arse 20.09.2012 10:13:16 | |
---|
markkuliini: Kun kädet treenataan soittamaan erilaisia käsijärjestyksiä, niin hyöty on siinä että pystyy jakamaan rytmit haluamallaan tavalla eri rummuille ja symbaaleille. Kun tuplabassarilla/pedaalilla treenataan soittamaan samat järjestykset, niin hyöty on siinä että voi onnitella itseään järjettömästä sinnikyydestä asian eteen josta ei ole juurikaan mitään hyötyä. Koska eihän se paradiddle tms. juurikaan eriltä kuulosta kuin vuorolyönnitkään sillä bassorummulla, kun se on sen verran epädynaamisempi kuin virveli eikä lyöntipaikkakaan vaihdu. Toki hyvä että ylipäätään treenataan, mutta sen ajan voisi käyttää PALJON hyödyllisemmin vaikka ihan siihen että opettelee soittamaan mitä vaan rytmejä vuorolyönneillä tai jollain jalkajärjestyksellä mikä tuntuu luontevimmalta. Olen kuullut ainoastaan yhtä rumpalia jonka soittamana bassarilla esim. tuplalyönnit ovat edes vähän poikkeavan kuuloisia verrattuna vuorolyönteihin. Kysessä on Virgil Donati joka on käyttänyt bassarin tuplalyöntien hiomiseen ihan järjettömästi aikaa. Ja tuloksena on tukutukua joka kuulostaa ihan aavistuksen pehmeämmältä mitä vuorolyöntinsä. Ja tavallinen kuulija ei huomaa mitään eroa. Onneksi olkoon Virgi ajankäytöstä! :D Älä oo noin rajoittunut. http://www.youtube.com/watch?v=1SdotD2TmSw molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
jazzmies 20.09.2012 10:28:42 | |
---|
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
markkuliini 20.09.2012 10:30:20 (muokattu 20.09.2012 10:30:32) | |
---|
arse: Älä oo noin rajoittunut. http://www.youtube.com/watch?v=1SdotD2TmSw En jotenkin pystyny katsomaan "ihan" kokonaan, joten voitko vinkata sen kohdan missä kaveri soitti tuplabassaria jollain muulla kuin vuorolyönneillä. :P :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 20.09.2012 11:23:05 | |
---|
jazzmies: Kyllähän muuten tuolla jätkällä lähtee. Tuo likki 1:48 kohdassa meni heti repertuaariini! Jeee ja sata hymynaamaa :) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 20.09.2012 11:27:01 (muokattu 20.09.2012 11:30:47) | |
---|
Kiitos, Markku. mutta toisaalta, jos rudimenttien historiaa ajattelee, niin soiton visuaalisen puolen yhdenmukaistamisen puitteissa on perusteltua harjoitella eri jalkajärjestyksiä (footings?) siinä vaiheessa, kun kuviomarssissa aletaan soittaa basarit jaloilla, tai jos perustetaan basaribändi. Muutenhan tuo on m-netin kollektiiviselle ideaalien kimpulle tyypillistä ajanhukkaa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 20.09.2012 11:44:26 | |
---|
Epämuusikko: Kiitos, Markku. mutta toisaalta, jos rudimenttien historiaa ajattelee, niin soiton visuaalisen puolen yhdenmukaistamisen puitteissa on perusteltua harjoitella eri jalkajärjestyksiä (footings?) siinä vaiheessa, kun kuviomarssissa aletaan soittaa basarit jaloilla, tai jos perustetaan basaribändi. Muutenhan tuo on m-netin kollektiiviselle ideaalien kimpulle tyypillistä ajanhukkaa. "Footings"! XD Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 20.09.2012 13:02:32 | |
---|
markkuliini: "Footings"! XD tai leggings! No, jos käsijärjestys on stickings niin samahkolla logiikalla alaosasto on shoeings. Tai STOCKINGS!!! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
tomboarmageddon 20.09.2012 13:49:17 | |
---|
markkuliini: Kun kädet treenataan soittamaan erilaisia käsijärjestyksiä, niin hyöty on siinä että pystyy jakamaan rytmit haluamallaan tavalla eri rummuille ja symbaaleille. Kun tuplabassarilla/pedaalilla treenataan soittamaan samat järjestykset, niin hyöty on siinä että voi onnitella itseään järjettömästä sinnikyydestä asian eteen josta ei ole juurikaan mitään hyötyä. Koska eihän se paradiddle tms. juurikaan eriltä kuulosta kuin vuorolyönnitkään sillä bassorummulla, kun se on sen verran epädynaamisempi kuin virveli eikä lyöntipaikkakaan vaihdu. Toki hyvä että ylipäätään treenataan, mutta sen ajan voisi käyttää PALJON hyödyllisemmin vaikka ihan siihen että opettelee soittamaan mitä vaan rytmejä vuorolyönneillä tai jollain jalkajärjestyksellä mikä tuntuu luontevimmalta. Olen kuullut ainoastaan yhtä rumpalia jonka soittamana bassarilla esim. tuplalyönnit ovat edes vähän poikkeavan kuuloisia verrattuna vuorolyönteihin. Kysessä on Virgil Donati joka on käyttänyt bassarin tuplalyöntien hiomiseen ihan järjettömästi aikaa. Ja tuloksena on tukutukua joka kuulostaa ihan aavistuksen pehmeämmältä mitä vuorolyöntinsä. Ja tavallinen kuulija ei huomaa mitään eroa. Onneksi olkoon Virgi ajankäytöstä! :D No tietenkin se lisää kontrollia vaikka ei kokoajan niitä käytännön soitossa tarviskaan. Vahvistaa heikompaa tukutukuraajaa... Jos ois kaks ihan erikokoista ja vireistä bdtä ni kait siihen jotain sävyjä tulis kun vetäskin esim paradidlella. Ja vois välillä soittaa vasurilla toista bassaria jos ois siinäkin tarpeeks hyvä tekniikka. |
JanneO 20.09.2012 13:52:20 | |
---|
Epämuusikko: tai leggings! No, jos käsijärjestys on stickings niin samahkolla logiikalla alaosasto on shoeings. Tai STOCKINGS!!! vai pedalings? Lähettäjä: "rumpujoppari"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
markkuliini 20.09.2012 14:20:14 (muokattu 20.09.2012 17:59:35) | |
---|
tomboarmageddon: Jos ois kaks ihan erikokoista ja vireistä bdtä ni kait siihen jotain sävyjä tulis kun vetäskin esim paradidlella. Ja vois välillä soittaa vasurilla toista bassaria jos ois siinäkin tarpeeks hyvä tekniikka. Nämä on asioita erikseen. Minä puhuin siitä ettei ole yleensäottaen mitään järkeä opetella jaloilla samoja asioita mitä käsillä, kaikkia rudimentteja, rolleja jne. Jos soittaa eri vireisillä bassareilla, niin silloin kannattaa treenata sellaista materiaalia mitä haluaa käyttää. Monilla vaan on sellainen symmetria-ihanne että kaikki mitä käsillä soitetaan pitäisi osata jaloillakin. Kas kun ei nenärei'illä supistellen Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jtpennane 20.09.2012 17:46:47 | |
---|
|
Duro 20.09.2012 18:05:41 | |
---|
Tilipitappituppitappi |
jtpennane 20.09.2012 18:26:04 | |
---|
Duro: Nyt mäni persiilleen tämä. Ton voi liittää lähes jokaiseen herran kirjoitukseen. Teksti on usein sen verran lennokasta, että asiallisesti vastaaminen on melko hankalaa. Propsit vaan kaikille, jotka jaksaa yrittää. |
moderndrummer88 20.09.2012 18:31:14 | |
---|
Angry Pierre: Ton voi liittää lähes jokaiseen herran kirjoitukseen. Teksti on usein sen verran lennokasta, että asiallisesti vastaaminen on melko hankalaa. Propsit vaan kaikille, jotka jaksaa yrittää. Niin siis linkki ei toimi... |
Puzzle 20.09.2012 18:34:11 | |
---|
moderndrummer88: Niin siis linkki ei toimi... Noi funnyjunkin linkit ei tunnu ikinä toimivan. Lisää kysymysmerkki siihen urlin perään, niin pelittää. |
statistiÖ 20.09.2012 20:38:02 (muokattu 20.09.2012 21:11:19) | |
---|
Epämuusikko: Stick Control jaloille -- onhan sitä moni käyttänyt. Aijaa. Kysykää silti itseltänne tai joltain muulta notta mitä siitä hyötyy? Kun on hyvässä muistissa fiilinkit, mitä tulee tikkutreenistä ajattelin, että sama "painuu" myös jalkoihin. Oppisi käyttämään jalko- + aivopuoliskojaan. Alun ensimmäiset sivut kun on vasenta ja oikeaa. Mitään trioleja tai rolleja varmaan.. Epämuusikko: perustetaan basaribändi. MAinio idea, perustetaan! Uusi ulottuvuus tuplabassarille. Joutessaan voi lisäksi kilistää vaikka 10" pläshiä. Tai tanssijankulkuset ranteisiin.. BTW. Miksi muistelen, että luin jostain jonkun käyttäneen rolleja bassoon?? markkuliini: Kun kädet treenataan soittamaan erilaisia käsijärjestyksiä Tämä on alkuperäisestä ajatuksesta hiukan syvemmälle, mutta huomasin, että VOOV VOOV jne kuulostaa erilaiselta kuin VVOO VVOO jne. Miksi? Miten? markkuliini: Minä puhuin siitä ettei ole yleensäottaen mitään järkeä opetella jaloilla samoja asioita mitä käsillä, kaikkia rudimentteja, rolleja jne. Minä en puhunut. Vaan ensimmäisten sivujen VasenOikea yhdistelmistä. Onko ne nyt sitten suoria vai mitä. Ei mitään diddlejä, rolleja tai trioleja, monimutkaista. Jaloissa tulee taatusti sama ilmiö kuin käsissä; kun VOOV vaihtuu OVVO, on hetken tööt. Nopeutta lisää vaan, jos helppoa on. Kunto kasvaa, tasaisesti rasitusta kumpaankin rahjukseen. Vai? tomboarmageddon: No tietenkin se lisää kontrollia Tähän uskon täysin. Tärkeintä ei ole suunta vaan liike -ideologialla nyt ainakin. Mutmut, helppo huudella.. Vaikka onhan tuota footingssia tullut muissa yhteyksissä tehtyä. Yleensä mieleen tulee, miksei pedaalien toimintoa saa vaihdettua toisin päin :(( setissä/ bassarissa saa. Vahvistaa heikompaa tukutukuraajaa... Jos ois kaks ihan erikokoista ja vireistä bdtä ni kait siihen jotain sävyjä tulis kun vetäskin esim paradidlella. Ja vois välillä soittaa vasurilla toista bassaria jos ois siinäkin tarpeeks hyvä tekniikka. Tämä taas kuulostaa sen tason hurjastelulta, että mahtaako sulla ikä riittää ;) enää. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
moderndrummer88 23.09.2012 10:34:05 | |
---|
Huh mikä viikonloppu takana... Perjantaina olin pubissa istumassa ihan mukavalla semmosella perushumalalla liikenteessä, mutta sitten menee filmi yhtä-äkkiä täysin poikki, en tiedä onnistuiko joku livauttamaan mulle juoman jotain mitä sinne ei kuuluisi. Aamulla herään siihen, että sänky on oksennusta täynnä oon kaatunu niin, että leuka on auki, polvet on kipeänä ja ei mitään muistikuvia tapahtuneesta, minulla ei todellakaan ole tapana juoda tuollaisia kännejä, että ei mitään kontrollia tapahtumista ja muisti ois menny kokonaan... Sitten aamulla soi puhelin, tarvittais rumpalia illaksi säestämään 2010 tangomarkkinoiden kakkosta, eipä siinä muuta kuin kamat kasaan ja keikkapaikalle. Rumpuja pystyttäessä sitten alkaa hiipiä armoton krapula. Viisi settiä tanssimusaa prima vistanan ja koko ajan saa nieleskellä kurkussa pyörivää oksennusta alas ja ei puhettakaan, että pystyisi mitään syömään. Ehjin nahoin selvittiin kuitenkin keikasta ja solisti oli tyytyväinen soittoon ja siihen, että lyhyellä varoitusajalla pääsin paikan päälle. |
arse 23.09.2012 10:40:08 | |
---|
moderndrummer88: Huh mikä viikonloppu takana... Perjantaina olin pubissa istumassa ihan mukavalla semmosella perushumalalla liikenteessä, mutta sitten menee filmi yhtä-äkkiä täysin poikki, en tiedä onnistuiko joku livauttamaan mulle juoman jotain mitä sinne ei kuuluisi. Aamulla herään siihen, että sänky on oksennusta täynnä oon kaatunu niin, että leuka on auki, polvet on kipeänä ja ei mitään muistikuvia tapahtuneesta, minulla ei todellakaan ole tapana juoda tuollaisia kännejä, että ei mitään kontrollia tapahtumista ja muisti ois menny kokonaan... Sitten aamulla soi puhelin, tarvittais rumpalia illaksi säestämään 2010 tangomarkkinoiden kakkosta, eipä siinä muuta kuin kamat kasaan ja keikkapaikalle. Rumpuja pystyttäessä sitten alkaa hiipiä armoton krapula. Viisi settiä tanssimusaa prima vistanan ja koko ajan saa nieleskellä kurkussa pyörivää oksennusta alas ja ei puhettakaan, että pystyisi mitään syömään. Ehjin nahoin selvittiin kuitenkin keikasta ja solisti oli tyytyväinen soittoon ja siihen, että lyhyellä varoitusajalla pääsin paikan päälle. http://www.youtube.com/watch?v=QSih4o2YfmA molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
moderndrummer88: Huh mikä viikonloppu takana... Perjantaina olin pubissa istumassa ihan mukavalla semmosella perushumalalla liikenteessä, mutta sitten menee filmi yhtä-äkkiä täysin poikki, en tiedä onnistuiko joku livauttamaan mulle juoman jotain mitä sinne ei kuuluisi. Aamulla herään siihen, että sänky on oksennusta täynnä oon kaatunu niin, että leuka on auki, polvet on kipeänä ja ei mitään muistikuvia tapahtuneesta, minulla ei todellakaan ole tapana juoda tuollaisia kännejä, että ei mitään kontrollia tapahtumista ja muisti ois menny kokonaan... Sitten aamulla soi puhelin, tarvittais rumpalia illaksi säestämään 2010 tangomarkkinoiden kakkosta, eipä siinä muuta kuin kamat kasaan ja keikkapaikalle. Rumpuja pystyttäessä sitten alkaa hiipiä armoton krapula. Viisi settiä tanssimusaa prima vistanan ja koko ajan saa nieleskellä kurkussa pyörivää oksennusta alas ja ei puhettakaan, että pystyisi mitään syömään. Ehjin nahoin selvittiin kuitenkin keikasta ja solisti oli tyytyväinen soittoon ja siihen, että lyhyellä varoitusajalla pääsin paikan päälle. Noita sattuu joskus. Mulle ja ex tyttökaverille laitettiin tampereella jotain kans kerran. Mä join 3 tuoppia ja mimmi 2 ja sitte lähdettiin kauppaan. Seuraava havainto se,että ollaan kotona vaatteet päällä sängyssä ja mulla on kylki sen näköinen kun ois ammuttu haulikolla. Siis takki, huppari ja t-paita ihan riekaleina. Hirvittävä päänsärky kummallakin. Kaikki rahat ym oli kuitenkin tallessa. Edit. Yks basisti aina jätti juoman tiskille vartioimatta jos vaikka joku pistäs siihen jotain:) Että joskus näinkin päin. Tulee tietty halvemmaks pään puudutus... |
Epämuusikko 23.09.2012 16:06:46 | |
---|
statistiÖ: Tämä taas kuulostaa sen tason hurjastelulta, että mahtaako sulla ikä riittää ;) enää. Nämä sinun tekstit on sen tason hurjastelua että joku tolkku nyt. Älä pakota minua käyttämään todella alhaisia keinoja, esim. soittonäytteeseen tai muuhun henkilöhistoriaan vetoaminen. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |