Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez RDG421 Baritonikitara
1
TuomasY
13.09.2012 22:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta, koska olen luultavasti ostamassa sellasen eli 'asiantuntevaa' kommenttia olis kiva saaha.
 
Mitenkäs näiden baritonikitaroiden vireet eli pystyykö virittämään standardi vireeseen ilman ongelmia. Sen tiedän että niillä pystyy soittamaan matalia vireitä paremmin kuin normi skaalaisella kitaralla mutta siihenpä minun tietoni jäävät :-)
 
What doesn't kill you makes you more strong
Decadetroll
13.09.2012 22:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi virittää E-vireeseen, ovat vaan tiukemmat kielet sitten. Ei tuo 26,5" oo kuitenkaan ku tuuman pidempi ku perus straton skaala, eli ei tuo nyt mitenkään hirveästi eroa normikitarasta. Mulla oli aiemmin schecterin 7-kielinen tuolla skaalalla ja olisin kaivannut ennemmin vaikka 28" pituutta alavireisiin. B:hen tuo oli suhteellisen passeli jollain 10-46 setillä, johon oli lisätty 56 kieli. Mutta makuasioitahan nämä.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
TuomasY
13.09.2012 23:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikosa näköjään virhe mutta eipä väliä.
 
Kiitos tiedosta
 
What doesn't kill you makes you more strong
elsewhere
14.09.2012 01:15:21 (muokattu 14.09.2012 01:17:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ihmeessä haluaisit virittää baritonikitaran standardivireeseen? Se on nimenomaan tarkoitettu matalampien asioiden soittamista varten ja skaalasta johtuen sen saaminen normivireeseen ilman ongelmia on vähintäänkin hankalaa ja luultavasti mahdotonta. Jos haluat välttämättä käyttää samoja sormituksia soittaessasi samoja sointuja, viritä se oktaavia normivirettä alemmas tai kokeile capoa.
 
Edit: kuten yllä mainittiin, ei tuo mensuuri tosiaan niin paljon normaalifenderiä pitempi ole joten saattaa hyvinkin onnistua tuolla. Vähän jää kyllä ihmetyttämään, että miksi hankkia moinen jos aikoo normivireessä soitella.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Decadetroll
14.09.2012 09:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Miksi ihmeessä haluaisit virittää baritonikitaran standardivireeseen? Se on nimenomaan tarkoitettu matalampien asioiden soittamista varten ja skaalasta johtuen sen saaminen normivireeseen ilman ongelmia on vähintäänkin hankalaa ja luultavasti mahdotonta. Jos haluat välttämättä käyttää samoja sormituksia soittaessasi samoja sointuja, viritä se oktaavia normivirettä alemmas tai kokeile capoa.
 
Edit: kuten yllä mainittiin, ei tuo mensuuri tosiaan niin paljon normaalifenderiä pitempi ole joten saattaa hyvinkin onnistua tuolla. Vähän jää kyllä ihmetyttämään, että miksi hankkia moinen jos aikoo normivireessä soitella.

 
Jospa vaikka tykkää isommasta jännityksestä kielissä, muttei halua mitään vaijereita kuitenkaan? Ja ei todellakaan ole hankalaa saati mahdotonta pistää normivireeseen, jollei se mun seiskakielinen sitte ollu joku yliluonnollinen ihmekitara, kun se paksuin kieli oli tosiaan B ja loput ihan normaalisti eadgbe, vaikkakin oli tollanen vähintäänki puolibaritoni 26,5" skaala. ;)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
TuomasY
14.09.2012 09:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis tarkotukseni on nimenomaan soittaa matalia vireitä mutta soitan joskus myös normivireestä niin siksi halusin kysyä
 
What doesn't kill you makes you more strong
Antti1
14.09.2012 10:01:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en saata mitenkään käsittää, että mikä tekisi baritonikitarasta yhtään sen hankalamman saada toimimaan normaalivireisenä e:stä, kuin minkä tahansa muunkin. Kertokaa ihmeessä.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Decadetroll
14.09.2012 10:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en saata mitenkään käsittää, että mikä tekisi baritonikitarasta yhtään sen hankalamman saada toimimaan normaalivireisenä e:stä, kuin minkä tahansa muunkin. Kertokaa ihmeessä.
 
Juu, ei sitä niin helposti vaan ymmärretäkkään. Ootetaan, että tulee joku kertomaan faktat. :)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Jesus_Plastica
14.09.2012 16:26:03 (muokattu 14.09.2012 16:26:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasY: Siis tarkotukseni on nimenomaan soittaa matalia vireitä mutta soitan joskus myös normivireestä niin siksi halusin kysyä
 
Eikö tässä tapauksessa olis järkevämpää ostaa baritoni 7-kielinen? Matalat vireet + standardi vire samassa paketissa.
 
hevikukko
14.09.2012 22:35:23 (muokattu 15.09.2012 08:55:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en saata mitenkään käsittää, että mikä tekisi baritonikitarasta yhtään sen hankalamman saada toimimaan normaalivireisenä e:stä, kuin minkä tahansa muunkin. Kertokaa ihmeessä.
 
Intonaatiosäädöt saattaa kärsiä. Valaiskaa minua ystävät hyvät, jos en itse ole ymmärtänyt itse Baritonin ja normi skaalasen eroja. Kielisetin paksuus ratkaisee myös. Matalalle vireelle paksut kielet ja ylemmälle säädölle ohuemmat, jotta tatsi pysyy mahdollisimman samana riippumatta vireestä. Tottakai paksut kielet ovat paksuja, mutta siis jännitys ja niiden kielien painaminen otelautaan samalla voimalla ovat se juttu.
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Swan
15.09.2012 01:42:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Valaiskaa minua ystävät hyvät, jos en itse ole ymmärtänyt itse Baritonin ja normi skaalasen eroja. Kielisetin paksuus ratkaisee myös. Matalalle vireelle paksut kielet ja ylemmälle säädölle ohuemmat, jotta tatsi pysyy mahdollisimman samana riippumatta vireestä. Tottakai paksut kielet ovat paksuja, mutta siis jännitys ja niiden kielien painaminen otelautaan samalla voimalla ovat se juttu.
 
Liian paksut vaijerit ei yksinkertaisesti soi hyvin. Pidempi skaala mahdollistaa suuremman kielijännityksen ohuemmilla seteillä, jolloin soinnin saa pysymään selkeämpänä.
 
Nimim. 12-68 satsi 24,75" kitarassa. Soi kuin pesusieni.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
TuomasY
15.09.2012 13:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis jos baritonikitarasa käyttää .10 kielisettiä ja vireenä vaikka standardi E niin kielet on melko kireät, olisko .12 tai paksummat kielet sitte 'löysempiä'
 
Decadetroll
15.09.2012 17:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuomasY: Siis jos baritonikitarasa käyttää .10 kielisettiä ja vireenä vaikka standardi E niin kielet on melko kireät, olisko .12 tai paksummat kielet sitte 'löysempiä'
 
Ei. Vaan juuri toisinpäin. Mitä paksumpi, sitä kireämpi, oli mensuuri mikä vaan.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «