Aihe: Idea Relic/Road Worn/Aged Kitaroiden takana?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
aristoteles666
29.03.2012 01:43:27 (muokattu 29.03.2012 01:43:52)

itselläni on kitara joka on vähän enemmän kolhittu, mutta ne ovat tulleet ihan itsestään vuosien aikana.
mutta se ei osallistu missikisoihin, arvostan sitä ihan liian paljon tuollaiseen turhuuteen, sen kauneus on syvemmällä, siinä miten se soi.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Paasio
29.03.2012 09:17:53 (muokattu 30.03.2012 09:22:05)

Yritän täs parin päivän sisällä räpsiä muutaman kuvan
siitä ja laitan sit vaikka profiiliin ne niin pääsee halukkaat
ihailemaan kätteni työtä.:)

Stay tuned for Hewi Medall Relic Guitar pics

Edit:Laitoin pari kuvaa omiin kuviin.Tosin otin
kännykän kameralla joten kuvien laatu aika paska,
mut kai niistä käsityksen saa.
Pelottaa
dust sucker
13.09.2012 15:53:35 (muokattu 13.09.2012 15:55:54)
Nyt alkoi kiinnostamaan.

Nimittäin, reissue Jazzmaster kuluu tosi rumasti, se on 10 vuoden aikana saanut sellaisia rumia pisteittäisiä kolhuja. Siinä on aika ruma paksu kiiltävä lakka, mikä tuo mieleen yläasteen puutyötunnit. Mitä tehdä, pitäiskö vetää kitaraa peräkoukun perässä vai antaa kenneliin purtavaksi. Joku ihan pienikin lakan ohennus tai hionta tekisi terää. Ideoita? Mikään super road worn farkkukivipesu ei kiinnosta vaan puun tunne olisi plussaa.
Gabe
13.09.2012 16:38:14
dust sucker: Nyt alkoi kiinnostamaan.

Nimittäin, reissue Jazzmaster kuluu tosi rumasti, se on 10 vuoden aikana saanut sellaisia rumia pisteittäisiä kolhuja. Siinä on aika ruma paksu kiiltävä lakka, mikä tuo mieleen yläasteen puutyötunnit. Mitä tehdä, pitäiskö vetää kitaraa peräkoukun perässä vai antaa kenneliin purtavaksi. Joku ihan pienikin lakan ohennus tai hionta tekisi terää. Ideoita? Mikään super road worn farkkukivipesu ei kiinnosta vaan puun tunne olisi plussaa.

Näinhän nuo kuluu kun on paksu polylakka päällä :/ Miten taitava olet tekemään mitäkin? Minä en rohkenisi alkaa itse mitään puuhaamaan. Jos on pätäkkää niin kiikuta jonnekin ammattilaiselle, saat ainakin millaisen haluat. Muutoin ehkä kannattaa antaa sen olla ja rapistua rauhassa omia aikojaan.

Pakko muuten todeta alkuperäiseen aiheeseen että alan näkemään sen idean näissä nyt itsekin. Käpistelin Fenderin road worn teleä tässä joku aika sitten ja tuntui tosi mukavalta käteen ja näytti törkeän hyvältä. En ehkä vielä menisi ostamaan omaksi mutta ei tuo idea nyt niin typerältä enää tunnu.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
hallu
13.09.2012 16:54:45
Gabe: Näinhän nuo kuluu kun on paksu polylakka päällä :/ Miten taitava olet tekemään mitäkin? Minä en rohkenisi alkaa itse mitään puuhaamaan. Jos on pätäkkää niin kiikuta jonnekin ammattilaiselle, saat ainakin millaisen haluat. Muutoin ehkä kannattaa antaa sen olla ja rapistua rauhassa omia aikojaan.

Pakko muuten todeta alkuperäiseen aiheeseen että alan näkemään sen idean näissä nyt itsekin. Käpistelin Fenderin road worn teleä tässä joku aika sitten ja tuntui tosi mukavalta käteen ja näytti törkeän hyvältä. En ehkä vielä menisi ostamaan omaksi mutta ei tuo idea nyt niin typerältä enää tunnu.

Tuo Roadworm sarjan kitarat ovat vieläpä aivan erinomaisia soittimia. Kävin muutamaa itsekin käpistelemässä soivat kyllä tosi heleästi. Oma kantani relikointiin on muuttunut neutraalimmaksi. Aluksi ajattelin, että "mitä hulluja", mutta nyttemmin olen alkanut tajuamaan asian esteettisemmän puolen. Ehkä en relikoinnista itsestään maksaisi lisää, mutta jos soitin on hyvä, niin ei se relikointi enää siinä kyllä haittaakaan. Pääsääntöisesti olen ihan itse "relikoinut" kitarani vuosien saatossa ja tahattomasti. Roadworm on siitäkin hyvä ettei tarvi pikku raapuista murhetta kantaa kunhan soitin muuten pysyy iskussa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
the-Antero
13.09.2012 17:01:06

Paasio: Edit:Laitoin pari kuvaa omiin kuviin.Tosin otin

Ei nää nyt ihan oo mun makuun :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Gabe
13.09.2012 17:29:34
hallu: Tuo Roadworm sarjan kitarat ovat vieläpä aivan erinomaisia soittimia. Kävin muutamaa itsekin käpistelemässä soivat kyllä tosi heleästi. Oma kantani relikointiin on muuttunut neutraalimmaksi. Aluksi ajattelin, että "mitä hulluja", mutta nyttemmin olen alkanut tajuamaan asian esteettisemmän puolen. Ehkä en relikoinnista itsestään maksaisi lisää, mutta jos soitin on hyvä, niin ei se relikointi enää siinä kyllä haittaakaan. Pääsääntöisesti olen ihan itse "relikoinut" kitarani vuosien saatossa ja tahattomasti. Roadworm on siitäkin hyvä ettei tarvi pikku raapuista murhetta kantaa kunhan soitin muuten pysyy iskussa.

Sama täällä :)
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
pekurides
13.09.2012 17:34:33

Paasio: Yritän täs parin päivän sisällä räpsiä muutaman kuvan
siitä ja laitan sit vaikka profiiliin ne niin pääsee halukkaat
ihailemaan kätteni työtä.:)

Stay tuned for Hewi Medall Relic Guitar pics

Edit:Laitoin pari kuvaa omiin kuviin.Tosin otin

WoW! mitä yksilöitä, ei taija ihan pikkurahalla lähteä:)
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
TMik
17.09.2012 15:18:46
En tiedä mainitsiko täällä joku jo mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen :

Slash kertoili omaelämänkerrassaan että siinä vaiheessa kun ensimmäinen Lespa oli paiskottu loppuun ja tilasi Gibsonilta 2 uutta tilalle niin lähetti sitten nämä uudet kitarat välittömästi relikoitavaksi johonkin. Ihan vaan siitä syystä ettei ne liian puhtaat ja kiiltävät sopinu siihen yleiskuvaan ollenkaan.

Tuo lienee ihan hyvä pointti, munkin mielestä se on coolimpaa kun se kitara on semmonen elämää nähneen näkönen. Tosin en kyllä alkaisi maksamaan siitä ellei sitten homma olisi niin pitkällä että tuo imagojuttukin alkaa olemaan tärkeä tekijä.
aristoteles666
17.09.2012 19:20:00

paras relikointihan syntyy että soitat, ja lopetat puunaamisen ja silkkihanskat kädessä käsittelyn, ei sitä tarvitse paiskoa, mutta ei varoakaan.
paitsi gibsoneiden lapaa tietysti.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
UnBrain
17.09.2012 20:36:57 (muokattu 17.09.2012 21:22:17)

Tänään just tuli kannettua kämpille Oulun kitarapajalta tuollainen aloituspostauksen mukainen '08 roadworn Stratocaster. Mikeiksi vaihdettu Fenderin Custom Shop '69 mikkisetti: http://www.musiciansfriend.com/acce … der-custom-shop-69-strat-pickup-set Hinnaksi muodostui 750 nahkaa eli mielestäni varsin kohtuullisesti.

Ennen viimeviikkoa en ollut juuri mitään mieltä näistä relic/roadworn vehkeistä, mutta kun pusseineen noin 800e hintaluokassa oleva vintagesaundeihin taittuva Strato piti hankkia, niin eipä tuosta paljon paremmaksi laiteta. Hiottu kaula on tuntumaltaan erinomainen ja kaulaprofiili lähentelee PRS:n vastaavaa miellyttävän paljon. Akustinen saundi on erittäin vaikuttava, sustainia löytyy yllättävänkin paljon, intonaatio on kohdillaan ja vire pitää hyvin jopa kampea käytettäessä. Grafiittisatulan kanssa pitäisi todennäköisesti vieläkin paremmin. Orkkismikeistä ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta noista Custom Shop '69 mikeistä löytyy ainakin omaan käyttöön juurikin ne tarvittavat strato-saundit. Ilmeisesti mikkienvaihdon yhteydessä myös tonekytkentöihin oltiin tehty joitain säätövaraa parantavia kytkentöjä, en ole ihan varma mikä potikka vaikuttaa mihinkin standardikytkennöissä.

http://www.kitarapajaoulu.com/pics/frwrw6908_1.JPG

http://dl.dropbox.com/u/17278835/diibadaaba.wav pikku zaundinäyte

edit. Hyi helvetti että tuli kyllä kireä liidsaundi. Noh.. antaa olla.
ljöö..
Jucciz
18.09.2012 03:00:51 (muokattu 18.09.2012 03:01:10)
Onnittelut UnBrainille hienosta ja ennen kaikkea oikean värisestä Stratosta! :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)