Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 5103 104 105 106 107131 132 133 134 135
jannu
25.09.2012 12:10:10 (muokattu 25.09.2012 13:06:06)
Joo, ei mitään...
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Musta Arkipyhä
25.09.2012 13:40:12
Rämppy: Mä olen änkyrä live-fundamentalisti. Mun mielestä livelevyn pitää olla 100% livenä soitettu ilman studiossa soitettuja raitoja tai eri keikoilla soitetuista raidoista miksattuja biisejä.

Kannattaa sitten varmaan jättää kaikki viralliset livet väliin :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
25.09.2012 13:42:29 (muokattu 25.09.2012 14:05:15)
Regalis Apertura: Välikommenttina vaan että tietääkö kukaan onko olemassa (buuttien lisäksi) yhtään studiossa korjaamatonta AITOA VIRALLISTA livelevyä? Vai onko käsitteenäkin mahdoton yhtälö?

Ymmärtääkseni Purplella löytyy ihan virallisesti julkaistua liveä jota ei pahemmin ole korjailtu.Johtuu muistaakseni siitä ettei bändillä ole sananvaltaa julkaisujen suhteen.Korjatkoon paremmin perillä olevat asian tarvittaessa.

Ainakin muistaakseni 2002 Live At Montreux (tai jotain) on tämmöinen.Korjatkoon joku jos tietää paremmin.Ja "legendaarinen" On the wings of a russian foxbathan esmes on bootleg joka on julkaistu sittemmin virallisesti.

Pahoitteluni off-topicista.

Celebration Dayn näyttöaika näkyy muuten Finnkinon sivuilla olevan 22.10.2012
velipesonen
25.09.2012 14:04:42

Minun mielestäni levyn pitää olla äänitetty niin monelle raidalle kuin kuinka monella se julkaistaankin, siis monolevyt yhdelle, stereolevyt kahdelle, 5.1 -levyt viidelle pilkku yhdelle jne. Äänittämisen jälkeistä miksaamista ei tarvittaisi.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
Funkånaut
25.09.2012 14:39:46

Eiköstä Zapan Frankilla ole useampikin korjailematon live-levy tuotettuna?
Miehet jotka menevät, tekevät ja näkevät, vetävät ne väkevät. Kuuntelen tämmöist
Rämppy
25.09.2012 15:12:26
PsychedelicWarlord: Kannattaa sitten varmaan jättää kaikki viralliset livet väliin :-)

Kyllä mä niitä kykenen kuuntelemaan. Mä en vain suhtaudu niihin aitoina livelevyinä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
velipesonen
25.09.2012 15:28:46

Olisiko järkevä suhtautua taltioituun musiikkiin samalla tavoin riippumatta siitä missä olosuhteissa se on taltioitu?
StJerky
25.09.2012 15:29:52
Musta Arkipyhä
25.09.2012 15:57:36 (muokattu 25.09.2012 15:57:51)
Vaatimaton mielipiteeni:70-luvun tuplalivet on kyllä hienoja.Olipa korjailtu eli ei: Live And Dangerous,Made In Japan,Tokyo Tapes,Before The Flood...kannetkin on hienoja.Vinyylillähän ne pääsevät oikeuksiinsa.

Tuon jälkeen livet menettivät korvissani ja silmissäni hohtoaan.Poikkeuksena toki HWWW (vaikka onkin tripla) ,mutta se onkin 70-luvulta.
GrooverMan
25.09.2012 16:00:15

Tuon jälkeen livet menettivät korvissani ja silmissäni hohtoaan.Poikkeuksena toki HWWW (vaikka onkin tripla) ,mutta se onkin 70-luvulta.

Tekeekö kukaan edes nykyään livelevyjä?
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Musta Arkipyhä
25.09.2012 16:07:42 (muokattu 25.09.2012 16:09:39)
GrooverMan: Tekeekö kukaan edes nykyään livelevyjä?

No Zepuiltahan on tulossa...:-D No joo tuolla hohdon menetyksellä tarkoitin jo 80-luvun livelevyjä.Ei niissä ollut riittävästi eroa studioversioihin nähden.Ja 70-luvun livelevyjen suola eli jamittelukin tippui pois.

Onhan noita tullut ainakin Nightwish ja Maiden ovat 2000-luvulla tehneet.Toki vähemmän ja varmaan DVD on se joka syö tuota.
velipesonen
25.09.2012 16:16:08

Kun livelevyistä puhutaan ei sovi unohtaa Grateful Deadia ja BÖC:tä.
Ziggy Bubba
25.09.2012 17:48:24

velipesonen: Kun livelevyistä puhutaan ei sovi unohtaa Grateful Deadia ja BÖC:tä.

Tai Band Of Gypsysiä. Siinä on melkeinpä iskevimmät soundit Henkka-levyistä, vaikka onhan noitakin varmasti miksailtu reilusti jälkikäteen.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Musta Arkipyhä
25.09.2012 17:50:48 (muokattu 25.09.2012 17:51:08)
velipesonen: Kun livelevyistä puhutaan ei sovi unohtaa Grateful Deadia ja BÖC:tä.

Juu ei toki.Kaikki hyvät ei mahdu kommenttiinkaan saati ,että muistais!
rybk
25.09.2012 21:32:49
Jatketaan nyt vielä aiheen vierestä kun kukaan ei oo maininnut Live at Leeds-levyä. Sitä ei kaiketi oo korjailtu ja samalta? keikaltakin vielä. Samalta keikkapaikalta ainakin.

Ja itse aiheesta. Ymmärrän ettei Plant enää yllä aiempiin korkeuksiin, mutta silti kuulostaa kovin erilaiselta noi biisit kokosävelaskeleen alemmassa vireessä. Mutta nillin nillin... Täytyyhän toi joka tapauksessa käydä tsekkaamassa.
"So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari
Käyttäjätunnus
25.09.2012 22:36:21
rybk: Jatketaan nyt vielä aiheen vierestä kun kukaan ei oo maininnut Live at Leeds-levyä. Sitä ei kaiketi oo korjailtu ja samalta? keikaltakin vielä. Samalta keikkapaikalta ainakin.

Ja itse aiheesta. Ymmärrän ettei Plant enää yllä aiempiin korkeuksiin, mutta silti kuulostaa kovin erilaiselta noi biisit kokosävelaskeleen alemmassa vireessä. Mutta nillin nillin... Täytyyhän toi joka tapauksessa käydä tsekkaamassa.

Jotain hyvin korjauksia tohonkin on tehty, mutta tyyliin Heaven&Hellin alussa, kun John ei ehtinyt mikin luokse tarpeeksi alussa säätäessään vahvistimella niin studiossa vedettin ekat lainit uusiks. Ymmärtääkseni ei mitään tuon vakavempia korjauksia ole.
The Rolling Stones are playing in Philadelphia tonight, but we're better so fuck'em -Paul Westerberg
seventy4
26.09.2012 07:52:33
Ilmeisesti elokuva esitetään vain yhden kerran ja samaan aikaan kun Steve Vai soittaa Tampereella voih,....
Dull Finn
26.09.2012 14:53:08

PsychedelicWarlord: Tai ei ainakaan ole kerrottu.Studiossa fiksattu tuokin joka tapauksessa eli ei oikea live :-D

Helvetin kova levy silti.

Alkuperäisessä Live At Leedsissä Summertime Bluesista ja Shakin' All Overista on editoitu pois melko pitkiäkin pätkiä, mm. Spoonful-osuus kokonaan. Ainakin joissain monista uudelleenjulkaisuista ne on mukana.
Vähemmän fiksattu taitaa olla Isle Of Wight, vaikkei ihan niin loistava kuin Leeds, niin silti erinomainen.
Jokapaikanapina
26.09.2012 15:28:54
Dull Finn: Alkuperäisessä Live At Leedsissä Summertime Bluesista ja Shakin' All Overista on editoitu pois melko pitkiäkin pätkiä, mm. Spoonful-osuus kokonaan. Ainakin joissain monista uudelleenjulkaisuista ne on mukana.
Vähemmän fiksattu taitaa olla Isle Of Wight, vaikkei ihan niin loistava kuin Leeds, niin silti erinomainen.

Eikös alkuperäinen Live At Leeds ollut kuuden biisin EP? Se 14 biisin mittainen CD-versio on hyvä, mutta Tommyn sisältävä versio on mielestäni heikko - ei Tommyt oikein lähde mielestäni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)