Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suosikki lopetetaan
1
HaloOfFlies
19.09.2012 14:56:31 (muokattu 19.09.2012 15:14:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi aikakausi on tulossa tiensä päähän. Viimeinen Suosikki ilmestyy joulukuussa ja lehden julkaiseminen lopetetaan kannattamattomana.
 
http://suosikki.fi/viihde/uutiset/v … einen-suosikki-ilmestyy-joulukuussa
 
Vaikka Suosikilla nyt ei olekaan ollut enää muutamaan vuoteen musiikin kanssa mitään tekemistä, niin hyviä julisteita lehdestä on löytynyt näihin päiviin saakka. Ja onhan se kuitenkin melkoinen instituutio nuorisolehtien saralla. Iso pala suomalaisen populaarimusiikin historiaa siirtyy menneisyyteen.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Tuomoo
19.09.2012 15:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Yksi aikakausi on tulossa tiensä päähän. Viimeinen Suosikki ilmestyy joulukuussa ja lehden julkaiseminen lopetetaan kannattamattomana.
 
http://suosikki.fi/viihde/uutiset/v … einen-suosikki-ilmestyy-joulukuussa
 
Vaikka Suosikilla nyt ei olekaan ollut enää muutamaan vuoteen musiikin kanssa mitään tekemistä, niin hyviä julisteita lehdestä on löytynyt näihin päiviin saakka. Ja onhan se kuitenkin melkoinen instituutio nuorisolehtien saralla. Varmaan monet meistäkin ovat ensimmäiset kosketuksensa musiikkiin saaneet Suosikista.

 
Minä ainakin sain ensikosketukseni musiikkiin kun joku avasi radion ollessani lapsi.
 
Mutta onhan tämä melkoinen menetys ko. alan julkaisuille, jos asian näin voi sanoa. Kuitenkin Suosikki on ollut yksi musiikin ja nuorisokulttuurin kärkijulkaisuista jo pitkään yli viisikymmentä vuotta kestäneen historiansa aikana. Itse en ole ikinä ko. lehteen juurikaan perehtynyt, joskus kakarana selasin isosiskon ostamia irtonumeroita läpi, ja heitin roskana menemään. Samoin varmaan kävisi nyt, roskana heittäisin lehdet pois, kun en kohderyhmään kuulu.
 
Varmaankin alv:n nostaminen oli viimeinen niitti tällekin julkaisulle.
 
Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista.
aivokuolio
19.09.2012 16:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ankarasti kilpailussa tyttölehtimarkkinassa Suosikki ei vakiinnuttanut paikkaansa, selvittää Suosikin ja lastenlehtien päätoimittaja Ville Kormilainen päätöksen taustoja."
 
Mistä lähtien tää oli tyttöjen lehti? Kun ite ala/yläasteella kuuluin tilaajiin niin juttua riitti Metallicasta ja Gunnareista.
DJKaaos
19.09.2012 16:26:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: "Ankarasti kilpailussa tyttölehtimarkkinassa Suosikki ei vakiinnuttanut paikkaansa, selvittää Suosikin ja lastenlehtien päätoimittaja Ville Kormilainen päätöksen taustoja."
 
Mistä lähtien tää oli tyttöjen lehti? Kun ite ala/yläasteella kuuluin tilaajiin niin juttua riitti Metallicasta ja Gunnareista.

 
Kuulemma se muutettiin tyttölehdeksi joskus pari vuotta sitten. Ilmeisesti aika eri lehti nykyään kuin vaikka 90-luvulla, jolloin se tuli meidänkin talouteen.
 
Minä olen minä.
Rauzku
19.09.2012 16:31:52 (muokattu 19.09.2012 16:32:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bees & Honeylle rippiä ja multia vaan, siinä meni apu kaverien esari- ja seksiongelmiin.
 
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Alfons Åberg
19.09.2012 17:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: "Ankarasti kilpailussa tyttölehtimarkkinassa Suosikki ei vakiinnuttanut paikkaansa, selvittää Suosikin ja lastenlehtien päätoimittaja Ville Kormilainen päätöksen taustoja."
 
Mistä lähtien tää oli tyttöjen lehti? Kun ite ala/yläasteella kuuluin tilaajiin niin juttua riitti Metallicasta ja Gunnareista.

 
Itsellä on pari 70-luvun Suosikkia. Juttua mm. Black Sabbathista ja ELP:stä. (*tuuh).
 
Hieman eri lehti kuin mitä 2000-luvun viimeisimpiä numeroita olen nähnyt.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Prophet
19.09.2012 18:24:19 (muokattu 19.09.2012 18:25:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosikin hyper-tripla-turbo-kulta-platina-timantti -juhlalehtimainokset tv:ssä eivät unohdu koskaan, Jyräys-Hämäläinen vielä itse äänessä.
 
aikavaikea
19.09.2012 18:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: hyviä julisteita lehdestä on löytynyt
 
Tossa pari hätäisesti räpsäistyä muistoksi:
 
http://farm9.staticflickr.com/8449/8003358501_de3566c805_b.jpg
 
http://farm9.staticflickr.com/8298/8003359204_bc31e5627e_b.jpg
 
Rauzku: Bees & Honeylle rippiä ja multia vaan, siinä meni apu kaverien esari- ja seksiongelmiin.
 
Ja tuosta apua vielä muutamaan pulmaan:
 
http://farm9.staticflickr.com/8309/8003353819_7ab3c18239_h.jpg
 
http://farm9.staticflickr.com/8321/8003354928_b9066da807_h.jpg
 
I know I ain't doing much. Doing nothing means a lot to me.
bedlam
19.09.2012 19:14:28 (muokattu 19.09.2012 19:14:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy itseltäkin jostain arkistoista noita vanhoja numeroita. Wasp-tyypit sirkkelinterä perseessä hengailemassa suomalaisessa koululuokassa ja muuta nastaa.
 
http://www.petrilampela.net
Epämuusikko
20.09.2012 09:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aivokuolio: "Ankarasti kilpailussa tyttölehtimarkkinassa Suosikki ei vakiinnuttanut paikkaansa, selvittää Suosikin ja lastenlehtien päätoimittaja Ville Kormilainen päätöksen taustoja."
 
Mistä lähtien tää oli tyttöjen lehti? Kun ite ala/yläasteella kuuluin tilaajiin niin juttua riitti Metallicasta ja Gunnareista.

 
Tämä meni mulla jotenkin ihan yli hilseen kans. Pienenä niitä tuli selattua ja jopa osteltua, mitä nyt ei mielikuvat korreloinu divareissa selattujen vanhempien Suosikkien kanssa, joissa oli bändeistä juttua vaikka lampaat söis.
 
Iteppähän pilasivat.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
StJerky
20.09.2012 10:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee jee jee jee Suosikki!
 
Minullekin tuli jonkun aikaa 80-luvun alussa. Vaihtui sitten Soundiin, Heavy Heaveniin ja muihin.
 
Topa-
20.09.2012 13:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli 2000-luvun alussa. Olihan se silloin aika teinix-lehti höystettynä musiikilla, mutta tykkäsin. Tunnen itseni vanhaksi.
 
Atomic Cafe
20.09.2012 19:47:03 (muokattu 20.09.2012 22:52:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maukka Perusjätkä moottorisahasi kaupunginjohtajaa ja Hurriganes tyrmäsi Ruotsin...
 
http://i291.photobucket.com/albums/ … l312/maukkaperus/Suosikki-kansi.gif
 
Voi niitä kultaisia vuosia.
 
Rotuvaari
20.09.2012 20:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosikki tuli meille kotiin 95-01 ja kyllä sitä luettiin silloin. Siskoa kiinnosti bäkkäri-osasto theikthätteineen ja itse leikkelin lähinnä Apulanta-jutut talteen. Ovat vieläkin. Kolme-levyn aikoihin julkaistu tee-se-itse-apispokkari oli jotain sietämättömän hienoa, että sillä piti leuhottaa koulussa - sinä päivänä ei tarvinnut naurattaa tyttöjä. Tietysti Eki-palsta oli kiinnostava noin varhaisteininä, mutta en edelleenkään muista harrastaneeni kauhean usein pettingiä. Eki oli armoitettu pettingsaarnaaja - aivan kuin liikennevalistuskin toimii periaatteella "ajetaan nopeusrajoitusten mukaan". Eli ei toimi. Kai se sitten on niin, että Suosikki kuoli sinä päivänä kun Spice Girls hajosi, mutta yllättävän kauan se kuitenkin jaksoi yskiä verta lehtikioskeissa ja postilootissa.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
NHR
21.09.2012 10:57:41 (muokattu 21.09.2012 11:04:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus 80-luvun alussa tuli vielä tilattuna minullekin. Olihan siinä jo mainittujen julisteiden ja Bees & Honeyn lisäksi silloin vielä myös Mauri Kunnaksen piirtämä Nyrok City -sarjakuva, joka kieltämättä vaikutti syvästi huumorintaju(ttomuute)ni kehitykseen. Nait Rairö - Nallipään seikkailut: "Mun isäl on Tissot."
 
E: Nyrok City taisi loppua jo 80-luvun puolivälin tienoilla, oma Suosikin tilaukseni vähän tuon jälkeen. Rest in pieces, enpä jää kaipaamaan.
 
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson
Checy
21.09.2012 12:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

enmuista kys. lehdestä muutakun että tuli aina iltapäiväkerhossa muiden lapsien kanssa luettua ja tirskuttua kimppa- ja bees&honey palstan jutuille
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «