Aihe: bugera v22 rikki
1 2 3 4 5
Gabe
18.09.2012 19:25:56
mattim: Olivatko kaikki näitä V22 bugeroita vaiko joitain muita malleja ?

Yksi noista oli muistaakseni V22. Mutta sanotaan vielä että hyvät soundit niistä kaikista lähti.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
markkuilari
18.09.2012 23:39:27
Gabe: Yksi kappale seilas huollossa aika kauan kunnes päätyi kaatopaikalle. Yksi myytiin heti huollosta palattua. Yhdestä peruttiin kauppa ja loput pari on olleet mun tietojeni mukaan käytössä ihan kunniakkaasti.

Onks tää taas näitä mummonsaunakaverinkoiran laitteita, joita nettikeskusteluissakin mustamaalataan, ja joissa oikeasti ei oo mitään vikaa. Kaikki on vaan pelkkää huhupuhetta.
hallu
18.09.2012 23:57:08
markkuilari: Onks tää taas näitä mummonsaunakaverinkoiran laitteita, joita nettikeskusteluissakin mustamaalataan, ja joissa oikeasti ei oo mitään vikaa. Kaikki on vaan pelkkää huhupuhetta.

Ketä se Bugeran mustamaalaaminen hyödyttäisi? tai siis miksi kukaan haluaisi mustamaalata mitään=
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
19.09.2012 00:05:35

hallu: miksi kukaan haluaisi mustamaalata mitään=

Halpa kama ei saa olla ainakaan yhtä hyvää kuin kalliimpi. Siks halvat vahvistimet pitää mustamaalata ja naureskella niille vähättelevästi.
Gabe
19.09.2012 00:43:56
markkuilari: Onks tää taas näitä mummonsaunakaverinkoiran laitteita, joita nettikeskusteluissakin mustamaalataan, ja joissa oikeasti ei oo mitään vikaa. Kaikki on vaan pelkkää huhupuhetta.

Ei. Älä vedä nyt palkoa nenään, kunhan sanoin mitä olen huomannut. Ja kuten yllä totesin niin pari niistä on käytössä ja toisetkin kaksi saattavat olla vielä pelikunnossa. Huoltoon ne silti todella pian käyttöönoton jälkeen menivät.

ReBeat: Halpa kama ei saa olla ainakaan yhtä hyvää kuin kalliimpi. Siks halvat vahvistimet pitää mustamaalata ja naureskella niille vähättelevästi.

Täytyy sanoa semmoinen huomio että halpa ja edullinen on kaksi eri asiaa. Ei kai kukaan oleta että Bugeran hinnalla saa Marshallin tasoisen vahvistimen? Halpakin vahvistin voi olla todella hyvä soundinen... mutta halpaa kamaa=halvat osat ja huonompi laadunvalvonta, niin se vain menee. Ei Bugerakaan tee hyväntekeväisyyttä vaan rahaa ne tuotteillaan haluavat tahkota siinä missä muutkin.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Tympee Huttunen
19.09.2012 07:09:17
aristoteles666: mitkä halvat osat?, kun ei halpoja ja huonolaatuisia ole löytynyt vuosikymmeniin?
mistä puhut?

Kyllä elkojen laatu tietyillä valmistajilla on todella surkeaa. Halpoja ja huonoja.
trih
19.09.2012 07:57:30
Lastinen: Kyllä elkojen laatu tietyillä valmistajilla on todella surkeaa. Halpoja ja huonoja.

Nyt onkin sitten jonkun tutkittava käyttääkö Mesa, Marshall ja Bugera samoja elkoja.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Krice
19.09.2012 08:39:02

Ehkä pitäisi kysyä niin, että onko ketään, jolla Bugera V22 olisi kestänyt normaalisti.
ReBeat
19.09.2012 09:06:11 (muokattu 19.09.2012 09:07:54)

trih: Nyt onkin sitten jonkun tutkittava käyttääkö Mesa, Marshall ja Bugera samoja elkoja.

Bugerassa näytti olevan kiinalaisia Decon -merkkisiä konkkia.
http://www.decon.com.cn/outline.html

Mesoissa on United Chemi-Con konkkia, joihin on printattu ylväästi myös teksti "Mesa".
http://www.chemi-con.com/

"United Chemi-Con is headquartered in Rosemont, Illinois, with manufacturing and warehouse facilities located in Brea, California and Lansing, North Carolina."
Tami
19.09.2012 09:10:38 (muokattu 19.09.2012 09:17:30)

Krice: Ehkä pitäisi kysyä niin, että onko ketään, jolla Bugera V22 olisi kestänyt normaalisti.

Mulla on ollut niitä 3 kpl joista 2 ostanut uutena ja yhden käytettynä.... Hyvin ovat toimineet, eli mulla on ollut hyvä tuuri.

Jossain sen hinnan on näyttävä ja ehken sitten tuossa laadunvalvonnassa.
Komponenttien laadusta onkin sitten vaikeampi mennä sanomaan mitään... ISO-standardin mukaisesti noita deconeitakin näyttää tulleen "palkituksi"..."As a result of DECON's commitment to quality over the years, we have been awarded a series of international quality and environmental protection certificates such as ISO9001, IECQ and ISO14001. Striving for being the best, continuous improvement in all areas is the consistent spirit and attitude of DECON." Onko ameriikassa tehdyt konkat parempia, väitän ettei kukaan pysty sanomaan.

Muuntajilla on mun kokemuksen mukaan noissa itsevärkätyissä vekottimissa kanssa iso tai ainakin "tzykoloogisesti" iso merkitys soundiin ja soimiseen, en tiedä sitten...

Se mitä vaikutusta näillä on meihin 99% soittajista, jotka soittavat kotona tai kolme kertaa vuodessa lähikuppilassa...en tiedä.

Kuitennii olisi mielenkiintoista tutkia noiden bugeroiden vikoja. Mä väitän, että suurin osa näistä vioista johtuu viallisista putkista. Ja kun bugeraa ostaa kokemattomat soittoniekat, on ratkaisu useimmiten se "takaisin lähettäminen".
Ihan sama onko käytössä miljoonan vahvari vai bugera, aina pitää keikkaelämässä olla joku varajärjestelmä. Itsellä on putkisatsi ja perussulakkeet rasiassa ja sitten ehx:n caliber22, jolla pärjää vaikka keskeltä biisiä keikan loppuun.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
kojones
19.09.2012 09:24:41
Jucciz: Pari juttua:
1) JJ:n laadunvalvonta on ollut paikoin yhtä huonoa tai jopa huonompaa kuin Bugeran. Mun hajonneista putkista miltei kaikki ovat olleet JJ:tä.

Ja mulla ei oo hajonnut ensimmäistäkään JJ:n putkea, yksi Tungsol ja yksi NOS-RFT sen sijaan on.
jii.haanpaa
19.09.2012 10:01:09
Jucciz: Pari juttua:
1) JJ:n laadunvalvonta on ollut paikoin yhtä huonoa tai jopa huonompaa kuin Bugeran. Mun hajonneista putkista miltei kaikki ovat olleet JJ:tä...

Sama. Parin kuukauden sisällä saldo on kaksi risahtanutta ecc83:sta, joista toinen oli mikrofoninen heti pakasta vedettäessä ja kolme(!) EL34:sta. Päättäreistä kaksi oli uudehkoja, kolmannen iästä en tiedä. Vieläpä eri vahvareista, joten ei ole kyse JJ-putkia syövistä vahvariyksilöstäkään. Yksi päättäreistä kokonaan mykkä ja kahdesta virrat romahtaneet reippaasti alle puoleen lähtöruudusta/versus vieruskaveri. Kovasta käytöstäkään heikko tuuri ei voi johtua, käytönpuute on hyvinkin mahdollinen syypää.

Ei enää zeizeitä mulle. Ropaaminen on hauskaa vain silloin kun sitä ei ole pakko harrastaa.
Gabe
19.09.2012 10:39:34
aristoteles666: mitkä halvat osat?, kun ei halpoja ja huonolaatuisia ole löytynyt vuosikymmeniin?
mistä puhut?

Tai ehkä ennemminkin huono laadunvalvonta, työnjälki tms. jossain se halpa hinta aina lopulta kostautuu. Mutta jos omasi on toiminut hyvin niin mukavaa. En ole itse yhtään Bugeraa ikinä omistanut tai käyttänyt pidempiä aikoja joten en sen paremmin rupea tätä puimaan, kunhan sanoin huomioni.
statementus
19.09.2012 10:51:10
antibiootti: Vahvistinta olen luukuttanut kaikki volat täysillä noin 20 tuntia ehkä.. Olin huomannut reeneissä että vahvistimesta ei enää tullut niin kovaa ääntä kuin ennen. Yhtäkkiä äänet loppuivat kuin seinään ja kaiutin vaan rätisi.
Luulin elementin menneen rikki ja vaihdoin sen. Ongelma ei ratkennut vaan rätinä alkaa heti kun vola nousee vähänkään korkeammaksi. Kotisoittotasolla ei soundissa ole mitään eroa.

Minua kusetettiin myös tuolla v22 bugeralla vuosi sitten. Tilasin kyseisen vahvistimen t-kaupasta kun halvalla lähti. Tuli kotiin ja mitään ei tapahtunut. Vahvistin takaisin ja kolmen viikon päästä uusi tilalle. Tämä toimikin moitteetta noin viikon verran kunnes se teki saman tempun kun sinulla, ja ei muuta kun taas takuuseen. Kuukauden päästä sain kolmannen vekottimen joka on toiminut nyt vajaan vuoden verran kohtuullisen hyvin. Putket ja sulake on vaihdettu siitäkin kerran. Takuuhommat thomannilla toimi hyvin mutta kyllä jäi epävarmuus tuosta laitteesta sen verran suureksi että keikoille en ole sitä raahannut. Toimii treeniksellä varavahvistimena. En varmaan tule enää Bugeraa hankkimaan. Hyvältä se kuullostaa mutta työnjäljessä on sanomista(laadunvalvonta, ulkoasu, juotokset ym).
juicci90
19.09.2012 10:54:36

Kyllä niitä on, usko pois. Bugera on halpis vahvistin ja halpislaatua. Se on vaan fakta. Aina kun käy tän tyyppisillä foorumeilla niin on vahintään kaks ketjua missä voivotellaan kun Bugera kusi alle.
Vetehinen
19.09.2012 11:00:43 (muokattu 19.09.2012 11:02:06)
Krice: Ehkä pitäisi kysyä niin, että onko ketään, jolla Bugera V22 olisi kestänyt normaalisti.

Minulla toimi, puolisen vuotta. Tykkäsin kovastikin siitä clean-kanavan saundista mutta myin eteenpäin kun en comboa tarvitse. Hyvää cleania saundia kun irtoaa nupeistanikin. Myin siis pelin eteenpäin täysin toimivana, tarpeettomaksi osoittautumisen takia.

Ja enimmäkseen luulen näiden ehjinä pysyvänkin. Tämä on tätä perus fleimausta taas.

Bugerassa ei ole brändihintaa ja katetta niin paljoa kuin Marshalleissa.
Paras on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire
uusiipe
19.09.2012 11:00:46
Lastinen: Kyllä elkojen laatu tietyillä valmistajilla on todella surkeaa. Halpoja ja huonoja.

Komppia, maailman komponenttimarkkinoilla liikkuu todella paljon ala-arvoista halpis-kuraa (myös muissa, kuin elkoissa), jotka on tarkoitettu kestämään vuoden tai kaksi jossain halvassa kulutuselektroniikassa. Jos kitaravahvistimiin on alettu käyttämään noita, niin hallelujaa.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Laulava Kylätohtori
19.09.2012 11:20:17 (muokattu 19.09.2012 11:52:17)
uusiipe: Komppia, maailman komponenttimarkkinoilla liikkuu todella paljon ala-arvoista halpis-kuraa (myös muissa, kuin elkoissa), jotka on tarkoitettu kestämään vuoden tai kaksi jossain halvassa kulutuselektroniikassa. Jos kitaravahvistimiin on alettu käyttämään noita, niin hallelujaa.

Näinpä. Se on nyt on täysi kiistaton fakta, että on komponentteja ja komponentteja. Vaikka niissä on sama arvo, niin se ei tarkoita, että ne olisivat laadullisesti samoja.

Bugeran heikkous on halvat (heikkolaatuiset) komponentit, osaamaton työvoima, huono laadunvalvonta ja heikko suunnittelu. Mutta jos halutaan tehdä halvalla vahvistimia, niin ei ole muuta vaihtoehtoa. Vaikka putiikkivehkeiden hinnassa on mojolisää ym., ei vastaavaan laatuun voida kuitenkaan päästä kymmenesosa hinnalla. Ei kai tämän luulisi olevan niin vaikea tajuta, että siitä pitää jatkuvasti foorumeilla kinata.

Mutta jos se Bugera niin ahdistaa, niin onneksi sitä ei ole pakko ostaa.

Ja jokaisen pitäisi tajuta, ettei muutaman nettikirjoituksen perusteella voi mitään suoria johtopäätöksiä tehdä laadusta ym.. Jos jollain (tai sillä naapurin kummilla) on tuote X hajonnut, se ei tarkoita, että kaikki tuote X:t ovat paskoja. Ja jos jollain on tuote Y kestänyt hyvin, se ei tarkoita, että kaikki tuote Y:t kestäisivät yhtä hyvin. Näkisin, että esim. Uraltonen Mikolla alkaa olemaan todellista kokemusperäistä käsitystä esim. putkien kestävyydestä. Turha kenenkään yksittäisen kuluttajan on omista kokemuksistaan mitään totuuksia julistaa.

Btw, itsekin kuulin luotettavalta taholta, että JJ:n laatu olisi taas menossa huonompaan suuntaan.

Mulla oli myös Bugera v22. Muuntajan ruuvien kiristyksen jälkeen pelasi ihan hyvin siihen asti, että myin sen torilla, koska en tarvinnut enää. Kai jokainen ymmärtää, että jos Bugeran todellinen vikaprosentti olisi sitä luokkaa kuin täällä annetaan ymmärtää (~80 % viallisia), niin ko. firmaa ei olisi ollut olemassa enää pitkään aikaan.

Avautumiseni takana ei ole sen paremmin viha kuin rakkaus Bugeraa kohtaan, enkä yritä väittää, että ne olisivat joku jumalallinen graalin malja muusikoille, mutta joku järki näissä spekulaatioissakin pitäisi olla... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
hallu
19.09.2012 11:27:58
ReBeat: Halpa kama ei saa olla ainakaan yhtä hyvää kuin kalliimpi. Siks halvat vahvistimet pitää mustamaalata ja naureskella niille vähättelevästi.

Joo, tajuan tuon pointin ja ehkä olen jotakin sen näköistä kommentointia joskus havainnutkin. En vain haluaisi tunnustaa, että meissä soittajissa esiintyy sen kaltaista pikkusieluisuutta.

Minusta tässä tavaroiden vähättelyssä on sellainen ulottuvuus, että tavarat yleensäkin tuntuvat nykyisin vastaavan enemmän identiteetin tarpeisiin kuin siihen tekemisen tarpeeseen. Kun tavara on identiteetin jatke, niin suhde siihen muuttuu paljon henkilökohtaisemmaksi ja luo tarpeen vetää rajaa ja alleviivata niitä arvoja siinä tavarassa, joilla haluamme viestittää ympäristöllemme minkälaisia olemme.

Tällaisten Bugeroiden hauraudelle löytyy myös halutessa korrelaatio IKEA-kulttuurista eli jos ajattelemme, että trendit vaihtelee ja kyllästymme nopeasti tavaroihimme ja sitten tulee jo ensikeväänkin muoti jne. tavarat lähtee käsistämme aina vain nopeammin ja niitä ostetaan aina vain kiihtyvällä tahdilla, niin siinä logiikassa kestävyys on tuotteelle rasite ja halpa hinta on olennaisempaa kuin se miten kovaa keikkakäyttöä laite kestää. Soittajien piirissä tämä ilmiö ei ehkä ole ihan tällä tasolla eikä varmaan tulekaan, koska me oikeasti soitamme soittimillamme emmekä vain esittele niitä ympäristöllemme tai ruoki niillä fantasioita soittajuudesta. Mutta joskus tätä foorumia lukiessa huomaa kiinnostavia variaatioita siitä miten meidän yleiset kulutustottumuksemme sekä se miten olemme tottuneet yleisesti tavaroistamme ajattelemaan heijastuu myös siihen miten suhtaudumme soittimiimme. Mitä muutakaan me teemme kuin kerromme itsestämme (minkälainen olen, miten ajattelen, mimmoiset arvot omaan, etc.) kun laitamme kamalistauksen omalle profiilisivullemme.

Sitten toinen kiinnostava kysymys on tuo "halpa ei saa olla yhtä hyvää". Nimittäin tekniset innovaatiot väistämättä johtavat siihen että halpa tulee olemaan jopa parempaa. Periaatteessa me voimme jo ihan realistisesti olettaa että näkyvissä olevan tulevaisuuden aikana tulee markkinoille laitteita, jotka voivat sisältää kaikkien nyt tarjolla olevien huippukalliiden huippuhienojen laitteiden soundit, mutta jotka ovat vain paljon kestävempiä ja mahtuvat taskuun ja maksavat euron. Tai ehkä tulevaisuuden koko vahvistinarsenaalin saa ladata netistä kännykkään ilmaiseksi tai halvalla. Mallinnuksissahan ei ole kysymys siitä kuinka hyvin ne vastaavat esikuvaansa. Ei pleksimarshallin mallinnuksen tarvitse vastata pelksimarshallia, vaan meidän mielikuvaa siitä miltä joku pleksimarshall kuulostaa. Mitä kauemmas tulemme tulevaisuudessa etenemään niistä oikeista pleksimarshalleista, niin sitä vapaammin voidaan niitä mallinnouksiakin muovata vastaamaan enemmän mielikuvia kuin itse jotakin laitetta. Soundikäsitysthän kehittyy kaiken aikaa ja vaikka nykyisin käytetään vanhojakin laitteita, niin ei me ajatella enää hyvästä kitarasoundista samalla tavalla kuin niiden laitteiden rakentajat. Helposti jää huomaamatta se seikka, että kun puhumme jonkin vahvistimen ominaissoundista, niin oikeasti puhumme jonkun soittajan soundista ja ei se väline sitä määrittele ihan niin tiukasti kun monesti täällä muusikoiden netissä tunnumme ajattelevan.

Öh.... nyt taisin tämän aasinsillan kautta eksyä jo aika kauas ohi aiheesta:-) anteeksi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)