vvaltsu 24.09.2012 22:31:10 | |
---|
Attew: Mitenköhän on voinu sattua niin että ku oon hyvin pitkälti itseoppinut kitaristi, enkä osaa alternatepikkausta käytännössä ollenkaan. Käytän pelkkää economyä. Hyvä vai paha? E: Tietenkin tarkotin sitä että en käytä alternatea ikinä kun voi käyttää economyä. Eli en kierrä kieliä soittaakseni ne. Mulla just toisinpäin. Kyllä mulle kitaramaikka opetti economyn periaatteen, mut ei sitä ikinä tullu opeteltua. Nyt, kun tajuankin asioista jotain, niin ihan hyvä niin. Aksentointi ja yleinen soundi on alternatessa sen verta paremmat mun makuun, että pysyttelen siinä. Sitäpaitsi, siinä ajassa, missä treenaisin economy pickingin itselleni luontevaksi, treenaisin alternate pickingin vitun nopeaksi. Jälkimmäisen mukaan mennään. :D I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
OrangeD 25.09.2012 09:29:43 | |
---|
vvaltsu: Mulla just toisinpäin. Kyllä mulle kitaramaikka opetti economyn periaatteen, mut ei sitä ikinä tullu opeteltua. Nyt, kun tajuankin asioista jotain, niin ihan hyvä niin. Aksentointi ja yleinen soundi on alternatessa sen verta paremmat mun makuun, että pysyttelen siinä. Sitäpaitsi, siinä ajassa, missä treenaisin economy pickingin itselleni luontevaksi, treenaisin alternate pickingin vitun nopeaksi. Jälkimmäisen mukaan mennään. :D Leiju lisää. Veikkaanpa, ettet osaa kuitenkaan vitun nopeasti pickata. Kitara on elämä. |
Vetehinen 25.09.2012 10:01:52 | |
---|
Tässä samantyyppinen harjoitus, kuin Ianuariuksen esittämä edelliseltä sivulta:
e||-----------------------------------------------------------9-11-------9-11-12---|| h||-----------------------------------------9-10------9-10-12------10-12-----------|| G||-------------------------8-9------8-9-11------9-11------------------------------|| D||---------7-9------7-9-11-----9-11-----------------------------------------------|| A||--7-9-11-----9-11---------------------------------------------------------------|| e||--12-11-9-------11-9------------------------------------------------------------|| h||----------12-10------12-10-9------10-9------------------------------------------|| G||-----------------------------11-9------11-9-8------9-8--------------------------|| D||----------------------------------------------11-9-----11-9-7------9-7----------|| A||--------------------------------------------------------------11-9-----11-9-7---||
Paras on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire |
vvaltsu 25.09.2012 11:05:56 | |
---|
OrangeD: Leiju lisää. Veikkaanpa, ettet osaa kuitenkaan vitun nopeasti pickata. Aika katkeraa. Ehämmie väittänyt ultranopea olevani, totesin vain, että parempi keskittyä treenaamaan alternate helevetin hyvin kuin molemmat vähän sinne päin. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
vvaltsu: Aika katkeraa. Ehämmie väittänyt ultranopea olevani, totesin vain, että parempi keskittyä treenaamaan alternate helevetin hyvin kuin molemmat vähän sinne päin. OrangeD on vain vihainen mnettiläisille, kun ei spotannut sarkasmia silloin kerran siellä yhdessä ketjussa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Traktor X 25.09.2012 15:27:14 | |
---|
Attew: Mitenköhän on voinu sattua niin että ku oon hyvin pitkälti itseoppinut kitaristi, enkä osaa alternatepikkausta käytännössä ollenkaan. Käytän pelkkää economyä. Hyvä vai paha? E: Tietenkin tarkotin sitä että en käytä alternatea ikinä kun voi käyttää economyä. Eli en kierrä kieliä soittaakseni ne. Itellä oli muinoin osittain sama juttu ( myös itseoppineena ). Korkealle päin mennessä vedin economyllä ja matalalle päin alternatella. Myöhemmin sitten opettelin pääasiassa käyttämään alternatea. Nykyisin pääosin alternatea, mutta diggailen economyn soundeista tietyissä spoteissa ja käytän sitä kohtuullisesti juuri ylöspäin mennessä. |
Kontiak 25.09.2012 15:36:34 | |
---|
Miten tuon eron economyn ja alternaten välillä kuulee? http://www.truthinshredding.com |
Traktor X 25.09.2012 15:57:13 | |
---|
Kontiak: Miten tuon eron economyn ja alternaten välillä kuulee? Ei oo mun soitto ainakaan niin konemaista ja tarkkaa ettei eroa tulisi noiden välillä - vahinko kyllä. Ja kyllähän saundi vaihtuu riippuen pikkaako ylä vai alapuolelta kieltä. |
hevikukko 25.09.2012 16:30:54 | |
---|
Kontiak: Miten tuon eron economyn ja alternaten välillä kuulee? Helposti. Soitappas vaikka 12, 13, 14 ja 15 välit paksulla e kielellä ekonomilla ja sitten pikkaat ne kaikki nuotit alternatella "alas ylös alas ja ylös". Kummassa esimerkissä kuuluu selvästi ja erotellen yhtäkovalla volumella nuotit? Vastaus = alternatella. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Räkkipeli 25.09.2012 16:33:39 | |
---|
Kampela77: OrangeD on vain vihainen mnettiläisille, kun ei spotannut sarkasmia silloin kerran siellä yhdessä ketjussa. Se oli kieltämättä traagista. |
Kontiak 25.09.2012 16:49:17 (muokattu 25.09.2012 16:51:42) | |
---|
hevikukko: Helposti. Soitappas vaikka 12, 13, 14 ja 15 välit paksulla e kielellä ekonomilla ja sitten pikkaat ne kaikki nuotit alternatella "alas ylös alas ja ylös". Kummassa esimerkissä kuuluu selvästi ja erotellen yhtäkovalla volumella nuotit? Vastaus = alternatella. En kyllä tajunnut mitään, mitä tossa haetaan. Miten nuo nuotit soitetaan economylla mielestäsi? http://www.truthinshredding.com |
Attew 25.09.2012 18:23:52 | |
---|
Juu suhina vaan kuuluu ku meni täälläki ihan ohi toi juttu... |
hevikukko 25.09.2012 18:38:05 (muokattu 25.09.2012 18:46:43) | |
---|
E-------------------------------------- H-------------------------------------- G-------------------------------------- D-------------------------------------- A-------------------------------------- E--------12-13-14-15---------------- Siis kuvanmukainen soitettuna economyllä ja sitte perään alternatella. Kummalla tavalla kuuluu nuotit paremmin ja erottelevammin?? No jos soitatte economyllä, niin vaikka pikkaatte alas ekan 12 ja 13 välin hammerina ja sitte ylös pikaten 13 ja hammerina 14 esim...tai pikkaatte vain 12 välin ja loput 13, 14 ja 15 sormenpäillä pam. Alternatella soitatte alas ylös alas ja ylös kaikki nuotit siis pikaten. 12 alas 13 ylös 14 alas ja 15 ylös. Kyllä esimerkkinä tällä paksulla E:llä nuotit kuuluu varmasti pikattuna eli alternatella soitettuna selvemmin, eikö? Menikö vieläkin ohi? Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Arkka 25.09.2012 19:13:11 | |
---|
hevikukko: No jos soitatte economyllä, niin vaikka pikkaatte alas ekan 12 ja 13 välin hammerina ja sitte ylös pikaten 13 ja hammerina 14 esim...tai pikkaatte vain 12 välin ja loput 13, 14 ja 15 sormenpäillä pam. Uskon että economy pickingillä useemmat tarkottaa pikkausta, ei hammereita. |
J-P L 25.09.2012 19:23:33 | |
---|
hevikukko: E-------------------------------------- H-------------------------------------- G-------------------------------------- D-------------------------------------- A-------------------------------------- E--------12-13-14-15---------------- No jos soitatte economyllä, niin vaikka pikkaatte alas ekan 12 ja 13 välin hammerina ja sitte ylös pikaten 13 ja hammerina 14 esim...tai pikkaatte vain 12 välin ja loput 13, 14 ja 15 sormenpäillä pam. Tuo kuvailemasi soittotapa ei ole economy pickingiä. Economy pickingissä on kyse siitä, että kieleltä toiselle siirryttäessä käytetään sweeppejä. Esim. http://www.myguitarworkshop.com/upl … nomy_picking_ascending_approach.jpg http://www.myguitarworkshop.com/upl … nics/descending_economy_picking.jpg |
hevikukko 25.09.2012 19:24:47 | |
---|
Arkka: Uskon että economy pickingillä useemmat tarkottaa pikkausta, ei hammereita. Joo, mutta pitäähän ne pikkaamattomat nuotit jotenkin kuulua...legatona tai sitte ns. hammerina kun soittaa economi-pikkauksella. Jos ne kaikki pikataan niin sittenhän ollaan alternatessa, eikö? Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
J-P L 25.09.2012 19:26:42 (muokattu 25.09.2012 19:28:20) | |
---|
hevikukko: Jos ne kaikki pikataan niin sittenhän ollaan alternatessa, eikö? Economy picking eroaa (puhtaasta) alternate pickingistä vain siinä suhteessa, miten kieleltä toiselle siirrytään. |
hevikukko 25.09.2012 19:36:39 | |
---|
J-P L: Economy picking eroaa (puhtaasta) alternate pickingistä vain siinä suhteessa, miten kieleltä toiselle siirrytään. Kuten Kontiak kysyi Miten tuon eron economyn ja alternaten välillä kuulee? Olen yrittänyt nyt sanoa että alternate erottelee voimakkaasti joka nuotin, kun taas economy saattaa pehmentää joitakin nuotteja. Täytyy olla aika isku kuiteskin pikkaamattomille nuoteille jotta ne kuulostaisi samalta kuin alternatella jokainen tasaiseen erottelevasti pikattu nuotti? Jos economyllä saa samaa jälkeä kuin alternatella, olen hiffannut itse kaiken väärin. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Arkka 25.09.2012 19:50:24 | |
---|
hevikukko: Kuten Kontiak kysyi Olen yrittänyt nyt sanoa että alternate erottelee voimakkaasti joka nuotin, kun taas economy saattaa pehmentää joitakin nuotteja. Täytyy olla aika isku kuiteskin pikkaamattomille nuoteille jotta ne kuulostaisi samalta kuin alternatella jokainen tasaiseen erottelevasti pikattu nuotti? Jos economyllä saa samaa jälkeä kuin alternatella, olen hiffannut itse kaiken väärin. Economy picking ei sisällä pikkaamattomia nuotteja, eli jonkinlainen väärinymmärrystapahtuma tässä on kyseessä. Ajattelet eri tekniikkaa. |
Kontiak 25.09.2012 20:27:17 | |
---|
hevikukko: Täytyy olla aika isku kuiteskin pikkaamattomille nuoteille jotta ne kuulostaisi samalta kuin alternatella jokainen tasaiseen erottelevasti pikattu nuotti?/quote Käsityksesi mukaan Paul Gilbert tremolopikkaa economylla: http://www.youtube.com/watch?v=FLY21WH5qDI ;) Economyssä yhdistellään sweeppausta ja alternatea. Jos economyllä saa samaa jälkeä kuin alternatella, olen hiffannut itse kaiken väärin. Yleensä pikkausläksynsä tehneillä ylös- ja alaslyönnit ovat samankuuloisia, joten mikseipä tulisi ja ehkä vielä tärkeämpää se, että kuuleeko sitä. http://www.truthinshredding.com |