Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Modplug trackerin tempo?
1
ElectricEye
19.09.2012 10:34:05 (muokattu 19.09.2012 10:35:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Jollain varmasti kokemusta Modplug träkkerin käytöstä, osaisko kukaan kertoa että miten tempoa voi vaihtaa "kesken" biisin? Ainakin Madträkkerissä oli mahdolllista.. Eli jos muuten tempo 135 ja pitäis saada kesken vaikka 100?
 
Henri Henri Olavi
19.09.2012 11:24:04 (muokattu 19.09.2012 16:50:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tarkkaan muista miten ModPlugTrackerissä on, mutta ainakin Impulse Trackerissa tempo on T(xx) ja nopeus A(xx). Muistaakseni ne ovat samat ModPlugissakin.
 
E: Tietysti tiesitkin, mutta siis kaikki ovat hexalukuja noiden kirjainten jälkeen. Eli siitä sitten lasket mikä on esim. sen 100:n vastaava heksaluku.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ElectricEye
19.09.2012 22:21:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitän vastauksesta,mutta en onnistunu tempoa vaihtaa kesken, temmon saa tietenkin valittua mutta koko kipale menee sillon samalla temmolla, kun pitäisi saada hitaammalla temmolla tietyissä kohtaa... :D
 
Henri Henri Olavi
20.09.2012 18:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omituista, kyllä se ainakin mulla vaihtaa. Kokeilin eilen vanhalla XP:llä ja ModPlugilla.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ElectricEye
22.09.2012 03:02:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a,
Siis kun on Patterni auki, niin yläpuolella on tempo ja nopeus,
mutta niistä valitaan vaan koko biisin tempo...? Ainakin niin mulla menee..
Onko joku erillinen valikko mistä saa temmon erikseen tietylle patternille?
 
Henri Henri Olavi
22.09.2012 09:13:59 (muokattu 22.09.2012 09:20:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ElectricEye: Jaa-a,
Siis kun on Patterni auki, niin yläpuolella on tempo ja nopeus,
mutta niistä valitaan vaan koko biisin tempo...? Ainakin niin mulla menee..
Onko joku erillinen valikko mistä saa temmon erikseen tietylle patternille?

 
SIis sun täytyy muuttaa se tempo sieltä patternin oikeasta reunasta. sinne kirjoitat sen T(xx). Sinnehän ne kaikki komennot muutenkin tulevat.
 
E: ei trackereissa millään valikoilla pelata, vaan nimenomaan niillä eri kirjaimilla ja hexaluvuilla, joita syötetään omille sarakkeilleen. Ihan loppuun siis viimeisen kolmen merkin sarakkeeseen tulee tällaiset pääkomennot, A(nopeus), H(vibra), T(empo), X(panorointi), Y(liikkuva panorointi) jne. Sit siinä patternissa on vielä erikseen sarakkeet muulle. Kannattaa katsoa manuaalia ja muiden tekemiä tracker-biisejä, niistä oppii. Mä en jaksa alkaa selittämään, kun on kuitenkin aika laaja aihe.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ElectricEye
22.09.2012 21:27:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu siis ymmärrän kyllä ja tiedän tarkalleen mitä tarkotat, oon tuota Modplugia aika paljon käyttäny, mutta ei toimi mulla jostain syystä tuon temmon kanssa, Madtrackeria aikoinaan kokeilin ja siinä kyllä onnistu mutta muuten en pitäny ko. ohjelmasta. Kysyin sen takia että onko vaihtoehtoiselle temmolle omaa valikkoa, koska eihän muuten jos kappale menee samalla valitulla temmolla niin tarvi hexalukuja.
 
Henri Henri Olavi
22.09.2012 21:52:52 (muokattu 22.09.2012 21:53:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outoa. Kannattaa myös kokeilla maailman parasta trackeriä, eli Impulse Trackeria. Sen saa pienellä kikkailulla toimimaan käsittääkseni XP-Vista-7-koneissa. Itse en tiedä muusta kuin, että omassa XP:ssäni se toimii. Monet vannovat myös Renoisen nimeen ja onhan se aivan törkeän pystyvä softa, mutta alkaa jo menemään aika kauas tracker-ideasta vst-yhteensopivuuksineen ja kaikkine muineen. Silti kuitenkin vertikaalinen :)
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Henri Henri Olavi
22.09.2012 21:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ElectricEye: Kysyin sen takia että onko vaihtoehtoiselle temmolle omaa valikkoa, koska eihän muuten jos kappale menee samalla valitulla temmolla niin tarvi hexalukuja.
 
