Aihe: Intonaation säätö
1
chief
23.04.2004 23:53:35 (muokattu 24.04.2004 00:01:42)
Tuli laitettua uudet flatit bassoon kiinni ja ne vetivät kaulan aika mutkalle. Mulla ei ole avainta tohon säätöön, koska mun ei ole vielä tarvinnut säätää tota rautaa, mutta sen avaimen kyllä hankin.

Myös intonaatio piti säätää kuntoon joka kielelle, mutta e-kielen säätövara loppui kesken. Vaikuttaako tohon se, kun saan ton kaulan säädettyä suoremmaksi vai jääkö ton e-kielen intonaatio vähän ylävireiseksi?

Onko kellään muulla käynyt näin?
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
poppamies
24.04.2004 00:01:48

No ei flätit sinänsä pitäisi vaikuttaa intonaatioon jos kielet muuten on suurinpiirtein samaa vahvuutta kun aikaisemmin. Tosin jos kaula meni sen verran mutkalle että kielet nousi aivan tolkuttomasti niin toki säätövara voi loppua.
Itselläni kyllä oli todellisuudessa ongelmia A- kielen intonaation kanssa kun laitoin flätit mutta kuvittelin että kieli oli virheellinen.
Muuten kannattaisi kiristää kaularauta suhteellisen pian niin ei tule ylimääräisiä ongelmia...
"G-strings are for strippers"
Puavali
24.04.2004 08:43:58
Juuh, käyn huomenna hakemassa tuumakoon kuuskulma-avaimen kaupasta.

Mitähän onkelmia sä tarkotit tolla varottelulla?

Kielen ja kaulan väliin muodostuu kulma, ja kun kulma suurenee, niin kaulaa vääntävän voiman vaikutus kasvaa. Tutustu laajennettuun kosini-lauseeseen, ja huomaat, ettet tullut yhtään viisaammaksi, sillä sinäkin olet basisti.
sirdickyj
24.04.2004 10:01:26
Onko kellään muulla käynyt näin?

Mulla kävi vähän samalla tavalla, mutta en olis osannu yhdistää tuota ongelmaa tähän juttuun, ellet olis alkanu kyselemään. Thanks!

Eli mulla vaihdettiin satula bassoon ja samalla sit tietysti tehtiin muutkin säädöt. No, en kumminkaan ollut tyytyväinen kielten korkeuteen ja ruuvailin niitä tallasta käsin korkeammalle, ja sen jälkeen alkoivat tietyt äänet olla epävireisen kuuloisia, vaikka kyllä mittarilla katsottuina olis vireessä mukamas. Eli olisko nää ongelmat sukua toisilleen? Ja mikä neuvoksi? Mulla myös tuolla oma kysely liittyen kielten jäykkyyteen, nämä asiat varmasti liittyvät toisiinsa, neuvoja sinnekin, jos löytyy!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Oan
24.04.2004 16:53:06
Tutustu laajennettuun kosini-lauseeseen, ja huomaat, ettet tullut yhtään viisaammaksi, sillä sinäkin olet basisti.

:D

Köh...Ei mitään, jatkakaa vain.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)