Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 566 67 68 69 7091 92 93 94 95
EP
17.09.2012 11:28:10
artope: Metkaa että noinkin kokeneen artistin käsi tärisee tv-lähetyksessä. Luulis ettei enää jännittäisi kun egoakin löytyy... Vai olisko vaan vanhenemisen aiheuttama "tauti".

Onhan siellä parin muunkin mikki tärissyt, semmosta sattuu..
artope
17.09.2012 11:35:00

EP: Onhan siellä parin muunkin mikki tärissyt, semmosta sattuu..

No joo niin on, mut metkaa silti mun mielestä...
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
timwee
17.09.2012 11:35:25
mack the knife: Onko sun mielestä täällä kaikki niin paskoja soittajia ja tyhmiä kuin tuo antoi ymmärtää?

Kirjoitinko minä noin?
Ihmettelin vaan että joku on tykännyt, niitä sanoisin puukorviksi.
EP
17.09.2012 11:59:00
artope: No joo niin on, mut metkaa silti mun mielestä...

Muistelisin, et eräs laulaja kertoi syyksi valvomisen, väsymyksen tms?
EP
17.09.2012 12:00:44
timwee: Kirjoitinko minä noin?
Ihmettelin vaan että joku on tykännyt, niitä sanoisin puukorviksi.

Kyllä mä ainakin tykkään, niitä puhaltimiakin on nyt kuultu mitä alkuun kaipasin ..oon sitten puukorva, mut onnellinen sellainen! : )
Jucciz
17.09.2012 12:49:26 (muokattu 17.09.2012 13:16:34)
Mää oon ymmärtänyt, että tän ohjelman jaksojen purkitustahti ja biisien omaksumisaikataulut ovat sellaiset, että morjens. Sitä vaan, että sohvasektiosta on varmasti helppo huudella, kun ei tiedä, minkä verran bändille on ylipäätään annettu aikaa valmistella kutakin biisiä, jos lainkaan. Laput toki on, mutta prima vista -vedon ja edes kerran treenatun suorituksen välinen ero voi olla ammattimuusikoidenkin tapauksessa iso - etenkin yhteissoiton/arrien osalta - täysin ymmärrettävistä syistä.

Tietty jos on aivan varma siitä, että itte vetäisi vastaavissa olosuhteissa selvästi paremmin, voi toki aivan oikeutetusti kommentoida, mutta luulenpa, että sanojen asettelussa siltikin varovaisuus on paikallaan, etenkin kun tässä maassa muutenkin keskimäärin miltei kaikki muusikot tuntevat toisensa. En soita itse tuossa bändissä, mutta voin sanoa, että mulla ainakin ois aika kovat paineet tuossa tilanteessa, kun hieman tuosta aikataulupuolesta olen nyt jyvällä. Sitä en tiedä, mikä oli tilanne edellisen bändin kohdalla aikaisemmilla tuotantokausilla.

Seuraavan kolmen viikon aikana mulla ois kuuden jakson biisien laput rustattavana oman keikkailun ja normaalin lapsiperhe-elämän ohessa. Voitte laskea, montako biisiä se karkeasti tekee. Ehkä tääkin kertoo jotain projektin aikatauluista.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Qsine
17.09.2012 13:48:38

Tv-puolella on kokemuksieni ja lukemani perusteella aina kiire. Kaupallisella puolella on ilmeisesti vielä kiireempi kuin ylellä. Niin kiire, ettei aikatauluja edes ole keretty kehystää. MTV3:n aamu-tv -esiintymisiimme valmistautumiset ja soundcheckit olivat koominen horioppi-kokemus: oli kuin olisi katsonut vanhaa, aavistuksen nopeutettua mykkäleffaa.

Kunnioitan niitä muusikoita, jotka pystyvät perheenäidinomaisesti haldaamaan paniikinsävyisen kiireen. Tv-hommat ovat heitä varten. Samaan hengenvetoon korpeaa suuresti se, että he vaivannäöstään ja poksahtaneista aivosoluistaan huolimatta jäävät hiljaisiksi taustapuurtaja-statisteiksi, ja kaikenmaailman veetit ja tauskit kuorivat näkyvyyden päältä.

Diletanttien taustalla vietän loppuelämääni vain äärimmäisessä hädässä. Jos joskus näette minut siellä, tietäkää, että hymyni on pelkkä kuori.
Soittajaksi kouluttaudutaan, muusikoksi synnytään.
baron
17.09.2012 16:47:42

Jucciz: Seuraavan kolmen viikon aikana mulla ois kuuden jakson biisien laput rustattavana oman keikkailun ja normaalin lapsiperhe-elämän ohessa. Voitte laskea, montako biisiä se karkeasti tekee. Ehkä tääkin kertoo jotain projektin aikatauluista.

Onhan se hyvä että ovat palkanneet kunnon lapuntekijän kun eivät itse pysty.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
17.09.2012 17:12:48
baron: Onhan se hyvä että ovat palkanneet kunnon lapuntekijän kun eivät itse pysty.

Niin mutta.. joskushan on hyvä muutenkin hommia vähän jakaa ja paljonhan riippuu millaiset laput on kyseessä?
Jucciz
17.09.2012 17:37:21
baron: Onhan se hyvä että ovat palkanneet kunnon lapuntekijän kun eivät itse pysty.

Luulen, että ei ole kiinni pystymisestä vaan siitä, että vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja. Ja sehän olisikin upeaa, jos aina tämmöisissä tilanteissa kaikki osapuolet myös tajuaisivat sen. :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tarmo
17.09.2012 18:35:09
Jucciz: Luulen, että ei ole kiinni pystymisestä vaan siitä, että vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja. Ja sehän olisikin upeaa, jos aina tämmöisissä tilanteissa kaikki osapuolet myös tajuaisivat sen. :)

Tässä ei liene mitään aihetta valita "puolia".

Hommahan menee niin, että loppukuluttajaa ei juuri kiinnosta selitykset siitä, kuinka rankkaan jonkun viihteen tuottaminen eetteriin on. On lupa tykätä tai olla tykkäämättä.

Vastaavasti ketään ei kiinnosta, kuinka kovalla työllä joku homma saadaan toimivaksi. Silloinkin kiitoksena on se perinteinen "ihan jees".
mack the knife
17.09.2012 18:50:04
tarmo: Tässä ei liene mitään aihetta valita "puolia".

Hommahan menee niin, että loppukuluttajaa ei juuri kiinnosta selitykset siitä, kuinka rankkaan jonkun viihteen tuottaminen eetteriin on. On lupa tykätä tai olla tykkäämättä.

Vastaavasti ketään ei kiinnosta, kuinka kovalla työllä joku homma saadaan toimivaksi. Silloinkin kiitoksena on se perinteinen "ihan jees".

Hyvä. Se on just näin.
COVS n:o 1.
rintapek
17.09.2012 19:47:23

Loppukuluttajahan tekee päätöksen kolmessa sekunnissa kaukosäätimellä.

Häntä ei tosiaankaan kiinnosta tekosyyt sille, et miksi viihde ei viihdytä.

Mut jos rahat, resurssit ja aikataulut on vaatimuksiin nähden alamittaiset, niin ongelma on muualla kuin tekijöissä.
One kind of music only - the good kind
Jucciz
17.09.2012 20:06:54

Näinhän se on. Tästä tulee aina mieleen se, miten epäkiitollista livemiksaajan homma on: jos kaikki toimii ja soundaa hyvältä, kukaan ei sano mitään - ei toki moitikaan. Jos taas jotain moitittavaa on, se kyllä tehdään selväksi usein suureenkin ääneen.
oulukyllosa
17.09.2012 20:54:08

Tykkäsin kun piano helisi vahvasti esillä säestyksessä. Saa nähdä kyllästyykö jos jatkuu.....
Tilaa CCR:ää oululaisiin bileisiisi: www.kopotrulez.com
Pauli Lappalainen
18.09.2012 08:39:26
EP: Ammattilainen tekee kuitenkin hommansa mahdollisimman hyvin ottaen huomioon olemassa olevat rajalliset resurssit oli sitten homma mikä tahansa ja ala kuin ala.
Joten hommia kannattaa delegoida.

?

Kenelle delegoit jos ei palkanmaksaja suostu lisäväkeä palkkaamaan?
Ei noita kukaan huvikseen ja harrastuksekseen tee.

Se tehdään mistä maksetaan ja jos ei yleisölle riitä, niin johtoporras tekee omat ratkaisunsa ja laitetaan lisää kokkiohjelmaa eetteriin.
EP
18.09.2012 13:15:20
Pauli Lappalainen: Kenelle delegoit jos ei palkanmaksaja suostu lisäväkeä palkkaamaan?
Ei noita kukaan huvikseen ja harrastuksekseen tee.:

Jepjep.. :/

Se tehdään mistä maksetaan ja jos ei yleisölle riitä, niin johtoporras tekee omat ratkaisunsa ja laitetaan lisää kokkiohjelmaa eetteriin.

Juu ja mitäs sitä turhista maksamaan jos katsojat on vähempäänkin tyytyväisiä?
Aina löytyy jostain joku "kokkikolmonen" joka tykkää telkussa kokata! : ))
pekkajau
18.09.2012 22:28:26
Tapsa Rautavaaran toteamus: "Kyllä ne aina sanoo että laula Tapsa...laula Tapsa! Muttei ne koskaan sano että ota Tapsa voileipää!"... pätee vielä tänäkin päivänä.
EP
18.09.2012 22:29:16 (muokattu 18.09.2012 22:38:31)
pekkajau: Tapsa Rautavaaran toteamus: "Kyllä ne aina sanoo että laula Tapsa...laula Tapsa! Muttei ne koskaan sano että ota Tapsa voileipää!"... pätee vielä tänäkin päivänä.

Mitä suuremmassa määrin!
Tulee vaan usein miettineeksi mihin se lopulta johtaa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)