Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tyhmiä kysymyksiä sähkörumpujen yhteensopivuudesta
1
hallu
18.09.2012 11:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, aika vähän ymmärrän rummuista yleensäkään, mutta olen tässä halpoja sähkörumpuja kotosalla opetellut soittamaan (ostin pojalle anttilasta halvat Williams TD90 sähkörummut joitakin vuosia sitten). No näillä toki soittelee, mutta ongelmana on ettei tietokoneeni ymmärrä näiden rumpujen MIDI signaalia (iMac+ SnowLeopard+ Logic+ Garageband+ M-Audio Fast Trac Pro). Homman saa jollakin tavalla pelittämään midimäppäysohjelman avulla (Midipipe), mutta olen päätynyt äänittämään rumpuja ihan vain audiona linjaan.
 
Tulipa sitten mieleen kun olen oppinut vähän soittamaankin ja sähkörummut tuntuvat kovin hyödyllisiltä kotosalla, niin mitenkä ne toimii yhteen erimerkkiset rummut. Olen miettinys, että voiko noihin rumpuihin vaihtaa viisaammat aivot (esim. Yamaha, Alesis, Roland, tms.)? nuo padit on kuitenkin liitetty tavallisilla 6,3mm mono plugeilla. Tiedän, että paljon paremmat rummut voisi saada kohtuu huokeallakin varsinkin torilta ja sekin vaihtoehto tulee kyseeseen jossakin vaiheessa. Mutta pystyisikö rummut vaihtamaan niin, että vaihtaisi vähän kerrassaan (ensin paremmat aivot ja sitten paremat ständit ja paremmat padit etc. jolloin joka välissä voisi täsmentyä käsitys mitä haluaa ja mitä tarvitsee)?
 
Tiedän, että tämä on aivan liian alkeellinen kyssäri, mutta rohkenen kuitenkin kysyä ja pahoittelen samalla häiriötä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
xerxes
18.09.2012 11:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Hei, aika vähän ymmärrän rummuista yleensäkään, mutta olen tässä halpoja sähkörumpuja kotosalla opetellut soittamaan (ostin pojalle anttilasta halvat Williams TD90 sähkörummut joitakin vuosia sitten). No näillä toki soittelee, mutta ongelmana on ettei tietokoneeni ymmärrä näiden rumpujen MIDI signaalia (iMac+ SnowLeopard+ Logic+ Garageband+ M-Audio Fast Trac Pro). Homman saa jollakin tavalla pelittämään midimäppäysohjelman avulla (Midipipe), mutta olen päätynyt äänittämään rumpuja ihan vain audiona linjaan.
 
Tulipa sitten mieleen kun olen oppinut vähän soittamaankin ja sähkörummut tuntuvat kovin hyödyllisiltä kotosalla, niin mitenkä ne toimii yhteen erimerkkiset rummut. Olen miettinys, että voiko noihin rumpuihin vaihtaa viisaammat aivot (esim. Yamaha, Alesis, Roland, tms.)? nuo padit on kuitenkin liitetty tavallisilla 6,3mm mono plugeilla. Tiedän, että paljon paremmat rummut voisi saada kohtuu huokeallakin varsinkin torilta ja sekin vaihtoehto tulee kyseeseen jossakin vaiheessa. Mutta pystyisikö rummut vaihtamaan niin, että vaihtaisi vähän kerrassaan (ensin paremmat aivot ja sitten paremat ständit ja paremmat padit etc. jolloin joka välissä voisi täsmentyä käsitys mitä haluaa ja mitä tarvitsee)?
 
Tiedän, että tämä on aivan liian alkeellinen kyssäri, mutta rohkenen kuitenkin kysyä ja pahoittelen samalla häiriötä.

 
Pystyyhän noita sekoittelemaan. Itsellä on rolandin td8 aivoina. Padeinä löytyy rolandia, milleniumia ja casiota. Ennen mulla oli aivona yamaha. LIsäksi mulla on rolandin vanha octapad, jota myös voisi käyttää treeniaivona, kun siihen saa padeja kiinni.
 
Onhan tuolla torilla myynnissä aina välillä noita pelkkiä aivojakin.
 
Relax.
hallu
18.09.2012 19:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xerxes: Pystyyhän noita sekoittelemaan. Itsellä on rolandin td8 aivoina. Padeinä löytyy rolandia, milleniumia ja casiota. Ennen mulla oli aivona yamaha. LIsäksi mulla on rolandin vanha octapad, jota myös voisi käyttää treeniaivona, kun siihen saa padeja kiinni.
 
Onhan tuolla torilla myynnissä aina välillä noita pelkkiä aivojakin.

 
Ookke, kiitos. Täytyypi ruveta kattelemaan. Onko mitään kokemusta noista midiyhteensopivuuksista eri ohjelmien kanssa? varmaan jos Rolandin aivoja kattelisi, niin olisi MIDI:n kannalta varmaan tuetuin vaihtoehto?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
-Dr.DW-
18.09.2012 19:47:19 (muokattu 18.09.2012 19:54:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ookke, kiitos. Täytyypi ruveta kattelemaan. Onko mitään kokemusta noista midiyhteensopivuuksista eri ohjelmien kanssa? varmaan jos Rolandin aivoja kattelisi, niin olisi MIDI:n kannalta varmaan tuetuin vaihtoehto?
 
Silloin kun tulee midinuotti, niin se on yhteensopiva. Rumpusoftaahan voi pyörittää vaikka sähköhaitarilla jos siitä tulee midinuotti.
Mappauskysymys. Asio4All (PC:lle) ajurit koneeseen, niin pitäisi tulla uloskin suht viiveettömänä.
Itse kokeilin Eastone PDK-8X (sama kuin Milleniumin MPS-200) setillä pyörittää Cubasen läpi tuota DFH:ta. Siinä oli mappauskin kohdallaan kertayrittämällä. Interfacena oli Midisport Uno.
Siinä oli kaamea viive, vaikka ohjelma näyttikin viiveeksi jotakin n. 30ms.
Jälkikäteen viive johtuikin kotiteatterivahvarista.
 
E:ja tyhmiä kysymyksiä ei oo olemassakaan! :)
 
Kannattaa myös vilkaista Toontrackin se standalone softa. Ei tarvitse investoida Cubaseen, tms.
 
Editin editti, liittyen tuohon ekaan kyssäriin: Oman kokemuksen perusteella Esim. Rolandin TD-6 aivot ei tunnista Eastonen/Milleniumin haikka kontrolleria.
 
ADHD:ni ei anna miun nukkua... "Yksi lammas, kaksi kilpikonnaa, kolme hevosta, Piippolan vaarilla oli talo... Eeey, Macarena!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «