Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: USA Jacksoneita suomesta , mitkä liikkeet myy / tuo maahan?
1 2
pete78
23.09.2012 09:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moi!
 
listatkaapa liikkeitä jotka toimittaa suomessa USA Selected sarjaa, esim Soloisteja.
 
Jacksonin sivuilla oleva Dealer listaus ei anna toivottuja tuloksia kun siellä lukee vaan aina pro models ja esim F-Musiikki joka siellä oli mainittuna ei myy USA jaskoja..kysyin nimittäin.
 
TTV
23.09.2012 09:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TopSoundista löytyy muutamia:
 
http://www.topsound.fi/kitarat/sahkokitarat/jackson-kitarat/
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
lavaamo
23.09.2012 11:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos uutta meinaat, niin paremmat hinnat ja valikoimat on kun tilaat joltain jenkkilän jälleenmyyjältä.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Entropia666
23.09.2012 15:05:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Jos uutta meinaat, niin paremmat hinnat ja valikoimat on kun tilaat joltain jenkkilän jälleenmyyjältä.
 
Britit vois olla tässä vahvoilla, kun ei tarvia verojakaa maksella.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
ibnz
23.09.2012 17:35:39 (muokattu 23.09.2012 17:36:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai Saksa.. Promusictoolsilta saisi Soloistia 1900e:oon. Dämn, pitäisiköhän ittekin..?
 
EDIT: tai sai, varastot ovat aika pienet näemmä
 
lefa79
23.09.2012 19:37:22 (muokattu 23.09.2012 19:38:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse metsästin muutama vuosi sitten Soloist SL2HT:tä. Aika vähän niitä tuntui olevan liikenteessä, mutta Brittien eBaystä löytyi edullisin vaihtoehto, joka oli tuolloin muistaakseni 1200 puntaa. Tarjonnan vähyydestä johtuen joutui tekemään pieniä kompromissejä väristyksen suhteen. Itse en ole ollenkaan "lieskajätkiä", mutta tyydyin ottamaan "Black ghost flame" värityksellä olevan. Ja ihan hienohan tuo lupulta oli...
 
Olisikohan toimituksineen hintaa tullut yhteensä n.1500-1600€.
 
Ei vastannut aloittajan kysymykseen, mutta kerroinpa nyt kokemukseni, kun joskus itsekin samaa pohtinut...
 
pete78
24.09.2012 18:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitti vastauksista, ottasin kuitenkin mieluiten suomesta kun on vähän helpompi toimia esim takuuasioiden suhteen jos sellasia ilmee.
 
hinnallakaan nyt ei sinällään oo väliä onko se sen 1600€ vai 2000€ kun joka tapauksessa laatuvehkeistä on kysymys.
 
etsinnässä on SL1 tai SL2H
 
TTV
24.09.2012 19:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pete78: kiitti vastauksista, ottasin kuitenkin mieluiten suomesta kun on vähän helpompi toimia esim takuuasioiden suhteen jos sellasia ilmee.
 
hinnallakaan nyt ei sinällään oo väliä onko se sen 1600€ vai 2000€ kun joka tapauksessa laatuvehkeistä on kysymys.
 
etsinnässä on SL1 tai SL2H

 
Säästät pitkän pennin, kun ostat Torilta ja testaat rauhassa ennen kaupan sopimista ja maksua. Takuu ei takaa laatua.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Habatus
25.09.2012 00:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika huonosti noita tuntuu liikkeissä olevan, itse kiertelin viime kesänä kaikki Tampereen liikkeet ja yhdessäkään ei ollut USA Jacksoneita ja DLX:ssäkin sanottiin suoraan että ne on tilaustavaraa, jotain rimpulamalleja siellä kyllä oli hyllyssä vaikka kuinka paljon.
 
Edes Vantaan F-Musiikissa ei ollut (ainakaan viime kesäkuussa) yhtä ainoaa USA Jacksonia kun poikkesin sielläkin ohikulkumatkalla. Topsoundissakaan ei ollut soloisteja kun soitin sinne, lupasivat ilmoittaa minulle toimitusajan ja hinnan mutta eipä sieltä koskaan mitään kuulunut joten tilasin sitten lopulta Custom shopin tuolta Promusictoolsista joka on kyllä loistoyksilö ja kevyesti paras "superstrato" mitä mulla on ollut.
 
MasterRuben
25.09.2012 09:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

USA Jaskat on hinnoiteltu pahaan paitsioon kotimaan markkinoilla sen jälkeen kun homma siirtyi Fenderin haltuun.
 
Lyhyesti sanottuna, kitarat maksavat jälleenmyyjille aivan liikaa suhteessa muun maailman hintatasoon jotta niitä kannattaisi pitää varastotavarana. Niinkuin yllä mainittiin, pitkän euron säästää siinä että tilaa itse suoraan jenkeistä vaikka tuleekin tullit ja verot päälle.
 
Itse kysymykseen, USA Jacksoneita saa tilattua periaatteessa mikä tahansa musiikkiliike joka tekee jotain kauppaa Fenderin kanssa. Mutta hinnoittelu on karua ja toimitusaikoja en uskalla edes arvailla :P
 
I started out with nothing, and still got most of it left.
zedder
25.09.2012 10:08:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiahan ei luonnollisestikaan minulle kuulu, mutta silti kysyn:
 
Miksi ei voisi ostaa T-kaupasta, heillä kun tavaraa on "hyllyssä", takuu luvataan 3 vuoden pituisena, ei toivotun tuotteen voi palauttaa ja lisäksi asiointi onnistuu "på finska"?
 
Zakk
25.09.2012 10:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pete78: kiitti vastauksista, ottasin kuitenkin mieluiten suomesta kun on vähän helpompi toimia esim takuuasioiden suhteen jos sellasia ilmee.
 
hinnallakaan nyt ei sinällään oo väliä onko se sen 1600€ vai 2000€ kun joka tapauksessa laatuvehkeistä on kysymys.
 
etsinnässä on SL1 tai SL2H

 
Jos takuu asiat huolettaa niin älä ainakaan Jenkeistä osta, valmistajan takuu ei voimassa enää ulkomaille myytäessä, ja myyjänkin kanssa takuuasiat voi tulla hyvin hankalaksi, ja sitten on vielä se tavaran lähettäminen edestakaisin joka maksaa ihan helvetisti Suomesta jenkkeihin nykyään. Mutta kuten tossa yllä mainittiinkin niin thomannilta varmaan kantsii kans katella kun on pitkät takuut ja tuotteen voi palauttaa jos ei miellytä.
 
lavaamo
25.09.2012 10:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Asiahan ei luonnollisestikaan minulle kuulu, mutta silti kysyn:
 
Miksi ei voisi ostaa T-kaupasta, heillä kun tavaraa on "hyllyssä", takuu luvataan 3 vuoden pituisena, ei toivotun tuotteen voi palauttaa ja lisäksi asiointi onnistuu "på finska"?

 
Eipä tuon Tompankaan ostalta voi mistään valikoimasta puhua. Muutenkin taitaa tuo takuu olla tärkeämpi ominaisuus noissa muutaman satasen ritsoissa.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zedder
25.09.2012 11:12:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Eipä tuon Tompankaan ostalta voi mistään valikoimasta puhua. Muutenkin taitaa tuo takuu olla tärkeämpi ominaisuus noissa muutaman satasen ritsoissa.
 
Jos olen oikein ymmärtänyt niin ameriikassakin tuo valikoima "tavallisissa" kitarakaupoissa on aika rajallinen, lähinnä tyrkyllä on vain aasiassa valmistettuja versioita. Eipä niitä Select -Jacksoneita taida olla minkään firman takahuoneessa lavakaupalla eri värisinä. Niin, ja jos meinaisi hankkia custom -version, niin kerkiää viettämään monta joulua ja juhannusta ennenkuin saa tilatun soittimen käteensä. Ehkä tuon Select -sarjan saatavuus jotenkin liittyy tuohon CS -meininkiin?
 
Kun joskus kyselin paikallisesta kitaramyymälästä RR1:n värivalikoimaa, niin Skandinavian ja yleisestikin pohjoisemman Euroopan osalta näytti aika mustavalkoiselta... Mustana ja valkoisenahan noita nyt kaivattujakin "keppejä" näyttää olevan tarjolla Thomannilla.
 
lavaamo
25.09.2012 11:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Jos olen oikein ymmärtänyt niin ameriikassakin tuo valikoima "tavallisissa" kitarakaupoissa on aika rajallinen, lähinnä tyrkyllä on vain aasiassa valmistettuja versioita. Eipä niitä Select -Jacksoneita taida olla minkään firman takahuoneessa lavakaupalla eri värisinä. Niin, ja jos meinaisi hankkia custom -version, niin kerkiää viettämään monta joulua ja juhannusta ennenkuin saa tilatun soittimen käteensä. Ehkä tuon Select -sarjan saatavuus jotenkin liittyy tuohon CS -meininkiin?
 
Kun joskus kyselin paikallisesta kitaramyymälästä RR1:n värivalikoimaa, niin Skandinavian ja yleisestikin pohjoisemman Euroopan osalta näytti aika mustavalkoiselta... Mustana ja valkoisenahan noita nyt kaivattujakin "keppejä" näyttää olevan tarjolla Thomannilla.

 
Kyllähän noista jenkkilän kaupoista on porukka tilannut juuri sillä värillä kuin on halunnut. Tosin saattaa tää toimia Thomanninkin kanssa.
 
Itse en hirveästi ole perehtynyt tohon uusien hankintaan, kun torilla kiertää aika hyvin erimoisia USA Selectejä ja Customeita. Ei tulisi mieleenikään ostaa uutta. Paitsi ehkä Adrian Smith Dinky, koska ei tunnu käytettynä löytyvän mistään =)
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Spike
25.09.2012 17:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta ainakin tilasivat floikkaa suoraan tehtaalta eri satulalla ja blockilla.
 
Turun Soitin-Laineella roikkui joskus ainakin pitkään mustat jenkki-KV ja Soloist, kannattaa kysäistä ehkä maililla jos värit natsaa.
 
pete78
25.09.2012 18:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän tuo T-kauppakin olsi vaihtoehto, ite en vaan ole niin kovin innoissaan noista etukäteismaksukuvioista varsinkaan kun on kyse parin tonnin vehkeistä...
 
mutta voihan se olla että sieltä joutuu ostelemaan kun se aika koittaa...eipä nuo torin "raiskatut" versiotkaan pahemmin napostele...mikit revitty irti yms...hmmm, miksi? ei se ole ralliauto, ei tarvii keventää ;)
 
lavaamo
25.09.2012 18:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pete78: kyllähän tuo T-kauppakin olsi vaihtoehto, ite en vaan ole niin kovin innoissaan noista etukäteismaksukuvioista varsinkaan kun on kyse parin tonnin vehkeistä...
 
mutta voihan se olla että sieltä joutuu ostelemaan kun se aika koittaa...eipä nuo torin "raiskatut" versiotkaan pahemmin napostele...mikit revitty irti yms...hmmm, miksi? ei se ole ralliauto, ei tarvii keventää ;)

 
Harvapa noita parintontun keppejä raiskaa. Laatupelejä on olleet kaikki yksilöt joita olen torilta hankkinut.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
pekurides
25.09.2012 18:42:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Harvapa noita parintontun keppejä raiskaa. Laatupelejä on olleet kaikki yksilöt joita olen torilta hankkinut.
 
juu, nyt ei taideta tietää mistä puhutaan jos verrataan käytettyjen autojen kauppaan, täysin eri asia soitinten kanssa.
 
Aika usein käytetty kitara on jopa parempi kuin uusi.... monista syistä jotka ehkä tässä vielä avautunee:=)
 
-p-
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Veco
27.09.2012 10:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen Kalakkunalta. ;)
 
?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «