OrangeD 15.09.2012 14:50:06 | |
---|
Kontiak: Paul Gilbert plays Malmsteen's "You Don't Remember I'll Never Forget" http://www.youtube.com/watch?v=leCkjQ1KbFM Vittu mitä paskaa. Gilbertillä taitaa olla isompi ego kuin Yngwiellä. Ynkkä on kyl parempi sweep pickauksessa, kun Gilbert. Gilbertti on itsekin myöntänyt haastattelussa, ettei ole hirveän hyvä sweeppaamaan. Kitara on elämä. |
Tawsky 15.09.2012 14:57:50 | |
---|
OrangeD: Ynkkä on kyl parempi sweep pickauksessa, kun Gilbert. Gilbertti on itsekin myöntänyt haastattelussa, ettei ole hirveän hyvä sweeppaamaan. Ei harmita minua. Mun mielestä sweeppaus on aivan älyttömän väsynyt tekniikka joka ainakin minun korvaan harvoin kuulostaa hyvältä. Se on nykypäivän "kitaravirtuoosien" soitossa se juttu joka mua ärsyttää eniten. Sweeppiä on niin paljon käytetty ja niin mauttomasti etten ole itse edes vaivautunut opettelemaan. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Antti1 15.09.2012 15:00:38 | |
---|
ADEHD: Sweeppiä on niin paljon käytetty ja niin mauttomasti etten ole itse edes vaivautunut opettelemaan. Mitenkä tää perustelu tuntuu vähän ontuvalta selitettyltä omalle kykenemättömyydelleen... :D Mikäänhän ei estä sua käyttämästä sitä tyylitajuisesti, jos osaisit tekniikan. Etkö treenaa ylös ja alas pikkaustakaan, kun niin soittamalla on tehty paljon mautonta musaa? "I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes." |
Johann Onn 15.09.2012 15:23:03 (muokattu 15.09.2012 15:23:27) | |
---|
Kontiak: Paul Gilbert plays and sings Malmsteen's "You Don't Remember I'll Never Forget" Sitten kun löytyy versio, jossa Ynkkä itse myös laulaa biisin, samalla kuin soittaa, voi verrata paremmin. No, täytyy kyllä sanoa, että ei ne tilusoolot oikein sopineet siihen sovitukseen. Hitaampi (ja bluesimpi) sooloilu olisi ehkä istunut, vähän paremmin kokonaisuuteen. |
Arkka 15.09.2012 16:02:07 | |
---|
Johann Onn: sings Sitten kun löytyy versio, jossa Ynkkä itse myös laulaa biisin, samalla kuin soittaa, voi verrata paremmin. No, täytyy kyllä sanoa, että ei ne tilusoolot oikein sopineet siihen sovitukseen. Hitaampi (ja bluesimpi) sooloilu olisi ehkä istunut, vähän paremmin kokonaisuuteen. Mut toi oli joku klinikka varmaan? Eli tottakai tilut^2 :) |
Kontiak 15.09.2012 16:37:46 | |
---|
Johann Onn: Sitten kun löytyy versio, jossa Ynkkä itse myös laulaa biisin, samalla kuin soittaa, voi verrata paremmin. Sehän on Ynkän väsäämä biisi eikä mikään kansantanhu (sävsan trad.). http://www.truthinshredding.com |
Kontiak 15.09.2012 16:42:42 | |
---|
Jzci: Oliko tämä nyt joku tyhmä vitsi jota en tajunnut? Otat Yngwien legendaarisen biisin, sovitat sen uudelleen, tilutat hieman överiksi ja sitten esität sen vielä tuolla lauluäänellä. Mitä muuta jää jäljelle ku suuri ego? http://www.truthinshredding.com |
Tawsky 15.09.2012 16:55:56 | |
---|
Antti1: Mitenkä tää perustelu tuntuu vähän ontuvalta selitettyltä omalle kykenemättömyydelleen... :D Mikäänhän ei estä sua käyttämästä sitä tyylitajuisesti, jos osaisit tekniikan. Etkö treenaa ylös ja alas pikkaustakaan, kun niin soittamalla on tehty paljon mautonta musaa? En väitä osaavani vielä tässä vaiheessa käyttää mitään tekniikkaa hirveän tyylitajuisesti. En sweeppiä enkä alternate-lickejä. En reenaa sweeppausta koska en yksinkertaisesti tiedä miten sitä voi käyttää tyylitajuisesti. Ei minusta maksa vaivaa opetella (minulle) noinkin hankalaa tekniikkaa kun en sille juuri keksi käyttöä. Osaan sweepata max. 4:n kielen yli ylöspäin. Siinä se. Sitäkin käytän ainoastaan joskus "johdatteluna" johonkin tiettyyn säveleen. Nopeassa ylös-alas pickauksessa en siinäkään ole hirveän hyvä. Se taas johtuu siitä että... en ole vielä mielestäni mikään mestarisoittaja. Sitä tulee kyllä reenattua koska sille on aina käyttöä ja sillä saa vedettyä ihan maukkaita kuvioita. Suosikkitekniikalleni en tiedä nimeä mutta tykkään yhdistää pikkausta ja legato-tekniikkaa lickeissä. Niinku näin: http://www.youtube.com/watch?v=Xrh6jgWLB3ITuota kyseistä lickiä en osaa, mutta perusidea sama. Omaa kykenemättömyyttä en pyri selittelemään kuin reenin puutteella. Ja reenaan vain niitä tekniikoita mitä tunnen tarvitsevani. Luulenpa ettei Gilberttikään koe tarvitsevansa sweeppailua hirveästi, kai se nyt tuollaisena tekniikkavelhona olisi opetellut jos haluaisi. Kauheen vakavalta vaikuttavaa tekstiä tuli, höh, en ois halunnut. Laitan tähän sitten muutaman hymiön piristämään, koska soittoahan kuuluu aina lähestyä ilon kautta: :) :--DDD ;) :> :))) xD "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
kekkuliheikki 15.09.2012 16:59:22 | |
---|
Kontiak: Paul Gilbert plays Malmsteen's "You Don't Remember I'll Never Forget" http://www.youtube.com/watch?v=leCkjQ1KbFM Vittu mitä paskaa. Gilbertillä taitaa olla isompi ego kuin Yngwiellä. Olipahan muuten totaalista skeidaa. |
vvaltsu 15.09.2012 17:41:46 | |
---|
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
vvaltsu: Jaahas, se on ruvennut ihan töikseen tekemään noita dynaamisia versioita hevipiiseistä. Tässä on vastaavanlainen Technical Difficulties alkuvuodelta: http://www.youtube.com/watch?v=D_SUB18g1wU Jännittäväksi homman tekee sen, ettei tuossa TD:ssa ollut yhtään sen enempää dynamiikkaa. Soitettiin vaan puhtoisella soundilla ja rumpali hissutteli. "Jee jee". "I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes." |
Arkka 15.09.2012 18:14:41 | |
---|
Kontiak: Otat Yngwien legendaarisen biisin, sovitat sen uudelleen, tilutat hieman överiksi ja sitten esität sen vielä tuolla lauluäänellä. Mitä muuta jää jäljelle ku suuri ego? Huumori? ;) vvaltsu: Jaahas, se on ruvennut ihan töikseen tekemään noita dynaamisia versioita hevipiiseistä. Tässä on vastaavanlainen Technical Difficulties alkuvuodelta: http://www.youtube.com/watch?v=D_SUB18g1wU Soolo oli ihan ässä. Muutenkin hauska versio. |
Kontiak 15.09.2012 19:32:19 | |
---|
http://www.truthinshredding.com |
arppah8 15.09.2012 19:47:54 | |
---|
Kontiak: Otat Yngwien legendaarisen biisin, sovitat sen uudelleen, tilutat hieman överiksi ja sitten esität sen vielä tuolla lauluäänellä. Mitä muuta jää jäljelle ku suuri ego? Eh? What seems to be teh problem here? Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Portinsärkijä 15.09.2012 23:28:28 | |
---|
Hm..Gilberttiä nyt ei kyllä egoistiksi voi sanoa hyvin tahdoinkaan. Erääksi parhaista kitaristeista kyllä epäilemättä voi. Omalaatuisen humorintajun mies kyllä omaa, näen tosin tämänkin plussana. Tuo Ynkkä koveri nyt ei kyllä kummoinen silti ollut, vaan sattuuhan noita mestareillekkin..huonoja vetoja siis. Ja jos nyt etsimällä etsii niin.. Gilbert ei tosiaan sweeppaile juurikaan, väitti jopa joskus ettei koskaan, mutta on ainakin yhden lessoonin aiheesta tehnyt. Ehkä se on kuitenkin menneisyyttä nyt ohh! |
kid ego 16.09.2012 11:00:42 | |
---|
Portinsärkijä: Gilbert ei tosiaan sweeppaile juurikaan, väitti jopa joskus ettei koskaan, mutta on ainakin yhden lessoonin aiheesta tehnyt. Ehkä se on kuitenkin menneisyyttä nyt ohh! Kaipa niitä sweeppejä eksyi ainakin Racer X:n levyille jokunen. Tämän minä allekirjoitan. |
Traktor X 16.09.2012 17:48:51 | |
---|
kid ego: Kaipa niitä sweeppejä eksyi ainakin Racer X:n levyille jokunen. Bouillethan sweeppaili aika helvetisti tokalla levyllä, mutta ei kauhean montaa sweeppiä kyl Paulilta tuu mieleen. |
Portinsärkijä 16.09.2012 18:12:35 | |
---|
Niin no, kylläpä siltä on joskus muutama sweeppi lipsahtanut. Tuo vain perustui miehen omaan väitteeseen, jossakin haastattelussa kun tokaisi ettei koskaan sweeppaile. Tekniikka muiden joukossa ei siinä mitään, jokainen tyylillään. En tosiaankaan lähtisi siis Al Di Meolan linjalle ja kutsuisi sweeppailua huijaamiseksi höhöö. Tuskinpa Paulikaan. Vaikka joidenkin mielestä egoisti onkin, jotain mitä Ynkkä esimerkiksi ei toki ole? Noh, ehkäpä keskityn mielummin itseensä musiikkiin/soittoon kuitenkin. |
kid ego 16.09.2012 20:16:24 (muokattu 16.09.2012 20:16:31) | |
---|
Traktor X: Bouillethan sweeppaili aika helvetisti tokalla levyllä, mutta ei kauhean montaa sweeppiä kyl Paulilta tuu mieleen. Voi olla noinkin. En ole koskaan funtsinut, kumpi soitti mitäkin. Portinsärkijä: Vaikka joidenkin mielestä egoisti onkin, jotain mitä Ynkkä esimerkiksi ei toki ole? Oudoksun tuolla aiemmin esitettyä egoistiväitettä. Mä olen saanut kaikkien haastattelujen yms. videoiden perusteella Paulista kuvan maanläheisenä huumoriveikkona. Tämän minä allekirjoitan. |
OrangeD 16.09.2012 21:49:15 | |
---|
Kitara on elämä. |