Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5105 106 107 108 109311 312 313 314 315
Duro
26.09.2012 15:19:33
Kailis: Eikö se "puikko" väänny aika helposti jos se on koko ajan kiinni?

Itellä on Pearlin H-2000 haikkaständi, jossa puikko on ollut kiinni koko ajan monta vuotta, enkä o huomannu mitään vääntymisiä. Tuota on tosin lyhennetty edellisen omistajan toimesta aika roimasti, joten sekin vaikuttanee.
Tilipitappituppitappi
Niq
26.09.2012 15:39:10

Kailis: Eikö se "puikko" väänny aika helposti jos se on koko ajan kiinni? Mulla oli joskus pitkään käytössä puikko jossa oli haikanpidikkeen korkeudesäätöruuvi poikennut sisään. Positiivisena puolena oli se että lainarumpalit eivät päässeet säätelemään korkeutta =D Kyllä mä siitä aina ilmoitin jos asia oli etukäteen tiedossa.

Vääntyy, mutta sen voi vääntää takaisin. Tai oikeastaan siinä on portaaton säätö haitsun yläpellin kulmalle, jos keksitään ns. Apple -tyyliin uusi huippuominaisuus. :)
EJ84
26.09.2012 16:29:04

Niq: Vääntyy, mutta sen voi vääntää takaisin. Tai oikeastaan siinä on portaaton säätö haitsun yläpellin kulmalle, jos keksitään ns. Apple -tyyliin uusi huippuominaisuus. :)

Voihan video miten loistava idea näin äkkiseltään! Taitaa rautasahan jälkeen... tai no katsotaanpa ihan rauhassa ennen kun hutkitaan...
Kailis
26.09.2012 17:50:35

Duro: Itellä on Pearlin H-2000 haikkaständi, jossa puikko on ollut kiinni koko ajan monta vuotta, enkä o huomannu mitään vääntymisiä. Tuota on tosin lyhennetty edellisen omistajan toimesta aika roimasti, joten sekin vaikuttanee.

Ja olet myös roudannut sitä pehmeässä pussissa? Olen täysin sanaton...
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
tomboarmageddon
26.09.2012 17:56:43
Kailis: Ja olet myös roudannut sitä pehmeässä pussissa? Olen täysin sanaton...

Mä otan aina sen puikon ja työnmän toisinpäin sen putken sisälle turvaan. Ylösalasin ikäänkuin. Vaikka ois kova tai pehmee laukku, ei väänny varppina...
Duro
26.09.2012 18:00:08 (muokattu 26.09.2012 18:04:16)
tomboarmageddon: Mä otan aina sen puikon ja työnmän toisinpäin sen putken sisälle turvaan.

Näin teen itsekin. Ei ole robleemaa ollut. Ja olen koettanut muutenkin tuon hardislaukun sijoittaa siten ettei siihen kohdistu painoa päältä päin kovin paljoa. En o vieläkää mitään saanu rikottua vaikka niin kovasti aina yritän.

Kailis: Olen täysin sanaton...

Ihmeen helpolla tämäkin saavutettiin :D
Tilipitappituppitappi
akisetä
26.09.2012 18:06:19
Kailis: Eikö se "puikko" väänny aika helposti jos se on koko ajan kiinni?

Mulla on ollut se puikko kiinni telineessä (Pearl H-1000) jatkuvasti kolmisen vuotta, eli niin kauan kuin olen kyseisen karahkan omistanut. Tellinkiä roudattu aina kokonaisena, sellaisenaan, ilman mitään pussia tai koteloita. Puikko edelleen suorana kuin mikäkin. Välillä vaan joutuu ruuvaamaan sitä kiinni, kun ruodatessa ja varsinkin autossa kuljetettaessa tahtoo vähän pyöriä auki. Kerran se oli pyörinyt niin auki, että haitsua polkiessa pedaali holahti pohjaan. Luulin jo, että nyt se levähti käsiin, mutta ei. Ei muuta kuin pyöritteli puikon kiinni ja meno jatkuu. Mulla on joku ihme pakkomielle pyöritellä haitsua soiton lomassa siten, etten lyö kapulalla niihin pellin logoihin :D
V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa!
moderndrummer88
26.09.2012 20:15:47 (muokattu 26.09.2012 20:17:00)
Mulla on ollu kans tommonen Pearlin H1000-ständi kolme vuotta ja se on kyllä ihan susipaska laitos. Keppi mutkalla (varmaan ihan omasta syystä), toi tosi nerokas puikon päässä oleva kierresysteemi on pettäny useamman kerran keikalla http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/PHAH1000-2.JPG, miks vitussa tommonen on ees pitäny laittaa, kun siihen on aina mahdollisuus, että ruuvit löystyy käytössä ja kesken biisin haitsun pedaali romahtaa alas. Siinä ei oo mitään stopperia, vaan jos toi rumpuavaimella kiristettävä lukko löystyy niin poljin mäjähtää alas. Muutenkin toi pitää semmosta saatanallista kolinaa poljettaessa, ihan alusta asti pitäny, ensin luulin sitä viaksi, mutta saatana kai se on sen ominaisuus. Perkele! Ei sitä pysty ees jazzikeikalle viemään, kun hiljaisemmissa biiseissä kolina puskee läpi ja polkiessa on semmonen ihmeellinen viive.

Kiertäkää kaukaa. Ja kalliskin oli perkele. Yamahan halppishaikkaständi pieksee ton 6-0
akisetä
26.09.2012 21:37:43
moderndrummer88: Muutenkin toi pitää semmosta saatanallista kolinaa poljettaessa, ihan alusta asti pitäny, ensin luulin sitä viaksi, mutta saatana kai se on sen ominaisuus. Perkele! Ei sitä pysty ees jazzikeikalle viemään, kun hiljaisemmissa biiseissä kolina puskee läpi ja polkiessa on semmonen ihmeellinen viive.

Kiertäkää kaukaa. Ja kalliskin oli perkele. Yamahan halppishaikkaständi pieksee ton 6-0

Ei se mulla mitään saatanallista kolinaa pidä, mutta jotain pientä kylläkin. Mä oon niin tottunu tuohon, etten tiedä mistään viiveestä mitään. Muuta haikkaständit millä joudun säännöllisesti soittelemaan, on jotain vanhaa inisevää, jäykkää ja oikeasti kolisevaa paskaa, niihin verrattuna tuo oma pearli tuntuu jo aika hyvältä. Pitäs testailla Yamahan ständejä, kun niitä niin kovin kehutaan joka rööristä. Ehkä tuossa kevväämmällä kun/jos sitä vielä joku päivä ansiotöihin pääsee.
V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa!
ferodoz
26.09.2012 21:49:12

jazzmies: En voi olla ylistämättä Yamahan HS1200T-telinettä.

Toi on vissiin se missä kaikki kolme jalkaa on tuplana? Mulla on se 900 sarjan ständi missä on yksi tuplajalka ja 2 "normaalia". Se on todella hyvä ständi, eikä paina paljon ja on kohtuuhintainen.
www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
Speedy
26.09.2012 21:55:16

ferodoz: Mulla on se 900 sarjan ständi missä on yksi tuplajalka ja 2 "normaalia". Se on todella hyvä ständi, eikä paina paljon ja on kohtuuhintainen.

Mikäs hyöty tuosta on? Mulla on se varmaan 7-sarjanen, missä on ykkösiä kaikki.. Mun jalalle paras ständi tähän asti vastaan tulleista..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kailis
26.09.2012 22:11:56

Duro: Versio 1. ...jossa puikko on ollut kiinni koko ajan monta vuotta. Versio 2. eli toteamus siihen että puikko otetaan aina pois; Näin teen itsekin.
Olen edelleen sanaton.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
ferodoz
26.09.2012 22:14:55

Speedy: Mikäs hyöty tuosta on? Mulla on se varmaan 7-sarjanen, missä on ykkösiä kaikki.. Mun jalalle paras ständi tähän asti vastaan tulleista..

Varmaan sama hyöty kuin tuplajaloista Yamahan ständeissä ylipäätään. :) Eli ei oikein mitään. Se mullaki oli ennemmin, kunnes sille tapahtui joitain mitä nyt en juuri muista. Sekin oli hyvä, toi on ehkä snadisti jytkympi.
www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
Duro
26.09.2012 22:15:56 (muokattu 26.09.2012 22:17:04)
Keilis: No unoha sitte mitä sanoin viimeks niin sanon uusiks ku en näköjää osaa kirjottaa:

Casessa tellinkiä vienyt olen niin että se tikku on kiinni, mutta vedän sen tellingin yläputken sen verran ylös että se suojaa tikkua samalla. Ja suorana on tikku pysynä tähän asti.

Capiche?
Tilipitappituppitappi
Krisse82
26.09.2012 23:10:13
jazzmies: Etenkin uuden sukupolven Pearlin haitsuständit ovat kyllä ihmeen hitaita ja sulkeutuminen on vaivalloista. Kaiken huippu on se, missä tuplaketju palaa lähtösuuntaan. Siinä pitää tehdä jalalla puolet pidempi liike, että yläpelti matkustaa normimatkan ja saavuttaa löysästi päämäärän aikanaan, mistä on tuloksena sellainen kiva "pläts"-ääni. En voi olla ylistämättä Yamahan HS1200T-telinettä.

Onhan noi Yamahatkin ihan jees, mutta kun Tamakin noita erilaisia rumputarvikkeita vielä valmistaa, en ole kokenut tarpeelliseksi etsiä niitä toiseksi parhaita rautoja. HH805n on paras hi-hat poljin itselleni.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Kailis
27.09.2012 10:48:00

Duro: Keilis: No unoha sitte mitä sanoin viimeks niin sanon uusiks ku en näköjää osaa kirjottaa:

Casessa tellinkiä vienyt olen niin että se tikku on kiinni, mutta vedän sen tellingin yläputken sen verran ylös että se suojaa tikkua samalla. Ja suorana on tikku pysynä tähän asti.

Capiche?

No tulihan se sieltä kun vähän potkii. Hyvä Turo!
Duro
27.09.2012 11:23:41
Kailis: Hyvä Turo!

Annan itselleni kuvitteellisen lussapisteen.
Tilipitappituppitappi
EJ84
29.09.2012 21:57:56

Jos klikkaa seuraavaa linkkiä ja kuuntelee hyvällä äänentoistolla, iskeekö gas?
www.youtube.com/watch?feature=playe … _detailpage&v=wFkacRIhbRk#t=57s
JGroover
29.09.2012 22:31:51
EJ84: Jos klikkaa seuraavaa linkkiä ja kuuntelee hyvällä äänentoistolla, iskeekö gas?
www.youtube.com/watch?feature=playe … _detailpage&v=wFkacRIhbRk#t=57s

Aaaawww! Tuotekehitystä Zildjianilla! Ooh! :)

Mutta ei iske gas. Ei sitten millään...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)