Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kurzweil PC3 K8 vai Yamaha S90 EX ?
1 2
yuci
13.09.2012 15:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi valita noiden kahden välillä..
 
Onko kokemusta?
 
Kiitos vastauksista etukäteen!
 
Casio on
13.09.2012 17:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Pitäisi valita noiden kahden välillä..
 
Onko kokemusta?
 
Kiitos vastauksista etukäteen!

 
Mitä soundeja/soitinääniä sulla ois eniten käytössä ?
 
yuci
13.09.2012 18:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio on: Mitä soundeja/soitinääniä sulla ois eniten käytössä ?
 
Pianot olisi tärkeimmät.
Samaten kosketus - sen pitäisi olla mahdollisimman pianomainen.
 
Casio on
13.09.2012 20:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Pianot olisi tärkeimmät.
Samaten kosketus - sen pitäisi olla mahdollisimman pianomainen.

 
Mun mielestä sitten Yamaha. Kosketustatsi on molemmissa hyvä - makukysymys. Kurzweil on HYVIN inspiroiva soitin kokonaisuutena, mutta Yamahan pianoimitaatio-osaaminen soundien osalta on edellä.
 
Janus
13.09.2012 20:56:17 (muokattu 13.09.2012 20:59:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S90 sanoi itsensä irti 9 keikkavuoden jälkeen (ja oli siinä vähän omaa kyllästymistäkin mukana), PC3K8:n testikappale on nyt himassa koeajettavana (+lauantaina keikalla). Mä oon sunnuntaina paljon viisaampi.
 
Jos sun pitää saada yhdestä laudasta kaikki soundit (kuten mun usein), eli myös uskottavat hammondit ja sämpläysmahdollisuuskin ois kiva, niin sit tää on aika no-brainer Kurzin eduksi.
 
EDIT: Kurzin kosketus EI ole järin pianomainen, vaikka painotettu (Fatar) onkin, mutta ainakin nyt 4-5h soittelun jälkeen tosi miellyttävä - tarpeeksi raskas, mutta reboundi on myös nopea (niinhän kaikista kalliimmissa flyygeleissäkin), mikä jeesaa synalinjojen ja hammondien soitossa.
 
Yamahan sämplet voivat olla hyvinkin enemmän tätä päivää, mutta mitä tulee pianosoundeihin yleensä, niin en selkeästi sijoittaisi Kurzia kakkossijalle, etenkään bändin kanssa soittaessa. Editointimahdollisuuksia löytyy, ja preset-sounditkin ovat järjestään todella musikaalisia. Yamahalla oli tosin pianohomma+tatsi hallussa jo S90:n aikaan.
 
yuci
14.09.2012 14:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilinpa Rolandin FP-7F:ää. Olipa siinä hyvä tuntuma. Sen pianotkin vaikuttivat hyviltä. Eli tuli kolmas soitin mukaan vertailuun...
 
Janus
14.09.2012 15:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Kokeilinpa Rolandin FP-7F:ää. Olipa siinä hyvä tuntuma. Sen pianotkin vaikuttivat hyviltä. Eli tuli kolmas soitin mukaan vertailuun...
 
Noiden välillä sit Rolandin voisi kuvitella vievän pidemmän korren, kun pääasiana on pianosoundi (ja Yamahan kaikki synasoundit, masterkontrolleriominaisuudet jne. ovat toissijaisia). SuperNatural-pianosoundit, laadukas koskettimisto ja omat kajaritkin (himatreenissä hyvät, MUTTA myös keikkaolosuhteissa yllättävän asiallinen apu monitorointiin - jonkun pätkän kiersin aikanaan laina-FP:n kanssa).
 
Mr Yami
14.09.2012 19:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen myös pohtinut ko. soittimia uudeksi työkalukseni. Kaiken kaikkiaan käyttöliittymä oli se ratkaisu että olen päättymässä Yamahaan, myös pianosoundit ovat mielestäni jotenkin pehmeämmät Yammulla verraten Kurttuun. Toisaalta itsellä on korg M 50 mikä ajaa Kurzweilissä olevat syntikka ominaisuudet.
 
Bring us love, Let us see, Set us Free!!!
yuci
14.09.2012 19:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tosiaan miettiä.
En ole aikaisemmin käyttänyt syntetisaattoria työasemana. En ehkä siihen kykenisikään, kun kuulo on sen verran heikko - vaikka siis siitä huolimatta paljon soitankin. Soitin vain kerran liikkeessä Yamahan s90 es mallia ja siinä oli kieltämättä inspiroivat äänet ... - mutta siis sitäkin soitin vain soittimena ja laitteessa olevin äänin.
Ehkä sellaisessa on kuitenkin liikaa ominaisuuksia ...?
Eli tuumataan ....
 
Bronks
15.09.2012 01:02:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos noin olet vielä altis kokemuksille, suosittelen tyyppaamaan Yamaha CP5:n.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
Mikko T.
15.09.2012 09:31:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Pitäisi valita noiden kahden välillä..
 
Onko kokemusta?
 
Kiitos vastauksista etukäteen!

 
Tarkoittanet Yamaha S90 XS:ää?
 
Tänään tällä lailla.
yuci
15.09.2012 22:09:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Tarkoittanet Yamaha S90 XS:ää?
 
Kyllä. Tulipa typo aiemmin...
 
Pitääpä mennä koettamaan vielä mainittua CP5:a. Kiitos vinkistä.
 
rabitti88
16.09.2012 17:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sekoitetaan pakkaa entäs nord piano tai stage88
 
R0IST0
17.09.2012 01:40:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten ois piano?
 
Mr Yami
17.09.2012 08:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: miten ois piano?
 
tai jos...
 
http://www.thomann.de/fi/bluethner_modell_2.htm
FLyygelin pistät.
 
Bring us love, Let us see, Set us Free!!!
kiippariippa
17.09.2012 09:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Pianot olisi tärkeimmät.
Samaten kosketus - sen pitäisi olla mahdollisimman pianomainen.

 
Molen hiplaillut nyt muutaman kuukauden S70XS:ää. Noilla sun mainitsemilla kriteereillä arvioiden tykkään ihan törkeesti. Pianot sopii mun pirtaan aivan hiton hyvin ja tatsi on kohillaan.
 
Lisäks tossa on myös EP-puoli varsin jees. Oon erityisesti Rhodes-soundien kans aika vaativa ja kyllä täytyy sanoa että ton Rhodesit uppoo mulle ihan kelvosti.
 
Urkupuolella on vähän sellanen muovinen olo. Ois kyllä siistiä jos tosta sais myös noi hamupöhinät paremmin. Auttaisko joku lisäsoundipankki? Onks joku koklannu?
 
- balanssit täysille -
yuci
17.09.2012 10:06:02 (muokattu 17.09.2012 10:06:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: miten ois piano?
 
Piano löytyy jo kotoa, mutta äänitysmahdollisuudet sen suhteen heikonpuoleiset. MIDI pitäisi saada talteen. Flyygeli ei tänne mahdu.
 
Janus
17.09.2012 12:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiippariippa: Urkupuolella on vähän sellanen muovinen olo. Ois kyllä siistiä jos tosta sais myös noi hamupöhinät paremmin. Auttaisko joku lisäsoundipankki? Onks joku koklannu?
 
Urkusoundiin vaikuttaa syna/mallintava-puolella tosi paljon leslie- ja säröefektien laatu, sen jälkeen seuraavaksi mun mielestä tulee mahdollisuus säätää "perussoundia" eli muokata drawbar-asetuksia, jopa lennossa, haluamallaan tavalla. Myös "oikein" toimiva monofoninen perkussio, key click, chorus/vibrato-parametrit ovat todella tärkeitä - ja kaikki nämä vaativat ihan dedikoitua prosessointia. S90/70-sarjan vehkeet ovat lähtökohdiltaan sämplepohjaisia syntikoita, tosin ainakin vanhempiin malleihin sai lisäsoundeja/synteesejä PLG-korteilla: Hammond-mallinnusta noissa korteissa ei ollut.
 
Yammun urkusoundeihin on siis "poltettu" kiinni noita em. asetuksia - drawbar-säädöt, perkussio, chorus/vibrato jne. - sämplätessä, niitä yhdistelemällä esim. Performance-tilassa voi olla vähän soundinmuokkausmahdollisuuksia. Mä ehdottaisin kahta vaihtoehtoista ratkaisua:
 
1) Neo Ventilator-lesliesimulaattori, johon kuivat (efektittömät) urkusoundit viedään ylimääräisen (oliks se nyt nimeltään AUX- vai SUB-out) ulostulon kautta: jos lähtösoundeja jaksaa ruuvata (ja ehkä hyödyntää koneen sisäistä efektiprossua esim. choruksen/vibraton simulointiin), lopputulos voi olla aivan hyvä etenkin bändin seassa
 
2) Hammond XM-2 tai jokin vastaava erillinen soundimoduli.
 
Janus
17.09.2012 12:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yuci: Piano löytyy jo kotoa, mutta äänitysmahdollisuudet sen suhteen heikonpuoleiset. MIDI pitäisi saada talteen. Flyygeli ei tänne mahdu.
 
http://www.pianotarvike.fi/cat/product_catalog.php?c=72
 
Liitä siihen tuo, saat soitettua akkaritatsilla, tarvittaessa silent-moodissa ja saat midit talteen. Omakohtaista kokemusta ei ole. Nyttemmin tosin tarjoavat koesoittomahdollisuutta, voisin käydä itsekin joku päivä tsekkaamassa.
 
kiippariippa
17.09.2012 13:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Urkusoundiin vaikuttaa syna/mallintava-puolella tosi paljon leslie- ja säröefektien laatu, sen jälkeen seuraavaksi mun mielestä tulee mahdollisuus säätää "perussoundia" eli muokata drawbar-asetuksia, jopa lennossa, haluamallaan tavalla. Myös "oikein" toimiva monofoninen perkussio, key click, chorus/vibrato-parametrit ovat todella tärkeitä - ja kaikki nämä vaativat ihan dedikoitua prosessointia. S90/70-sarjan vehkeet ovat lähtökohdiltaan sämplepohjaisia syntikoita, tosin ainakin vanhempiin malleihin sai lisäsoundeja/synteesejä PLG-korteilla: Hammond-mallinnusta noissa korteissa ei ollut.
 
Yammun urkusoundeihin on siis "poltettu" kiinni noita em. asetuksia - drawbar-säädöt, perkussio, chorus/vibrato jne. - sämplätessä, niitä yhdistelemällä esim. Performance-tilassa voi olla vähän soundinmuokkausmahdollisuuksia. Mä ehdottaisin kahta vaihtoehtoista ratkaisua:
 
1) Neo Ventilator-lesliesimulaattori, johon kuivat (efektittömät) urkusoundit viedään ylimääräisen (oliks se nyt nimeltään AUX- vai SUB-out) ulostulon kautta: jos lähtösoundeja jaksaa ruuvata (ja ehkä hyödyntää koneen sisäistä efektiprossua esim. choruksen/vibraton simulointiin), lopputulos voi olla aivan hyvä etenkin bändin seassa
 
2) Hammond XM-2 tai jokin vastaava erillinen soundimoduli.

 
Juu tiedetään ja näinän se on, "poltetuista" soundeista on kyse. Mut aattelin lähinnä jotain tällasta: http://easysounds.eshop.t-online.de … 690.sf/en_GB/?ViewObjectID=12137158
 
Kiitos vinkeistä vaan, mut emmä nyt Ventilatoria tartte, ku tossa olis mielessä nyt vaan se että yhen lankun kanssa pystyis kikkaileen noi urutkin. Mulla on kyllä erillinen moduli ja erillinen urkusormio jne mut se tietää aina kärrättäviä lisäkikkareita. Emmä sillä että roudausta vierastaisin, usein on mukana painavaa lastia, mut on noita juttuja joissa haluais pärjätä kevyellä kattauksella.
 
- balanssit täysille -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «