Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 583 84 85 86 87202 203 204 205 206
Joees
20.09.2012 16:58:45
Stone: Vieläkös sinua se '72 tele custom mietityttää? Itselleni tulee aina välillä outoja fiiliksiä, kun jäi aikoinaan baja telecaster hommaamatta ja päädyin tähän '72 customiin, että pitäisikö sittenkin vielä tehdä se tekemätön A/B testi näiden 2:n välillä. Baja gas "taas" :)

Kyllä mä vielä tuollaisen customin joskus hommaan.

Ensin vaan täytyy hoitaa tää palacaster-projekti alta pois. ;-)
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Gabe
20.09.2012 20:54:25
Methis: Kyllä mä vielä tuollaisen customin joskus hommaan.

Ensin vaan täytyy hoitaa tää palacaster-projekti alta pois. ;-)

Mimmoinen palacaster sulla on tekeillä? :) Olen muuten miettinyt että miten tämmöisen palacasterin jälleenmyyntiarvo lasketaan?
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
J-PPP
20.09.2012 22:00:16 (muokattu 20.09.2012 22:00:32)
Gabe: Olen muuten miettinyt että miten tämmöisen palacasterin jälleenmyyntiarvo lasketaan?

Osien arvo lähinnä. Miten noita sit kukin arvottaa on kokonaan toinen juttu.
Joees
20.09.2012 22:06:07
Gabe: Mimmoinen palacaster sulla on tekeillä? :)

Katsotaan nyt mihin suuntaan tää lähtee menemään. Esquire on kuitenkin ajatuksena tällä hetkellä.
Päädyin lopulta kuitenkin siihen ajatukseen että hommaan kaulan kotimaiselta soitinrakentajalta. Hyvin olis käynyt mikä tahansa kaula mut aattelin että kun nyt tehdään niin tehdään kunnolla. En voi sanoa että olis tullut edes kovin kalliiksikaan tämä ratkaisu.

Olen muuten miettinyt että miten tämmöisen palacasterin jälleenmyyntiarvo lasketaan?

Jaa a, mut toisaalta ei kiinnostakaan. Jos olisin ostamassa palacasteria joltakulta niin käyttöarvon mukaan mä menisin. Jos siitä joku pyytää kuutta hunttia ja se on mun mielestä sen arvoinen niin sit sillä mennään. Jos taas se ei tunnu sen arvoiselta niin jätetään hommaamatta.

Joku toinen tietty laskis osien arvot käytettynä ja siitäkin vähentäis vielä muutamat kymmenen prosenttia.
Gabe
20.09.2012 23:24:38
Methis: Päädyin lopulta kuitenkin siihen ajatukseen että hommaan kaulan kotimaiselta soitinrakentajalta. Hyvin olis käynyt mikä tahansa kaula mut aattelin että kun nyt tehdään niin tehdään kunnolla. En voi sanoa että olis tullut edes kovin kalliiksikaan tämä ratkaisu.

Paljonko tuli maksamaan? :) Olen itsekin palacasteria pohtinut ja miettinyt kaulan teettämistä.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Joees
21.09.2012 11:27:06
Gabe: Paljonko tuli maksamaan? :) Olen itsekin palacasteria pohtinut ja miettinyt kaulan teettämistä.

Finlandia Instrumentsilla esimerkiksi 425e. Nauhoitus ja lakkaus kuuluu hintaan.
petteril
21.09.2012 12:04:10 (muokattu 21.09.2012 13:20:46)
Palacastereista: mun toinen Tele on vähän niin kuin tutkielma Telen sielunelämään - en tosiaankaan ole mikään soitinrakentaja enkä kaksinen säätäjäkään, niin tuleepa edes vähän opittua kun räplää.

Lähtökohtana on Squierin Indonesiassa (body agathiksesta) tehty Tele Standard, jonka ostin Musafasulta uutena joitain vuosia sitten vähän reilulla 300:lla. Tähän mennessä modailtua kustannuksineen:

- mikit vaihdettu Seymour Duncan Alnico II Pro for Tele -mikkeihin, käytettynä Kitarapajasta muistaakseni 100 e. Kaveri ystävällisesti vaihtoi.
- kaula vaihdettu ruusupuuotelautaisesta Dr. Partsin vaahteraotelautaiseen (koska halusin vaahteraotelautaisen). Kaula on (alhaiseen) hintaansa nähden varsin hyvä - mukava mattalakkaus. Kuluja ei tullut, koska orkkiskaula meni uuden kaulan ostohinnalla eteenpäin.
- Joe Bardenin American Standard - talla, eli vähän ylikokoinen vintagetallan näköinen korvaustalla standard-tallalle. Taas siksi, koska halusin...Tuli eBaysta vähän reilulla 40 e:lla
- luusatula, nauhojen hionta ja säätö Aurora Guitarsilla 90 e (en oikein saanut järkeviin säätöihin vaikka mitä koitin, niin halusin nähdä mitä osaava saa aikaan. Sitäpaitsi alkuperäissatula oli varsin paska).
- musta yksikerrospleksi. Istuu huonosti, koska Squierillahan tuntuu olevan tapana mitoittaa ruuvitus yms. samannäköiseksi, mutta ei samaksi kuin Fenderillä... täytyy viilata ja hioa yms. Maksoi kympin.

Järkeä? Jaa-a, mutta onpa viety laitetta vähitellen kohti 50-luvun alun kermanväristä Teleä...

Myydä tuota ei kannata ikinä, koska ei siitä kummoista hintaa saa ja käytettävyyttä on kuitenkin pyritty kehittämään itselle sopivaksi. Tosin on sitä ennenkin myyty sellaista jota ei olisi kannattanut. :)
"A1 on the jukebox, nowhere on the chart.."
Gabe
21.09.2012 13:37:55
Methis: Finlandia Instrumentsilla esimerkiksi 425e. Nauhoitus ja lakkaus kuuluu hintaan.

Ei ole kyllä hinnalla pilattu. Kiitti vinkistä!
McNulty
21.09.2012 15:01:03
Methis: Finlandia Instrumentsilla esimerkiksi 425e. Nauhoitus ja lakkaus kuuluu hintaan.

Teemu on kyllä vintage-henkisten soittopelien erikoismies. Itselläni on 3 hänen tekemää custom-soitinta ja olen erittäin tyytyväinen. Asiointi on helppoa ja mukavaa, todella loistava tyyppi. Itsekin suosittelen kyllä FI:n pajaa suuren suurella lämmöllä.

Anteeksi "mainos"... en saa kuitenkaan bonusta tai palkkiota tästä. Eli ihan aidosti diggailen ja tykkään :)
Joees
21.09.2012 15:09:48
McNulty: Teemu on kyllä vintage-henkisten soittopelien erikoismies. Itselläni on 3 hänen tekemää custom-soitinta ja olen erittäin tyytyväinen. Asiointi on helppoa ja mukavaa, todella loistava tyyppi. Itsekin suosittelen kyllä FI:n pajaa suuren suurella lämmöllä.

Anteeksi "mainos"... en saa kuitenkaan bonusta tai palkkiota tästä. Eli ihan aidosti diggailen ja tykkään :)

Tjees, eiköhän sieltä mainio kaula tule. Kokoakin pitäis olla hitusen kun totesin jotta jotain samanmoista kuin mikä Ruokankaan boatneck-profiili on. Katsotaan kuinka lähelle osuu. Ens viikolla lähetän tuon lankun Teemulle niin saa kunnolla kaulataskun mitat tsekkailtua.
rosberg
23.09.2012 12:17:49
saako mistään mäntybodyjä tilattua? mä oon hurahtanut sellaseen ja meinasin, että ehkä teen kakkoskitaraksi jonkun squierin paremman, johon vaihdan mäntybodyn.
Battaya Love Machine
elsewhere
23.09.2012 12:57:07
rosberg: saako mistään mäntybodyjä tilattua? mä oon hurahtanut sellaseen ja meinasin, että ehkä teen kakkoskitaraksi jonkun squierin paremman, johon vaihdan mäntybodyn.

Squierin 50's Classic Vibessä on mäntybody valmiina. Muutenkin loistopeli.
~ Love broke out and I forgot it's war.
Puavali
23.09.2012 19:18:06
elsewhere: Squierin 50's Classic Vibessä on mäntybody valmiina. Muutenkin loistopeli.

Muuten loistokas, mutta kaula sais olla leveempi.
Jii-Gee
23.09.2012 19:45:24

Squierin 50's Classic Vibessä loistopeli.. ..Muuten loistokas, mutta kaula sais olla paksumpi.

Virhe! Tyhjä tai liian paksu kirjoitus!
Äijärokkia; WHOLE LOTTA 70's
varakeef
23.09.2012 23:07:24
rosberg: saako mistään mäntybodyjä tilattua? mä oon hurahtanut sellaseen ja meinasin, että ehkä teen kakkoskitaraksi jonkun squierin paremman, johon vaihdan mäntybodyn.

Minusta Stewmac lanseerasi justiinsa kahdenlaista mäntyrunkoa, toinen oksatonta ja toinen todella oksaista, kutsuvat jälkimmäistä luonteikkaaksi...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Raynikka
24.09.2012 00:04:38
Mikä on "paras" ja monipuolisin mikitys Telecasteriin?
-You've got a cute mini-guitar. -I'ts not mini-guitar, it's UKULELE!!!
J-PPP
24.09.2012 00:10:04
UltimateGuitarDude97: Mikä on "paras" ja monipuolisin mikitys Telecasteriin?

Superlatiivit on näissä makuasiassa aina vähän huonoja, mut oiskohan toi SSH aika lähellä monipuolisinta.

http://www.themusiczoo.com/images/1 … lecaster_SSH_Black_NHS1032672_1.jpg
ReBeat
24.09.2012 06:54:49

UltimateGuitarDude97: Mikä on "paras" ja monipuolisin mikitys Telecasteriin?

No kolme humpparia: http://www.ebay.de/itm/170912681796

Lisäreikiä kanteen ja vipukytkimillä kunnon kytkentäviidakko kehiin.
RamoQ
24.09.2012 19:08:58
ReBeat: No kolme humpparia: http://www.ebay.de/itm/170912681796

Lisäreikiä kanteen ja vipukytkimillä kunnon kytkentäviidakko kehiin.

Monipuolisin kyllä, mutta onko paras..? Koska telen tallamikkisaundiahan moisesta ei ihan taiota.
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)