Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kitarallasi nimeä?
1 2 3
Gabe
26.09.2012 13:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muutama tapaus tullut vastaan ja alkoi kiinnostamaan miten yleistä tämmöinen mahtaa olla. Eli onko kitarallasi nimeä? Mikä? Ja miksi nimesit soittimen? Omilla soittimillani ei nimeä ole (ainakaan vielä) :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Sergei Fallinen
26.09.2012 14:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei ole kyllä eikä tule
 
Numb
26.09.2012 14:03:24 (muokattu 26.09.2012 14:03:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kuin brändi- ja mallinimet.
 
Kitarat ovat mulle esineitä, joilla tuotan jotain musiikintapaista. En ole kokenut sen enempää tarvetta nimetä niitä kuin vaikkapa porakonetta tai autoa.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Gabe
26.09.2012 14:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ei ole kuin brändi- ja mallinimet.
 
Kitarat ovat mulle esineitä, joilla tuotan jotain musiikintapaista. En ole kokenut sen enempää tarvetta nimetä niitä kuin vaikkapa porakonetta tai autoa.

 
Näin mullakin on ollut. Toisaalta, nimeäväthän jotkut autojaankin... :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Decadetroll
26.09.2012 14:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikilla on ollu nimet, emäntä niitä nimeää. Ibanezin rg3120 on Ukonparta, ltd:n ec1000 oli kampela, ltd:n M1000 oli Dandela, iban 2570 oli arpinaama, klassinen on Viiru, bc richin assassin oli Pörri ja mitähän noita nyt on ollu.. en ees muista kaikkia. Jos emännälle jostain kitarasta sanoo, niin se muistaa paremmin esim tuon arpinaaman, kuin vaikkapa "sen kaksviisseiskanollan ipanetsin joka oli vuonna 2010"
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
the-Antero
26.09.2012 14:19:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Näin mullakin on ollut. Toisaalta, nimeäväthän jotkut autojaankin... :)
 
Näillä ihmisillä ei ehkä ole elämää...?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
-HP-
26.09.2012 14:25:17 (muokattu 26.09.2012 14:25:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sit ovat muuten vaan kummallisia. Ite haukun aina jollain merkistä väännetyllä nimellä lukuunottamatta tota nykystä omppua jonka ite maalasin vihreeks. Sekin oli aiemmin vaan espi. Ymmärrän kyllä näitä jota nimeää kitaroita joilla on jotain tunnearvoa mutta sit kun puhutaan viiskymppisestä tukkijätkästä joka nimeää oman just ostetun epiluurinsa Reiskaksi niin ollaan jo epäilyttävillä vesillä.
 
Immature asshole
tender.insanity
26.09.2012 14:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Saatanan paska"
 
jkourula
26.09.2012 14:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ipanetsi ja Kretsi.
 
fox
26.09.2012 14:39:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Näin mullakin on ollut. Toisaalta, nimeäväthän jotkut autojaankin... :)
 
Meidän auto omaa nimen "Pallo". Onkos tuossa jotain ihmeellistä?? ;)
Lähinnä lienee ihan perskohtainen juttu tämä(kin).
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kossuossi
26.09.2012 14:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans ihan fenkku ja gibboni tai strato ja lespa fiiliksen mukaan. Muija on kans nimenny ne mutta käyttää niistä samaa nimeä: siirrä ny toi saatanan luuttu tosta pois että voin imuroida. Silloin tulee niin kiire ettei kerkiä selittää kitaran ja luutun eroa.
 
Numb
26.09.2012 14:50:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kossuossi: ...siirrä ny toi saatanan luuttu tosta pois että voin imuroida. Silloin tulee niin kiire ettei kerkiä selittää kitaran ja luutun eroa.
 
Silloin käsivarresta kiinni, ja *luottamuksellisen matalalla äänellä* "Kuule, mun on jo pitkään pitänyt ottaa tämä asia puheeksi: nythän on niin, että luuttu on..."
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Gabe
26.09.2012 15:03:22 (muokattu 26.09.2012 15:04:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Silloin käsivarresta kiinni, ja *luottamuksellisen matalalla äänellä* "Kuule, mun on jo pitkään pitänyt ottaa tämä asia puheeksi: nythän on niin, että luuttu on..."
 
Kuuluisia viimeisiä sanoja.
 
Aika laidasta laitaan näyttää menevän kuten arvelinkin :) Kyllä mä toisaalta ymmärrän sen idean antaa nimi kitaralle, onhan se kuitenkin käyttöesineistä ehkä eniten tunnearvoa omaava. On noilla minunkin kitaroilla kyllä jos jonkinlaisia lempinimiä ollut vaimon ja lasten toimesta annettuina.
 
fox: Meidän auto omaa nimen "Pallo". Onkos tuossa jotain ihmeellistä?? ;)
 
Hauska mielikuva siitä ainakin syntyy :D
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Spirocore
26.09.2012 15:23:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha, voin yhtyä tarinaan noista eukon antamista liikanimistä. Muuten ei tule paljon kastettua noita kepukoita.
 
"Se vanha valkonen" on valkoinen Gibson SG jossa Bigsby
"Se ruma punanen" on viininpunainen Exploreri
"Se hieno punanen" on Rootbeer Les Paul
"Se tosi kallis johon mä en saa koskea" on viimeisenä hankittu R8.
 
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi aina huomauttaa.
wilo
26.09.2012 15:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: En ole kokenut sen enempää tarvetta nimetä niitä kuin vaikkapa porakonetta tai autoa.
 
No ei mun porakoneella ja autollakaan ole kyllä nimeä.
 
I'll get my coat...
 
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
GrooverMan
26.09.2012 15:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kuullu että jotku antaa nimiä kännyköille ja iPodeille.
 
Todella vammasta puuhaa.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
fox
26.09.2012 15:46:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:
Hauska mielikuva siitä ainakin syntyy :D

 
Khyl vaan, ja silläpä se on jäänyt käyttöön...
Punainen 2 litranen Focus on hän.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dundee
26.09.2012 16:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen kitara joka mulla on/on ollut on saanut nimen "Betsy" joskaan tuota ei kauheasti tule silti käytettyä. Jotain omaa kivaa kevyttä kettuilua se lähinnä on niille jotka oikeasti kitaroitaan nimillä kutsuu. Mut mitäs sitä tuomitsemaan, pientä arjen huumoria se enimmäkseen varmaan on. Itse pyrin olemaan kiintymättä materiaan, mut kyllä jonkun rahallisesti arvottoman vanhan lapsuuden lelunkin kadottaminen ikävältä tuntuu. Kitaroihinkin jää samalla tavalla muistoja ja kitaroiden kanssa koetaan monenlaista(ainakin jossain tapauksissa).
 
Mun vanha jo myyty Opel Astra kyllä vakiinnutti nimensä useempaankin suuhun nimellä "Pallosalama", joka kai tuli suurimmaksi osaksi edellisen omistajan peiliin roikkumaan jättäneestä pienestä disco-pallosta.
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
Tsugu Way
26.09.2012 16:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään omaperäisiä nimiä ei ole, mutta kyllä mielessäni olen ne ristinyt joko värityksen tai kuuluisamman esikuvan mukaan. Telineissä vasemmalta oikealle: Goldie, Ebony, Blackie ja Brownie.
 
Blues is allright!
oamkbonor
26.09.2012 16:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Khyl vaan, ja silläpä se on jäänyt käyttöön...
Punainen 2 litranen Focus on hän.

 
Mutta mikä se auto on mistä puhuit?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «