlt0&feature=relmfu
 
Deluxe Reverb vs Vibrolux Reverb - kommentteja saa kirjoitella lisää, eri näkökulmista.
 
MadMatt
28.09.2012 22:04:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon molemmat, Deluxe ja Vibrolux reverb silverfaceina (BF kytkennällä) Tykkään enemmän vibron isommasta soundista. Muutenkin nuo kymppituumaiset ovat enemmän mieleen. Ne syttyvät hiukan erilailla kuin kaksitoista tuumainen mutta makuasioitahan nämä. Reissueista en tiedä, Deluxea olen tainnut kyllä joskus kokeilla.. Molemmat ovat tehojen puolesta varmaan ihan mainioita normi? autotalli käyttöön mutta mitään makuuhuone vahvistimia ei noista kummastakaan saa tekemälläkään
 
mopar
29.09.2012 20:42:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy toi Custom Vibrolux Reverbbi. Tykkään kyllä kovasti. Ovat väittäneet että hurisevat/kohisevat kovasti mut mun yksilö ei ainakaan häiritsevästi niin tee. Mulla noi putket ei oo alkuperäset, ja nyt en muista millä putkilla se on ladattu, mut kuten sanoin tykkään gyl.
 
blaekie
29.09.2012 22:34:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: .... Ovat väittäneet että hurisevat/kohisevat kovasti mut mun yksilö ei ainakaan häiritsevästi niin tee. ....
 
Ne on kyllä jotain Hifipellejä jotka sellaisia väittelee. Kummallisia kitaravahvistimia kun tuollaista tekevät ;-)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Illu
29.09.2012 22:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Ne on kyllä jotain Hifipellejä jotka sellaisia väittelee. Kummallisia kitaravahvistimia kun tuollaista tekevät ;-)
 
Samaa ne kuulemma DRRI:kin tekee, ei mulla vaan, ja muutenkin, ei mulla ole mitään tarvetta tota alkaa modailemaan, toimii mulle ihan sellaisenaankin, ei toi mitenkään kireälle tms. kuulosta, ihan bueno vehjes.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «