Aihe: Turakaisten märinä ?
1 2 3 4 5 6 7 8
Jäärä
23.04.2004 09:06:15
Lirautetaan savukoneiden nesteiden sekaan vielä huimausaineita ja teipataan tanssisalit ilmatiiviiksi.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
pekkajau
23.04.2004 09:19:05
Lirautetaan savukoneiden nesteiden sekaan vielä huimausaineita ja teipataan tanssisalit ilmatiiviiksi.

Tällä keinoin rupeis humppa-tanseissakin käymään nuorisoa?
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Teemu Tee
23.04.2004 09:35:43
Jos on huippukitaristi tai edes korvat ja tyylitajun omaava soittaja niin tuskin kitarasta bassoon siirtyminen on suurikaan ongelma?

Totta, tyylitajua vaaditaan melkoisesti! Meillä bändissä kitaristien saadessa basson käteen, alkaa aikamoinen "diidelilaidulidiidulalulai" -sooloilu. Se on selvää, kitara ja basso kun ovat niin eri tarkoitusta varten bändissä. Tausta kuuluu aina soitossa, tässä tapauksessa siirtyminen soolopuolelta rytmiryhmään.

Monet basistit ovat muuten aika hyviä komppikitaristeja, johtuuko lie pääsoittimen vaatimasta tarkasta soitosta vai mistä? Eivät pyri yleensä liikaa pinnalle vaan tuovat sen täytteen mukavasti. (empiirinen tutkimus NRO: tt 657/899/2002)

Ai että aihe oli turakaisten märinä...
Tyhjän saa pyytämättäkin
Tankoprinssi
23.04.2004 22:26:22 (muokattu 25.04.2004 19:13:07)

No totta helkutissa basistit on hyviä komppikitaristeja ja myös päinvastoin. Sellaisen jätkän joka ei osaa kitaralla soittaa kuin sooloja pitäisi vaihtaa alaa vaikka pankkiautomaattien huoltajaksi. (Ehkä myös basistin, joka ei osaa soittaa kitaraa). Tosin George Harrison oli tällainen "kitaristi"(siis osasi alkuaikoina ainoastaan soolot,eikä yhtään sointua). Beatlesin basisti "Magga" oli koko pumpun ylivoimaisesti paras kitaristi, opetti mm Lennoninkin virittämään kitaran jne..

Ps. Ja jokaisen pitää osata myös peruskomppaus rummuilla, älkäkä vaan alkako väittämään vastaan, sillä olette kuitenkin väärässä tai ainakin väärällä alalla.
Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
isojussi
25.04.2004 11:32:16 (muokattu 25.04.2004 11:35:31)
...Ja jokaisen pitää osata myös perus komppaus rummuilla...

Ei huono asia olis ollenkaan. (Paitsi että peruskomppaus on yhdyssana :-))

Vähän sama, kuin että edes auttava pianonsoittotaito olisi kaikille hyödyksi.

Todella hyvän basistin pitäis mun mielestä olla silti riitävän "röyhkeä" soitossaan = hoitaa hommansa niin, että tavallaan liidaa bändin harmoniaa ja groovea rumpalin käskemissä rajoissa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
nikolai
25.04.2004 17:43:51
Todella hyvän basistin pitäis mun mielestä olla silti riitävän "röyhkeä" soitossaan = hoitaa hommansa niin, että tavallaan liidaa bändin harmoniaa ja groovea rumpalin käskemissä rajoissa.

Komppaan. Mikään ei kuulosta niin surkealta kuin löysästi, "säestysmielessä" soitettu basso. Röyhkeyttä ja rytmistä selkärankaa pitää lötyä tanssibändinkin rytmiryhmästä. Muutoin ei humppa hengitä :)
Tankoprinssi
25.04.2004 19:15:26

Ei huono asia olis ollenkaan. (Paitsi että peruskomppaus on yhdyssana :-))

Vähän sama, kuin että edes auttava pianonsoittotaito olisi kaikille hyödyksi.

Teksti korjattu!
Tankoprinssi
25.04.2004 19:22:31

Osaaminen on aika laaja käsite.. kuulis mielellään perusteita ennenkuin laitan bassokamat myyntiin ja vaihdan alaa.

Ei kannata myydä, kyllä erittäin hyvin soittimensa osaavaa jätkää pitää kunnioittaa ja sehän jos mikä on ammattimies. Se on tällaisella meikäläisellä vähän eri asia kun osaa "räpeltää" useaa soitinta mutta missään en oo virtuoosi.
Mutta kyllä täytyy sanoa, että tekee se tanssibändilläkin hyvän säväyksen yleisöön, jos parin biisin ajaksi "kierrätetään" porukkaa, eli vaihdetaan soittimia. Eli nämä ovat niitä ns "ulkomusiikillisia" juttuja joita bändin pitää viljellä, kuten hyvät välispiikit, show-meininki lavalla jne.. Silloin voi jopa soittoataidostakin tingiä ja silti Turakaiset tykkää niinkuin "hullu perunavoista".
Fuzzy Boner
25.04.2004 19:27:13

Mutta kyllä täytyy sanoa, että tekee se tanssibändilläkin hyvän säväyksen yleisöön, jos parin biisin ajaksi "kierrätetään" porukkaa, eli vaihdetaan soittimia. Eli nämä ovat niitä ns "ulkomusiikillisia" juttuja joita bändin pitää viljellä

heh heh..
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Tankoprinssi
25.04.2004 20:35:21

heh heh..

Hoh Hoh! Mutta se on valitettavasti totta! Tosin ei sovi tietenkään kaikkiin paikkoihin, kuten isoihin tanssihalleihin jossa tanssijat ovat yleensä "tosissaan" tanssimassa. Mutta häissä ja vast. "pippaloissa" pieni show tekee gutaa.
JK
25.04.2004 20:42:56
Mutta kyllä täytyy sanoa, että tekee se tanssibändilläkin hyvän säväyksen yleisöön, jos parin biisin ajaksi "kierrätetään" porukkaa, eli vaihdetaan soittimia. Eli nämä ovat niitä ns "ulkomusiikillisia" juttuja joita bändin pitää viljellä, kuten hyvät välispiikit, show-meininki lavalla jne.. Silloin voi jopa soittoataidostakin tingiä ja silti Turakaiset tykkää niinkuin "hullu perunavoista".

Komppaan Heh Heh.
Se yleisö ymmärrä siitä soittimien vaihtelusta mitään, tai sitten kuvittelee että joku ei osaa omalla instrumentillaan joitain biisejä vetää vaan pitää vaihtaa toinen soittamaan. Turhaa pelleilyä sanon minä. Jokainen hoitakoon oman tonttinsa vaan kunnolla.

Ja on se taasen ihme, että keskustelun alku koski turakaisten märinöitä ja taas päästiin siihen että basistit vetelee mitä sattuu..

Enää ei basistille riitä että hoitaa oman tonttinsa, omistaa ABCDE- kortin ja Vanin jolla mennään keikalle, myy keikat, potkii muita bändin jäseniä treenaamaan, huoltaa, hoitaa ja korjaa Pa-kaluston.. Nyt pitäis mennä vielä muiden tontille hääräämään. Voi HELKKARI! sanon minä.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Tankoprinssi
25.04.2004 20:56:43 (muokattu 25.04.2004 20:58:01)

Just just. Mutta mulle show on musiikkia tärkeämpää. Turakaiset muuten märisee yleensä niille "otsa rypyssä" niin muusikkoa esittäville soittajille, joille tärkeintä on ainoastaan virheetön soitto.

Ps. ajokortti mulla on muuten ABECEDE muuten tuntomerkit täsmäsi.
JK
25.04.2004 21:03:15
Ps. ajokortti mulla on muuten ABECEDE muuten tuntomerkit täsmäsi.

Pakko oli vielä tää laittaa. Mulla lukee todellakin ajokortissa juuri näin: ABCDE. Se kun on se vanha pahvinen, jota en vaihda...
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
baron
25.04.2004 21:11:31 (muokattu 25.04.2004 21:12:17)

Mä olen soittanut kaikenlaisten basistien kanssa ja kyllä hyvä basisti tekee soittamisen kivaksi.

(Soittajan paras ystävä?)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Tankoprinssi
25.04.2004 21:13:39

Pakko oli vielä tää laittaa. Mulla lukee todellakin ajokortissa juuri näin: ABCDE. Se kun on se vanha pahvinen, jota en vaihda...

Ok. Mä "onneton" jouduin sen pahvisen vaihtamaan muoviseen läpyskään (ei tosin siihen nykyiseen pankkikorttiin) kun hukkasin sen.

Mutta kaikkia tiellä pyörillä kulkevia saadaan molemmat ajella, joten moikkaillaan me bussi/rekkakuskit ja rauhoitetaan tämä osio taas Turakaisten "haukkumiselle".
Tankoprinssi
25.04.2004 21:16:17

Mä olen soittanut kaikenlaisten basistien kanssa ja kyllä hyvä basisti tekee soittamisen kivaksi.

(Soittajan paras ystävä?)

Sehän on rumpali.
baron
25.04.2004 21:18:32

Sehän on rumpali.

En ala kiistelemään, mutta hyvä basisti melkein pakottaa rumpalinkin soittamaan "oikein"!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Basso-Aslak
25.04.2004 21:21:24

Johan on! Tänään päivätanssiveto paikassa, jossa turakaisten hattuilu on aina kuulunut asiaan piristävänä mausteena. Hattuilu siis isolla Haalla.
Mutta mitä. Lattia täynnä, ei märinää, ei kitinää (CRC -pullokin jäi kotiin) ja hitaita valsseja (joiden tempoa on joskus oikein kellotettu lavan reunassa) kehuttiin erityisesti. Mistä tässä sitten itse enää ruikuttaa.. ei ole tässä maailmassa mitään pysyvää...
ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin...
Tankoprinssi
25.04.2004 21:22:01

En ala kiistelemään, mutta hyvä basisti melkein pakottaa rumpalinkin soittamaan "oikein"!

Näin on! Enhän mä nyt basisteja morkkaakaan, kun sitä itsekin tanssibändissä "pompottelen".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)