Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beyerdynamic Touring Gear
1
Mysteria
17.09.2012 14:33:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"The best live microphone series we've ever built". Näin julistaa mainos, mitä mieltä olette tämän sarjan mikeistä? Itseltäni löytyy TG 153c-konkkapari ja ei voi olla pettynyt. Painoa ehkä AA-pariston verran ja soundi aika neutraali. Hintakin vain 125 euroa/kpl. Erityisesti haluaisin kuulla mielipiteitä noista joutsenkaulaisista virveli/tomarimikeistä, ja siitä kumpi niistä on parempi konkka- vai dynaaminen versio?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
RautiSa
17.09.2012 15:20:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Erityisesti haluaisin kuulla mielipiteitä noista joutsenkaulaisista virveli/tomarimikeistä, ja siitä kumpi niistä on parempi konkka- vai dynaaminen versio?
 
Eikös nuo oo muuten samoja kuin Opus 87/88, mutta ovat vaihtaneet sen aina ekana lentävän muovisuojan kestävämpään ratkaisuun tuohon kapselin ympärille? Onhan noita jo liikkelläkin kollegoilla, pitääkin muistaa kysästä että onko toiminut.
 
Mysteria
17.09.2012 16:07:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RautiSa: Eikös nuo oo muuten samoja kuin Opus 87/88, mutta ovat vaihtaneet sen aina ekana lentävän muovisuojan kestävämpään ratkaisuun tuohon kapselin ympärille? Onhan noita jo liikkelläkin kollegoilla, pitääkin muistaa kysästä että onko toiminut.
 
Selvä, ainakaan Thomannilta ei Opuksia enää saa eli ovat tainneet päivittää noihin kolmeen uuteen malliin eli dynaaminen D52 ja kondensaattorit D57c ja D58c. Tuntuisi ainakin, että kondensaattori tomareissa vuotaisi, mutta onko näin?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
SteveHarris
17.09.2012 17:40:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ainakin harrastelukäytössä livenä ihan ok kokemuksia opus sarjalaisista myös tomeissa, gatetan tomit muutenkin yleensä niin vuodoista ei ole hirveästi ongelmia mulle ainakaan tullut , opus sarjalaisissahan se kapselin ympärillä oleva suoja on ollu heikoin jonka takia niitä on mulla hajonnutki
 
http://www.studiomjau.com/
Mysteria
17.09.2012 23:43:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SteveHarris: gatetan tomit muutenkin yleensä niin vuodoista ei ole hirveästi ongelmia mulle ainakaan tullut
 
Onko ollut käytössä dynaamiset vai kondensaattorit?
Kiinnostaisi siis tietää miten nämä kondensaattorit toimii virvelille ja tomareille. Tuntuisi että dynaamiset toimisi paremmin mutta ehkä joku jolla tuollaisia mikkejä on käytössä voisi hieman valaista.
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Danko
17.09.2012 23:59:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Tuntuisi ainakin, että kondensaattori tomareissa vuotaisi, mutta onko näin?
 
TAMKin erikoistumisopintoihin liittyen kävin joskus rumpuja Akun Tehtaalla paukuttamassa, ja tässä ranking tomimikkien osalta: http://cl.ly/image/2k2p3R1s1G1R
(kollektiivinen pistesija sinisellä tussilla rivin lopussa)
 
Vaikka Opus 87 tämän kisan "voittikin", mainitsi Liskin Timo samaan hengenvetoon, että samoja mikkejä menee myös eniten rikki eli hajalle keikkakäytössä, ja että symbaalivuodot ovat jotain käsittämätöntä.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
jorma666
18.09.2012 09:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Vaikka Opus 87 tämän kisan "voittikin", mainitsi Liskin Timo samaan hengenvetoon, että samoja mikkejä menee myös eniten rikki eli hajalle keikkakäytössä, ja että symbaalivuodot ovat jotain käsittämätöntä.
 
Sitten taas jos miettii mitä bändit ridereissaan eniten pyytää, on tuo 904/604 yleisin. Jonkin verran näkyy audixia ja shure 98:a. Oikeastaan aika harvoin mitään muuta.
 
we call it music - they call the cops
Mysteria
18.09.2012 11:54:12 (muokattu 18.09.2012 11:56:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko tuollaiset Opukset melko poissuljettuja studiokäytössä? Peltivuodot ei ole varmaan niitä miellyttävimpiä kun yritetään tomareita saada narulle. (Taas omia oletuksia vaan, eli saa korjailla vapaasti)
 
http://maihinnousu.net/a/2585
jorma666
18.09.2012 12:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Eli onko tuollaiset Opukset melko poissuljettuja studiokäytössä? Peltivuodot ei ole varmaan niitä miellyttävimpiä kun yritetään tomareita saada narulle. (Taas omia oletuksia vaan, eli saa korjailla vapaasti)
 
Ei tuommoseen kysymykseen oo olemassa oikeata vastausta. Toiset tykkää, toiset ei voi sietää. Itse kuulun jälkimmäisiin.
 
we call it music - they call the cops
Mysteria
18.09.2012 13:02:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Ei tuommoseen kysymykseen oo olemassa oikeata vastausta. Toiset tykkää, toiset ei voi sietää. Itse kuulun jälkimmäisiin.
 
Totta, mutta mielipiteitä haluaisinkin täällä sivulla lukea. Mutta tuommoinen vuotaminen taitaa tehdä gatettamisenkin aika vaikeaksi jos pellit tulevat kovin lujaa läpi. Varsinkin tiloissa joissa overeita ei tarvi mutta rummut pitää mikittää, tuollainen voisi olla aika "ikävää". Tomareitakaan ei voisi nostaa kunnolla kun pellit alkaa tulla mukaan. Mikä noista mikeistä tekee sitten niin suositun? Helppokäyttöisyys?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
RautiSa
18.09.2012 13:52:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin Opus 87:han on todella yleinen tomimikkinä. Itsekin pidän siitä kovasti ja olen ainakin toistasataa keikkaa tehnyt kyseisillä mikeillä. Virvelissä vähän turhan ärhäkkä, mutta joskus olen alamikkinä käyttänyt.
 
Eikä se peltien vuoto nyt mun mielestä mikään mahdoton ole, ja ollaan sitä käytetty ihan hyödyksikin yhden bändin kohdalla.
 
miffe
18.09.2012 15:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Sitten taas jos miettii mitä bändit ridereissaan eniten pyytää, on tuo 904/604 yleisin. Jonkin verran näkyy audixia ja shure 98:a. Oikeastaan aika harvoin mitään muuta.
 
Ja miksiköhän multa löytyy juuri noita kolmea (Audix D2/D4, Shure B98, e904) mikkisalkusta..? Jos multa kysytään mielipidettä, ehdotan aina ekaksi Audixeja. Jos ei kysytä mielipidettä, lykkään Senkut ja Shuret menee ainoastaan siinä kohtaa, kun niitä nimenomaan pyydetään.
 
Edellisen kerran riderin huutaessa Shureja, huomasi bändin miksaaja Audixit ja vaihtoi ne pyytämiensä tilalle. Seuraavaksi hän vaihtoikin kitarakaappien mikit ja mitä ties muutakin...
 
Peltivuodosta:
 
vhaivala: Toiset tykkää, toiset ei voi sietää. Itse kuulun jälkimmäisiin.
 
Audixien kanssa ei tarvi asiasta pulttia ottaa. Ovat soundiltaankin yleensä parhaiten hommaan sopivat, joten saa kaiken hyvän kerralla.
 
turkulainen
jorma666
18.09.2012 16:27:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Ja miksiköhän multa löytyy juuri noita kolmea (Audix D2/D4, Shure B98, e904) mikkisalkusta..? Jos multa kysytään mielipidettä, ehdotan aina ekaksi Audixeja. Jos ei kysytä mielipidettä, lykkään Senkut ja Shuret menee ainoastaan siinä kohtaa, kun niitä nimenomaan pyydetään.
 
Itse tykkään myös Audixista. Tykkään myös erittäin paljon 904:sta. Kumpaakaan ei voi haukkua huonoksi, eikä mulla mökö tuu vaikka tarjolla on 604:kin. Esimerkiksi SM57 tai MD421 on myös hyviä, mutta kooltaan ja muotoilultaan hieman vähemmän käteviä. Riippuu tietysti paljon rummusta ja rumpalista. Ja useinhan se menee myös niin, että sillä vedetään mitä sattuu olemaan tarjolla.
 
we call it music - they call the cops
Einherjar
18.09.2012 17:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Mutta tuommoinen vuotaminen taitaa tehdä gatettamisenkin aika vaikeaksi jos pellit tulevat kovin lujaa läpi. Varsinkin tiloissa joissa overeita ei tarvi mutta rummut pitää mikittää, tuollainen voisi olla aika "ikävää". Tomareitakaan ei voisi nostaa kunnolla kun pellit alkaa tulla mukaan.
 
Hyvä taajuussäädettävä gate kyllä pitää opuksen vuodot kurissa. Ei se mitään mahdotonta säätöä vaadi. Toki pellistä voi tulla sellainen "Psst"-soundi siihen tomisoundin päälle, mutta ei se peltivuoto nyt ihan mitään mahdotonta ole mikäli jaksaa hakea vähän hyvää paikkaa mikille.
 
Mikä noista mikeistä tekee sitten niin suositun? Helppokäyttöisyys?
 
Onhan se ihan hyväsoundinen ja hinta/laatu on ihan kohdillaan. Tulee sitten toki kysymykseen että mitä hakee. Kaikki ei konkista tykkää, jne.
 
miffe: Edellisen kerran riderin huutaessa Shureja, huomasi bändin miksaaja Audixit ja vaihtoi ne pyytämiensä tilalle. Seuraavaksi hän vaihtoikin kitarakaappien mikit ja mitä ties muutakin...
 
On tullut muuten huomattua, että monesti nuo riderit tehdään helposti "alan standardeilla", eikä välttämättä laiteta sitä mikkiä mitä oikeasti haluttaisiin. Joka paikka riderissa on 52-57-58-604-akselia täynnä, mutta "parempia mikkejä" kysellään heti paikalle saavuttaessa.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
dewil
18.09.2012 17:54:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyereiden ripustus on ihku, mutta soundi mun mielestäni aika ohkanen.
Mikki saa värittää mun puolestani, niin ei tarvi sitten sitä soundia kaapia sillä ekvalisaattorilla erikseen, niim maan pal.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
LHU
18.09.2012 17:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Mutta tuommoinen vuotaminen taitaa tehdä gatettamisenkin aika vaikeaksi jos pellit tulevat kovin lujaa läpi. Varsinkin tiloissa joissa overeita ei tarvi mutta rummut pitää mikittää, tuollainen voisi olla aika "ikävää".
 
Nyt en oikein tajunnut, tomit mikitetään mut peltejä ei? Kyllä ne pari overia menee siinä samalla vaivalla kytkyyn eikä ne kanavat yleensä kiinni ole, nyt päästään keskustelussa viiveisiin ja niihin liittyviin ongelmiin.
 
Oma henk.koht. marssijärjestys tomeja mikitettäessä on 904 - Audix (jos mahtuu) - 604, muilla vedetään jos em. ei ole. Opuksista muuten että kun rumpali lyö sen muovikehikon päreiksi siitä päältä niin mikki muuttuu muistaakseni pallokuvioiseksi, se selittänee niitä vuoto-ongelmia. Opus 86-87-88 on samoja mikkejä, erilaisilla kiinnityksillä, ja aina on niilläkin maaliin päästy, vedonpoistohan niissä on myös pienoinen ongelma, varsinkin ahtaammissa paikoissa.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
Mysteria
18.09.2012 18:25:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LHU: Nyt en oikein tajunnut, tomit mikitetään mut peltejä ei? Kyllä ne pari overia menee siinä samalla vaivalla kytkyyn eikä ne kanavat yleensä kiinni ole, nyt päästään keskustelussa viiveisiin ja niihin liittyviin ongelmiin.
 
Pari kertaa on oltu soittelemassa jossain pizzerian/baarin nurkassa ja siellä ei overeita tarvittu, itsekin tätä aluksi ihmettelin mutta parhaat soundit oli toisella näistä keikoista. Myös eräillä paikallisfestareilla satuin miksauspöydän taakse kuuntelemaan keikkaa ja kuulin kun miksaaja kysäisi valomieheltä että "tarviskohan jo tämän bändin kohdalla overeita avata?".
 
http://maihinnousu.net/a/2585
teemu.myyrylainen
13.10.2012 15:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on opus87 ollut tomeissa melkoisen monella keikalla ja ihan hyvinhän se toimii. Pellit vuotaa toki, mutta gate auttaa. Mutta se paras puoli tuossa mikissä on se kiinnitys. Sen saa helposti mihin vaan ja siksipä sillä on tullut mikitettyä tomien lisäksi ainankin: haikka, ride, congat, vibrafoni, virppan ylä ja alakalvo, sekä muutaman kerran pystypiano. Kaikukopan rimoihin mikit kiinni.
Eihän se tietysti paras vaihtoehto ole oikein mihinkään, mutta kun ei laiskana miehenä jaksa keikoille kantaa turhia telineitä niin on joutunut kaikenlaista kokeilemaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «