Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edullista bassonuppia?
1
edenbeast
23.09.2012 18:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaapa mulle mahdollisimman edullista bassonuppia joka olisi kuitenkin suht luotettava ja potku riittäisi sekä treenikämpälle että keikalle. Bassovahvistimista ei itsellä ole juuri mitään kokemusta kun olen soitellut lähinnä kitaraa aikaisemmin. Hintaluokka jossain 300-400e. Kiitos.
 
absqua
23.09.2012 18:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Suositelkaapa mulle mahdollisimman edullista bassonuppia joka olisi kuitenkin suht luotettava ja potku riittäisi sekä treenikämpälle että keikalle. Bassovahvistimista ei itsellä ole juuri mitään kokemusta kun olen soitellut lähinnä kitaraa aikaisemmin. Hintaluokka jossain 300-400e. Kiitos.
 
Uutena jos hommaat, niin esmes Gallien Krueger Backline täyttänee tarpeet.
 
Suosittelen silti panostamaan käytettyihin. Tuolla budjetilla ulottuvillasi on aika hyvä valikoima, eli silmä käteen ja katse m.netin torille!
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
zkelez
23.09.2012 19:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo summa siis nimenomaan nuppiin vai tarviitko vielä kaapinkin? Jos vaan Gallien Kruegerin voit saada ni aina kannattaa ottaa :)
 
edenbeast
23.09.2012 19:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkkään nuppiin tuo raha on suunniteltu. Kaappi tietenkin pittää hommata sit erikseen mutta se saattaapi löytyä edullisesti suvusta. Käytettyä nuppia olen ajatellut mutta bassovahvistimista en tiedä mitään joten kysyin etten iskisi kouriani paskaan. Musiikkityylit joihin pitäisi soveltua on vanhan liiton rock/metalli eli kutakuinkin 70-lukusaundit.
 
juici
23.09.2012 19:35:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Pelkkään nuppiin tuo raha on suunniteltu. Kaappi tietenkin pittää hommata sit erikseen mutta se saattaapi löytyä edullisesti suvusta. Käytettyä nuppia olen ajatellut mutta bassovahvistimista en tiedä mitään joten kysyin etten iskisi kouriani paskaan. Musiikkityylit joihin pitäisi soveltua on vanhan liiton rock/metalli eli kutakuinkin 70-lukusaundit.
 
Mark III sarjan Peavey tai Trace-Elliot käytettynä. Haiskahtais siltä.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
edenbeast
23.09.2012 20:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat Peaveyt on kiinnostavia. Itellä ei ole kitaravahvistinpuolelta kuin hyviä kokemuksia Peaveysta. Mahtaneeko nuita enää liikkua paljoa? Sen verran edullisia että mahtaako kukaan viittiä myydä omaansa pois :)
 
J0K1
23.09.2012 20:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Vanhat Peaveyt on kiinnostavia. Itellä ei ole kitaravahvistinpuolelta kuin hyviä kokemuksia Peaveysta. Mahtaneeko nuita enää liikkua paljoa? Sen verran edullisia että mahtaako kukaan viittiä myydä omaansa pois :)
 
Toisinaan näkyy torilla, joten sinne vaan katselemaan.
 
absqua
23.09.2012 20:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J0K1: Toisinaan näkyy torilla, joten sinne vaan katselemaan.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=668622
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
edenbeast
23.09.2012 20:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just selailin tuon torin läpi ja ikävän kaukana on vahvistimet ku ite asun Oulussa. Toisaalta on pakko ensin myydä nuita kitarakamoja ennenkuin saapi vahvistimen ja kaapin ostettua...
 
juici
23.09.2012 20:52:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Just selailin tuon torin läpi ja ikävän kaukana on vahvistimet ku ite asun Oulussa. Toisaalta on pakko ensin myydä nuita kitarakamoja ennenkuin saapi vahvistimen ja kaapin ostettua...
 
Hyvällä tuurilla Hiukkavaaran treeniskompeksilta joltain löytyy juuri tarpeisiisi sopiva vahvari sillä aikaa. Sen mitä itse olen toria seurannut niin ainakin vanhat Peaveyt ovat melkeinpä systemaattisesti aina Oulussa tai Turun seudulla.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
edenbeast
23.09.2012 21:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Hyvällä tuurilla Hiukkavaaran treeniskompeksilta joltain löytyy juuri tarpeisiisi sopiva vahvari sillä aikaa. Sen mitä itse olen toria seurannut niin ainakin vanhat Peaveyt ovat melkeinpä systemaattisesti aina Oulussa tai Turun seudulla.
 
Toivotaan. Kitaravahvistimiahan oulussa myydään paljon mutta bassokamoja ei niin hirveästi näytä liikkuvan. Toisaalta kesällä mie vasta päätin vaihtaa kitarasta bassoon joten ei nuita bassokamoja oo niin hirveän pitkään tullu seurattuakaan.
 
Wattari
23.09.2012 21:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelisin tsekkaan Warren WA 300-nupin. Oon soitellu sellatteen läpi nyt melkeen vuoden enkä vois olla tyytyväisempi. Tosi helppo käyttää, mutta toisaalta 10-portaisella taajuuskorjaimella saa aika monenlaista kuviota aikaseks. Potkua irtoaa riittävästi isommillekin lavoille. Soundi on musta aika neutraali, ei väritä liikaa basson omaa sointia, mutta botnea ja middle-growlia irtoaa. Hintaluokan kärkikastia.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/179100
 
Aamen.
 
Miikss
24.09.2012 00:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Toivotaan. Kitaravahvistimiahan oulussa myydään paljon mutta bassokamoja ei niin hirveästi näytä liikkuvan. Toisaalta kesällä mie vasta päätin vaihtaa kitarasta bassoon joten ei nuita bassokamoja oo niin hirveän pitkään tullu seurattuakaan.
 
Laita vaan ite torille ostoilmotus. Mulla tuli kyllä tarjouksia liian kanssa parin päivän aikana Oulun lähialueelta, kun ilmotuksen laitoin about saman hintaluokan bassosetistä. SWR Workingprohon päädyin, vajaa 300 euroo hintaa. Ja oon tyytyväinen.
 
Tuli myös tarjous Peaveyn Mark III:sta heti ekana.
 
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
edenbeast
24.09.2012 08:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikss: Laita vaan ite torille ostoilmotus. Mulla tuli kyllä tarjouksia liian kanssa parin päivän aikana Oulun lähialueelta, kun ilmotuksen laitoin about saman hintaluokan bassosetistä. SWR Workingprohon päädyin, vajaa 300 euroo hintaa. Ja oon tyytyväinen.
 
Tuli myös tarjous Peaveyn Mark III:sta heti ekana.

 
Niinhän tuo pitänee tehdä. Ainoa vaan että pitää tosiaan ensin muuttaa nuita kitaravermeitä rahaksi :) Sen siitä saa kun on köyhä ja perheellinen, harrastustoiminta kärsii...
 
absqua
24.09.2012 10:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=678234&fb=1
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
kojones
24.09.2012 11:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hartke LH500 on jäänyt mainitsematta, siitä irtoaa perustervettä ei niin järin modernia soundia.
 
Maisteri
24.09.2012 12:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhaa Peaveytä on suositeltava täältäkin. On niin mainiosti hinta-laatusuhde kohdillaan niissä. Erään sortin "aikansa lippulaiva" Mark IV -nuppi löytyy iteltäkin (ihan 80-luvun alusta). Tosin aivan kakkosvehkeenä on se, kun kyllä putkimarsu on aina putkimarsu ja putkisaundi se lämpöisempi. Mutta trankuksihan tuokin vehje on sopivasti säädettynä todella lämminsaundinen. Ja vaikka noissa ei äärettömän isoja wattilukuja luvatakaan, niin silti jotenkin numeroihin nähden todella kovaa potkivat.
 
Juu, ja en nyt siis viitsi luopua omastani, vaikka onkin älyttömän vähällä käytöllä. On varavehkeeksi itelle juuri loistava, kun ei tarvinnut rahaa juuri nimeksikään kiinnittää siihen. Jospa siis jostain muualta vaan löytyy Mark-sarjalaisia tms. vanhoja Pivikoita, niin iske kiinni vaan!
 
www.thedgu.com
edenbeast
24.09.2012 12:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköisesti se peaveyn puoleen kääntyy tuo etsintä. Kiitos vinkeistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «