AP 10.09.2012 17:50:20 | |
---|
M. Kekki: Jos pikkusettiä halajaa, niin tässä rompemäärä, laatu ja hinta mielestäni kohtaavat: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=673459 Olettaen, että vermeet ovat kondiksessa. Pientä osumaa näkyy ainakin yksi tomi saaneen, on vähän kolhua ja lätkä vinossa mutta kerrankos sitä. Mutta tinkii tuosta vaikka hakumatkan bensarahat vielä, niin varsin mukava diili kyllä. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
markkuliini 10.09.2012 21:12:17 | |
---|
M. Kekki: Jos pikkusettiä halajaa, niin tässä rompemäärä, laatu ja hinta mielestäni kohtaavat: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=673459 Olettaen, että vermeet ovat kondiksessa. Artstar II:ssa on mun mielestä erilaiset tomi-muffit. Ainakin mun muinaisessa setissä oli tällaiset muffit: http://i51.tinypic.com/28qrc4i.jpgEn löytänyt googluksella kuvia sellaisista Artstar 2:sista missä olisi tuon Torin setin kaltaiset muffit. Outoa... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 10.09.2012 21:15:04 (muokattu 10.09.2012 21:16:51) | |
---|
markkuliini: Artstar II:ssa on mun mielestä erilaiset tomi-muffit. Ainakin mun muinaisessa setissä oli tällaiset muffit: http://i51.tinypic.com/28qrc4i.jpg En löytänyt googluksella kuvia sellaisista Artstar 2:sista missä olisi tuon Torin setin kaltaiset muffit. Outoa... Tämä on minun hyvän kaverin setti. Ihan on alkuperäinen ja ensimmäiseltä omistajalta oleva setti... Mutta minunkin mielestä tomien muhvit on vaihdettu... Soundit, piuhat ja kajarit. |
tomboarmageddon 10.09.2012 21:35:50 | |
---|
hollmi-5: Tämä on minun hyvän kaverin setti. Ihan on alkuperäinen ja ensimmäiseltä omistajalta oleva setti... Mutta minunkin mielestä tomien muhvit on vaihdettu... Eero on ollu mulla joskus rumpumaikkana oiskohan vuonna 95 tai 96. Hyvä tyyppi! |
moderndrummer88 11.09.2012 11:51:09 | |
---|
Lucky 7: Onko signioihin ollu tilauskamaa noi matalat etutomit, kun pääsääntöisesti ne on melko syviä mitä on nähny? Niitä oli kahta mallia, niitä tavallisia kokoja eli etutomit 8" syvät ja lattiatomi kantti kertaa kantti. Sit on noi power-versiot 10x9 ja 12x10, ja yleensä samaan syssyyn ständiin kiinnitettävä lattiatomi 14x12, noi koot tais olla muodissa enemmän silloin ysärillä ja siksi niitä näkee enemmän.... |
Lucky 7 11.09.2012 14:43:25 | |
---|
moderndrummer88: Niitä oli kahta mallia, niitä tavallisia kokoja eli etutomit 8" syvät ja lattiatomi kantti kertaa kantti. Sit on noi power-versiot 10x9 ja 12x10, ja yleensä samaan syssyyn ständiin kiinnitettävä lattiatomi 14x12, noi koot tais olla muodissa enemmän silloin ysärillä ja siksi niitä näkee enemmän.... Niin taisi olla. Ei meinannu löytyä kaupoista sellasia settejä, joissa olis ollu isotomi jaloilla ja matala 12" etutomi. Paitsi tilaamalla, johon ei kärsivällisyys riittänyt. TÄ? |
El Jefe 14.09.2012 09:20:37 | |
---|
Mikä on vanhojen esim 90-luvun Sonorien viriruuvien kierre? Googlailin jotakin 1/4" x 20, mutta eihän nyt neljäsosa tuumalla voi 20 kierrosta noi normaalia harvemmat ruuvit mennä. Thread on kierre ja pitch nousu. Kunnostan vanhaa Force 2000 settiä, mistä puuttuu paljonkin noita ruuveja. Ehkä parasta ostaa noita ST-Drumssilta suoraan. Paljonko on tullut lähetyskuluja ST-Drumssilta tilattaessa, onnistuuko maksaminen Electronilla ja onko kenelläkään kiinnostusta lähteä kimppaan pääkaupunkiseudulla? Kiitos! Fresh White Reeboks Kickin Your Ass |
Duro 14.09.2012 10:26:21 | |
---|
El Jefe: Paljonko on tullut lähetyskuluja ST-Drumssilta tilattaessa, onnistuuko maksaminen Electronilla! Ite oon nyt tilannut kolmasti ja paketin koosta riippumatta on hinta ollut sen 30€. Mitään aivan valtavaa mä en sieltä ole tosin tilannut, että en tiedä mitä silloin tulis hintaa. Mut viimekskin paketti oli aikas pieni niin silti maksoi tuon verran. Ja Electronilla ei kyl muistaakseni pystynyt maksamaan, luottokortti ja tilisiirto onnistuu. Sitä en muista et onnistuko laskumahdollisuus enkä nyt oikeen pysty tarkistamaankaan. Tilipitappituppitappi |
Muovinen 15.09.2012 21:01:46 | |
---|
Menin säätämään RC-virpan mattoa ja en vaan tajua sitä matonsäätöhässäkkää, että miten se toimii. Oon tekniikka-rajoitteinen, eli mulla palaa käämit heti kun jokin ei toimi. Lopputulos oli että maton reunimmaiset langat alkoivat jo vääntymään minne sattuu. Oisko vihijeitä/ohojeita? :) -General Petrovsky |
Vallu-Veke 15.09.2012 21:44:36 | |
---|
Muovinen: Menin säätämään RC-virpan mattoa ja en vaan tajua sitä matonsäätöhässäkkää, että miten se toimii. Oon tekniikka-rajoitteinen, eli mulla palaa käämit heti kun jokin ei toimi. Lopputulos oli että maton reunimmaiset langat alkoivat jo vääntymään minne sattuu. Oisko vihijeitä/ohojeita? :) Tuossa vaiheessa yleensä kannattaa harkita vaihtoa Pearleihin, niin aika säästyy räpeltämisen sijasta soittamiseen ;) |
statistiÖ 16.09.2012 00:29:35 | |
---|
Muovinen: Lopputulos oli että maton reunimmaiset langat alkoivat jo vääntymään minne sattuu. Mitä sä yritit saada aikaan? "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Simbe 16.09.2012 15:20:13 | |
---|
Muovinen: Menin säätämään RC-virpan mattoa ja en vaan tajua sitä matonsäätöhässäkkää, että miten se toimii. Oon tekniikka-rajoitteinen, eli mulla palaa käämit heti kun jokin ei toimi. Lopputulos oli että maton reunimmaiset langat alkoivat jo vääntymään minne sattuu. Oisko vihijeitä/ohojeita? :) Onko toi se laite, missä on sellaiset ohjurit matolle, ja sitten siinä pitäisi käyttää hiukan yli reunaviisteen ulottuvaa mattoa? Onko kuvaa tosta ongelmasta? En muista, onko ohjureiille siinä jotain korkeussäätöä, jotainhan se säätää se vastapuolen ilman vipua oleva kone - ei kai se pelkkä maton keskitykseen vaikuttava vehje ole? Jos säätömahdollisuus siis on ja ohjuri on liian koholla eli liiaksi lyöntikalvon päässä säätövaraa ja kiristät mattoa reilusti, niin vieterit venyvät rummun pyöreydestä johtuen (mattosyvennyksen muodosta toki riippuen) keskeltä enemmän kuin reunoista ja saattavat myös jäädä sen seurauksena vähän löysemmälle pysyvästi, mikä sitten johtaa siihen, että ne aina rämisevät. Liika kireys matossa muuten nyrkkisääntönä yleensä kuulostaa pahemmalta, kuin löysä matto. Tämä pätee myös super-sensitive-malliseen pre-tensioned säätöön matoissa. Joskus sitten vaan matto on sen verran jo nähnyt keikkaelämää ja saanut iskua, että syy löytyy siitä. Ja tuo 8" syvyys snaressa on tietysti vähän jo erikoisosastoa, se pistää vähän rajoituksia rummusta saataviin soundeihin. Tässä videossa on mun mielestä aika arkkityyppisoundi tolle snarelle. http://www.drummerworld.com/Videos/alexacunazildjiandays.html Pistä siis kuvaa, ei tohon muuten oo vastausta. |
Muovinen 16.09.2012 20:46:26 | |
---|
Simbe: Onko toi se laite, missä on sellaiset ohjurit matolle, ja sitten siinä pitäisi käyttää hiukan yli reunaviisteen ulottuvaa mattoa? Onko kuvaa tosta ongelmasta? Jep, siihen menee pitkän mallinen matto ja olenkin sellaisen aika vastikään siihen hankkinut. Ei pitäis olla siis siitä kiinni. Kuvaa ei oo. Kaikki oli ihan ok, mutta aloin sitten virittelemään ja vaihtuneen vireen vuoksi myös mattoon piti kajota. Siitä sitten asia johti toiseen ja lopulta tuo matto oli ihan vituroillaan ja mulla käämit karrella. Niistä "kahvoista" kai voi säätää maton korkeutta kalvoon nähden vai? Ne mua lähinnä siinä häiritsee. Kireyden säätö tietysti onnistuu ihan normisti. Tosin se koneisto on kyllä aika löysä ja mulla saattaa matto aueta kesken soiton jos en virittele siihen jotain narua tms. Matto tuskin otti vielä damagea, laitimmaiset langat vaan painu kalvoon kiinni, eli matto oli jotenkin vinossa ja kaikkea muuta mahdollista. Täytyy kokeilla sitä ihan maltin kanssa kunhan seuraavan kerran päädyn treenikselle. En vaan oikein ole säätäjämiehiä, niin kuin tuli jo mainittua. -General Petrovsky |
Muovinen: En vaan oikein ole säätäjämiehiä, niin kuin tuli jo mainittua. Viisaat ei etes joudu sinne, mistä älykkäät selviää. Kuva/ linkkivinkki tms. ois kiva, mikä vehje tuo on? "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
kincy 16.09.2012 22:24:57 (muokattu 16.09.2012 22:25:09) | |
---|
statistiÖ: mikä vehje tuo on? Yamaha Recording Custom virvelirumpu? |
Lenco 16.09.2012 22:28:28 (muokattu 16.09.2012 22:28:53) | |
---|
Mitä tarvitsen jos haluan PA-kamoista laulun korviini, eli ns. korvamonitoreihin (En todellakaan tiedä oikeaa sanaa)? Pienen mikserin, kuulokkeet ja piuhan PA-mikserin ja oman mikserin välille, vai olenko aivan hukkateillä? Miten tämä toimii, selittäkää tietämättömälle. Minkä verran about joutuu laittamaan rahaa peliin, että saa toimivat kamat? Ja onko näistä Shuren SE215-CL kuulokkeista tähän tarkoitukseen? http://www.thomann.de/fi/shure_se215cl.htm |
statistiÖ 17.09.2012 01:12:01 (muokattu 17.09.2012 01:12:53) | |
---|
kincy: Yamaha Recording Custom virvelirumpu? Jees, kiitos. Ei auennut lyhenteestä RC, kun ei ole henk.koht. tarttumapintaa. Vai on jammut monimutkaisia tai tuo. jk. vai mitäkö kysyt :) by the way.. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Muovinen 17.09.2012 09:55:13 | |
---|
statistiÖ: Vai on jammut monimutkaisia tai tuo. En usko, että tuo edes on monimutkainen, kun vain tietää mitä säätää ja miten. Sitä kun äkkiseltään alkaa tietämättömänä ruuvaamaan, niin voi käydä näin, että lopulta sauhuaa asiasta mnettiin :) Ja tuo mattohan on Pearl ;) Mulla on myös Pearlin clamppeja, ovat aivan hyviä. -General Petrovsky |
tml 17.09.2012 11:03:17 | |
---|
El Jefe: Mikä on vanhojen esim 90-luvun Sonorien viriruuvien kierre? Googlailin jotakin 1/4" x 20, mutta eihän nyt neljäsosa tuumalla voi 20 kierrosta noi normaalia harvemmat ruuvit mennä. Thread on kierre ja pitch nousu. Tuo koko tarkoittaa, että halkaisija on 1/4" (6.35 mm) ja kierteitä on 20 kpl per tuuma (25.4 mm). Esim. tavallisen M6-kierteen nousu on 1 mm, eli 25.4 kierrettä/tuuma. Muistaakseni tuo koko on oikea, mutta minulla on tosin kokemusta vain 60-80-luvun Sonoreista. |
marktark 17.09.2012 15:57:46 | |
---|
Hei, oisko joku "ruuvi : nousut & kierteet" threadi tai tietopaketti paikallaan ? Esim tietyt mitkä on standardia (joka on siis ?) ja siitä sitten harvenevasti esiintyviin. Vaikkapa ruuvimalli ja siitä lista alla, jossa merkki & malli (kun tuntuu vaihtelevan jopa merkin sisällä-kö? ) Kovasti kiinnostaisi saada jotain varmuutta, kun ajoittain tulee katseltua & kerättyä kaikenlaista uutta & vanhaa, mutta hiukan vailla tietotaitoa. Tä. Play that song, not the instrument. |