Tarvitaan niitä lukuja kaikkien muiden käskyjen kanssa jokatapauksessa.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ElectricEye
22.09.2012 23:54:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain toimimaan asentamalla Modplugin uudelleen, eli siis nyt onnistuu.. läppärillä on usein ollu ongelmaa tuon ohjelman kanssa, pätkiny helvetisti tai ei saa instrumentteja ym. auki..
 
JPQ
24.09.2012 01:30:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Outoa. Kannattaa myös kokeilla maailman parasta trackeriä, eli Impulse Trackeria. Sen saa pienellä kikkailulla toimimaan käsittääkseni XP-Vista-7-koneissa. Itse en tiedä muusta kuin, että omassa XP:ssäni se toimii. Monet vannovat myös Renoisen nimeen ja onhan se aivan törkeän pystyvä softa, mutta alkaa jo menemään aika kauas tracker-ideasta vst-yhteensopivuuksineen ja kaikkine muineen. Silti kuitenkin vertikaalinen :)
 
Ei se oo paras Fast Tracker on pceellä paras jos multa kysytään mutta oikeasti paras on Amigan Fastracker 2.1a. huom. tarkka version numero.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Henri Henri Olavi
24.09.2012 01:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ei se oo paras Fast Tracker on pceellä paras jos multa kysytään mutta oikeasti paras on Amigan Fastracker 2.1a. huom. tarkka version numero.
 
Oot aivan hakoteillä ja totaalisen väärässä. IT on paras. Muut laahaa valovuosia perässä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
JPQ
24.09.2012 05:28:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Oot aivan hakoteillä ja totaalisen väärässä. IT on paras. Muut laahaa valovuosia perässä.
 
No uskon lähipiiriäni ja mitä noihin olen tutustunut ja tuntuma joskus se joka ratkaisee siksi amigankin protrackereista uudemmista en edes puhu. ja sinä saat tietystgi pitää mistä tahdot. ps. et ymmärrä ehkä myöskään amigan soundin omaa mielenkiintoista sävyä josta minä sattumoisin pidän. tämä jälkimäinen ei onnistu millä'än pc äänikortilla jäljitellä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Henri Henri Olavi
24.09.2012 11:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: ps. et ymmärrä ehkä myöskään amigan soundin omaa mielenkiintoista sävyä josta minä sattumoisin pidän. tämä jälkimäinen ei onnistu millä'än pc äänikortilla jäljitellä.
 
Uskoisin ymmärtäväni. Olen paljon aikoinani tehnyt myös Amigalla musaa.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
JPQ
25.09.2012 03:07:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Uskoisin ymmärtäväni. Olen paljon aikoinani tehnyt myös Amigalla musaa.
 
Hyvä ja tosiaan muistetaan kaikki aina että nämä jutut on mielipiteitä. btw itsellä amiga edelleen grafiikka hommiin ja retroiluun. ja koneessa 90luvun ammattiäänikortti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ElectricEye
03.11.2013 11:04:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveeks!
Haku on kätevä että saa nämä omat topicit ylös... :)
 
Seuraavanlainen ongelma taasen MP träkkerin kanssa, tuli uuden käyttiksen myötä ladattua uusi versio kys. ohjelmasta (Nyt Win 8)
En oikeen hallitse noita oktaaveja, tuntuu olevan eritavalla kun vanhassa MP:ssä, esim. lähtee nyt vaikka alhaalta ylös elikkä
C-4, C#4 ,D-4, D#4, E-4 jne. ja lopussa A-4, B-4 ja tämän jälkeen A-5?
Hyppää yhtäkkiä oktaavia ylemmäs? Vanhassa Mp:ssä ei tehnyt näin.... ihan siis näppäimistöä käytän "kiipparina"
Ja seuraava oktaavi hämää vielä enemmän, näppäilen komennon A (Näppäimistö)
ja saan C-5 eli ihan normaalisti, ylemmäs mentäessä kun päästään G-5, G#5 tämän jälkeen komento Ö tekee vaan tälläsen: ^ ja Ä komento A#5 ja sitten tulee A-6... Eli taas yhtäkkiä oktaavia ylemmäs, vaikeuttaa hommia huomattavasti...
Vanhan version kanssa tottunut käyttää näppäimistöä kiipparina ja usein myös käytän ihan kiipparia apuna träkkäilyssä, mutta ei onnistu enää tämän uuden version kanssa...
 
Osaisko kukaan noheva expertti auttaa ja neuvoa?
Kiitos ja kumarrus... :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «