Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 550 51 52 53 54497 498 499 500 501
vazrider
21.09.2012 13:45:28
Tää oli niin turvonnut hintapyyntö, jotta vei hengen:

http://3.bp.blogspot.com/_SmTmoNCaX … H6TvUfkE/s1600-h/johnson_deal_1.JPG
Billion year old carbone.
markus16
23.09.2012 16:55:00
Tässä tietysti harvinaisuus tuo nopeasti lisää hintaa, mutta laitetaan nyt silti...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=677960
http://www.topsound.fi/fender-fsr-2012-telecaster-antigua.html
Kirka saatana!
Räbbänä
23.09.2012 16:59:06
markus16: Tässä tietysti harvinaisuus tuo nopeasti lisää hintaa, mutta laitetaan nyt silti...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=677960
http://www.topsound.fi/fender-fsr-2012-telecaster-antigua.html

Muuten hyvä, mutta torin yksilö on Japanissa tehty ja nuo vasta myyntiin tulleet antiguat ovat meksikolaisia.
↑↑↓↓←→←→BA
markus16
23.09.2012 17:05:44
Räbbänä: Muuten hyvä, mutta torin yksilö on Japanissa tehty ja nuo vasta myyntiin tulleet antiguat ovat meksikolaisia.

No sekin vielä. Unohdetaan siis edellinen.
Kirka saatana!
Fantasmic
23.09.2012 23:21:55
Tinippa84: Tuntuu vähän kalliilta... jotenkin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=676400

Kyllähän tietty se joka tuon välttämättä haluaa, niin ostaa...

Ilmo on kyllä mainio vajaan parin tontun kitaraksi. Kunnosta mainitaan vain "hyvä" ja loput on aika legendaa: edeg tremolo, muut spexit voi lukea netiltä melkein tuliterä kovalaukku ei Jem laukka
naavanka_
24.09.2012 23:26:14 (muokattu 24.09.2012 23:26:25)
p130
25.09.2012 09:11:34 (muokattu 25.09.2012 09:11:50)

naavanka_: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=678540
U kid me not?

Vähän on kallis (ei ole kaukana totuudesta ja vanhemmista versioista erittäinkin käypä hinta). Mahdollista ostajaa varten olisi ilmoitukseen voinut kertoa tarkemmat yksityiskohdat tyyliin onko timanttilogoa vai ei.

Ebay on pullollaan mikkiswitch-kusetuksia, eli uusia myydään vintagena. Vintageosakaupoissa (kuten kaikessa keräilytavaraan liittyvässä toiminnassa) kannattaa kaivaa kaikki mahdollinen tieto esille ja jos vähääkän epäilyttää jättää kaupat väliin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Tinippa84
25.09.2012 09:18:33

Fantasmic: Ilmo on kyllä mainio vajaan parin tontun kitaraksi. Kunnosta mainitaan vain "hyvä" ja loput on aika legendaa:

Joo, varmaan kauppa käy kun rajuilma!
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Zeeboo
25.09.2012 09:37:32
p130: ...ei ole kaukana totuudesta ja vanhemmista versioista erittäinkin käypä hinta...

Tuota, sehän on vain ihan tavallinen valintakytkin. Ei suata kaikkee tässä mualimassa ymmärtää... ;)
White men can't Monk
naavanka_
25.09.2012 10:01:33
p130: Saman asian tekeviä saa muutamalla eurolla, mutta materiaaleiltaan, merkinnöiltään ja muuten vaan samanlaisia mitä 50-60 -luvuilla käytettiin ei saa kuin hankkimalla oikean ikäisen.

Moneen kertaanhan on jo tässäkin ketjussa todettu, että keräilyhommat ovat täysin irti reaalimaailmasta. Itseki olen sen verran "outo", että maksaisin "oikeanlaisesta" kytkimestä mielelläni pari sataa, jos sellainen puuttuisi muuten originaalista 1969 Fenderistä. Ja järkiperustekin sille löytyisi, koska laitteen arvo nousisi enemmän...

Mutta eihän se silti olisi alkuperäinen kytkin?
oiva tumpeloinen
25.09.2012 10:27:15
naavanka_: Mutta eihän se silti olisi alkuperäinen kytkin?

Jos ikäleima kertoo sen olevan kitaran ikäinen, kukaan ei varmaan pysty sanomaan toisinkaan? Kovin usein noita vintaagipelejä restauroidaan juurikin tuolla tavalla, eikä se vaikuta juuri sen hintaan. Tai joissain todella vanhoissa peleissä vaikuttaa juotoksetkin, juurikin tuosta syystä.
Zeeboo
25.09.2012 10:39:41
p130: Moneen kertaanhan on jo tässäkin ketjussa todettu, että keräilyhommat ovat täysin irti reaalimaailmasta...

Näinhän se. Ja siitähän entisöinnissä on kyse, että saatetaan tavara alkuperäiseen kuntoon. Mutta asiayhteydestään irrotettuna kolmiasentoiselle kytkimelle yli satasen hinta tuntuu hurjalta.
White men can't Monk
naavanka_
25.09.2012 10:46:53
oiva tumpeloinen: Jos ikäleima kertoo sen olevan kitaran ikäinen, kukaan ei varmaan pysty sanomaan toisinkaan? Kovin usein noita vintaagipelejä restauroidaan juurikin tuolla tavalla, eikä se vaikuta juuri sen hintaan. Tai joissain todella vanhoissa peleissä vaikuttaa juotoksetkin, juurikin tuosta syystä.

Kyllä minä tämän tiesin, kunhan vain piti päästä sanomaan :D
jkourula
25.09.2012 19:50:50
Pitää nyt tulla tänne avautumaan. Taitaa olla koko tori nyt turvonnut. Mikään ei mene helpolla kaupaksi vaikka laskisi hintaa reilusti. Lisäksi nyt viime aikoina ovat vaihtoja ehdottaneet verranneet omien kamojensa hintaa uutena minun kamojeni hintaan käytettynä. Turvonneet on käsitykset omien kamojen arvosta.
Alfons Åberg
25.09.2012 20:14:15
jkourula: Pitää nyt tulla tänne avautumaan. Taitaa olla koko tori nyt turvonnut. Mikään ei mene helpolla kaupaksi vaikka laskisi hintaa reilusti. Lisäksi nyt viime aikoina ovat vaihtoja ehdottaneet verranneet omien kamojensa hintaa uutena minun kamojeni hintaan käytettynä. Turvonneet on käsitykset omien kamojen arvosta.

Sinänsä sääli että nettiauto -tyyliin turhat vaihtoehdotukset ovat rantautuneet tännekin.
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
slapvete
25.09.2012 20:23:59
IntriguingMan: Sinänsä sääli että nettiauto -tyyliin turhat vaihtoehdotukset ovat rantautuneet tännekin.

Etenkin, jos selvällä suomenkielellä laittaa ilmoitukseen, että "ei vaihtoja".
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Laulava Kylätohtori
25.09.2012 20:38:36
jkourula: Pitää nyt tulla tänne avautumaan. Taitaa olla koko tori nyt turvonnut. Mikään ei mene helpolla kaupaksi vaikka laskisi hintaa reilusti. Lisäksi nyt viime aikoina ovat vaihtoja ehdottaneet verranneet omien kamojensa hintaa uutena minun kamojeni hintaan käytettynä. Turvonneet on käsitykset omien kamojen arvosta.

Myös huomannut, että monilla se "nyrkkisääntö" 0,7 tulee keskiarvosta, omat kamat ovat 0,9 * Thomann ja toisen (eli minun) kamat on 0,5 * Thomann. Silti, vaikka minun olisi uudenveroinen ja toisella ei...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
oiva tumpeloinen
25.09.2012 20:41:21
Laulava Kylätohtori: Myös huomannut, että monilla se "nyrkkisääntö" 0,7 tulee keskiarvosta, omat kamat ovat 0,9 * Thomann ja toisen (eli minun) kamat on 0,5 * Thomann. Silti, vaikka minun olisi uudenveroinen ja toisella ei...

Mulla se sopiva oli just äskettäin 35%. Oli mulla kyllä purkin kyljessä yks todella pieni naarmu, kun piti olla naarmuton.
MasterRuben
25.09.2012 22:46:11

Tsääh, kyllä aika tavaran kaupitsee. Jos on kiire päästä eroon niin sillon hintaa joutuu laskemaan alas lähemmäs turhan ostoksen houkutusrajaa, se kai on ollut tiedossa jo maailman sivun.

Itse olen huomannut että jos tuntuu ettei myynnissä olevat kamat liiku niin harventaa kirjautumiskertoja tänne sivustolle ja keksii muuta tekemistä. Aika kuluu paljon nopeammin ja tähän mennessä kaikki kamat on menneet kaupaksi itseä miellyttävään hintaan ;)
I started out with nothing, and still got most of it left.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)