Aihe: Soolojen nopeat vaiheet.
1 2 3 4 5 6 7 8
Wradlin
22.09.2012 20:08:46
OrangeD: Vittu toi ynkkä on ****. Väittää aina haastatteluissa, ettei muka ole koskaan harjoitellut vaan on aina vaan soitellut. Ei ole mitenkään mahdollista, että tiluttaa muka noin nopeasti ja puhtaasti harjoittelematta kertaakaan. Moni harjoittelee metronomilla vaikka kuinka, eikä ikinä saavuta samaa nopeutta, kun toi saatanan swedupelle.

Varmaan trollaat mutta harjoittelemistahan se soittaminenkin on. En minäkään ole koskaan "harjoitellut" soittamista, olen vain soittanut sitä ja samalla on tullut opittua. Eli olen harjoitellut.
Kampela77
22.09.2012 21:55:41
Wradlin: Varmaan trollaat mutta harjoittelemistahan se soittaminenkin on. En minäkään ole koskaan "harjoitellut" soittamista, olen vain soittanut sitä ja samalla on tullut opittua. Eli olen harjoitellut.

Ihmiset myös eroavat fyysisiltä ominaisuuksiltaan ja kaikilla ei ole edes mahdollisuutta tulla supernopeaksi ja joillakin se tulee vähemmällä treenaamisella. Riittävän nopeaksi varmaan kaikki tulevat treenaamisen kautta ainakin kuulijoiden mielestä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
toxic
22.09.2012 21:57:56
OrangeD: Vittu toi ynkkä on ****. Väittää aina haastatteluissa, ettei muka ole koskaan harjoitellut vaan on aina vaan soitellut. Ei ole mitenkään mahdollista, että tiluttaa muka noin nopeasti ja puhtaasti harjoittelematta kertaakaan. Moni harjoittelee metronomilla vaikka kuinka, eikä ikinä saavuta samaa nopeutta, kun toi saatanan swedupelle.

Ynkkä käyttää playbackia.
OrangeD
22.09.2012 22:37:28 (muokattu 22.09.2012 22:40:19)
toxic: Ynkkä käyttää playbackia.

Ynkkä on myös hikipedian mukaan maailman rikkain homo. :D
itse pidän ynkkää ohan mulkkuna, koska moitti joe satrianinkin soittamista guitarworld lehdessä.
Kitara on elämä.
Kampela77
22.09.2012 22:37:34 (muokattu 22.09.2012 22:42:48)
Jucciz: Eihän tossa nyt mitenkään kauheesti säröä ollut. Tuollaisen määrän säröä saa vanhalla Marshallillakin helposti. Ja helppohan nyt tommonen pätkä muutenkin on soittaa puhtaasti, kun delay soittaa puolet nuoteista, ts. ei oo sinänsä edes "nopea vaihe", vaan kerkee hyvinkin miettiä vaikka vähän ylimääräisten äänien demppailua. :D

Kyllä JP toki soittaa viis kertaa nopeemmatkin jutut puhtaasti, mutta ei sen soitto - saati soundit - silti mua puhuttele. Makuasioita, sano.

Kerro toki jos olen väärässä, mutta tekstejäsi lukiessa tulee semmoinen mielikuva, että pidät ja inhoat kategorisesti tiettyjen ihmisten/bändien soitosta. John Petrucci 100% paskaa, Pat Metheny 100% upeaa soittoa jne.

edit: Jatkanpa tähän vielä, että en ole koskaan nähnyt sinun haukkuvan ketään jazz-artistia. Sen sijaan hevimuusikoita jaksat parjata päivästä toiseen. Kaikki jazz-muusikot tuottavat pelkästään jumalaista musiikkia ja kaikki hevimusiikot suoltavat paskaa. Olenko oikeassa?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
22.09.2012 22:56:59 (muokattu 22.09.2012 22:58:56)
Kampela77: Kerro toki jos olen väärässä, mutta tekstejäsi lukiessa tulee semmoinen mielikuva, että pidät ja inhoat kategorisesti tiettyjen ihmisten/bändien soitosta. John Petrucci 100% paskaa, Pat Metheny 100% upeaa soittoa jne.

edit: Jatkanpa tähän vielä, että en ole koskaan nähnyt sinun haukkuvan ketään jazz-artistia. Sen sijaan hevimuusikoita jaksat parjata päivästä toiseen. Kaikki jazz-muusikot tuottavat pelkästään jumalaista musiikkia ja kaikki hevimusiikot suoltavat paskaa. Olenko oikeassa?

Olet väärässä. Uskomattoman lapsellista kärjistämistä, liioittelua ja tarpeetonta arvailua, jollaista on hankala uskoa edes kuulevansa, jos nimimerkissäsi on oikeasti syntymävuotesi. Sori nyt vaan. Enkä edes minä jaksa kaikkea vaikkapa Methenyn tuotannosta. Tää hevi vs. jazz -vastakkainasettelu on selvästikin paljon voimakkaammin sun omassa päässäsi kuin mun: mää kuuntelen nimittäin molempia sujuvasti. Molemmista lokeroista (vaikka lokeroista en välitäkään) löytyy sekä mainiota että kelvotonta musiikkia.

Enkä missään nimessä voisi sanoa Petruccia - tai ketään yhtä ansioitunutta muusikkoa - paskaksi. On paljon raivostuttavampiakin kitaristeja ja säveltäjiä, vaikka omalla listallani mies ei kärkisijoille ylläkään. Joskus taannoin kun Petrucci oli kuuma puheenaihe tällä foorumilla, päätin itse asiassa taltioida oman "hatunnostoni", "kädenojennukseni" tai "kansainvälisen käsimerkkini" (valitse itse!) herra Petruccin suuntaan:
http://mp3.jucciz.com/other/jucciz148.mp3
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kampela77
22.09.2012 23:16:59 (muokattu 22.09.2012 23:19:55)
Jucciz: Uskomattoman lapsellista kärjistämistä, liioittelua ja tarpeetonta arvailua, jollaista on hankala uskoa edes kuulevansa, jos nimimerkissäsi on oikeasti syntymävuotesi. Sori nyt vaan.

Sori nyt vaan myös sinne päin, mutta piikki ei oikein osunut mielestäni maaliin. Kyllä sitä lapsellista ja tarpeetonta hevin lyttäämistä on tullut sinun suunnaltasi ihan riittävästi. Eiköhän sen kaikki täällä ole nähneet. Toki voit strutsistrategialla pistää pään hiekkaan ja kieltää kaiken. Kärkevän viestini tarkoitus oli lähinnä yrittää pukata sinua vähän järkevämpään suuntaan, kun pienet vihjaukset eivät tunnut uppoavan. En kyllä pidättele henkeäni, että nytkään yhtään fiksummaksi muuttuisit. Olet omalla sarallasi pätevä soittaja, mutta nokkava asenteesi tiettyjä musiikkityylejä kohtaan suoraan sanottuna vituttaa.

edit: Etsipä viestihistoriastasi, kuinka monta negatiivista viestiä ole kirjoittanut kenestäkään jazz-artistista.
Vestu
22.09.2012 23:28:55
Jucciz: Hyvät korvat sulla selkeesti on silti - tai sitten hyvä tuuri (lue: hyvä maku) kun satut tuntemaan samoja biisejä kuin mä. :)

M-mitäh? :D Etkös sä kuuntele Pauli Hanhiniemeä, Totoa yms.
Like father like scum
Jucciz
22.09.2012 23:41:32
Kampela77: Sori nyt vaan myös sinne päin, mutta piikki ei oikein osunut mielestäni maaliin. Kyllä sitä lapsellista ja tarpeetonta hevin lyttäämistä on tullut sinun suunnaltasi ihan riittävästi. Eiköhän sen kaikki täällä ole nähneet. Toki voit strutsistrategialla pistää pään hiekkaan ja kieltää kaiken. Kärkevän viestini tarkoitus oli lähinnä yrittää pukata sinua vähän järkevämpään suuntaan, kun pienet vihjaukset eivät tunnut uppoavan. En kyllä pidättele henkeäni, että nytkään yhtään fiksummaksi muuttuisit. Olet omalla sarallasi pätevä soittaja, mutta nokkava asenteesi tiettyjä musiikkityylejä kohtaan suoraan sanottuna vituttaa.

edit: Etsipä viestihistoriastasi, kuinka monta negatiivista viestiä ole kirjoittanut kenestäkään jazz-artistista.

Edelleen: tää typerä hevi vs. jazz -vastakkainasettelu on ainoastaan sun oman pääsi ongelma. Mun päässä moista ei edes ole. Huonoa heviä, kuten mitä tahansa huonoa musiikkia, saa ja pitääkin haukkua. Sehän on ihan selvä juttu.

Sittenkö olen fiksu, kun tykkään esim. kaikista niistä artisteista kuin sinäkin, vai voisitko edes antaa vielä muutaman vinkin - liittyen siihen, milloin sitten olen fiksu. Sinunlaisesiko?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
22.09.2012 23:41:56
Vestu: M-mitäh? :D Etkös sä kuuntele Pauli Hanhiniemeä, Totoa yms.

Kyllä noitakin molempia on levyhyllyssä. On siellä aika paljon muutakin. :)
Kampela77
22.09.2012 23:56:11 (muokattu 23.09.2012 00:16:02)
Jucciz: Edelleen: tää typerä hevi vs. jazz -vastakkainasettelu on ainoastaan sun oman pääsi ongelma. Mun päässä moista ei edes ole. Huonoa heviä, kuten mitä tahansa huonoa musiikkia, saa ja pitääkin haukkua. Sehän on ihan selvä juttu.

Sittenkö olen fiksu, kun tykkään esim. kaikista niistä artisteista kuin sinäkin, vai voisitko edes antaa vielä muutaman vinkin - liittyen siihen, milloin sitten olen fiksu. Sinunlaisesiko?

Sillä ei ole mitään merkitystä minkälainen asettelu jazzin ja hevin välillä on sinun päässäsi. Sillä miten tuot sen esille keskustelufoorumilla sen sijaan on. Tiedät ihan hyvin provosoivasi ihmisiä kirjoituksillasi ja nyt koiran silmät loistaen yrität esittää hienoa ihmistä joka tykkää kaikesta hyvästä musiikista. Viikon päästä vittuilet taas hevibändeille.

Olet ihan fiksun oloinen jamppa ja soitat hyvin, mutta osaat kyllä provosoida ihmisiä. Paskaahan toki itsekin tänne enimmäkseen suollan, mutta se ei estä minua antamasta vinkkejä ihmisille, joissa näen potentiaalia järkevän tekstin tuottamiseen. Jucciz, pystyt parempaan.
Jucciz
23.09.2012 00:52:44 (muokattu 23.09.2012 00:55:58)
Jos suurin murheen aiheesi, Kampela77, on se, etten ole mielestäsi moittinut tarpeeksi jazzmuusikoita (oletko oikeasti lukenut läpi kaikki 14164 kirjoitustani?), oletko tullut ottaneeksi huomioon sitä, etten ole moittinut myöskään Juice Leskistä, Allman Brothersia, Marvin Gaye:tä tai vaikkapa Beatlesia? Miksi pidät jazzia ja jatsareita erityisasemassa?

Jazzmusiikilla on selvästikin paikka sydämessäsi - ja jokin siellä selvästikin liikahtaa joka kerta kun minä EN moiti jazzmuusikkoja tai jazzmusiikkia.

Mulle taas... kaikki hyvä musiikki käy ja kelpaa.

Sulla on vaan joku päähänpinttymä mallia "Jucciz vihaa heviä", johon tahdot vedota, vaikka sille ei itse asiassa ole mitään järkevää pohjaa edes. Totta kai heviin on helpompi takertua kuin moniin muihin genreihin, koska sitä tehdään nykypäivänä valtavasti ja siitä valtaosa on sisällöllisesti ihan hirvitävän huonoa.
Kampela77
23.09.2012 01:10:42
Jucciz: Jos suurin murheen aiheesi, Kampela77, on se, etten ole mielestäsi moittinut tarpeeksi jazzmuusikoita (oletko oikeasti lukenut läpi kaikki 14164 kirjoitustani?), oletko tullut ottaneeksi huomioon sitä, etten ole moittinut myöskään Juice Leskistä, Allman Brothersia, Marvin Gaye:tä tai vaikkapa Beatlesia? Miksi pidät jazzia ja jatsareita erityisasemassa?

Jazzmusiikilla on selvästikin paikka sydämessäsi - ja jokin siellä selvästikin liikahtaa joka kerta kun minä EN moiti jazzmuusikkoja tai jazzmusiikkia.

Mulle taas... kaikki hyvä musiikki käy ja kelpaa.

Sulla on vaan joku päähänpinttymä mallia "Jucciz vihaa heviä", johon tahdot vedota, vaikka sille ei itse asiassa ole mitään järkevää pohjaa edes. Totta kai heviin on helpompi takertua kuin moniin muihin genreihin, koska sitä tehdään nykypäivänä valtavasti ja siitä valtaosa on sisällöllisesti ihan hirvitävän huonoa.

Jokainen joka näillä palstoilla vierailee tietää kyllä aivan hyvin asenteesi raskaampaa musiikkia vastaan. En halua että haukut jazz musiikkia sen enempää kuin haukut mitään muutakaan. Haluan että osaisit puhua eri musiikkityyleistä ilman ennakkoasenteita.

Oikeasti et ole noin tyhmä. Tiedät ihan hyvin kirjoitustesi vaikutuksen lukijoihin ja että ne provosoivat ihmisiä. Provosoit tarkoituksella ihmisiä. Voitko kertoa minulle, että et provosoi kirjoituksillasi ihmisiä?
Tonski
23.09.2012 01:15:16 (muokattu 23.09.2012 01:16:48)

Kampela77: Provosoit tarkoituksella ihmisiä.

Aamen.

(täyte)

E:
Btw, tämähän on ihan hyvän viihteen puolella jo:D
hevikukko
23.09.2012 01:16:24 (muokattu 23.09.2012 01:18:03)
Jucciz: Totta kai heviin on helpompi takertua kuin moniin muihin genreihin, koska sitä tehdään nykypäivänä valtavasti ja siitä valtaosa on sisällöllisesti ihan hirvitävän huonoa.

En uskoisi tätä sanovani ihan erikseen ja ääneen, mutta aivan kauheaa on tapahtunut. Sinullakin Jucciz on kirjoitusvirheitä!
hirvitävän kirjoitetaan kahdella t:llä yleisesti ja tämä vain humoristiseksi kostoksi kuuluisasta "High Gain" kirjoitusvirheestäni, jonka siis kirjoitin vahingossa harmiksesi isoilla alkukirjaimilla. Nyt tutituti natinati ööööött
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Jucciz
23.09.2012 01:27:46 (muokattu 23.09.2012 01:28:51)
Kampela77: Jokainen joka näillä palstoilla vierailee tietää kyllä aivan hyvin asenteesi raskaampaa musiikkia vastaan.

Ei ole mitään asennetta. Miksi levyhyllyssäni on heviä, jos vihaan sitä kategorisesti? Ei kai kukaan niin tyhmä ole, edes minä? ;)

Haluan että osaisit puhua eri musiikkityyleistä ilman ennakkoasenteita.

Ks. edellinen kohta. Se, miltä jokin kuulostaa, ratkaisee. En kommentoi mitään ennenkö kuulen. Totta kai teen tilastoja ja yleistyksiä sen pohjalta, mitä olen tähän elämänvaiheeseen mennessä ehtinyt kuulemaan (kuten jokainen meistä), mutta kysyttäessä mielipidettä jostain nimenomaisesta artistista tai kappaleesta, en suostu kommentoimaan, ennenkö tutustun omilla korvillani.

Oikeasti et ole noin tyhmä. Tiedät ihan hyvin kirjoitustesi vaikutuksen lukijoihin ja että ne provosoivat ihmisiä. Provosoit tarkoituksella ihmisiä. Voitko kertoa minulle, että et provosoi kirjoituksillasi ihmisiä?

Totta hitossa provosoin. Jokainen provosoi, tiedostaen tai tiedostamattaan. Provosoitumatta jättämisen taito on paljon arvokkaampaa, sillä jokainen kumminkin provosoi. Provosoiva teksti on muutenkin lähes poikkeuksetta mielenkiintoisempaa luettavaa ja edes "jonkin hajuista" verrattuna täysin hajuttomaan kirjoitteluun. Toimi sinä samoin, en pahastu.
Jucciz
23.09.2012 01:28:29
hevikukko: En uskoisi tätä sanovani ihan erikseen ja ääneen, mutta aivan kauheaa on tapahtunut. Sinullakin Jucciz on kirjoitusvirheitä!
kirjoitetaan kahdella t:llä yleisesti ja tämä vain humoristiseksi kostoksi kuuluisasta "High Gain" kirjoitusvirheestäni, jonka siis kirjoitin vahingossa harmiksesi isoilla alkukirjaimilla. Nyt tutituti natinati ööööött

Kiitän korjauksesta ja pyrin jatkossa olemaan tarkempi. Öitä vaan sinnekin! :)
Kampela77
23.09.2012 01:52:58 (muokattu 23.09.2012 02:22:14)
Jucciz: Ei ole mitään asennetta. Miksi levyhyllyssäni on heviä, jos vihaan sitä kategorisesti? Ei kai kukaan niin tyhmä ole, edes minä? ;)

Ks. edellinen kohta. Se, miltä jokin kuulostaa, ratkaisee. En kommentoi mitään ennenkö kuulen. Totta kai teen tilastoja ja yleistyksiä sen pohjalta, mitä olen tähän elämänvaiheeseen mennessä ehtinyt kuulemaan (kuten jokainen meistä), mutta kysyttäessä mielipidettä jostain nimenomaisesta artistista tai kappaleesta, en suostu kommentoimaan, ennenkö tutustun omilla korvillani.

Totta hitossa provosoin. Jokainen provosoi, tiedostaen tai tiedostamattaan. Provosoitumatta jättämisen taito on paljon arvokkaampaa, sillä jokainen kumminkin provosoi. Provosoiva teksti on muutenkin lähes poikkeuksetta mielenkiintoisempaa luettavaa ja edes "jonkin hajuista" verrattuna täysin hajuttomaan kirjoitteluun. Toimi sinä samoin, en pahastu.

Tiedän kyllä, että kuuntelet myös heviä, mutta harpataan viimeiseen kappaleeseen. Miksi provosoit? Vahingossa provosoiminen on ihan ymmärrettävää. Mutta tiedät kyllä, että vittuilet usein päin naamaa.

Edit: Koita jättää asenne, että sinun pitää voittaa keskustelu. Mikäs sen parempaa kuin yhteinen lopputulos, josta kaikki on samaa mieltä.
Arkka
23.09.2012 02:50:23

Kampela77: Koita jättää asenne, että sinun pitää voittaa keskustelu. Mikäs sen parempaa kuin yhteinen lopputulos, josta kaikki on samaa mieltä.

Mutta tohonhan päädytään yleensä sen vuoksi, että joku halusi voittaa ja löi parhaat argumentit tiskiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)