Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 579 80 81 82 83399 400 401 402 403
Kefiiri
17.09.2012 09:25:56
moderndrummer88: Tätähän kuuntelee ihan mielellään. Soittotatsi kuulostaa tosi kepeältä, ehkä vähän liiankin kepeältä, pikkuisen enemmän ois kaivannu munaa soittoon. Ehkäpä kautta linjan koko bändille lisää rouheutta peliin...

Tämän kommentin perusteella odotin löperömpää. Kuuntelin ekana Rollin & Tumblin, ajattelin että siitä kuulee oitis toimiiko homma vai ei. No siinähän toimi heti kaikki. Sain kuunneltua neljä biisiä sekalaisessa järjestyksessä, sitten soitin jotenkin jumittui.

Kunnollinen kitarasoundi, ei mitään garymoorea, ja luonteva laulaja vähän John Mayall- tai Fleetwood Mac -hengessä. Komppiosastolla oikein maukas meininki myös.

Minusta tuo kepeys oli semmoista cannedheatmaista zen-kepeyttä =) Tosi hyvä!
Tunpo
18.09.2012 18:23:33
Olipa kyllä hyviä vetoja nämä Wolfhouse blues bandin biisit. Näitä kuuntelee kyllä mielellään, varsinkin tuo I can't quit on you oli messevä! Saundit oli omaan korvaan oikein passelit, etenkin virvelisaundi puhutteli joka pätkässä. Lisää näitä :)
Eiköstä vaan!
Speedy
18.09.2012 22:17:06

No niin, tässäpä olis omaa tuotosta (joku sitä niin kovasti jo odottelikin) kuultavaksenne ja arvosteltavaksenne.. Rummut, perkat ja piano ovat minun soittamiani, basso ja skitta "ostettu".. Biisi on oikeastaan ainut kokonaan täysin oma sävellys ja valmiiksi asti tehty.. Esitetty hyvällä menestyksellä joulun alla B-tutkinto keikalla.. Valitettavasti äänitys ei onnistunut silloin, mutta nyt tein sitten "studio tasoa"..

http://soundcloud.com/the-brostock-brothers/untilted
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
-Dr.DW-
18.09.2012 22:34:52
Speedy: No niin, tässäpä olis omaa tuotosta (joku sitä niin kovasti jo odottelikin) kuultavaksenne ja arvosteltavaksenne.. Rummut, perkat ja piano ovat minun soittamiani, basso ja skitta "ostettu".. Biisi on oikeastaan ainut kokonaan täysin oma sävellys ja valmiiksi asti tehty.. Esitetty hyvällä menestyksellä joulun alla B-tutkinto keikalla.. Valitettavasti äänitys ei onnistunut silloin, mutta nyt tein sitten "studio tasoa"..

Aika kohdillaan tuo kyllä oli, miun korvaan ainakin.

T: Puurokorva
"ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
Speedy
19.09.2012 00:53:45

moderndrummer88:kitaristi vetää kyllä mun makuun tosi huonolla soundilla

Saundi on just täydellinen.

ja tosi horjuen... Mistä moinen?

Hmm.. Mielenkiintoista, täsmentäisitkö hieman?
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
markkuliini
19.09.2012 01:09:48

Speedy: Saundi on just täydellinen.

Vire vaikuttaa yllättävän paljon siihen miten soundi koetaan. Kitara on tuossa joissain äänissä hieman alavireinen ja se koetaan helposti huonona soundina.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
statistiÖ
19.09.2012 01:14:56 (muokattu 19.09.2012 17:07:37)

Speedy: No niin, tässäpä olis omaa tuotosta (joku sitä niin kovasti jo odottelikin) http://soundcloud.com/the-brostock-brothers/untilted

Juu, odottelin :) kannatti. Hyvähyvä. Mut tuo on pelottava. Samaa sakkia kuin Frisbee, ei tule mitään samanlaista mieleen, eikä silti ole "rakettitiedettä". Mutta mihin jäi etukeno ;) oli siellä vissiin timefiilistä vaihdettu yhdessä kohdassa sentään vai miksikä häntä sanotaan.

MD valitteli kitasta, sehän oli tyyliin? Mun mielestä tuossa oli kokonaissaundissa jotain kököä. Äänipilvestäkö (Soundcloud) johtuu (ennenkin) vai siitä, että oli kevyt tiedosto?
"vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk
Vallu-Veke
19.09.2012 08:14:04
Speedy: No niin, tässäpä olis omaa tuotosta (joku sitä niin kovasti jo odottelikin) kuultavaksenne ja arvosteltavaksenne.. Rummut, perkat ja piano ovat minun soittamiani, basso ja skitta "ostettu".. Biisi on oikeastaan ainut kokonaan täysin oma sävellys ja valmiiksi asti tehty.. Esitetty hyvällä menestyksellä joulun alla B-tutkinto keikalla.. Valitettavasti äänitys ei onnistunut silloin, mutta nyt tein sitten "studio tasoa"..

Tykkään kovasti.
Lähinnä miksausjutun olisin tehnyt piirun verran ehkä erilailla. Piano on näillä mun työpaikan luureilla aavistuksen pinnassa.
Kefiiri
19.09.2012 08:57:37
Vallu-Veke: Tykkään kovasti.
Lähinnä miksausjutun olisin tehnyt piirun verran ehkä erilailla. Piano on näillä mun työpaikan luureilla aavistuksen pinnassa.

Pianon sointi on täyteläinen, kun taas virveli kuulostaa naturalistisen treenikämppämäiseltä. Vähän yhtenäisempi voisi äänikuva olla. Kitarasoundi on ihan ok tuon sorttiseen musaan, mutta jotkin venytykset tosiaan jäävät hiukan alavireisiksi. Hyvähän täältä on huudella :D
mkok
19.09.2012 08:59:24 (muokattu 19.09.2012 09:02:45)

Kitaristi veti välillä vähän kökösti ja ne bendaukset rupes loppua kohden jo ärsyttään. Ja vireongelmiakin oli vähän :) Rumpalointi piti tuossa biisissä mun mielenkiintoa yllä, kivoja komppeja! Saundeista en ossaa näillä kajareilla sanua mittään, kaikki kuului mikä kuului :)
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä
Vallu-Veke
19.09.2012 09:33:36
Kefiiri: Pianon sointi on täyteläinen, kun taas virveli kuulostaa naturalistisen treenikämppämäiseltä. Vähän yhtenäisempi voisi äänikuva olla. Kitarasoundi on ihan ok tuon sorttiseen musaan, mutta jotkin venytykset tosiaan jäävät hiukan alavireisiksi. Hyvähän täältä on huudella :D

Juu millään muotoa en sanoisi pianoa tuohon passaamattomaksi. Kitara soittaa oikein hyvin myös ja soundi on kohdallaan. Jimmy Page myös kuulostaa joskus kuin soittais huppelissa ja vähän miten sattuu, mutta eipä soita. On vaan niin kova ja itse varma, että voi revittää mitenpäin vaan, mennen tullen ja vielä palatessakin. Aina rokkaa.
Tällaisissa Piirpauke-tyylisissä on usein luotu sellainen tunnelma, että joku sellainen mahtava jylhyys kaikuu sieltä jostain metsän takaa. Piano kuulostaa soittavan tuossa ihan vieressä ja muut sieltä tavallaan aavistuksen kauempaa,... Jokin tuollainen tunnelma virittyis vieläkin paremmin, jos piano olis aavistuksen enemmän taka-alalla.
Mutta oikein hyvä näinkin ja puhelimen kuulokkeilla tässä kuuntelen.
Ihan 10 pinnaa annan joka tapauksessa.
statistiÖ
19.09.2012 16:08:35

Vallu-Veke: Tällaisissa Piirpauke-tyylisissä
Ai samis löytyy kuitenkin? En ole Piirpaukea kuunnellut (?) eos.
tomboarmageddon
19.09.2012 16:39:18

Mä tykkäsin kyllä ja siis myös biisistä. Parasta täällä pitkään aikaan!
mukis
19.09.2012 16:55:51

Positiivinen ylläri tää biisi. Silti oon muiden mukana kitaristiparkaa vastaan: bendaus on mun mielestä kitaransoiton kuninkuuslaji ja tosi vaativaa. Pienikin epävarmuus kadottaa fiiliksen ja saa kuuntelijan levottomaksi ja jopa pelkäämään osuuko seuraava yhtään sinne päin.. Bendit on parhaimmillaan kauneutta varsinkin kera hellän vibran siellä ylhäällä; lisätiedot Gilmour. D, Latimer. A ja Knofler. M. Kitaran soundi kyllä miellytti.
"Rakastan tuota kaunista ääntä, en niinkään sen irtonaisuuden ja surumielisyyden vuoksi kuin siksi, että se on tapahtuma, jonka lähestymiselle ja syntymiselle monen monien säveleiden kuolema on valmistanut tien" -Jean Paul Sartre
jazzmies
19.09.2012 22:19:20

Suomessa on ilmaisunvapaus, mikä on hyvä asia. Ilman teesiä ei voi olla antiteesiäkään, mitä synteesiin vaaditaan. Mutta haluaako synteesiä on taas taiteilijan valinta.

Ymmärrän tällaisen "jazzetnofuusion" viehätyksen, mutta itse en saa siitä kiksejä - en Piirpaukkeen enkä Pekka Pohjolan, mutta taas "kingcrimsoneilla" on rohkeutta mennä kontrasteissa harmaalle alueelle ja ylikin ja luoda dramaattisia segmenttejä, joten pakko niistä on tykätä. Tällainen modaalinen kellunta vaatii sävelvaraston rikkomista, jotta rakenteellinen huippukohta syntyisi ja taideteoksen merkitys alkasi konkretisoitua. Muutoin on vaarana ajautua soittamisen tai sointimaailman korostamiseen studio- ja soittokikkailun avulla. Nyt tietokoneen omalla kaiuttimella korville iskee muodoton melodia alavireisellä särökitaralla esitettynä eikä teoksesta saa otetta. Kuulokkeilla sitten studioteknologia ja soittamisen nyanssit vievät huomiota, joten sisällön keveys ei samalla tavalla häiritse. Mutta miten on sitten kuulijan laita, joka ei osaa erotella nyansseja ja hamuaa substanssia?

Itse asiassa 1:15 asti on konkretiaa ja muotoa, joten itse olisin ehdottomasti tiivistänyt kappaleen noin kolmeen minuuttiin niillä rakennuspalikoilla. Ei mulla muuta.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
19.09.2012 22:39:02

Monta kivaa ideaa tuossa oli. Tiivistä tuo kolmeen minsaan ;) Oikeasti tykkäsin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
statistiÖ
20.09.2012 00:48:36

Tuota tiivistämistä mietin myös ekalla kuulolla. Toisella kuuntelulla tulin loppupäätelmään: EI tiivistämistä! Sieltä jäi vieläkin jotain hoksaamatta, paljon tapahtumia samaan aikaan.

Stydiä tavaraa alusta loppuun. Mii laikii edelleen.
sam.avi
20.09.2012 12:24:36
rokkausyritykseni tulos, huimaa suosiota keskuudessani nauttivan Jon Theodoren meiningissä ja kyydissä pysyminen on aina haaste. ei ainakaan lopu treenit kesken :)
onpas se soittaminen hauskaa!

http://www.youtube.com/watch?v=JN61 … rMQOk&feature=player_detailpage
Puzzle
20.09.2012 13:13:02 (muokattu 20.09.2012 13:13:44)

sam.avi: rokkausyritykseni tulos, huimaa suosiota keskuudessani nauttivan Jon Theodoren meiningissä ja kyydissä pysyminen on aina haaste. ei ainakaan lopu treenit kesken :)
onpas se soittaminen hauskaa!

http://www.youtube.com/watch?v=JN61 … rMQOk&feature=player_detailpage

Et sitten mitään kovin helppoa biisiä valinnut! :-D

Selvisit kuitenkin kunnialla läpi, hattua nostan :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)