Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 582 83 84 85 86202 203 204 205 206
krk
15.09.2012 14:52:47

Kuha: Mä lähdin eilen ostamaan...

Fenderismin spirittiä parhaimmillaan... maukkaan näköistä ja kuuloista!
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
Kuha
15.09.2012 15:10:58

Lancelot: Excellent choice sir! Hienoa soittoa ja saundi kohdillaan. Mikäs muute toi kuvassa oleva toinen Tele on malliltaan?

Tattis, sirs. Toinen Tele on Custom Shop "Telecaster Custom relic".
FastEddie
15.09.2012 22:23:55

Kuha: Tattis, sirs. Toinen Tele on Custom Shop "Telecaster Custom relic".

Tää on hieno! Haluaa kanssa.
"Rehab is for quitters"
mattim
16.09.2012 08:36:42

Kuha: Mä lähdin eilen ostamaan mustaa Baja Teleä kun sellainen oli Vantaan F-musiikissa. Tulin sitten kuitenkin kotiin Blondin Bajan kanssa - se kun vaan saundasi paljon paremmalta kuin musti. Tuossa kaverukset:

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Baja.jpg

Ja tässä nopeasti huitaistu klippi uudella Bajalla, tallamikki > keskiasento > kaula:

http://www.saunalahti.fi/mavartia/Baja.mp3

Soundit ja soittokin hivelevät korvaa ja sielua. Kiitos, taidan napata telen taas kouraan.

Matti
mattim
16.09.2012 08:47:58

pmu: Itseasassa Tru-Oil kovettuu ihan samalla lailla kovaksi suojaksi kuin lakatkin. Öljyäminen Tru-Oililla on myös todella paljon helpompaa ja vaivattomampaa kuin lakan kanssa suihkuttelu.

Mun omissa kuvissa Baja tele, josta runko + otelauta on poistettu muovipinnoitteesta ja laitettu muutama kerros sävytettyä Tru-Oilia tilalle. http://muusikoiden.net/dyn/users/103454.jpg Jos tota laittaa tarpeeksi monta kerrosta, niin Tru-Oilistahan saa ihan saman lookin kuin superkiillotetusta ja paksusta lakkapinnoitteesta. Tossa ketjussa paljon kuvia http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=711780

Olen suunnitellut True oil käsittelyä Classic Player stratoni kaulalle. Miten teit muovilakan poiston ?

Matti
Carvel
16.09.2012 14:03:16
Oon ehkä jo täällä kertonu, mut tossa kesän kynnyksellä vaihdoin deanin ml:län tokain teleen. Deani oli ollut jo noin viisivuotta mulla, ei ensimmäinen kitara ja ajan kuluessa vahvistui ettei todellakaan viimeinenkään, alkoi suoraan sanottuna vituttamaan sen näkeminen. Viime vuonna se oli torilla puolisen vuotta, ja tänäkin vuonna melkein sama homma. Noh joku osti pois deanin ja näin torilla aivan mahtavan sunbursti tokain johon oli kaikki särvikkeet ja muut vaihdettu. Siis miten voi jo kitaran ulkonäkö ja sen kädessä pitäminen inspiroida soittamista niin paljon. Deania soittelin säännöllisesti parissa viikossa pari kertaa mutta teleä on tullut hyväiltyä melkein päivittäin osto hetkestä(honeymoon on pitkittynyt) alkaen. Liityin teidän onnellisten joukkoon :)

Tais olla offi mutta halusin jakaa tämän :D
I was done practicing by the time I started playing - J Mascis
Jimi
17.09.2012 15:10:43

Heitän ilmoille tämmöisen pähkinän.

Telecaster american std jossa ruusupuu otelauta.

Taisteltu jo pitemmän aikaa, kun on jäätävän ohut soundi?

Vertailuna on toiminut mexicon special tele jossa vaahterakaula ja orkkismikit ja siinä on mukavan tuhti soundi tallamikissäkin.

Tohon american versioon on kokeiltu duncanin quarter pounderia ja nyt siinä on dimarzion fast track. Kumpikaan ei ole auttanut ongelmaan ollenkaan, myös kaulamikki on todella ohut.

Auttaisikohan jokin potikan vaihto tai tone capin vaihto tjsp??

Kokemuksia?
www.facebook.com/coloryband
Gabe
17.09.2012 15:59:14
Jimi: Heitän ilmoille tämmöisen pähkinän.

Telecaster american std jossa ruusupuu otelauta.

Taisteltu jo pitemmän aikaa, kun on jäätävän ohut soundi?

Vertailuna on toiminut mexicon special tele jossa vaahterakaula ja orkkismikit ja siinä on mukavan tuhti soundi tallamikissäkin.

Tohon american versioon on kokeiltu duncanin quarter pounderia ja nyt siinä on dimarzion fast track. Kumpikaan ei ole auttanut ongelmaan ollenkaan, myös kaulamikki on todella ohut.

Auttaisikohan jokin potikan vaihto tai tone capin vaihto tjsp??

Kokemuksia?

Mulla oli vähän sama homma minun MIJ telen kanssa. Potikoiden ja mikkien vaihto auttoi ainakin minulla. Mikeiksi tuli Seymour Duncan SAPTR-1 kaulaan ja Alnico II Pro & Little 59 for Tele tallaan. Mukaan tuhti soundipaletti tulee ainakin noilla.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Kuha
17.09.2012 16:01:43

Jimi: Kokemuksia?

Jos kaulamikilläkin on ohut saundi, niin veikkaisin että puut ei ole parhaasta päästä. Laita kiertoon ja uutta tilalle.
Jimi
17.09.2012 16:07:42

Gabe: Mulla oli vähän sama homma minun MIJ telen kanssa. Potikoiden ja mikkien vaihto auttoi ainakin minulla. Mikeiksi tuli Seymour Duncan SAPTR-1 kaulaan ja Alnico II Pro & Little 59 for Tele tallaan. Mukaan tuhti soundipaletti tulee ainakin noilla.

Teitkö potikoille muutoksia, vai hommasitko vaan uudet saman arvoiset ja ne oli laadukkaammat?
www.facebook.com/coloryband
Gabe
17.09.2012 16:49:21 (muokattu 17.09.2012 16:56:06)
Jimi: Teitkö potikoille muutoksia, vai hommasitko vaan uudet saman arvoiset ja ne oli laadukkaammat?

Uudet samanarvoiset mutta laadukkaammat.

e. Mites muuten, oletko niitä puita tutkinut? Meinaan että jos ne puut ovat ihan luokattomat niin mikkien vaihdot ei välttämättä asiaa juuri korjaa. Ei ole kyllä tullut paskoja puita vastaan jenkki fenkuissa... mutta kaikki on aina mahdollista :)
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
mopar
17.09.2012 17:37:58

Mulla kun on menossa tommonen tele-rakennusprojekti, ni mitkä ois hyvät mikit? En hae nyt välttämättä maailman parhaita, vaan hinta-laatusuhteeltaan kohtuu hyviä.
Gabe
17.09.2012 17:52:52
mopar: Mulla kun on menossa tommonen tele-rakennusprojekti, ni mitkä ois hyvät mikit? En hae nyt välttämättä maailman parhaita, vaan hinta-laatusuhteeltaan kohtuu hyviä.

Riippuu pitkälti millaista soundia siitä haluat? Noin yleisesti ottaen käytetyt Seymour Duncanit tai Fralinit torilta on varmaan hinta-laatusuhteeltaan parasta.
jkourula
17.09.2012 19:50:34
mopar: Semmosta perinteistä... Blyys/rock -meininkeihin.

Kimppatilaushuoneesta Lundgrenin Vertigo-setti. Parhaat mikit eikä ois nyt paha hinta.
mopar
17.09.2012 21:27:08

jkourula: Kimppatilaushuoneesta Lundgrenin Vertigo-setti. Parhaat mikit eikä ois nyt paha hinta.

Kyllä hiukan menee yli kipurajan, vaikka alehintaan nyt saiskin.
7atu
18.09.2012 20:48:03 (muokattu 19.09.2012 16:08:14)

Liityin tänään Telecasterien "omistajien kerhoon" tuollaisella Tokai TTE-55 Telecasterilla...
Leppä body yhdestä palasta, satiinilakattu vaahtera kaula+otelauta, kaulan C-profiili samanlainen kuin Tokain Stratoissa ja väri on Yellow Sunburst.
Tuli hommattua tuo Tele Gretschin kaveriksi rokki hommiin..
Hyvä peli, mutta vaatinee totuttelua :)
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Joees
19.09.2012 15:57:24
Yääääh! Olen telecasteriton ekan kerran sitten vuoden 2003. Tilanne korjautunee onneksi(toivottavasti) ensi vuoden alussa.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Stone
20.09.2012 16:39:51

Methis: Yääääh! Olen telecasteriton ekan kerran sitten vuoden 2003. Tilanne korjautunee onneksi(toivottavasti) ensi vuoden alussa.

Vieläkös sinua se '72 tele custom mietityttää? Itselleni tulee aina välillä outoja fiiliksiä, kun jäi aikoinaan baja telecaster hommaamatta ja päädyin tähän '72 customiin, että pitäisikö sittenkin vielä tehdä se tekemätön A/B testi näiden 2:n välillä. Baja gas "taas" :)
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" - Keith Richards
Vilpur1
20.09.2012 16:52:29
Nyt olis torilla vuoden 92 Esp 400 tele. Tietääkö joku onko noissa vanhemmissa espeissä tämä nykyinen thin-u kaulaprofiili?
"Let off some steam Bennett" -Commando
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)