HaloOfFlies 09.07.2012 19:36:16 | |
---|
Blues man -99: Ja viel alkuun täppäilyä! Tai niin se ainki puistobluesissa teki. Täppäsi myös Oulussa. Olin yllättynyt. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jucciz 09.07.2012 20:41:22 | |
---|
Blues man -99: Mitä mieltä muuten olette Pendulumista. Eikö se mennyt suunnilleen niin, että niin huonoa palautetta saivat kriitikoilta että JF päätti tehdä kunnianhimoisemman levyn. Vaikkei kaikkein tyypillisintä Creedenceä olekaan niin kyllä Pendulum on yksi suosikeistani. Itse tykkään ihan hulluna. It's Just a Thought on upea biisi. Ja mites nyt sit Have You Ever Seen The Rain, (Wish I Could) Hideaway, Born to Move, Chameleon, Hey Tonight... Voi veljet mitä biisejä, soittoa ja soundeja. Rude Awakening on oikeastaan ainut, joka ei oikein putoa vieläkään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Blues man -99 15.07.2012 12:29:00 | |
---|
danny: Täppäsi myös Oulussa. Olin yllättynyt. Niin se tekee nykyään aina keikoilla... laita you tubeen Keep On Chooglin`John Fogerty, niin et takuulla löydä yhtään missä ei täppäilis =) |
Blues man -99 15.07.2012 12:39:37 | |
---|
Jucciz: Itse tykkään ihan hulluna. It's Just a Thought on upea biisi. Ja mites nyt sit Have You Ever Seen The Rain, (Wish I Could) Hideaway, Born to Move, Chameleon, Hey Tonight... Voi veljet mitä biisejä, soittoa ja soundeja. Rude Awakening on oikeastaan ainut, joka ei oikein putoa vieläkään. ...etkä ole ainoa joka on sitä mieltä Rude Awakeningistä... ihan hyvä ekat 2 minuuttia, mutta sitten turhan sekavaa. |
antnis 15.07.2012 17:54:09 | |
---|
Jucciz: Itse tykkään ihan hulluna. It's Just a Thought on upea biisi. No kait kun se vois olla vaikka Fairyportilta. |
oulukyllosa 23.07.2012 22:13:03 | |
---|
Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com |
Blues man -99 28.07.2012 09:28:20 | |
---|
Eivätkös Eput olleet Fogertyn lämppäreitä Oulussa. Mahtoi Martti olla iloinen kun on Fogerty fani. Akun tehtaan kannen ja nimenkin lainasivat Cosmo's Factorystä. |
zekeode 28.07.2012 13:57:10 | |
---|
Blues man -99: Eivätkös Eput olleet Fogertyn lämppäreitä Oulussa. Mahtoi Martti olla iloinen kun on Fogerty fani. Akun tehtaan kannen ja nimenkin lainasivat Cosmo's Factorystä. John Fogerty niminenkin biisi löytyy (suomeksi ja englanniksi), ja myös Aku ja Köyhät Pojat on CCR:ltä lainattua (Willy & the poor boys) |
Blues man -99 28.07.2012 19:52:35 | |
---|
zekeode: John Fogerty niminenkin biisi löytyy (suomeksi ja englanniksi), ja myös Aku ja Köyhät Pojat on CCR:ltä lainattua (Willy & the poor boys) Jaa, tuota en tiennytkään. Miksiköhän kummatkin on nimetty Aku Syrjän mukaan? Löytyisiköhän Epuilta muuten yhtään CCR-käännöstä? |
texjazz 11.08.2012 20:29:53 | |
---|
Blues man -99: Jaa, tuota en tiennytkään. Miksiköhän kummatkin on nimetty Aku Syrjän mukaan? Löytyisiköhän Epuilta muuten yhtään CCR-käännöstä? Juha Torvisen laulama John Fogerty on tarunhohtoinen. Kaikki on jo tehty. |
Number 9 13.09.2012 07:16:57 | |
---|
Moi. Minulla on lainassa kirjastosta Green River ja Willy And the Poor Boys. Loistavaa musiikkiaa, ei yhtään huonoa biisiä. Mikäs levy kannattaisi kotiin ostaa?i "Musiiki on kuollut, on jäljellä vain örinää ja teknoriffejä" Suuri Ajattelija
"Sail on, Sailor" Brian Wilson
"Now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall" John Lennon
Sorry... That's Not Me |
Jucciz 13.09.2012 15:21:53 | |
---|
Number 9: Moi. Minulla on lainassa kirjastosta Green River ja Willy And the Poor Boys. Loistavaa musiikkiaa, ei yhtään huonoa biisiä. Mikäs levy kannattaisi kotiin ostaa?i Mun suosikit on Cosmo's Factory ja Pendulum. Cosmo on melkein kaikkien suosikki, jotkut vähän vierastavat Pendulumia kun siinä on muitakin soittimia kuin aiemmilla levyillä tai muista yhtä joutavista syistä. Mulle molemmat on silkkaa timanttia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Andy Six 14.09.2012 03:40:35 | |
---|
Number 9: Moi. Minulla on lainassa kirjastosta Green River ja Willy And the Poor Boys. Loistavaa musiikkiaa, ei yhtään huonoa biisiä. Mikäs levy kannattaisi kotiin ostaa?i Kaikki, paitsi Mardi Gras pienin varauksin,siinä kun ei ole kuin pari kunnollista biisiä....Parhaita orkestereja maailmassa.... Keep it simple... |
Ostin Willy And The Poor Boys-levyn. Loistava levy. Please, dont wake me, no, dont shake me,
leave me where i am, im only sleeping
-John Lennon
Are you sleeping? Brother John?
-Brian Wilson |
locoloco 22.09.2012 22:24:11 (muokattu 22.09.2012 22:27:08) | |
---|
hassuja käänteitä fogertylla ollut uralla?. syytettiin jopa 80-luvulla itsensä plagioimisesta! Saul Zaentz, owner of Fantasy Records claimed that "The Old Man Down The Road" shared the same chorus as "Run Through The Jungle", a song from Fogerty's days with Creedence Clearwater Revival years before. (Fogerty had relinquished copy and publishing rights of his Creedence songs to Zaentz and Fantasy, in exchange for release from his contractual obligations to same.) Zaentz sued (Fantasy, Inc. v. Fogerty) but the defendant Fogerty ultimately prevailed when he showed that the two songs were whole, separate and distinct compositions. Bringing his guitar to the witness stand, he played excerpts from both songs, demonstrating that many songwriters (himself included) have distinctive styles that can make different compositions sound similar to less discerning ears. |
Blues man -99 03.12.2012 15:17:25 | |
---|
Huomasin, että Creedencen 45 Revolutions Per Minute muistuttaa paljon Beatlesin Revolution 9:sää, nimikin. Olikohan tämä John Fogertyn tarkoitus? |
juhakki 18.01.2013 09:43:46 | |
---|
Tässä youtubesta fiilistelen tätä Royal Albert Hall- keikkaa. Onko tätä tai jotain muuta kokonaista keikkaa julkaistu ihan "oikeana" DVD:nä? Kerran Oulun Anttilasta jonkun halpis-DVD:n löysin, mikä sisälsi lähinnä joitain Playback-vetoja (ja oliko muutama livekin seassa?) Nämä youtubesta löytyvät versiot ovat kaikki enemmän tai vähemmän suttuisia ja vouvaavia, varmaankin vhs-rippejä? Bändi toimii hienosti, ja nuori Fogerty on minun mielestäni mahtava referenssi hyvälle rokki-laulusaundille edelleenkin. Ns. kovvaa kammaa. It's only eiku |
Jucciz 18.01.2013 11:56:27 | |
---|
Kattelin viime yönä taas Fogertyn Premonition-DVD:n. Kitarasoundit on kyllä kohdallaan, ei voi moittia. Alkupuolella tosin kiinnitin huomiota siihen, että aika rajut naistaustalaulut pölähtivät ilmoille, vaikka lavalla oli pelkkiä miehiä. :D Jännä sekin, että välillä pellit heiluivat, vaikka ääniraidassa kukaan ei lyö symbaaliin... Tosin, tallenne on leikelty käsittääkseni valikoiden kahdesta eri konsertista, mikä voisi selittää nuo seikat. Niin kova rokkirumpali kuin Aronoff onkin, tykkään kyllä paljon enemmän Cosmon lähestymistavasta rumpujen soittoon. Jotenkin siinä missä Cosmon komppi on veikeällä tavalla jämäkänletkeää ja musikaalista, Aronoff takoo lähinnä voimalla ja tekniikalla, mutta dynamiikkaa on aika vähän. Tuossa DVD:llä tilanne ei ole pahin mahdollinen, mutta viimevuotinen Oulun keikka oli mennä kokonaan pilalle miehen "halonhakkuun" takia. Onneksi biisit ja Fogerty itse kampesivat kuitenkin kokonaisuuden plussan puolelle - vesisateesta huolimatta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
juhakki 18.01.2013 13:59:00 (muokattu 18.01.2013 14:01:04) | |
---|
Minä oon tykännyt enemmän siitä CCRevisited hommasta, kuin Fogertyn soolojutuista..enemmän se alkuperäiseltä kuulostaa, johtuen varmastikin Cookin ja Cliffordin komppipuolesta. Siis silloin, kun soitetaan nimenomaan CCR- matskua. It's only eiku |
Andy Six 18.01.2013 15:41:39 | |
---|
Jucciz: Tuossa DVD:llä tilanne ei ole pahin mahdollinen, mutta viimevuotinen Oulun keikka oli mennä kokonaan pilalle miehen "halonhakkuun" takia. Onneksi biisit ja Fogerty itse kampesivat kuitenkin kokonaisuuden plussan puolelle - vesisateesta huolimatta. Joo...Kun soittaa Creedence-biisejä,ei kuulu takoa hevikomppia.... |