Aihe: Elokuvauutiset
1 2 3 4 596 97 98 99 100298 299 300 301 302
bedlam
24.09.2012 17:02:00 (muokattu 24.09.2012 17:06:05)

Meadow: Tällaisia asiallisuuksia:

En ymmärrä miten voisin vastata kysymykseesi selkeämmin. Oli miten oli, ei edes kiinnosta enää.

Suurinpiirtein joka toinen näkemäni viesti teikäläiseltä tällä palstalla on ollut täysin epäasiallista vittuilua olipa aihe mikä tahansa. Että ihan saat peilistä hakea syitä siihen miksi en juuri sinulle vastaillessa jaksa aina pysytellä täysin asiallisella linjalla.
http://www.petrilampela.net
Meadow
24.09.2012 17:08:53 (muokattu 24.09.2012 17:09:12)
bedlam: Suurinpiirtein joka toinen näkemäni viesti teikäläiseltä tällä palstalla on ollut täysin epäasiallista vittuilua olipa aihe mikä tahansa. Että ihan saat peilistä hakea syitä siihen miksi en juuri sinulle vastaillessa jaksa aina pysytellä täysin asiallisella linjalla.

Nyt tulee niin paksua väitettä että näyttöä vaatisin, jos tässä ketjussa olisi tarkoitus puhua muustakin kuin elokuvauutisista. Mulla ei ole energiaa kiukutella tästä aiheesta enempää.
Rhapa
24.09.2012 17:12:03
Meadow: Nyt tulee niin paksua väitettä että näyttöä vaatisin, jos tässä ketjussa olisi tarkoitus puhua muustakin kuin elokuvauutisista. Mulla ei ole energiaa kiukutella tästä aiheesta enempää.

Kyllä sä varmaan itsekin allekirjoitat tuon bedlamin tekstin. Sehän on sun tavaramerkkis.
Meadow
24.09.2012 17:13:06 (muokattu 24.09.2012 17:13:31)
Rhapa: Kyllä sä varmaan itsekin allekirjoitat tuon bedlamin tekstin. Sehän on sun tavaramerkkis.

En allekirjoita. Pysytäänkö nyt aiheessa, kiitos? Laittakaa yksityisviestiä, jos jotain jäi hampaankoloon.
aivokuolio
24.09.2012 18:18:26
Tähän titaanien taistoon sen tarkemmin puuttumatta vois silti todeta että ei tollaset "näkemättä paskaa"-märinät edistä jutustelua mihinkää suuntaan.
Hetfield
24.09.2012 19:03:26

Jaa Looper tulee kuukauden viiveellä Suomen teattereihin. Kiinnostaa kyllä sen verran, että täytyy käydä tsekkaamassa sitten marraskuussa.
I quit the band... Now I just play with myself.
bedlam
24.09.2012 19:03:33 (muokattu 24.09.2012 19:16:44)

aivokuolio: Tähän titaanien taistoon sen tarkemmin puuttumatta vois silti todeta että ei tollaset "näkemättä paskaa"-märinät edistä jutustelua mihinkää suuntaan.

No mut hei kamoon, montako onnistunutta uusintaversiota olet viime aikoina todistanut? Omista lempparileffoista on tehty varmaan öpaut tusinan verran remakeja ja kaikki ovat tähän mennessä olleet ihan karseaa potaskaa. En näe mitään syytä miksi tämä nyt olisi jotenkin poikkeus linjaan.

Ja huoh, Evil Dead -remakekin on tulollaan. Voin vain kuvitella nykypissiksiä kiljumassa PG13-teinikauhussa. Hyrrr.

Onks muuten toi Dredd nyt ihan varma, että ei tule Suomessa teattereihin? Eiks se riipu kuitenkin menestyksestä maailmalla, että miten tuon kanssa käy?
Swan
24.09.2012 19:35:36
bedlam: No mut hei kamoon, montako onnistunutta uusintaversiota olet viime aikoina todistanut?

Jo pelkästään tän vuosituhannen puolella niitä on tehty kymmenkunta, joten en ite lähtisi suorilta käsin tuomitsemaan.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
Miikss
24.09.2012 20:18:50 (muokattu 24.09.2012 20:22:47)
bedlam: Pistä nyt toki sitten vähän listaa kehiin, itse olen onnistunut väistelemään melkein kaikki. The Hills Have Eyes ja The Crazies oli ihan jees, mutta varsinkaan yhtään suurempien klassikkojen onnistuneita uusintoja en ole muistaakseni nähnyt vielä yhtään.

No ainakin itsellä tulee mieleen True Grit ekana. Alkuperäistä en kyllä ole nähnyt, mutta tuo uusintaversio oli niin loistava, että ei se ainakaan kovin paljoa parempi voi olla. Fright Nightin uusintaversio oli kanssa yllättävän ok, vaikka siinä nyt Farrell olikin vanppyyrina.

Ainii vielä lisää:

3:10 to Yuma oli melko hyvä kanssa.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
AnonHero
24.09.2012 20:21:48 (muokattu 24.09.2012 20:22:27)
Dawn Of The Deadin remake on hyvä. Ei tietenkään yhtä kova kuin alkuperäinen mutta remake sieltä parhaasta päästä.

3:10 to Yuma oli melko hyvä kanssa.
Tää oli hyvä, en ole kyllä alkuperäistä nähnyt.
CountX
24.09.2012 20:32:21
Miikss: No ainakin itsellä tulee mieleen True Grit ekana. Alkuperäistä en kyllä ole nähnyt, mutta tuo uusintaversio oli niin loistava, että ei se ainakaan kovin paljoa parempi voi olla.

Alkuperäisen nähneenä täytyy sanoa että uusintaversio oli kamalaa ripulia siihen verrattuna. Vaikka Jeff Bridges on yksi lempinäyttelijöistäni, ei edes hän pelastanut elokuvaa.
Whatever you got, I'm against it.
bedlam
24.09.2012 20:41:44 (muokattu 24.09.2012 20:42:37)

AnonHero: Dawn Of The Deadin remake on hyvä. Ei tietenkään yhtä kova kuin alkuperäinen mutta remake sieltä parhaasta päästä.

Itse en tuosta tykännyt yhtään, Night of the Living Deadin remake oli huimasti parempi.
Rhapa
24.09.2012 20:43:44
bedlam: Itse en tuosta tykännyt yhtään, Night of the Living Deadin remake oli huimasti parempi.

Itse diggasin tuosta remakesta, vaikka en hirveästi edes zombimätöistä välitäkään. Ainakaan niistä vanhemmista.
Swan
24.09.2012 20:47:34
bedlam: Pistä nyt toki suosituksia tulemaan, itse olen onnistunut väistelemään melkein kaikki. The Hills Have Eyes ja The Crazies oli ihan jees, mutta yhtään suurempien klassikkojen onnistuneita uusintoja en ole muistaakseni nähnyt vielä yhtäkään.

True Grit ja 3:10 to Yuma tulikin tuossa jo, vielä voisi mm. Ocean's Elevenin, King Kongin, Vanilla Skyn, The Girl with the Dragon Tattoon ja The Departedin mainita. Sitten jos termiä lähtee venyttämään, samaan syssyyn menee myös LOTR-trilogia, parikin sarjakuvafilmatisointia sekä esim. Rise of the Planet of the Apes.

Kasarille ja ysärille taas jos katsoo, siellä on monikin remake alkuperäistä tunnetumpi, ja nykyään vähintäänkin kulttiklassikon asemassa.
>-)))>
S.M.A.K.
bedlam
24.09.2012 20:52:59 (muokattu 24.09.2012 21:08:46)

Rhapa: Itse diggasin tuosta remakesta, vaikka en hirveästi edes zombimätöistä välitäkään. Ainakaan niistä vanhemmista.

Ittelle taas alkuperäinen Dawn of the Dead on varmaan kaikkien aikojen top-kympissä ja se remake oli melko aivoton action-höpötys siihen verratessa. Noissa Romeron zombileffoissahan on aina jonkinlainen poliittinen/yhteiskunnallinen/vertauskuvallinen sanoma taustalla, joka tästä uusinnasta puuttui. Alkuperäinen Dawn ei siinä mielessä edes ole kauhua, ettei se pelota eikä sen ole tarkoituskaan pelottaa. Draamaa ja satiiria zombikuorrutuksella, täyden kympin leffa.
bedlam
24.09.2012 21:01:32 (muokattu 24.09.2012 21:06:51)

Swan: samaan syssyyn menee myös LOTR-trilogia, parikin sarjakuvafilmatisointia sekä esim. Rise of the Planet of the Apes.

Nämähän nyt ei missään mielessä ole remakeja.

Kasarille ja ysärille taas jos katsoo, siellä on monikin remake alkuperäistä tunnetumpi, ja nykyään vähintäänkin kulttiklassikon asemassa.

On toki, mutta nyt on kyseessä uusintaversio leffasta, joka on siinä alkuperäisessä muodossaan erittäin arvostettu ja monenkin mielestä täydellinen elokuvaklassikko. Ei mulla tule edelleenkään yhtään näin suuresta klassikosta tehtyä onnistunutta remakea mieleen. No, tämähän on tietenkin jo niin makuasioita, mutta mulle ton leffan uusiksi tekeminen on yhtä hirvittävä asia kuin, että joku tekisi Psykon uusiksi. Ei kun niin, sehän on tehty jo.
Swan
24.09.2012 21:29:36
bedlam: Nämähän nyt ei missään mielessä ole remakeja.

Rise on re-jotain, mutta sitä on vähän hankala määritellä, kun se on toisaalta esiosamainen, mutta toisaalta ulkona alkuperäisen leffasarjan jatkumosta. LOTR-trilogia sen sijaan menee mun mielestä uusintafilmatisoinnin piikkiin siinä missä True Gritkin, sillä mukana on pieniä mutta erittäin ilmeisiä viittauksia Bakshin versioon.

On toki, mutta nyt mentiin vähän asian sivuun. Nythän on kyseessä uusintaversio leffasta, joka on siinä alkuperäisessä muodossaan kuitenkin erittäin arvostettu ja monenkin mielestä täydellinen elokuvaklassikko. Ei niitä niin hirveesti ole.

Niin no, onhan The Thing from Another World kieltämättä huomattavasti parempi leffa kuin Carpenterin versio, vaikka ne on molemmat omien aikakausiensa klassikoita. Tuo RoboCop-remake voi kuitenkin aidosti toimia, jos ne vaan osaa keskittää kommentaarinsa nykypäivän polttaviin aiheisiin vanhojen juttujen kierrättämisen sijaan. Tästähän meillä ei ole ennen ekaa traileria minkäänsorttista käsitystä.
>-)))>
S.M.A.K.
bedlam
24.09.2012 22:30:10 (muokattu 24.09.2012 22:36:41)

^ itse en laske Carpenterin Thingiä uusioversioksi edellisestä leffasta, kyseessä on toinen versio samasta novellista. Vaikka Carpenter olikin alkuperäisen leffan fani, niin se 50-luvun versio muutti tarinan kuitenkin täysin. Ja eiköhän Sormusten Herrojen kanssa ole sama juttu, tuskin kukaan (muu) ajattelee niiden olevan remakeja tuosta piirretystä versiosta.

Rise of the Planet of the Apes on kai jonkinlainen reboot uudelle sarjalle, mutta ei siis uusintaversio mistään vanhasta leffasta. Tim Burton teki jo kaamean raiskauksensa muutama vuosi aiemmin.
dixi19
25.09.2012 10:53:40

bedlam: ^ itse en laske Carpenterin Thingiä uusioversioksi edellisestä leffasta, kyseessä on toinen versio samasta novellista. Vaikka Carpenter olikin alkuperäisen leffan fani, niin se 50-luvun versio muutti tarinan kuitenkin täysin. Ja eiköhän Sormusten Herrojen kanssa ole sama juttu, tuskin kukaan (muu) ajattelee niiden olevan remakeja tuosta piirretystä versiosta.

Rise of the Planet of the Apes on kai jonkinlainen reboot uudelle sarjalle, mutta ei siis uusintaversio mistään vanhasta leffasta. Tim Burton teki jo kaamean raiskauksensa muutama vuosi aiemmin.

No mutta eikös tämä uusi RoboCopikin ole reboot tai reimagination tai joku re-helvetti, mutta ei kuitenkaan remake ykkösosasta?

Only the bare bones of the original story are going to be included. kertoo IMDb.

Joten sitä vähemmällä syyllä tarttee nyt täällä mellastaa, että uusi puku pilaa ykkösosan maineen, näin kärjistettynä :) Muutenkaan en kyllä ymmärrä miten remaket tai rebootit tai mitkään voisi millään pilata alkuperäisteoksista yhtään mitään. Päin vastoin parhaimmassa tapauksessa uusi yleisö löytää remaken avulla alkuperäisen teoksen. Tässä mistään "suvun maine" -osastosta ole kysymys :D

Mutta jos nyt oikeesti yrittäisi jotain tuosta uudesta RoboCopistakin olla mieltä, niin en nyt ihan heti lähtis tuomitsemaan, sillä cast on kova ja ohjaaja pätevä. Tosin huhut kertoo, että ohjaaja ei ole oikein saanut toteuttaa visioitaan, joten saattaahan sieltä tulla ihan kauheata paskaakin, mutta tuskinpa siihen kenenkään maailma kaatuu.

Ja kun kerran kyseessä ei ole varsinainen remake, vaan uusi tulkinta saman aihepiirin ympäriltä, niin mikä ettei. Jostain olin lukevinani myös, että tämä uusi ei keskittyisi niinkään satiiripuoleen, vaan sukeltaisi vähän enemmän sinne ihminen vai kone -osastolle, joka voi olla tosi hyvä ratkaisu, mutta ihan yhtä lailla aika riski.
anomus.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)