Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5104 105 106 107 108311 312 313 314 315
Speedy
24.09.2012 15:06:00

Vallu-Veke: Onhan siinä jotain järkeä sentään. Eräänkin kerran on täällä luettu, kun on ostettu vaikka symbaali tai virveli käytettynä, summamutikassa. On luettu sekä onnellisista lopputuloksista, sekä sellaisia: "Lähteekin samantien kiertoon,... " Voihan niistä saada saman hinnan tietty sitten.

Mitenkäs se vaikuttaa lopputulokseen että ostaa uuden? En tiedä miten homma pelaa etelässä, mutta täällä kehien ulkopuolella musaliikkeet ovat aika nihkeitä tilaamaan kolmea eri (saati samaa) crashia testattavaksi treenikämpille, virveleistä tai setteistä puhumattakaan.. Mutta tuo hinta puoli on hyvä pointti, usein saman saa takaisin, joskus jopa vuosienkin päästä..=I

Torilla myytävissä rummuissa on yllättävän paljon näkynyt valokuvia, joissa kalvot kiiltelee komeasti ja aina ei kapulan jäljet ole lähelläkään keskikohtaa. Enemmän on roiskeet reunamailla. Puolentoista tonnin Pearleja kun on pieksetty pari vuotta oikein olantakaa 2B kapuloilla, niin ei niillä mitään enää tee, ilman viisteremonttia. Päälle päin saattaa olla ihan kauniin näköiset kuitenkin.

Kysy Jazzmieheltä, onko sillä väliä mihin on soitettu..=) Mutta toki uusi on aina uusi, siitä ei pääse mihinkään.. Statisti oli siinä oikeassa, että käytetyn ostaminen vaatii tietoa, mutta vaatii se uudenkin ostaminen, tosin erilaista. Jos ostaa uuden pitää tietää mitä haluaa ja mitä saa, tai muuten menettää ainakin sen 25% (myös postit). Jos ostaa käytetyn pitää tietää mitä ostaa, muuten voi saada hatullisen ScH3I5S3:a. Mutta kuten sanottua, virheistä oppii..=)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
WMP62
24.09.2012 21:25:32
Onko kenelläkään kokemusta esim. Rockbag telinekantopusseista keikkakäytössä? Ovatko vetoketjut kestäneet ja kuinka monen (sadan) keikan jälkeen alkavat telineet kurkistella saumoista?
http://www.thomann.de/fi/rockbag_rb_22500b_drummer_hardware_ba.htm
It ain't over until the Fat Lady sings
arse
24.09.2012 23:56:28

WMP62: Onko kenelläkään kokemusta esim. Rockbag telinekantopusseista keikkakäytössä? Ovatko vetoketjut kestäneet ja kuinka monen (sadan) keikan jälkeen alkavat telineet kurkistella saumoista?

Älä osta pehmeää, jos käyt keikoilla. Minkään merkkistä.
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
ostany
25.09.2012 08:08:48
WMP62: Onko kenelläkään kokemusta esim. Rockbag telinekantopusseista keikkakäytössä? Ovatko vetoketjut kestäneet ja kuinka monen (sadan) keikan jälkeen alkavat telineet kurkistella saumoista?

Jos pussi riittää, niin suosittelisin Gatoria: http://www.thomann.de/fi/gator_drum … id=fcb4bbdd7b426e32ab586c0104e79881
Nuo Rockbagit on aika heppoista tekoa, mitä niihin olen törmännyt.
Velli
25.09.2012 15:39:00
ostany: Jos pussi riittää, niin suosittelisin Gatoria: http://www.thomann.de/fi/gator_drum … id=fcb4bbdd7b426e32ab586c0104e79881
Nuo Rockbagit on aika heppoista tekoa, mitä niihin olen törmännyt.

Oikeasti? Siis oikeasti suosittelet Gatoria?
M. Kekki
25.09.2012 15:53:29

Kokemusta on kolmen Rockbagin verran.
Vetoketjut kestävät. 70 keikan jälkeen päätysauma repeää alhaalta ja 80:n keikan kohdilla tulee ensimmäinen teline läpi.
Kantohihna irtoaa kiinnikkeistään jo ensimmäisessä nostossa, jollei sitä ole päistä solminut kunnolla.
Tuo 90-senttinen on vähän lyhyt, jos mukana kulkee mikkitelineitä. 110-senttinen ei taida enää olla Thomannin listoilla.
Ihan näppäri telinepussi. Nousee täytenäkin kepeästi kantoon, kun heittää hihnan olalle, nappaa päistä kiinni ja nostaa jaloilla.
Ei surkutella vaan tehdään!
ostany
25.09.2012 21:24:27
Velli: Oikeasti? Siis oikeasti suosittelet Gatoria?

Omakohtaisten kokemusten perusteella näin uskaltaisin tehdä, jos/kun olen itse rumpujani kantanut. Sinulla on lienee parempaa tietoa? Eihän pussi tietenkään kestä käyttöä samalla tavalla kuin kovat, puhumattakaan roudauslaatikoista, mutta onhan nuo pussit selvästi huokeampia vaihtoehtoja. Tarve lienee riippuu keikkamääristä ja miten kamoja roudataan, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Epämuusikko
25.09.2012 21:57:43
eieieieiei Gatoria!!!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Duro
25.09.2012 22:15:35
Minul on tuo Gatorin virpulakotelo ollut jo hyvän tovin ja monessa paikkaa kanniskeltu. Vieläkään ei ole hajonnut. Kiristyshihnan solki on vähän vammanen, mutta toimii.
Tilipitappituppitappi
ostany
25.09.2012 22:16:02 (muokattu 25.09.2012 22:19:20)
Epämuusikko: eieieieiei Gatoria!!!

No ok, sovitaan niin että Gator on ihan paska, vaikka se on mulla kestänytkin. Minkä merkkinen PUSSI on hyvä, mikä ei maksa älyttömiä? Ostan seuraavaksi sellaisen kunhan tuo mahdollisesti joskus tulevaisuudessa hajoaa.

Edit: Siis nyt puhutaan telinesäkeistä, ei rumpulaukuista. Rumpuja varten mulla on Gewan SPS:ät
Niq
25.09.2012 22:57:03 (muokattu 25.09.2012 22:59:48)

http://www.drum-stop.co.uk/p1726/Pe … -Case-With-Wheels/product_info.html

Tää on mulla kestänyt jo monta (5-6?) vuotta. Vetoketjut on ehjänä, samoin kaikki kantokahvat ja renkaat. Samaa ei voi sanoa kaverin Rockbagista, jolla on roudattu telineitä varmaan ehkä kymmenelle keikalle, siitä on jo vetoketjut aika heikossa hapessa ja rengaskin tais jo irrota kertaalleen. Tuonne pöörlin kassiin mahtuu omat rumputelineet plus joku 4-5 mikkitelinettä. Ei mikään flight case mutta toisaalta menee pieneen tilaan kun ei tarvita ja oli melko halpa.

EDIT: vielä mainintana, että rockbagin kangas on noin puolet ohuempaa kuin tuossa pearlissa... on laadullisesti ihan eri maailmasta nuo keissit, vaikka näköjään tuo rockbagi on aika paljon kalliimpi http://www.thomann.de/fi/rockbag_drummer_hardware_caddy_110cm.htm
WMP62
25.09.2012 23:35:55
Syy, miksi kyselin telinekasseista mielipiteitä on se, kun olen kyllästynyt raahaamaan yhtä raskasta kovaa telinekoteloa. Yleensä se pitää vielä kotoa tai treenipaikasta kantaa yksin autoon ja vielä keikkapaikallakin siihen tarttuu hyvin harva kantoaikeissa itseni lisäksi. Niinpä olen alkanut kantaa osaa telineistä Mapex Janus haikkatelineen laukussa ja siten saanut varsinaista telinekoteloa kevennettyä. HH-telineen koteloon mahtuu haikkatelineen lisäksi esimerkiksi virveliteline, symbaaliteline ja istuimen alaosa. Loput telineet varmasti kulkevat mukavasti pehmeässäkin laukussa. Mieluummin kannan kaksi kertaa saman matkan "kevyttä" laukkua, kuin yhden kerran raskasta kovaa koteloa.
Tänään pistin Gatorin 91 senttiä pikän laukun tilaukseen, sillä uskon sen riittävän toiseksi kassiksi mainiosti.
Kiitos kaikille mielipiteistänne!
It ain't over until the Fat Lady sings
EJ84
25.09.2012 23:50:54

Niq: http://www.drum-stop.co.uk/p1726/Pe … -Case-With-Wheels/product_info.html
Tää on mulla kestänyt jo monta (5-6?) vuotta. Vetoketjut on ehjänä, samoin kaikki kantokahvat ja renkaat. Samaa ei voi sanoa kaverin Rockbagista, jolla on roudattu telineitä varmaan ehkä kymmenelle keikalle, siitä on jo vetoketjut aika heikossa hapessa ja rengaskin tais jo irrota kertaalleen. Tuonne pöörlin kassiin mahtuu omat rumputelineet plus joku 4-5 mikkitelinettä. Ei mikään flight case mutta toisaalta menee pieneen tilaan kun ei tarvita ja oli melko halpa.

Tulossa luultavasti hardwarecasen hankinta, joten kiitti vinkistä! Sujahtaisikohan tuonne snare-, haitsu- ja parin symbaalitelineen lisäksi sinkkupedaali?
Duro
25.09.2012 23:53:39
EJ84: Tulossa luultavasti hardwarecasen hankinta, joten kiitti vinkistä! Sujahtaisikohan tuonne snare-, haitsu- ja parin symbaalitelineen lisäksi sinkkupedaali?

Ainakin tuohon Staggin hardispussiin, minkä omistan, mahtui räkki pilkottuna, haikkatellinki, snaretellinki ja pikkutilpehööriä. Ja se on varmasti pienempi kuin tuo. Eli uskosin että menee aivan varmasti.
Tilipitappituppitappi
Niq
26.09.2012 08:57:29

EJ84: Tulossa luultavasti hardwarecasen hankinta, joten kiitti vinkistä! Sujahtaisikohan tuonne snare-, haitsu- ja parin symbaalitelineen lisäksi sinkkupedaali?

Mahtuu. Jos meen pelkillä rumputelineillä, mahtuu tuonne Taman satulapenkkikin istuinosineen päivineen. Jos haitsutelineestä ei saa sitä piikkiä irti niin se kyllä jää ainakin mulla vähän ulkopuolelle, mutta ei sinänsä haittaa. Noi renkaat on yksinroudaajalle ihan must, kulkee todella kevyesti perässä vetämällä vaikka vähän epätasaisemmallakin alustalla. Ja muovikiskot pohjassa on aika näppärä keksintö, kun kiskot keissiä rappusia ylös yksinään. :)
EJ84
26.09.2012 11:58:13

Niq: Mahtuu. Jos meen pelkillä rumputelineillä, mahtuu tuonne Taman satulapenkkikin istuinosineen päivineen. Jos haitsutelineestä ei saa sitä piikkiä irti niin se kyllä jää ainakin mulla vähän ulkopuolelle, mutta ei sinänsä haittaa. Noi renkaat on yksinroudaajalle ihan must, kulkee todella kevyesti perässä vetämällä vaikka vähän epätasaisemmallakin alustalla. Ja muovikiskot pohjassa on aika näppärä keksintö, kun kiskot keissiä rappusia ylös yksinään. :)

Kuulostaa hyvältä. Mikäs haitsuständi sulla on käytössä jos ei meinaa puikko irrota? Iän ajan nuo on ainakin itsellä ollut kaikki kierteellisiä. Klutsista vaan kiinni ja kääntää vastapäivään vähän napakammin niin todennäköisesti aukeaa, ellei nyt spekseissä ole mainittu että on kiinteä!
Velli
26.09.2012 12:09:05
ostany: Omakohtaisten kokemusten perusteella näin uskaltaisin tehdä, jos/kun olen itse rumpujani kantanut. Sinulla on lienee parempaa tietoa? Eihän pussi tietenkään kestä käyttöä samalla tavalla kuin kovat, puhumattakaan roudauslaatikoista, mutta onhan nuo pussit selvästi huokeampia vaihtoehtoja.

Itselläni ei ole Gatoria koskaan ollut (onneksi), mutta joka ikinen näkemäni Gatorin pussi tai keissi on ollut hajalla. Esimerkiksi entisessä opinahjossani AMK:lla oli kaiutin- ja mikkitelineitä varten Gatorin pussi, josta hajosi melko nopeasti molemmat kantokahvat (repesivät irti pussista). Mikseriä ja piuhoja varten oli saman lafkan kovamuovinen keissi, josta hajosi alle vuodessa kantokahva sekä matkalaukkutyyppinen vetokahva. Lisäksi yhdellä tutulla kiipparistilla on Gatorin muovinen pikkuräkki, josa on lukot hajonneet kummaltakin puolelta. Muiltakin soittajilta olen kuullut paljon parjausta Gatorin tuotteista.

Tarve lienee riippuu keikkamääristä ja miten kamoja roudataan, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tämä pitää paikkansa, mutta Gatorin tuotteet eivät tunnu normaalissa käsittelyssä kestävän. Sulle lienee sattunut maanantaikappale, jos olet kestävän Gatorin saanut ;).

Itse en suosittele Gatoria kenellekään mihinkään tarpeeseen.
ostany
26.09.2012 12:22:28 (muokattu 26.09.2012 12:26:29)
Sellainen tuli vielä mieleen noiden pussien kestävyyden suhteen, että jos telineitä on niin paljon että pussin saumat soi kun vetoketun vetää kiinni, niin pussin käyttöikä lyhenee varmasti. Saumoihin kohdistuva rasitus kasvaa ja sehän ei tee hyvää. Toki telineiden fyysinen painokin määrää, miten kangas ja saumat kestää rasitusta.

Velli: Sulle lienee sattunut maanantaikappale, jos olet kestävän Gatorin saanut ;)
Joo, maantaina tehdään laatua ja tiistaina odotetaan jo viikonloppua ;)
Kailis
26.09.2012 15:12:37

Eikö se "puikko" väänny aika helposti jos se on koko ajan kiinni? Mulla oli joskus pitkään käytössä puikko jossa oli haikanpidikkeen korkeudesäätöruuvi poikennut sisään. Positiivisena puolena oli se että lainarumpalit eivät päässeet säätelemään korkeutta =D Kyllä mä siitä aina ilmoitin jos asia oli etukäteen tiedossa.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)