hevikukko 25.09.2012 23:59:01 | |
---|
Arkka: Economy picking ei sisällä pikkaamattomia nuotteja, eli jonkinlainen väärinymmärrystapahtuma tässä on kyseessä. Ajattelet eri tekniikkaa. Tais joo mennä sekaisin jo käsitteet. Ihmisiä tässä ollaan ja kiinnostava aihe mun mielestä. Itse käytän sweeppiä toisinaan, mutta pyrin pikkaamaan kaikki muuten. Legatoa käytänkin vain sellaisissa pitkissä liukuvissa nuotituksissa jne. Pitänee lukaista vielä kerran läpi tää topikki. Thanks boys. Jatketaas opettavaista matskua eteenpäin. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
kekkuliheikki 26.09.2012 11:01:24 | |
---|
Economy on suosta. Ihan turha yrittaa saada taydelliseen timeen. Hitaasti menee mutta siina ei ole jarkea. Nopeammilla tempoilla menee mossoksi. Economy on laiskan miehen alternate. Siihen ei saa millaan kunnon dynamiikkaa. Disclaimer: Economyn saa kylla nopeaksi mutta siina ei ole mitaan jarkea. |
Räkkipeli 26.09.2012 11:03:32 | |
---|
Täytyy myöntää omalla kohdallakin, etten ole ikinä löytänyt tarvetta economylle. Kaikki hoituu edestakasin tekniikalla niin mallikkaasti. Kyseessä lienee sitten soundikysymys enemmän kuin tekniikka kysymys. |
hevikukko 26.09.2012 13:31:57 | |
---|
Räkkipeli: Täytyy myöntää omalla kohdallakin, etten ole ikinä löytänyt tarvetta economylle. Kaikki hoituu edestakasin tekniikalla niin mallikkaasti. Kyseessä lienee sitten soundikysymys enemmän kuin tekniikka kysymys. Tästä olen samaa mieltä. Juurikin se soundikysymys on itsellänikin kyseessä ja jotenkin vaan alternateen takerruin kiinni. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Kontiak 26.09.2012 14:11:42 | |
---|
kekkuliheikki: Economy on suosta. Ihan turha yrittaa saada taydelliseen timeen. Hitaasti menee mutta siina ei ole jarkea. Nopeammilla tempoilla menee mossoksi. Economy on laiskan miehen alternate. Siihen ei saa millaan kunnon dynamiikkaa. Olisko esimerkkilickiä antaa? http://www.truthinshredding.com |
Arkka 26.09.2012 14:17:10 | |
---|
Luulen että kun ihmiset ajattelee economyä, ne näkee ja kuulee mielessään sahattavan skaalaa ylös ja alas tai muuta kolme ääntä per kieli -heeboille tyypillistä ja se saundi- ja aksentointiasia on siinä tietenkin ilmeinen. Mistä sit tykkääki. Mut se ei ole ainoo käyttökohde ja esim. jossain kahden kielen toistuvissa jutuissa (à la Friedman esim.) swiippi saattaa kuulostaa paremmalta vaikka muuten suosis alternatea. Pointti ehkä oli se, että ei sitä kannata tietoisesti puolta ottaa. Toisaalta mitään ei kannata opetella jos siitä ei saa itelle iloa. Lähinnä vaan mietin, että pelästyykö mnetin juniorit nyt ikuisesti economyä, kun tiluvelhot sitä täällä dissaa ;) |
kekkuliheikki 26.09.2012 14:57:37 | |
---|
Arkka: Luulen että kun ihmiset ajattelee economyä, ne näkee ja kuulee mielessään sahattavan skaalaa ylös ja alas tai muuta kolme ääntä per kieli -heeboille tyypillistä ja se saundi- ja aksentointiasia on siinä tietenkin ilmeinen. Mistä sit tykkääki. Mut se ei ole ainoo käyttökohde ja esim. jossain kahden kielen toistuvissa jutuissa (à la Friedman esim.) swiippi saattaa kuulostaa paremmalta vaikka muuten suosis alternatea. Pointti ehkä oli se, että ei sitä kannata tietoisesti puolta ottaa. Toisaalta mitään ei kannata opetella jos siitä ei saa itelle iloa. Lähinnä vaan mietin, että pelästyykö mnetin juniorit nyt ikuisesti economyä, kun tiluvelhot sitä täällä dissaa ;) Pitkin hampain menee lapi. Esimerkiksi Tornado Of Soulsissa tai Cacophonyn Where My Fortune Liesissa Friedman vetaa economylla eika kuulosta pahalta ollenkaan. |
hevikukko 26.09.2012 16:16:07 | |
---|
Arkka: Lähinnä vaan mietin, että pelästyykö mnetin juniorit nyt ikuisesti economyä, kun tiluvelhot sitä täällä dissaa ;) Ei missään nimessä kannata dissata mitään tekniikkaa ja pelästyä, jokainen oppimallansa tavalla. Marty Friedman kuulostaa älyttömän hienolta tekniikoineen siinä missä Mark Knopfler näppäilee sorminensa upeita biisejään. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Räkkipeli 26.09.2012 17:46:45 | |
---|
Arkka: Luulen että kun ihmiset ajattelee economyä, ne näkee ja kuulee mielessään sahattavan skaalaa ylös ja alas tai muuta kolme ääntä per kieli -heeboille tyypillistä ja se saundi- ja aksentointiasia on siinä tietenkin ilmeinen. Mistä sit tykkääki. Mut se ei ole ainoo käyttökohde ja esim. jossain kahden kielen toistuvissa jutuissa (à la Friedman esim.) swiippi saattaa kuulostaa paremmalta vaikka muuten suosis alternatea. Pointti ehkä oli se, että ei sitä kannata tietoisesti puolta ottaa. Toisaalta mitään ei kannata opetella jos siitä ei saa itelle iloa. Lähinnä vaan mietin, että pelästyykö mnetin juniorit nyt ikuisesti economyä, kun tiluvelhot sitä täällä dissaa ;) Saattahan sitä itsekin ihan huomaamattaan käyttää joissakin tilanteissa economy-periaatetta pikkauksessa, mutta ainakin soveltamalla soveltaen sitä tyypillisimpiin tilupattereihin ja juoksutuksiin en ole itse siitä iloa irti saanut. |
Ite tulee eniten just käytettyä näissä kahden kielen jutuissa, silloin kun economy mahdollistaa paremman pickaus patternin myöhemmin lickin aikana. Plus sitten joissan lickeissä missä osa legatoa/osa pickausta. |
kekkuliheikki 27.09.2012 16:48:48 | |
---|
Traktor X: Ite tulee eniten just käytettyä näissä kahden kielen jutuissa, silloin kun economy mahdollistaa paremman pickaus patternin myöhemmin lickin aikana. Plus sitten joissan lickeissä missä osa legatoa/osa pickausta. Ynkan Trilogy Suite on hyva esimerkki. |
vvaltsu 27.09.2012 17:13:26 | |
---|
kekkuliheikki: Ynkan Trilogy Suite on hyva esimerkki. Ite taas vetäisin outside pickingillä. Sama homma Rising Forcen soolossa. Ynkkä ite taitaa vetää ne silleen kahen kielen sweeppeinä, ellen muista ihan väärin. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
kekkuliheikki 27.09.2012 17:16:55 | |
---|
vvaltsu: Ite taas vetäisin outside pickingillä. Sama homma Rising Forcen soolossa. Ynkkä ite taitaa vetää ne silleen kahen kielen sweeppeinä, ellen muista ihan väärin. Niin vetaa. Leningradin videossa nakyy hyvin. |
Kontiak 27.09.2012 17:38:29 | |
---|
vvaltsu: Ite taas vetäisin outside pickingillä. Sama homma Rising Forcen soolossa. Vetäisit siis, jos ei olisi niin paljon nuotteja ja jaksaisit harjoitella vai mitä tarkoitat? http://www.truthinshredding.com |
vvaltsu 27.09.2012 18:56:45 | |
---|
Kontiak: Vetäisit siis, jos ei olisi niin paljon nuotteja ja jaksaisit harjoitella vai mitä tarkoitat? Ei saatana :--------------------------D En ole harjoitellut juuri tuota kyseistä pätkää, mutta tuon tyyliset kahden kielen jutut (esim. sitä Rising Forcen sooloa olen vähän hangannut) olen huomannut helpoimmiksi soittaa outside pickingillä. Joka on, yllätys yllätys, alternatea. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Ianuarius 27.09.2012 18:59:21 | |
---|
vvaltsu: Ei saatana :--------------------------D En ole harjoitellut juuri tuota kyseistä pätkää, mutta tuon tyyliset kahden kielen jutut (esim. sitä Rising Forcen sooloa olen vähän hangannut) olen huomannut helpoimmiksi soittaa outside pickingillä. Joka on, yllätys yllätys, alternatea. onhan se inside pickingiki alternatea The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
vvaltsu 27.09.2012 19:00:52 | |
---|
Ianuarius: onhan se inside pickingiki alternatea Niin on. Mut mie en käytä sitä. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Arkka 27.09.2012 19:18:42 | |
---|
Bluesheebot tapas vetää outside pickingiä joskus muinoin. |
Kontiak 27.09.2012 19:38:46 | |
---|
vvaltsu: Ei saatana :--------------------------D En ole harjoitellut juuri tuota kyseistä pätkää, mutta tuon tyyliset kahden kielen jutut (esim. sitä Rising Forcen sooloa olen vähän hangannut) Yllätys, yllätys on tietysti myös se, että jos niitä aivokirurgin hommia vaan vähän hankaa, niin tahtoo lopputulos olla pelkkää päänaukomista. http://www.truthinshredding.com |
vvaltsu 27.09.2012 20:12:41 (muokattu 27.09.2012 20:25:22) | |
---|
Kontiak: Yllätys, yllätys on tietysti myös se, että jos niitä aivokirurgin hommia vaan vähän hankaa, niin tahtoo lopputulos olla pelkkää päänaukomista. "Vähän hangannut" meinaa lähinnä sitä, ettei se lähde kunnolla täyteen tempoon. Sekin jää vasurista kiinni, eikä oikeasta. Pitääköhän mun nyt tehdä joku tiluvideo, että uskot? Laitakko siekin? E: Mie en nimittäin ihan lämpimikseni huutele. Toisin kuin sie, joka tunnut tekevän sitä jatkuvasti. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |