Kalmo: Yhdessäkään postissa ei ole mitään vihjettä siitä, minkälaisella koneella ja softalla kysyjä työskentelee. Oli maininta, että vaatisi ohjelmistopäivitysrumban: Olisi vaatinut aika laajan ohjelmistopäivitysrumban nuo muut eli midi -tyyppiset Toontrack ym. ratkaisut. Kahdeksisen vuotta vanhalla peruskoneellakin pystyy tekemään sujuvasti MIDI/audioprojekteja, kun ottaa huomioon koneen rajoitukset, eikä esim. Reaperin asentaminen kovin kummoinen juttu ole. Toki, mä olen viime talveen asti tehnyt kaiken musahomman 2005 kasaamallani PC:llä ja Cubase SX2:lla ilman mitään ongelmia. Halusin siksi rohkaista kysyjää astumaan sille helpommalle ja sujuvammalle tielle, koska olin rivien välistä lukevinani itseluottamuksen puutetta - että homma on vaikeampaa kuin se lopulta onkaan. Niin, mähän yritin samaa tuossa jokin aikaa sitten, kunnes kyselijä mainitsi tuon päivitysrumban. Arvelin että hän tiesi mistä puhui. Jos nyt on esimerkiksi vain audiosofta, niin EZDrummerin kokeileminen vaatii vaikka sitten Reaperin asentamisen ensin. Mä olen itse ilman muuta sitä mieltä myös että sille tielle kannattaa lähteä. Mä en itse tekisi yhtään mitään audiolooppien kanssa. En yhtään mitään ikinä. Mutta taitaa myöskin olla että jokaisen on oma oppinsa itse hankittava. Pieninä palasina kerrallaan. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |