statistiÖ 21.09.2012 23:49:19 (muokattu 21.09.2012 23:56:03) | |
---|
jazzmies: Melodia on musiikkikappaleen sielu ja identiteetti Olen rajannut melodia-käsitteen tiukemmin, pitää tutkailla. Olen ilmeisesti kuutamolla ulapalla tässä asiassa.. jazzmies: rumpu ja djembe, missä on kaksi melodista äänenkorkeutta Tästä saa rakennettua varmaan sen, että melodiassa on aina rytmi ja mitä rytmisempi melodia, sen parempi mun mielestä (löytyyköhän tähän joku raja..). Speedyyn liittyen, mun mielestä tuossa on nimenomaan hyvää se, että on ristiriitaa, rosoa, eikä mikään ole fokuksessa koko ajan (eikö näin ollut?). "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 22.09.2012 00:09:30 (muokattu 22.09.2012 00:16:44) | |
---|
Sa(n)kari: jos jaksatte kuunnella loppuun http://maihinnousu.net/s/17655Sankarillista menoa, hyvin jaksoi loppuun kuunnella, sekoile toistekin :) Parissa kohtaa lähti melkein jotain, mitä hyödyntäisin ja apinoisin ihan 100lla. Loppupuolen länsimaansambakarnevaali oli myös kiva. Ja mitä parasta, eihän se ollut rokkia, vaikka siellä se pakollinen bongorumpu taas oli. Pitänee mun jatkaa virppaharjoituksia ;) nii. kincy: Virveli pikkusen liian matalalla/matto löysällä mun makuun.Mun mielestä virppa ei tuon korkeammalla suorastaan saa olla (maihinnousu pyöristää ääntä). Matto oli marssilla. Ei siinäkään mitään vikaa, mutta huomasin myös. Kailis: fiilistelin tän helvetin lujaa kaiuttimista. Kiitos! Oumai :) tosin 6,5" syvyys on kuultavissa Ai? Mun korvaan oli kuiva perusvirppa. Käyn säädättämässä korvani..... "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 22.09.2012 19:34:39 | |
---|
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
arse 22.09.2012 19:58:01 | |
---|
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Kefiiri 22.09.2012 20:43:39 (muokattu 22.09.2012 21:05:10) | |
---|
Statistin aiempiin näytteisiin verrattuna laajuudessaan eeppinen sävelteos :) |
statistiÖ 22.09.2012 22:46:48 (muokattu 22.09.2012 22:48:03) | |
---|
arse: Mihin koputit? Rumpuun. Vai tarkoitatko herätyskelloa? Kefiiri: Statistin aiempiin näytteisiin verrattuna laajuudessaan eeppinen sävelteos :) Saas katsoa, milloin saan narutettua pidemmän.. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
arse 22.09.2012 23:09:03 | |
---|
statistiÖ: Rumpuun. Vai tarkoitatko herätyskelloa? Eikun en mä muuta kuin että ovelan kuuloinen rumpu. Antaa sen herätyskellon olla. molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
Sa(n)kari 22.09.2012 23:13:57 | |
---|
Kiitti positiivisista kommenteista, arvostan oikeesti. Joo, on se jännä miten se joskus lähtee parhaiten kun ei yritä yhtään, tuokin oli sellanen treenien lopetusveto eikä varmasti puoletkaan filleistä oo enää mielessä :) Mutta hauskaahan sen soiton tuleekin olla pääsääntöisesti. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
Hoo_ 23.09.2012 12:55:06 (muokattu 23.09.2012 13:30:47) | |
---|
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin. |
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Niq 23.09.2012 18:40:50 | |
---|
Ajattelin ensin että tämä varmaan on parempi laittaa studio-puolelle, mutta ajattelin että varmaan rumpaleitakin kiinnostaa. Soitin piruuttani treenikämpän/harrastelijastudion remontin valmistuttua vähän matkaa rumpuja nauhalle kahdella eri overimikillä (plus basarimikillä). Eka beatkomppi ja halftimeshuffle mikillä nro 1, ja seuraavat kompit mikillä nro 2. Kyse on eri otoista, mutta yritin soittaa mahdollisimman samalla voluumilla ja tatsilla. Juju onkin siinä että toinen mikki on reilun parin kympin elektreettikonkkamikki ja toinen mikki reilun kahdensadan euron laajakalvoinen konkka, jonka valmistaja nauttii ihan yleistä suosiota äänittäjäpiireissä. Nyt rohkeimmat sitten arvaamaan kumpi on kumpi? Äänitettä ei ole käsitelty juurikaan, mitä nyt pikkuinen kompura overimikille ja basarimikille snadi EQ-säätö kompuran lisäksi. Overimikki on virvelin keskikohdan yläpuolella kahden kapulamitan päässä virvelin lyöntikalvosta. Bonusheittona saa myös arvata basarimikin mallia tahi tyyppiä. ;) http://niq.kapsi.fi/mikkitesti.mp3 |
vanaha kettu 23.09.2012 18:57:33 | |
---|
Niq:Nyt rohkeimmat sitten arvaamaan kumpi on kumpi?
Eka on elektreetti ja toka oikea konkka. |
quicgr 23.09.2012 20:47:32 | |
---|
Hoo_: Pikku youtube pätkä myös http://www.youtube.com/watch?v=NMTXZnY_Pzs&feature=plcp Parantaako noi ryijyt seinällä paljonkin akustiikkaa? Omaan korvaa kyseinen pätkä kuulosti 100%:sti jazzilta, joten voidaan olettaa soittosi olevan virheetöntä :) . statistiÖ: traivi @ http://maihinnousu.net/a/2812 Voin järkyttää maailmankuvaasi ilmoittamalla että a) rummut ovat rytmisoitin. b) jonkinlainen idea pitäisivälittyä soitosta c) rudimenttien/harjoitusten soittamista en itse kategorioisi vielä rumpujen soittamiseksi, ne ovat ennemminkin apuväline soiton kehittämiseen. d) kun keskustelun otsikkona on "Pistäkää ääninäytettä soitostanne" on oletettavaa että tähän ketjuun liitettävä soitannallinen materiaali on 90%:sti rumpusettii liityvää soittoa, johon kuuluvat myös erinäiset live-taltioinnit ja äänitteet. Joibenkin mielestä d on b |
statistiÖ 23.09.2012 21:11:38 (muokattu 23.09.2012 21:12:28) | |
---|
quicgr: c) rudimenttien/harjoitusten soittamista en itse kategorioisi vielä rumpujen soittamiseksiItse paperille jokaisen nuotin piirsin, omaa tuotantoa. Kuten aiemmatkin pätkät. Eivät ole jonkun muun tekemiä harjoituksia. Paremmin en vielä osaa, enkä yleensä puhu soittamisesta, mutta näillä mennään! d) kun keskustelun otsikkona on "Pistäkää ääninäytettä soitostanne" on oletettavaa että tähän ketjuun liitettävä soitannallinen materiaali on 90%:sti rumpusettii liityvää soittoa, johon kuuluvat myös erinäiset live-taltioinnit ja äänitteet.Ei täällä määritellä missään, että puhutaan rumpusetistä. Rummuista puhutaan. Virveli on rumpu. Taltiointi on live. Yhdellä otolla tehty alusta loppuun. Kuin myös ne kaksi aiempaa pätkää. traivi @ http://maihinnousu.net/a/2812 "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
BanZai88 23.09.2012 21:57:58 | |
---|
Niq: Nyt rohkeimmat sitten arvaamaan kumpi on kumpi? Bonusheittona saa myös arvata basarimikin mallia tahi tyyppiä. ;) http://niq.kapsi.fi/mikkitesti.mp3 Sanotaan, että ensimmäinen on halppis ja toinen on kalliimpi. Basarimikki on T.bone BD300. |
marktark 23.09.2012 23:04:02 | |
---|
Jälkimmäinen on laadukkaampi ja samalla kalliimpi. Veikataan vähän vielä : bassarissa 57/58. Nyt jännittää - parempaa kuin lotto ! Play that song, not the instrument. |
Kefiiri 24.09.2012 10:56:38 | |
---|
En koskaan arvaa oikein sokkotesteissä, mutta oletan että arvokkaampi mikki on vuorossa ensin. Jälkimmäinen nimittäin kuulostaa amatöörin korvaan paremmalta, ja olen oppinut että oikeasti hyvälaatuinen tallenne on aina se latteamman kuuloinen =D |
Niq 24.09.2012 13:00:27 | |
---|
vanaha kettu: Eka on elektreetti ja toka oikea konkka. Aika hyvin oli kaikki jäljillä. Ensimmäinen on T.bone SC300 ja jälkimmäinen Oktava Mk319. Testailin laatikon pohjalle unohtunutta t.bonea ihan vaan siksi kun en ollut käyttänyt sitä aikoihin mihinkään enkä muistanut minkämoista soundia sillä saa napattua. Ei nuo ihan luokattoman huonoja ole hintaansa nähden, esim. kotidemotteluun tai vastaavaan toimintaan ihan jees overimikki, parempi tuo on kuin joku viiskasi overina. Basarimikkinä pelkästään tämä: http://niq.kapsi.fi/showimg.php?file=/Rummut/HPIM1399.JPG Ensimmäisen näytteen mikkien yhteishinta siis noin 35 euroa (osa basarimikin osista löytyi varastosta ilmaiseksi). :) Rummut näytteessä: Yamaha 8000 "Mellow Yellow" 22", 12", 14", 16", M*llenium BB-kopsu virppana, sekä Zildjian/Bosphorus symbaaliosastoa. |
Hoo_ 25.09.2012 23:02:37 | |
---|
Epämuusikko: Hyvää laittoa ainakin tuubipätkän perusteella! Muutama dynamiikkaratkaisu ei ollut oman makuni puitteissa kovin kohtelias tai johdonmukainen, mutta olennainen välittyi :D Kiitos paljon. Lämmittää mieltä mukavasti, kun saa palautetta. :) Kova halu on kehittyä, mutta valitettavan vähän on viimesen vuoden aikana ehtiny treenaamaan. Iso askel ja oma unelma musiikin saralla toteutu, kun pääsin viime talvena mun nykyiseen bändiin mukaan ja pääsin ensimmäistä kertaa harjottelemaan jazzin soittoa bändin kanssa. On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin. |
Epämuusikko 26.09.2012 00:14:34 (muokattu 26.09.2012 00:15:02) | |
---|
Hoo_: Kiitos paljon. Lämmittää mieltä mukavasti, kun saa palautetta. :) Kova halu on kehittyä, mutta valitettavan vähän on viimesen vuoden aikana ehtiny treenaamaan. Iso askel ja oma unelma musiikin saralla toteutu, kun pääsin viime talvena mun nykyiseen bändiin mukaan ja pääsin ensimmäistä kertaa harjottelemaan jazzin soittoa bändin kanssa. Sikälimikäli jos oot oikeasti vasta-alkaja niin anna palaa vaan, hyvältä näyttää! + Saturn Pro all the way! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |