Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 582 83 84 85 86399 400 401 402 403
OPJ1974
26.09.2012 21:35:00

Tiedä nyt sitten, kehtaako laittaa, mutta pärrkele, laitanpa nyt kuitennii...

Eli Lahti Goes Hard And Heavy 2012-tapahtumasta äänitaltiointia, raakana miksipöydästä, ilman efffeeeeekteij...

Somewhere over the rainbow & Spotlight Kid (Keikan aloitus)
http://www.myspace.com/rainbownight … t-kid-feat-jukka-nummi-mp3-88969731

Gates of Babylon
http://www.myspace.com/rainbownight … bylon-feat-jukka-nummi-mp3-88969733

Catch Rainbow
http://www.myspace.com/rainbownight … inbow-feat-jukka-nummi-mp3-88969734
Hoo_
26.09.2012 22:33:56
Epämuusikko: Sikälimikäli jos oot oikeasti vasta-alkaja niin anna palaa vaan, hyvältä näyttää!

+ Saturn Pro all the way!

Rumpuja oon kyllä soittanu kauemmin, mutta jazzia rupesin treenaamaan markkuliinin kanssa puoltoista vuotta sitten. Ehittiin reilu puol vuotta treenata kohtuu tiiviisti ennen markkuliinin Ruotsiin muuttoa. Sen jälkeen on tullu otettua yksittäisiä tunteja markkuliinilta ja jazzmieheltä. Liikaa ei voi kyllä korostaa sitä, miten kehittävää on käydä rumputunneilla osaavan opettajan luona, vaikka niitä oliskin vaan harvakseltaan.

Ps. Ei sulla sattuis olemaan myytävänä ylimäärästä 10" saturn pro tomia? :P
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
Epämuusikko
27.09.2012 00:06:09
Hoo_: Rumpuja oon kyllä soittanu kauemmin, mutta jazzia rupesin treenaamaan markkuliinin kanssa puoltoista vuotta sitten. Ehittiin reilu puol vuotta treenata kohtuu tiiviisti ennen markkuliinin Ruotsiin muuttoa. Sen jälkeen on tullu otettua yksittäisiä tunteja markkuliinilta ja jazzmieheltä. Liikaa ei voi kyllä korostaa sitä, miten kehittävää on käydä rumputunneilla osaavan opettajan luona, vaikka niitä oliskin vaan harvakseltaan. Näin on nännit.

Ps. Ei sulla sattuis olemaan myytävänä ylimäärästä 10" saturn pro tomia? :P

Ei tietenkään!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
mukis
27.09.2012 16:47:35

OPJ1974: Tiedä nyt sitten, kehtaako laittaa, mutta pärrkele, laitanpa nyt kuitennii...

Eli Lahti Goes Hard And Heavy 2012-tapahtumasta äänitaltiointia, raakana miksipöydästä, ilman efffeeeeekteij...

Somewhere over the rainbow & Spotlight Kid (Keikan aloitus)
http://www.myspace.com/rainbownight … t-kid-feat-jukka-nummi-mp3-88969731

Gates of Babylon
http://www.myspace.com/rainbownight … bylon-feat-jukka-nummi-mp3-88969733

Catch Rainbow
http://www.myspace.com/rainbownight … inbow-feat-jukka-nummi-mp3-88969734

Rummut toimi mulle varsin uskottavasti, ainakin Babylonin porteissa. Laulajan rooli onkin sit vähän hankala..
"Rakastan tuota kaunista ääntä, en niinkään sen irtonaisuuden ja surumielisyyden vuoksi kuin siksi, että se on tapahtuma, jonka lähestymiselle ja syntymiselle monen monien säveleiden kuolema on valmistanut tien" -Jean Paul Sartre
Strumbali
28.09.2012 08:36:55 (muokattu 28.09.2012 08:40:53)
mukis: Rummut toimi mulle varsin uskottavasti, ainakin Babylonin porteissa. Laulajan rooli onkin sit vähän hankala..

Basarityöskentelyä säkeissä vähän kuulostelin..onko siinä alkuperäisessä kaikki ne iskut? Muuten kyllä kulkee komeasti. Fillit yms.
Oon saattanut väijyä tuota biisiä viimeksi kaaauan sitten halkoliiterissä 14-vuotiaana. : ) Hyvä levyhän se on. (hitto ne Powellin symbaali-iskut tulee kuin tykin piipusta.)
Mähän sanoin, että sä sanoit.
OPJ1974
28.09.2012 21:46:19

Strumbali: Basarityöskentelyä säkeissä vähän kuulostelin..onko siinä alkuperäisessä kaikki ne iskut? Muuten kyllä kulkee komeasti. Fillit yms.
Oon saattanut väijyä tuota biisiä viimeksi kaaauan sitten halkoliiterissä 14-vuotiaana. : ) Hyvä levyhän se on. (hitto ne Powellin symbaali-iskut tulee kuin tykin piipusta.)

Mä tosiaan taidan ehkä seurata basarilla enemmän sävelkulkua, eli soitan niitä synkopoituja iskuja enemmän basarilla, tulee vähän kuin luonnostaan se. Paha maneeri, mutta syytän pitkäaikaista karnevaalisamban soittamista siitä. Pyrkimys on kyllä ollut yrittää soittaa alkuperäistä mahd. paljon mukaillen.

Kiitos kommenteista.

Itsekriitttisenä itse huomaan, että on poika vähän liikaa into piukassa keikalla (mahtavat puitteet ja asialle omistautunut yleisö), joten meinaa kiireeksi mennä, saisi olla monin paikoin useissa biiseissä enemmän laid back toi meno.

Mutta lavalla olo-fiilistä ei voittanut kyllä mikään.

Mulla oli tuon 45 minuuttisen hikoilusuorituksen jälkeen sitten heti roudaussessio ja matka suuntasi kohti toista keikkaa - kaksi tuntia TÄYSIN erilaista musiikkia, bilebändin kera ja... no joo, täytyy sanoa, että meinasi Rainbow-meininkia tarttua myös Sheikki Ali Hassaniin :D
mukis
29.09.2012 10:15:23

OPJ1974: Mä tosiaan taidan ehkä seurata basarilla enemmän sävelkulkua, eli soitan niitä synkopoituja iskuja enemmän basarilla, tulee vähän kuin luonnostaan se. Paha maneeri, mutta syytän pitkäaikaista karnevaalisamban soittamista siitä. Pyrkimys on kyllä ollut yrittää soittaa alkuperäistä mahd. paljon mukaillen.

Kiitos kommenteista.

Itsekriitttisenä itse huomaan, että on poika vähän liikaa into piukassa keikalla (mahtavat puitteet ja asialle omistautunut yleisö), joten meinaa kiireeksi mennä, saisi olla monin paikoin useissa biiseissä enemmän laid back toi meno.

Mutta lavalla olo-fiilistä ei voittanut kyllä mikään.

Mulla oli tuon 45 minuuttisen hikoilusuorituksen jälkeen sitten heti roudaussessio ja matka suuntasi kohti toista keikkaa - kaksi tuntia TÄYSIN erilaista musiikkia, bilebändin kera ja... no joo, täytyy sanoa, että meinasi Rainbow-meininkia tarttua myös Sheikki Ali Hassaniin :D

Mun mielestä on pelkästään rasittavaa, jos yrittää apinoida coverbiisiä nuotti nuotilta. Mitä järkeä siinä on? Sehän on jo kerran tehty ja mitä luultavammin aina paremmin. Paljon parempi vaihtoehto olis vetää ihan satasella uutta sovitusta - siitä voi parhaimmillaan syntyä jotain uuttakin.

Toki maneereita on hyvä tarkkailla, mutta älä nyt vaan sen tähden muuta soittoasi, että saisit enemmän "yks yhteen" alkuperäisen kanssa. Liputan paljon enemmän tuon mainitsemasi time-fiiliksen puolesta - panosta siihen ja unohda iskujen kopiointi, niin pelittää varmasti hienosti.

Laulajan kohdalla on paha paikka: Ronnien kopiointiyrityksistä seuraa yleensä aina vaivaantunut tunnelma, joten ainakin laulajan pitäis tarkistaa kopioidut maneerit ja yrittää korvata niitä omalla itsellään.
"Rakastan tuota kaunista ääntä, en niinkään sen irtonaisuuden ja surumielisyyden vuoksi kuin siksi, että se on tapahtuma, jonka lähestymiselle ja syntymiselle monen monien säveleiden kuolema on valmistanut tien" -Jean Paul Sartre
OPJ1974
29.09.2012 11:10:03

mukis: Toki maneereita on hyvä tarkkailla, mutta älä nyt vaan sen tähden muuta soittoasi, että saisit enemmän "yks yhteen" alkuperäisen kanssa. Liputan paljon enemmän tuon mainitsemasi time-fiiliksen puolesta - panosta siihen ja unohda iskujen kopiointi, niin pelittää varmasti hienosti.

Näin on ollut vähän pakkokin tehdä ja juttuja sovittaa alkuperäisestä, kun käytän single-pedaalia ja pikkusetillä soitan. Esim. tukutukut ja nopeat basarsiryöpsähdykset jäävät automaattisesti pois (en sentään ole niin kultajalka). ;)
Strumbali
29.09.2012 11:15:42
Eipä niitä basareita kuuntele kuin joku höppänä rumpali. Kunhan nyt jotain palautetta sivukorvalla keksin. : ) Powell itsessään oli aika selkeä soittaja. Kompit oli komppia ja ykköstä merkkasi aika vahvoilla aksenteilla. Tässähän joutuu kohtaa kaivamaan levyt esiin.... (vaikka pitäis kyllä lähteä kämpälle pompottelemaan :)
Mähän sanoin, että sä sanoit.
-Dr.DW-
29.09.2012 14:15:23
Jaahas, tällaista hevihenkistä rölötystä nauhottelin.
Kuva on pimeä, ääni hiukan säröllä ja luokaton soittaja, mutta menkööt=D

http://www.youtube.com/watch?v=jVked-_tUt0&feature=plcp
"ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
mukis
29.09.2012 16:19:11

OPJ1974: Näin on ollut vähän pakkokin tehdä ja juttuja sovittaa alkuperäisestä, kun käytän single-pedaalia ja pikkusetillä soitan. Esim. tukutukut ja nopeat basarsiryöpsähdykset jäävät automaattisesti pois (en sentään ole niin kultajalka). ;)

Onneksi. Ehdit soittaa sit sitä musaakin.
mukis
29.09.2012 16:29:34

Strumbali: Eipä niitä basareita kuuntele kuin joku höppänä rumpali. Kunhan nyt jotain palautetta sivukorvalla keksin. : ) Powell itsessään oli aika selkeä soittaja. Kompit oli komppia ja ykköstä merkkasi aika vahvoilla aksenteilla. Tässähän joutuu kohtaa kaivamaan levyt esiin.... (vaikka pitäis kyllä lähteä kämpälle pompottelemaan :)

Tässähän se pointti tuleekin esille: jos kyseinen soittonäyte olis vedetty ihan yksyhteen iskujen kanssa, olis sulle jäänyt fiilis, et ok hyvä, mutta laimee verrattuna alkuperäiseen. Nyt siellä oli pientä eroa ja heti merkkasit sieltä jotain, tässä tapauksessa basaralinjan. Basarilinjassa oli mielestäsi ristiriita alkuperäiseen, etkä ehkä pitänytkään siitä, mutta ainakin fiilis oli jotain muuta kuin "ihan hyvä", joka on musiikissa yhtäkuin ei mitään.
jazzmies
29.09.2012 17:22:20
Tällaiselta kuulostaa työhuoneeni, joka on nyt myös demotusstudio: http://maihinnousu.net/s/17739 Äänitin rummut 11 mikillä. Ei kompuraa, koska en osaa käyttää sitä, eikä efektointia, koska olen aloittelija. Ainoastaan mikit, äänikortti ja tietokone. Piisi taustalla on omani, jota en saa millään menemään. Ikävin kruuvi, jota tielleni on sattunut.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
-Dr.DW-
29.09.2012 17:33:56
jazzmies: Tällaiselta kuulostaa työhuoneeni, joka on nyt myös demotusstudio: http://maihinnousu.net/s/17739 Äänitin rummut 11 mikillä. Ei kompuraa, koska en osaa käyttää sitä, eikä efektointia, koska olen aloittelija. Ainoastaan mikit, äänikortti ja tietokone. Piisi taustalla on omani, jota en saa millään menemään. Ikävin kruuvi, jota tielleni on sattunut.

No perhana, on siulla työhuone:)
Kyllä sie oot kova soittaja.
Enempi siun tyyliin olis ehkä sellainen juttu että rikastaisit aksentointeja ja niillä "rikkoisit" tahtia.
Seuraan tuubissa siun kanavaa, koska matsku on ihan penteleen hienoa.
...vaikka hevijeppe olenkin!
"ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
Vallu-Veke
29.09.2012 19:11:22
jazzmies: Tällaiselta kuulostaa työhuoneeni, joka on nyt myös demotusstudio: http://maihinnousu.net/s/17739 Äänitin rummut 11 mikillä. Ei kompuraa, koska en osaa käyttää sitä, eikä efektointia, koska olen aloittelija. Ainoastaan mikit, äänikortti ja tietokone. Piisi taustalla on omani, jota en saa millään menemään. Ikävin kruuvi, jota tielleni on sattunut.

Kompurat ja aggregaatit oli tarjouksessa K-maataloudessa.
Juu no mestari näytti taas mallia :)
Soititko/pyritkö soittamaan melodisesti,..? Alku kuulosti aavistuksen Bonhamilta ja fillit välissä. Aika monimutkaista kuvioo vedät rummuilla. Melodisesti, jos olen oikein käsittänyt sen asian.
Kailis
29.09.2012 19:36:56

Hyvähän tuosta on rakentaa. Basso+jotain pientä tekisi jo aika valmiin kuuloisen.
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
Deino
29.09.2012 19:38:18

Voitko selittää kyseisen sävellyksen?
jazzmies
29.09.2012 22:31:55
Deino: Voitko selittää kyseisen sävellyksen?

Toki. Tämä on taas tätä "niin minua", postmodernia tekotaidetta.

Alkuosa pohjautuu Mendiani-nimiseen Malinke-rytmiin, joka on sieltä Guinean-Malin suunnalta. Luonnostelin rumpurytmistä komppiorkestaation, mihin sitten sävelsin Zappa-tyylisen lyydisen melodian kromaattisine lisukkeineen.

Varsinainen piisi on sitten enemmänkin R&B-huttua, minkä kertosäe on puhtaasti omani. Sävelsin melodian ensiksi valmiiksi, jonka sitten soinnutin. Ensimmäisen kerran ilmetessään synalead hoitelee teeman. Sitä seuraava A-osa on sitten velkaa eräälle afrobeatin keskushahmon kappaleelle molli 9 -sävyineen. Kolmannen kertsin alun jälkeen moduloidaan sitten synasooloon ja mihin laulu liittyy mukaan aikanaan.

Koska kappale alkaa tuolla malilaisella Zappalla tuli pakonomainen tarve hyödyntää symmetriaa, jotta alkuosa ei kuulostaisi liian erilliseltä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
quicgr
29.09.2012 23:36:16

Alku oli upean outo ja mielenkiintoinen. Hymyilin koko alun ajan, jotain humoristista siinä oli. Loppu osaa en jaksanut kuunnella, liian tavallista toisin kuin alkuosa joka säväytti.
Joibenkin mielestä d on b
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)